X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשלת ישראל תאשר בישיבתה הקרובה, ביום ראשון, את החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל יישובים ישראלים ביהודה ובשומרון היועמ"ש: אשמע מה הבקשה, ואת ההנמקה לדחיפות ועל בסיס זה אחליט
▪  ▪  ▪
מפת תוכנית המאה של טראמפ

+ "מוכנים לשנות את ההיסטוריה"
מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי פעימה ראשונה של החלת החוק הישראלי על הישובים בבקעה ויהודה והשומרון תהיה כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה.
גורם מדיני בכיר אמר הערב כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד להתכונן לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון. לדבריו, ההנחיה ניתנה להם כבר בשבוע שעבר. "יש פה אתגרים וסיכונים. תמיד היו. ראשי מערכת הביטחון צריכים ליישם את החלטות הממשלה", אמר.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לאפשרות סיפוח היישובים היהודיים ובקעת הירדן לשטח ישראל על-ידי ממשלת המעבר המכהנת כיום בישראל וציין כי יבחן את האפשרות משפטית.
"יש צורך בהקפדה על ריסון בממשלת מעבר. אם תוגש בקשה - אבחן זאת משפטית. יש בממשלת מעבר דברים דחופים שאפשר לעשות בממשלת מעבר. אשמע מה הבקשה, ואת ההנמקה לדחיפות ועל בסיס זה אחליט", אמר.
בתגובה לדברים צייץ שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו: "שלום לך אדוני היועץ. רק להזכיר לך - אתה לא מחליט, גג מייעץ. נשקול את עצתך ונחליט".

תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
"מוכנים לשנות את ההיסטוריה"

טראמפ. "שום סיכון בטחוני לישראל" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג (יום ג', 28.1.20) את עיקרי תוכניתו המדינית למזרח התיכון. במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן אמר כי מדובר בהזדמנות היסטורית לשלום בין ישראל לפלשתינים. המפה הזאת תכפיל את השטח שעליו שולטים הפלשתינים, נכיר בירושלים גם כבירת הפלשתינים - מזרח ירושלים. אף פלשתיני או ישראלי לא יגורש מביתו", אמר.
התוכנית כוללת הכרה אמריקנית מיידית בריבונות הישראלית על 30% משטחי יהודה והשומרון ובקעת הירדן. 40% משטחי יהודה והשומרון - שטחי A ו-B - יוכרו כשטחים פלשתינים. 40% הנותרים - של שטחי C - יישארו ללא הגדרה עד לעמידת הפלשתינים באבני הדרך שהציג טראמפ. אם יעמדו בהן בתוך ארבע שנים - יזכו בשליטה בשטחים הללו באופן שיהפוך את היישובים הישראלים ביהודה ובשומרון למובלעות בשטח הפלשתיני. גם בשלב זה יהיו 15 יישובים שיהפכו למובלעות בשטח שיוכר כפלשתיני - היישובים חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, ברכה, יצהר, עטרת, מעלה עמוס, מיצד, כרמי צור, תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי ועתניאל.
"היום ישראל נוקטת צעד גדול לעבר שלום. אנשים צעירים מצפים לעתיד טוב יותר. האויב המשותף הוא הקיצונים והטרוריסטים. פגשתי השבוע את ראש הממשלה ואת זה שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל. שני המנהיגים הצטרפו להביע תמיכה במאמץ - מה שמוכיח שישראל רוצה שלום", אמר טראמפ. הנשיא האמריקני ציין כי תוכניתו כוללת השארה של ירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל. עוד הוסיף שארצות הברית תכיר בריבונות הישראלית בשטחי יהודה והשומרון שצריכים לפי חזונו להיות בשטחה.
"ארצות הברית תכיר בריבונות ישראל בשטחים, שהחזון שלי קובע שאמורים להיות חלק ממדינת ישראל. פתרון שתי המדינות לא יכלול שום סיכון ביטחוני לישראל. לא נאפשר לחזור לימי הפיצוצים באוטובוסים. השלום מחייב פשרות, אבל לא נצפה מישראל להתחייב על ביטחונה", אמר טראמפ.
עוד הוסיף כי הוא רוצה שהתוכנית הזאת תהיה תוכנית נהדרת לפלשתינים להגיע למדינה משלהם. "יכול להיות שזו תהיה ההזדמנות האחרונה שלהם ולעולם לא יהיה לנו צוות כמו שיש לנו. יש לנו צוות של אנשים שאוהבים את ארצות הברית ואת ישראל", אמר. לדבריו, מדינת ישראל תעבוד יחד עם המלך הירדני עבדאללה על-מנת לשמור על האפשרות של המוסלמים לבקר במסגד אל-אקצה.
בהצהרה נכחו גם שגרירי מדינות ערביות מתונות - שגריר בחריין, שגריר עומאן ושגריר איחוד האמירויות. זאת, לאחר שקיבלו הזמנה מן הבית הלבן. טראמפ הודה לשגרירי המדינות הללו בסוף נאומו.
תוכנית המאה של דונלד טראמפ כוללת 80 עמודים. 50 מן העמודים הללו כוללים את המתווה הפוליטי שהציג את עיקריו במסיבת העיתונאים הערב. 30 העמודים הנוספים עוסקים בתוכנית הכלכלית שהציג לאזור בחודש יולי האחרון.

"הכרה היסטורית בריבונות בבקעה ובחלק מיו"ש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במסיבת העיתונאים כי נוכחות השגרירים של עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות הוא סימן לעתיד.
"היום זה יום היסטורי. הוא מזכיר יום היסטורי אחר. אנחנו זוכרים את 14 במאי 1948, כי באותו יום הנשיא טרומן היה המנהיג הראשון להכיר במדינת ישראל אחרי שדוד בן-גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל. אני מאמין שלאורך העשורים ולאורך המאות נזכור את 28 בינואר 2020 כי ביום הזה הכרת בריבונות הישראלית ביהודה ובשומרון, הנחוצים כל כך לביטחון ולמורשת שלנו. ביום הזה גם אתה קבעת עתיד מזהיר לישראלים, לפלשתינים ולאזור בהצגת תוכנית לשלום יציב", אמר.
לדברי נתניהו, מאז הולדתה, ישראל שאפה לשלום עם שכניה ועם העולם הערבי. "במשך עשורים נכשלו תוכניות שלא מצאו את האיזון בין הצרכים הביטחוניים של ישראל לצורך של הפלשתינים להגדרה עצמית. אתה, אדוני הנשיא, הכרת בצורך של ישראל בריבונות בבקעת הירדן ובאזורים אסטרטגיים נוספים ביהודה ובשומרון. אזורים המאפשרים לישראל להגן על עצמה באמצעות עצמה. במשך זמן רב מדי, לבה של מדינת ישראל סומן באופן שעורירייתי ככיבוש לא חוקי. היום, אדוני הנשיא, אתה מוחק את השקר הזה", אמר.
נתניהו הזכיר את בית אל, חברון ושילה ואת הקשר שלהם למורשת היהודית. "האזורים הללו יוכרו על-ידי ארצות הברית כחלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית", אמר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבוע הבא: אישור סיפוח הבקעה והיישובים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
שר הביטחון הנחה את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה מיידית והתססת השטח בעקבות הצגת התוכנית    בנט: "אני שומע איומים מהצד הפלשתיני. שום דבר לא ירתיע אותנו"
אליהו קאופמן
ה"ידידה" החדשה של ישראל - ערב הסעודית, איננה בדיוק ה"מדינה המוסלמית הליבראלית", אלא שזו מהדורה מערבית חדשה ללגיטימציה למדינה עריצה וחותכת ידיים, כפי שבעבר זכה ללגיטימציה "ליבראלית" כזו הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו, לאחר שלעומת עמיתיו הקומוניסטים דאז הוא קשר קשרים דיפלומטיים חיוביים עם המערב בכלל ועם ישראל בפרט
דן מרגלית
ההכרה בצורך להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל אינה רק נחלת ממשלת בריטניה    בפברואר 1.19 עלה בידי נחום סוקולוב לשכנע את ממשלת צרפת להצטרף להצהרת בלפור    אם גם זה לא מספיק כי אז יש להסביר וללמד כי העולם כולו הכיר בהצהרת בלפור והצטרף אליה
עידן יוסף
הוושינגטון פוסט: האוטונומיה במזרח ירושלים ובגדה "תחוזק" במהלך שלוש השנים הבאות אם הפלשתינים ישובו למו"מ, יפעלו נגד הטרור ויגנו את האלימות    התוכנית כוללת סיפוח ישובים יהודיים ביו"ש
עידן יוסף
שר המשפטים אישר לרשות האכיפה והגבייה לעקל מהרשות הפלשתינית כספי פיצויים שנפסקו לנפגעי טרור ומשפחותיהם אך לא שולמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il