X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו בוושינגטון. "שעה גורלית" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים
מליאת הכנסת הייתה צפויה להקים היום את ועדת הכנסת, בה היה רוב נגד מתן החסינות לראש הממשלה כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים; שלושת השופטים שידונו בתיק ייקבעו בידי נשיאו, אהרון פרקש הדיונים המקדמיים צפויים להימשך מספר חודשים; ייתכן שדיוני הראיות יחלו רק בשנת המשפט הנפתחת בחודש ספטמבר
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (יום ג', 28.1.20) שהוא מושך את בקשתו לחסינות בפני כתב האישום נגדו. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש בצהריים את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בירושלים.
ההרכב שידון בתיק - שלושה שופטים, לפי חוק יסוד הממשלה - ייקבע בידי נשיא בית המשפט, אהרון פרקש. הדיונים המקדמיים בתיק - בעיקר בנוגע לגילוי חומרי חקירה וקביעת סדרי המשפט - יחלו רק לאחר קביעת ההרכב ועשויים להימשך מספר חודשים. ספק אם שמיעת הראיות תחל לפני פגרת בתי המשפט, המתחילה באמצע חודש יולי, ונראה שייפתחו רק בשנת המשפט הבאה המתחילה בחודש ספטמבר.
בהודעתו אומר נתניהו: "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה.
"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך.
לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריבי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל".
חוק חסינות חברי הכנסת קובע, כי חבר כנסת או שר נגדו מוגש כתב אישום, אינו נהנה אוטומטית מחסינות אלא עליו לבקש ולקבל אותה. הבקשה מוגשת לוועדת הכנסת, ואם זו מאשרת אותה - היא מועברת לאישור המליאה. מתן החסינות מותנה בכך שהח"כ/השר ישכנע את חברי הוועדה והמליאה, כי כתב האישום נגדו מהווה אפליה פסולה או שהוא מתייחס למעשים שעשה במסגרת תפקידו.
מטרתו של חוק החסינות היא למנוע מהממשלה להתנכל לאופוזיציה באמצעות הליכים משפטיים. נתניהו טוען, כי כתב האישום נגדו מהווה התנכלות שכזאת - למרות שכידוע הוא עצמו ראש הממשלה. לדבריו, מדובר בתיק תפור שמטרתו להפיל אותו מסיבות פוליטיות, וככזה הוא מהווה אפליה פסולה. עוד טוען נתניהו, כי האישומים מתייחסים למעשים שביצע במסגרת תפקידו.
בכנסת הנוכחית אין רוב למתן החסינות, לאחר שישראל ביתנו הודיעה שהיא מצטרפת למפלגות המרכז והשמאל. היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, קבע שניתן להקים את ועדת הכנסת ולדון בחסינות למרות תקופת הבחירות. המליאה אמורה לאשר היום את הקמת הוועדה, והיו"ר המיועד שלה, אבי ניסנקורן (כחול לבן), התכוון לנהל את הדיונים במהירות ולסיימם לפני הבחירות.

משיכת בקשת החסינות שהוגשה ע"י ראש הממשלה
תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
+יו"ר מרצ: "נתניהו נכשל בנסיונו לחמוק ממשפט צדק"
10:36 28/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "נתניהו נכשל בנסיונו לחמוק ממשפט צדק. ראש הממשלה אכן עושה היום היסטוריה, ואחראי לבושת המאה - ראש הממשלה המכהן הראשון שעומד לדין בעבירות פליליות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד, ללכת לעסוק בענייניו הפליליים ולאפשר לנו לדאוג לחסינותה של ישראל".

+העבודה-גשר: ״לא מהלך היסטורי ולא נעליים"
10:34 28/01/20  |  עידן יוסף

יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ, בישיבת הסיעה המיוחדת ברחבת בית המשפט העליון: ״הגיע הזמן שנתניהו יפנה את הזירה הפוליטית, ילך לטפל בעניניו הפליליים וישאיר לנו לדאוג לחסינות למי שזקוקים לה באמת. במקום החסינות של נתניהו, אנחנו נדאג לחסינות לחברה הישראלית״. עוד נמסר מהרשימה: ״לא מהלך היסטורי ולא נעליים - נתניהו הבין שהוא עומד בפני הפסד בכנסת, והעדיף למנוע מעצמו את ההתבזות. הבכיינות של ראש הממשלה מביכה: שום כלל לא נרמס, רוב דמוקרטי פעל כהלכה, והכנסת עמדה לדון 'בהקדם האפשרי', כפי שהחוק עצמו מורה, בבקשת חסינות שנתניהו עצמו הגיש. קרה רק דבר אחד - נתניהו ניסה לחמוק ממשפט ונכשל. זו הכותרת הראויה לבוקר הזה".

+גנץ: "נתניהו הולך למשפט - חייבים להתקדם"
10:15 28/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בתגובה להודעת נתניהו: "נתניהו הולך למשפט - חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

+ועדת הכנסת תוקם כמתוכנן
10:02 28/01/20  |  עידן יוסף

למרות הודעת נתניהו על הסרת החסינות, הקמת ועדת הכנסת תמשיך כרגיל כדי לדון בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ. כך הכריעה כחול לבן.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מושך את בקשת החסינות; כתב האישום הוגש לבית המשפט
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
פרופ' רות גביזון כבר אמרה.
א.ל. רמת-גן  |  28/01/20 10:15
2
קדנציית הנקמה של ראש הממשלה
אקטואלי  |  28/01/20 11:44
3
כבר השיפוץ של הבית בקיסריה
הניה וילטר  |  28/01/20 12:24
4
המשחק נגמר והנבל בדרך לכלא
הירונימוס  |  28/01/20 13:32
 
- צודק אלא מה ?
מגיב ותיק  |  28/01/20 17:52
5
יועץ משפטי זריז...כבר הגיש...
קובגר  |  28/01/20 14:44
 
- עם גנץ כמו עם ביבי
הירונימוס  |  28/01/20 15:06
6
התחלנו להכין את התא
רב כלאי ממעשיהו  |  28/01/20 15:31
7
בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם
שםלי  |  28/01/20 15:53
8
חברי האופוזיציה כבר
באום  |  28/01/20 15:59
 
- באום, הייתי למעלה 30 שנה
הניה וילטר  |  29/01/20 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
אבל הליכוד מחרים ישיבה של הכנסת שאינה מוצאת חן בעיניו? אני מזכיר לכם כי בעודו שותת דם מבחינה רוחנית לא החרים מנחם בגין את ישיבת הכנסת אשר דנה בשילומים מגרמניה
איתמר לוין
יוצאת נגד החלטת בית משפט השלום, אשר אסר לחפש כעת בפלאפונים של אוריך, שלום ואיינהורן    טוענת שיש לבחון את הבקשה על-פי המידע הקיים בה כעת, ולא את הבקשה מחודש אוקטובר
איתמר לוין
מנדלבליט דחה את בקשתו של פעיל שמאל, אשר טען שישראל היום נועד לשרת בלעדית את נתניהו: אין תשתית ראייתית המצדיקה לפתוח בחקירה פלילית
עו"ד אברהם פכטר
שבוע סוער במזג אוויר - מול שבוע סוער בפוליטיקה    חוות דעת יועץ המשפטי של הכנסת כי ניתן לכנס את הוועדה שתדון בחסינות נתניהו, וח"כ כץ    מעניין מאד, שכל הזמן סיפרו לנו שבממשלת מעבר אין החלטות עקרוניות, ופתאום מתברר שאפשר למנות מפכ"ל, נציב שב"ס, ועדה שתדון בחסינות, איך שהזמן פועל ומשתנה
איתמר לוין
לשכת היועץ המשפטי מבהירה, כי הוא טרם החליט האם להעמיד לדין את ידיעות אחרונות, וואלה ובזק באשמת מתן שוחד לנתניהו בתיקים 2000 ו-4000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il