X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים:

ביקורת אבטחת מידע במפלגות

הרשות בודקת האם המפלגות מאבטחות כנדרש את פנקס הבוחרים, משתמשות בו אך ורק לשתי המטרות לשמן הועבר אליהן והאם הן מפקחות על השימוש בו בידי קבלנים חיצוניים
▪  ▪  ▪
לשמור על הפרטיות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

הרשות להגנת הפרטיות בודקת את אבטחתה המידע בכל המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23 - הודיע (יום ג', 18.2.20) משרד המשפטים. הבדיקה החלה זמן קצר לאחר שהרשות פתחה בבדיקה פרטנית של נסיבות דליפת פרטים מפנקס הבוחרים מאפליקציית "אלקטור" שבשימוש הליכוד.
הרשות ביקשה בשבוע שעבר מן המפלגות למסור לה מידע על אבטחת המידע של פנקס הבוחרים שהועבר אליהן, האבטחה והניהול של מאגרי המידע שלהן, אופן טיוב המידע, פעילותם של ספקים חיצוניים והאופן בו המפלגות עורכות בקרה על פעילותם ובחינת הרשאות הגישה למאגר. בנוסף לכך, הרשות מבצעת פיקוח מתואם במשרדי תשע הרשימות שקיבלו בבחירות האחרונות למעלה מ-50,000 קולות: כחול-לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס, ישראל ביתנו, יהדות התורה, ימינה, העבודה-גשר-מרצ ועוצמה יהודית.
הרשות מסבירה, כי המפלגות רשאיות להשתמש בפנקס הבוחרים רק למטרות לשמן הועבר אליהן: התמודדות בבחירות ויצירת קשר עם הבוחרים. המפלגות מחויבות ברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר שנקבעה בתקנות, ועליהן לדווח לרשות בכל מקרה של אירוע אבטחה חמור, כגון דליפת מידע. כמו-כן, עם תום תקופת הבחירות, על המפלגות להחזיר את המידע שבפנקס ולבער את המידע באופן שלא יאפשר את שחזורו.
במסגרת הליך הפיקוח הרוחבי בוחנת הרשות, האם למפלגות יש נהלים בנוגע לשימוש במידע מתוך פנקס הבוחרים, מהם השימושים שהן עושות בו והאם הן מקיימות את רמת אבטחת המידע הנדרשת מהן. כמו-כן בודקת הרשות מיהם בעלי ההרשאות לגישה למידע והאם המפלגות מעבירות את המידע לצדדים שלישיים לשימושים אחרים.
בנוסף לכך, הרשות בוחנת האם המפלגות עושות שימוש ביישומים לניהול מעקב ועידכונים על-אודות מצביעים בקלפי והאם הן נעזרות בחברות חיצוניות לשם כך. כמו-כן, נבחנת עמידת המפלגות בסוגיית מחיקת המידע עם תום הבחירות, וכן את האופן שבו הן מוודאות, במקרים בהן המידע מועבר לצדדים שלישיים, שהללו עומדים בדרישות החוק והתקנות בנוגע לאבטחתו ולשימוש הראוי בו.
הרשות מזכירה, כי שימוש במידע מפנקס הבוחרים למטרות אחרות מאלה שפורטו בחוק, הוא עבירה שדינה מאסר שנתיים. בנסיבות מסוימות הדבר יהווה גם עבירה של פגיעה בפרטיות שדינה חמש שנות מאסר, או עבירה של שימוש במאגר מידע שלא למטרה לשמה הוקם שדינה שנת מאסר.

תאריך:  18/02/2020   |   עודכן:  18/02/2020
+בן-גביר לנתן אשל: "אם הליכוד וימינה
היו מקבלות 50 מושבים - הייתי פורש"
00:01 19/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקורבו של נתניהו, נתן אשל, נשמע בהקלטה משוחח עם יו"ר עוצמה יהודית - ואומר לו שראש הממשלה היה מעדיף אותו על פני ימינה  ▪  בן גביר על הקריאה של אשל שיפרוש מהמרוץ: "אין לנתניהו 61 בלעדי, אני הולך עד הסוף"

בן-גביר. "הולך עד הסוף" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"פטור מהפרשת פנסיה - רק לעובד זר חדש"
23:50 18/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מבהירה שבהצעתה לפטור מעסיקי עובדים זרים מהפרשה לפנסיה עבור עובדיהם היא מתכוונת אך ורק לעובדים זרים חדשים אשר לדבריה "יבחרו אם הם רוצים לבוא או לא - בתנאים שיידעו מראש"

איילת שקד עם חקלאים במושב יהב
שקד. המסעדות יקרות בגלל עלות העסקת עובדים זרים [צילום: איציק וולף]
+גנץ הודיע על התנגדותו לעימות טלוויזיוני עם נתניהו
23:42 18/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ליברמן לנתניהו: העימות צריך להיות מולי
23:11 18/02/20  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, צייץ בטוויטר: "ביבי, שמחתי לשמוע סוף סוף שאתה מוכן לקיים עימות. אני קורא לך לעימות מולי לפני ה- 2 במרץ, בכל מקום ובכל שעה שתבחר".

+חדשות 12 וחדשות 13 מזמינים את נתניהו וגנץ לעימות - אצלם
22:59 18/02/20  |  עידן יוסף

חדשות 12 מזמינים את גנץ ונתניהו לעימות, ואף נקבו בתאריך: יום שני בשמונה בערב. ‏חדשות 13 הודיעו אף הם: "מזמינים הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ, להשתתף בעימות בחירות טלוויזיוני שייערך באולפני חדשות רשת. העימות ישודר בשעת צפיית השיא - בזמן המהדורה המרכזית או בשעת הפריים טיים, ויוגש ע"י המגישה הראשית של חדשות רשת, תמר איש-שלום.

+נתניהו לגנץ: מזמין אותך לעימות
22:46 18/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בראיון לערוץ 20 קרא יו"ר הליכוד ליו"ר כחול לבן להתייצב מולו לשלושה עימותים טלוויזיוניים - מדיני, ביטחוני וכלכלי  ▪  עקץ: "רק בלי אוזניות ובלי טלפרומטרים"

נתניהו: "בני, בוא לעימות! תפסיק לפחד!"
+בכירים בליכוד: נתניהו כנאשם יחסל הסיכוי לממשלת אחדות
22:04 18/02/20  |  עידן יוסף

‏בכירים בליכוד מעריכים: תמונת נתניהו על ספסל הנאשמים, בעיצומו של המשא ומתן להרכבת ממשלה, תפגע קשות בסיכויים להרכיב ממשלה. הסיכוי הקטן שעוד היה לממשלת אחדות - ירד מעל הפרק (כאן חדשות).

+לבדוק ממשק הטכנולוגיה והבחירות
12:53 18/02/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה על הסף עתירה נגד העלאת ספר הבוחרים בידי הליכוד לאפליקציית "אלקטור", אך אומר שישקול לאחר הבחירות להקים ועדה ציבורית שתבחן את ההיבטים הדיגיטליים של הבחירות

הנדל. העדר סמכות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איתמר לוין
דחה על הסף עתירה נגד העלאת ספר הבוחרים בידי הליכוד לאפליקציית "אלקטור", אך אומר שישקול לאחר הבחירות להקים ועדה ציבורית שתבחן את ההיבטים הדיגיטליים של הבחירות
רועי אורן
ניתן לראות כי סיפור זה ממחיש את העובדה שאסור בשום פנים ואופן לעשות עסקים עם מפלגות קיצוניות, ולא משנה לאיזו מטרה, ומהו המחיר שצריך לשלם עבורה
עידן יוסף
ח"כ משה ארבל פנה למשנה ליועמ"ש לממשלה דינה זילבר וליועמ"ש משרד הפנים יהודה זמרת וטען כי נעשה שימוש במשאבי ציבור לצורך תעמולת בחירות ברשויות המקומיות, ובמקביל עתר נגד המועמדים שהשתתפו בשבת תרבות
איציק וולף
ראש הממשלה פרסם סרטון שבו ערך כביכול 'ביקור בהפתעה' אצל משפחה שלא הצביעה בבחירות הקודמות    בין הממתינים לו בחדר הייתה חיילת במדים ששולבה בסרטון ואף עמדה לימינו של נתניהו בקריאה משותפת "יוצאים, מצביעים, מנצחים, רק ליכוד"    זאת - בניגוד לאיסור הקבוע בחוק ובניגוד להנחיה מפורשת של היועץ המשפטי לממשלה
איציק וולף
מפלגת כחול לבן צפויה להיות המפלגה הגדולה ביותר אחרי הבחירות לכנסת ה-23, וגוש מרכז-שמאל צפוי להגיע ל-58 מנדטים לעומת 54 של גוש הימין    ליברמן נשאר לשון מאזניים    44% סבורים שממשלה בתמיכה של הרשימה המשותפת תהיה ממשלה לגיטימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il