X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד יניב גדיש אמר לשופטת ניצה מימון-שעשוע: "גבירתי משחקת איתי משחק מסוכן מאוד ובמשחק הזה יהיו חללים" מימון-שעשוע קבעה שמדובר באיומים וקיבלה גיבוי מצד חיות
▪  ▪  ▪
מימון-שעשוע. להטיל מורא [צילום: הרשות השופטת]

עו"ד יניב גדיש איים על שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ניצה מימון-שעשוע, אשר החליטה בעקבות זאת לפסול את עצמה מלדון בתיק בו ייצג את התובע. כך מגלה (יום ד', 19.2.20) פסק דינה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שאישרה את הפסילה העצמית.
גביש מייצג את יוסי בן-ששון בתביעה נגד אביטל אוסטרי, בת זוגו לשעבר. פרוטוקול הדיון שהתקיים ב-7.10.19 מעלה, כי במהלך חקירתה של עדה, אמר גביש: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת. זה לא מזיז לבית משפט את קצה קצהו של הלא יודע מה". מימון-שעשוע הגיבה: "אבקש להפסיק את ההפרעות שאין זו פעם ראשונה מצד בא-כוח התובע".
לאחר דקה-שתיים הכניסה מימון-שעשוע הערה לפרוטוקול: "בא כוח התובע חוזר על המילים 'זה לא מזיז לך' כשהוא פונה לבית משפט ו'זה לא מזיז לך קצה קצהו של לא יודע מה'". כאשר התעמת גביש עם העדה, הוא פנה למימון-שעשוע: "אבקש שבית משפט יאמר לעדה לא לפנות אלי למעט להשיב על השאלות שלי אחרת אקום ואצא. לא לפנות אלי. גבירתי משחקת איתי משחק מסוכן מאוד ובמשחק הזה יהיו חללים". מימון-שעשוע קבעה מיד: "בשלב זה אני מרגישה מאוימת מבא כוח התובע ומפסיקה את הדיון. המאבטחים יפנו את האולם".
בדיון הבאה הודיעה מימון-שעשוע לצדדים, כי הנהלת בתי המשפט הגישה תלונה נגד גביש לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, וכי בעקבות איומיו של גביש החליטה לפסול את עצמה. כמעט חודשיים לאחר הדיון הגיש גביש בקשה לתיקון הפרוטוקול, בטענה שלא אמר את מה שמיוחס לו. מימון-שעשוע דחתה את הבקשה, בציינה שגביש צפה בפרוטוקול במערכת "נט המשפט" בסמוך למועד הדיון. היא הוסיפה:
"אמיתות הדברים אינה נתמכת רק בפרוטוקול שנרשם על אתר, אלא חקוקה היטב בזכרונו של מותב זה, שב-20 שנות ישיבה על הכס לא 'זכה' לשמוע איומים חמורים מסוג זה וכן זכורים היטב לבא כוח הנתבעת, כפי שציין בתגובתו המפורטת, וגם לקלדנית שהקלידה אותם".
אוסטרי ערערה על החלטתה של מימון-שעשוע לפסול את עצמה, וטענה שתגרום לה נזק משמעותי ותעניק תמריץ למי שינסו להטיל מורא על שופטים. חיות דחתה את הערעור, תוך שהיא מדגישה: "השמעת איומים או דברי בלע כלפי שופטים היא תופעה פסולה הפוגעת פגיעה חמורה בעקרון שלטון החוק, ודברים אלה נכונים על אחת כמה וכמה שעה שאיומים או התבטאויות כאמור מושמעים בתוך אולם הדיונים על-ידי עורך דין המצווה לשמש כ'קצין בית המשפט' ולסייע לו לעשות משפט".
חיות מציינת, כי איום על שופט אינו מהווה עילת פסלות, וכך גם הגשת התלונה המשמעתית בידי הנהלת בתי המשפט. אולם התערבות בהחלטה יזומה של שופט לפסול את עצמו היא חריגה, ובנסיבות אלו אין מקום להתערב בהחלטתה של מימון-שעשוע: "האמירות שהפנה בא-כוח המשיב כלפי בית המשפט במעמד הדיון שהתקיים בהליך נועדו להטיל עליו מורא ונושאות חומרה יתרה.
"מדובר באמירות אשר יש בהן משום פגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין וגם בכבוד בית המשפט וכעולה מפרוטוקול הדיון, כתוצאה מהתנהלותו של בא-כוח המשיב והשתלחותו הבוטה כלפי המותב, בית המשפט אף נאלץ להפסיק את הדיון ולהורות למאבטחים שיפנו את האולם בהעדרו. בנסיבות אלו, דומני כי יש לתת משקל משמעותי לעמדת המותב כי הוא חש מאוים על-ידי בא-כוח המשיב". את אוסטרי ייצג עו"ד אביעד סעאדי-סיון.

תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  19/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משחק מסוכן שיהיו בו חללים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היכן תלונה במשטרה?
פלג א  |  19/02/20 18:21
2
מאיזו מכללה עורך הדין העילג
מחלק מוסר  |  19/02/20 19:51
3
הוא אמר את זה לשם שעשוע ל"ת
הגדישאתהסאה  |  19/02/20 20:34
4
הפסילה לטובתו
נתי1  |  20/02/20 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אור טענה שהשופטת דנה אמיר פסולה משום שעבדה ברשות המיסים ומשום שבעלה ייצג חברות שבבעלותה ובנקים שפעלו נגדה    חיות דחתה את הערעור: טענות כוללניות וחסרות יסוד
איתמר לוין, יצחק דנון
שתי חברות בבעלות יונה ורון קינן תובעות 9.5 מיליון שקל בעקבות הפסקת פרויקט ה"ברק" למיחשוב פסקי דין, אותו מימנו    טוענות: חימי הורה להפר את ההסכם איתן או לפחות אישר את ההפרה
מירב ארד
6,114 קבילות הוגשו בשנת 2019, 59% מהקבילות שטופלו נמצאו מוצדקות    31% מהקבילות עסקו ביחסי מפקד-פקוד ו-13% בתחומי הרפואה
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן מגיב להזמנה לעימות טלוויזיוני: "נתניהו נמנע זה למעלה מעשור מעימותים וגם מקריאותיי לעימותים בסבבי הבחירות האחרונים. הוא נזכר בזה עכשיו, כשיש תאריך למשפט שלו"    נתניהו: "אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל?"
מירב ארד
פרשר פורש לאחר כשבע שנים בתפקיד המנכ"ל ו-16 שנים כחבר הנהלה    אמר בישיבה: "זו נקודת הזמן המתאימה ביותר להעביר את עמדת ההובלה למנכ"ל אחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il