X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפו בשידור הישיר מהצהרת טראמפ

"מוכנים לשנות את ההיסטוריה"

נשיא ארצות הברית מציג את עיקרי תוכנית המאה "מדינת ישראל רוצה שלום, לראשונה אישרה מפת גבולות, נדרוש מהפלשתינים לעזוב את דרך הטרור, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה של הפלשתינים הצהיר על שמירת ירושלים מאוחדת, אך גם על הכרה בה כבירה הפלשתינית נתניהו הדגיש בדבריו את ההכרה האמריקנית בריבונות בבקעה ובחלקים מיהודה והשומרון אמר לטראמפ: אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל אי-פעם בבית הלבן
▪  ▪  ▪
טראמפ. "שום סיכון בטחוני לישראל" [צילום: אלכס ברנדון, AP]

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג (יום ג', 28.1.20) את עיקרי תוכניתו המדינית למזרח התיכון. במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן אמר כי מדובר בהזדמנות היסטורית לשלום בין ישראל לפלשתינים. המפה הזאת תכפיל את השטח שעליו שולטים הפלשתינים, נכיר בירושלים גם כבירת הפלשתינים - מזרח ירושלים. אף פלשתיני או ישראלי לא יגורש מביתו", אמר.
התוכנית כוללת הכרה אמריקנית מיידית בריבונות הישראלית על 30% משטחי יהודה והשומרון ובקעת הירדן. 40% משטחי יהודה והשומרון - שטחי A ו-B - יוכרו כשטחים פלשתינים. 40% הנותרים - של שטחי C - יישארו ללא הגדרה עד לעמידת הפלשתינים באבני הדרך שהציג טראמפ. אם יעמדו בהן בתוך ארבע שנים - יזכו בשליטה בשטחים הללו באופן שיהפוך את היישובים הישראלים ביהודה ובשומרון למובלעות בשטח הפלשתיני. גם בשלב זה יהיו 15 יישובים שיהפכו למובלעות בשטח שיוכר כפלשתיני - היישובים חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, ברכה, יצהר, עטרת, מעלה עמוס, מיצד, כרמי צור, תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי ועתניאל.
"היום ישראל נוקטת צעד גדול לעבר שלום. אנשים צעירים מצפים לעתיד טוב יותר. האויב המשותף הוא הקיצונים והטרוריסטים. פגשתי השבוע את ראש הממשלה ואת זה שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל. שני המנהיגים הצטרפו להביע תמיכה במאמץ - מה שמוכיח שישראל רוצה שלום", אמר טראמפ. הנשיא האמריקני ציין כי תוכניתו כוללת השארה של ירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל. עוד הוסיף שארצות הברית תכיר בריבונות הישראלית בשטחי יהודה והשומרון שצריכים לפי חזונו להיות בשטחה.
"ארצות הברית תכיר בריבונות ישראל בשטחים, שהחזון שלי קובע שאמורים להיות חלק ממדינת ישראל. פתרון שתי המדינות לא יכלול שום סיכון ביטחוני לישראל. לא נאפשר לחזור לימי הפיצוצים באוטובוסים. השלום מחייב פשרות, אבל לא נצפה מישראל להתחייב על ביטחונה", אמר טראמפ.
עוד הוסיף כי הוא רוצה שהתוכנית הזאת תהיה תוכנית נהדרת לפלשתינים להגיע למדינה משלהם. "יכול להיות שזו תהיה ההזדמנות האחרונה שלהם ולעולם לא יהיה לנו צוות כמו שיש לנו. יש לנו צוות של אנשים שאוהבים את ארצות הברית ואת ישראל", אמר. לדבריו, מדינת ישראל תעבוד יחד עם המלך הירדני עבדאללה על-מנת לשמור על האפשרות של המוסלמים לבקר במסגד אל-אקצה.
בהצהרה נכחו גם שגרירי מדינות ערביות מתונות - שגריר בחריין, שגריר עומאן ושגריר איחוד האמירויות. זאת, לאחר שקיבלו הזמנה מן הבית הלבן. טראמפ הודה לשגרירי המדינות הללו בסוף נאומו.
תוכנית המאה של דונלד טראמפ כוללת 80 עמודים. 50 מן העמודים הללו כוללים את המתווה הפוליטי שהציג את עיקריו במסיבת העיתונאים הערב. 30 העמודים הנוספים עוסקים בתוכנית הכלכלית שהציג לאזור בחודש יולי האחרון.

"הכרה היסטורית בריבונות בבקעה ובחלק מיו"ש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במסיבת העיתונאים כי נוכחות השגרירים של עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות הוא סימן לעתיד.
"היום זה יום היסטורי. הוא מזכיר יום היסטורי אחר. אנחנו זוכרים את 14 במאי 1948, כי באותו יום הנשיא טרומן היה המנהיג הראשון להכיר במדינת ישראל אחרי שדוד בן-גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל. אני מאמין שלאורך העשורים ולאורך המאות נזכור את 28 בינואר 2020 כי ביום הזה הכרת בריבונות הישראלית ביהודה ובשומרון, הנחוצים כל כך לביטחון ולמורשת שלנו. ביום הזה גם אתה קבעת עתיד מזהיר לישראלים, לפלשתינים ולאזור בהצגת תוכנית לשלום יציב", אמר.
לדברי נתניהו, מאז הולדתה, ישראל שאפה לשלום עם שכניה ועם העולם הערבי. "במשך עשורים נכשלו תוכניות שלא מצאו את האיזון בין הצרכים הביטחוניים של ישראל לצורך של הפלשתינים להגדרה עצמית. אתה, אדוני הנשיא, הכרת בצורך של ישראל בריבונות בבקעת הירדן ובאזורים אסטרטגיים נוספים ביהודה ובשומרון. אזורים המאפשרים לישראל להגן על עצמה באמצעות עצמה. במשך זמן רב מדי, לבה של מדינת ישראל סומן באופן שעורירייתי ככיבוש לא חוקי. היום, אדוני הנשיא, אתה מוחק את השקר הזה", אמר.
נתניהו הזכיר את בית אל, חברון ושילה ואת הקשר שלהם למורשת היהודית. "האזורים הללו יוכרו על-ידי ארצות הברית כחלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית", אמר.

סטיב מנוחין, איוונקה טראמפ ומיק מולבאני [צילום: אלכס ברנדון, AP]
טראמפ ונתניהו בעת הצגת התוכנית [צילום: אלכס ברנדון, AP]
תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
+הכדור במגרש הפלשתיני
09:03 29/01/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

מדינות ערב המתונות מגלות זהירות ומוכנות לדון בתוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ בהובלתה של ארה"ב. הכדור עבר למגרשה של ההנהגה הפלשתינית, מחמוד עבאס ממשיך בקו הסרבנות הפלשתיני המסורתי ומתכנן להיאבק בתוכנית האמריקנית, הפלשתינים מזהירים כי סיפוח שטחים מיידי ע"י ישראל יביא להסלמה גדולה

עבאס. תגובה צפויה [צילום: STR]
+"לא מאמין שישראל תספח את הבקעה כבר ביום ראשון"
08:31 29/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בראיון לרשת CNN התייחס חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ לתוכנית המאה: "יש שם 5 מיליון פלשתינים שלכודים בגלל הנהגה רעה. אם הפלשתינים יפספסו עוד הזדמנות, כמו פעמים רבות בבר, תהיה להם בעיה עם הקהילה הבינ"ל"

קושנר. מצנן את ההתלהבות הישראלית [צילום: פאבלו מרטינז פבלו מונסיביאס/AP]
+אבו מאזן: אלף פעמים לא לתוכנית טראמפ
23:51 28/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הרשות הפלשתינית הודיע כי הפלשתינים לא יקבלו את תוכנית המאה של הנשיא האמריקני  ▪  "עמדתנו לא השתנתה - אנחנו אומרים אלף פעם - לא, לא, לא"

"אלף פעמים לא". אבו מאזן [צילום: פלאש 90]
המלך סלמאן. להגיע לשלום צודק
+אלון מורה: ויתורים ביו"ש הם התנכרות לתנ"ך
22:44 28/01/20  |  איציק וולף

תושבי היישוב אלון מורה, הנמצא מזרחית לשכם, טוענים כי תוכנית המאה של הנשיא האמריקני כוללת חלקים קשים ובלתי אפשריים, של ויתורים על חלקים בארץ ישראל לטובת האויב שוחר הטרור.
"ויתורים כאלו הם גם התנכרות לאמת ההיסטורית ולתנ"ך וגם סכנה בטחונית למדינת ישראל וליישובים שישארו כמובלעות. אנו, ממשיכי הדרך של גרעין ההתישבות הראשון בשומרון, גאים על חלקנו במשימת ההתיישבות שמביאה להכרה בחזון הגדול של השיבה למרחבי ארצנו ולישיבה בהרי השומרון. אנו קוראים לממשלת ישראל להחיל מייד את החוק הישראלי על כל מרחבי ארץ ישראל. נפעל ככל יכלתנו, יחד עם ממשלת ישראל, להעמיק שרשים בארץ אבותינו, לחזק את בניין העם היהודי ולמנוע את הסכנות הפוטנציאליות שעלולות להופיע", אמרו.

+ח"כ שקד: להחיל ריבונות מייד, מדינה פלשתינית לא תקום
22:25 28/01/20  |  איציק וולף

ח"כ איילת שקד אמרה הערב כי שהעלתה בשנת 2012 יחד עם נפתלי בנט את אפשרות הריבונות ביהודה ובשומרון חשבו שהם הזויים. "עברו 7 שנים והגענו לרגע הזה. ממשלת ישראל צריכה להחיל ריבונות מיד על בקעת הירדן ויהודה ושומרון. החלק המסוכן של התוכנית, קרי הקמת מדינה פלשתינית או הכרה במדינה פלשתינית לא יקרה", אמרה.

+ליברמן: מברך את טראמפ שאימץ את נוסחת חילופי השטחים
21:33 28/01/20  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הודה לנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, על שכלל בתוכנית המאה שפרסם את תוכניתו לחילופי שטחים ואוכלוסיות שפורסמה בשנת 2004. "עמידה על עקרונות והצגת משנה סדורה תמיד מוכיחות את עצמן", טען.

+מנדלבליט: אבחן משפטית החלת ריבונות ישראלית בממשלת מעבר
21:14 28/01/20  |  איציק וולף

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לאפשרות סיפוח היישובים היהודיים ובקעת הירדן לשטח ישראל על ידי ממשלת המעבר המכהנת כיום בישראל וציין כי יבחן את האפשרות משפטית.
"יש צורך בהקפדה על ריסון בממשלת מעבר. אם תוגש בקשה - אבחן זאת משפטית. יש בממשלת מעבר דברים דחופים שאפשר לעשות בממשלת מעבר. אשמע מה הבקשה, ואת ההנמקה לדחיפות ועל בסיס זה אחליט", אמר.

+ראש מועצת רמת נגב: נתניהו ויתר על הנגב
21:04 28/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ערן דורון טוען כי מצער לראות שראש ממשלת ישראל מוכן בתמורה על שמירה של התיישבות יהודית ביהודה ושומרון לוותר על התיישבות יהודית בנגב

מפת תוכנית המאה
+שר המשפטים: שעתם הגדולה של טראמפ ונתניהו
21:00 28/01/20  |  איציק וולף

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמיר אוחנה, אמר כי היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל.
"זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק - לא היתה באה לעולם. בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה - בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל - נברך שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה", אמר.

+ח"כ עודה: כמו האפרטהייד - גם הכיבוש יסתיים
20:59 28/01/20  |  איציק וולף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי כמו מדיניות ההפרדה בדרום ארה"ב, האפרטהייד, מלחמת וייטנאם ואינספור כתמים אחרים בהיסטוריה האנושית גם הכיבוש יסתיים והעם הפלשתיני יחיה במדינה עצמאית לצד מדינת ישראל. "בסוף, הדרישה הצודקת לשוויון ושלום תגבר על הכניעה לעליונות ומלחמה", אמר בעקבות פרסום תוכנית המאה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ.

+לשכת רה"מ: פעימה ראשונה של ריבונות - ביום ראשון הקרוב
20:59 28/01/20  |  איציק וולף

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי פעימה ראשונה של החלת החוק הישראלי על הישובים בבקעה ויהודה והשומרון תהיה כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה.

+בנט: להחיל בימים הקרובים הריבונות על כלל ההתיישבות
20:55 28/01/20  |  איציק וולף

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי התוכנית שהציג נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, היא דפיקת ההיסטוריה בדלתה של מדינת ישראל.
"אנו עומדים בפני הזדמנות שהיא פעם בתולדות מדינה. הזדמנות לקבוע את עתידנו. הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו. הזדמנות להכניס את כל ההתיישבות הישראלית בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל הריבונית", אמר.
לדבריו, נשיא ארה"ב אמר לנו הערב: "ההחלטה בידיים שלכם - החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, ואנחנו ארה"ב נכיר בריבונות מיד".
"לכן, המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים - הכדור בידי ממשלת ישראל. בידינו. בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות - בקעת הירדן, גוש-עציון, גוש מעלה אדומים, גוש אריאל, אלפי מנשה, גוש קרני שומרון, גוש שילה, גוש עפרה-בית אל, גוש טלמונים, גב ההר ודרום הר חברון.
על כל 150 היישובים שנבנו ביהודה ושומרון מאז שחרור השטח במלחמת ששת הימים. אסור להחמיץ את ההזדמנות. אסור לדחות לאחרי הבחירות, כי זה לא כבר לא יקרה. אסור להסתפק בריבונות חלקית, רק על בקעת הירדן למשל. אסור להותיר בחוץ חצי מיליון ישראלים, או לומר להם: חכו לאחרי הבחירות".
בנט הוסיף כי אם ראש הממשלה נתניהו יעשה את הצעד המלא והאמיץ של הכנסת כלל ההתיישבות בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל, תעניק לו מפלגת ימינה נעניק לו את מלוא הגיבוי והתמיכה.
"ארץ ישראל חשובה מבחירות. שיהיה ברור - לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלשתינית בשום מצב. לא נאפשר שישראל תמסור סנטימטר של אדמה לערבים. בשביל זה אנחנו כאן, לשמור על ארץ ישראל", אמר.

+בצלם: תוכנית טראמפ מקבעת הפרת זכויות אדם
20:05 28/01/20  |  איציק וולף

בארגון השמאל בצלם טענו כי תוכנית המאה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, מקבעת ואף מרחיבה את היקף הפרות זכויות האדם שביצעה ישראל לטענתו ב-52 השנים האחרונות ואינה חלופה מתקבלת על הדעת.
"תוכנית טראמפ מרוקנת מתוכן את עקרונות המשפט הבינלאומי ומעקרת לחלוטין את העיקרון של דין וחשבון בגין הפרתם. אזרחים ישראלים שחיים בשטחים ימשיכו ליהנות מכל הזכויות הניתנות לאזרחים ישראלים אחרים, כאילו אינם גרים בתוך שטח כבוש, ובכלל זה מזכויות פוליטיות מלאות ומחופש תנועה", טענו.

+אבו מאזן על עסקת המאה: "מוכן למות למען עמי"
18:45 28/01/20  |  עידן יוסף

מקורות פלשתיניים מדווחים שאבו מאזן אמר ליועציו לפני פגישת החירום שכינס לקראת פרסום תוכנית טראמפ: "מעולם לא דחפתי את עמי למות, אבל אני מוכן למות למען עמי".

+הקפאת בנייה בהתנחלויות לארבע שנים
17:41 28/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

6% מהישובים הישראלים יהיו בריבונות פלשתינית ויחליטו אם להתפנות מרצון  ▪  הרש"פ תתחייב לפרק את החמאס מנשקו ותקים מדינה שבירתה אבו דיס  ▪  שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים: טראמפ נגד מהלכי החלת ריבונות חד-צדדיים מיידיים  ▪  הטעמים: חושש שמהלך חד-צדדי ימנע את תמיכת מדינות ערב, ומקווה לזכות בתמיכה מאוחרת של הפלשתינים

נתניהו וטראמפ. שלב הגלולה המרה? [צילום: אוון ווצ'י/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מוכנים לשנות את ההיסטוריה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי הקים את המדינה הפלסטינית
חשדנית  |  28/01/20 20:03
 
- זהירות מהמתחזים ל"ימין אמיתי"
חשדניסט  |  28/01/20 20:53
 
- השקרים שלכם כבר לא עושים רושם
חשדנית  |  28/01/20 21:53
 
- הלוואי עלינו שמאלנים כאלה תמיד
חשדניסט  |  28/01/20 23:04
 
- גנבת לי את הכותרת
מה? מה פתאום?!  |  28/01/20 20:56
 
- זה כבר סופי חשדנית שמאלנית
לחשדנית השמאלנית   |  28/01/20 22:53
2
חוק משאל עם
חשדנית  |  28/01/20 20:30
 
- התרגיל השקוף
החושד ב"חשדנית"  |  28/01/20 21:13
 
- השמאל כבר בשלטון. עובדה! ל"ת
חשדנית  |  28/01/20 21:48
 
- החשדנית כל היום בטוקבק, עובדה! ל"ת
חשדניסט  |  28/01/20 22:57
3
מקווה מאוד שהפלשתינים ידחו את
מוטי1  |  28/01/20 21:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
עידן יוסף
6% מהישובים הישראלים יהיו בריבונות פלשתינית ויחליטו אם להתפנות מרצון    הרש"פ תתחייב לפרק את החמאס מנשקו ותקים מדינה שבירתה אבו דיס    שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים: טראמפ נגד מהלכי החלת ריבונות חד-צדדיים מיידיים    הטעמים: חושש שמהלך חד-צדדי ימנע את תמיכת מדינות ערב, ומקווה לזכות בתמיכה מאוחרת של הפלשתינים
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il