X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בצלאל סמוטריץ' בכינוס ירושלים:

"הימין הרך מאיים על הציונות"

שר התחבורה אומר כי אנשי ימין שיצביעו לכחול לבן יביאו במו ידיהם להפיכת הנהגת ערביי ישראל תומכת הטרור לשחקן לגיטימי בעיצוב פניה של המדינה, לגידול דרמטי בשיעורי ההצבעה במגזר הערבי ולאיום משמעותי על החזון הציוני
▪  ▪  ▪
סמוטריץ'. תקשיבו לטיבי ולחבריו [צילום: משה ביטון]

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מזהיר אנשי ימין מפני הצבעה לכחול. בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע אמר (יום ב', 24.2.20) סמוטריץ': "אני שומע אנשים המגדירים עצמם 'ימין רך', שבשל סלידתם מנתניהו שוקלים להצביע למפלגת כחול לבן. הם ודאי לא מכוונים לכך, אבל בלי משים הם הולכים לחסל את המדינה היהודית. לא פחות.
"אסביר מדוע: היום כבר ברור לכולם שלגנץ ולפיד אין שום אפשרות להרכיב ממשלה שלא בתמיכת הערבים. המשמעות הפשוטה היא שממשלת גנץ, אם חלילה תקום, תהיה תלויה לחלוטין ברשימת תומכי הטרור, שכופרת ונאבקת באתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית. הם כמובן לא יעשו את זה חינם, וידרשו ויקבלו תשלום במזומן באינטרסים חיוניים של המדינה היהודית, אבל התשלום המזומן הוא הבעיה הקטנה. האיום הגדול נעוץ בהשלכות ארוכות הטווח של הכנסת הנהגת ערביי ישראל הנוכחית למעגל קבלת ההחלטות הלגיטימי שמעצב את פניה של המדינה.
"ההסתמכות על טיבי, עודה ויזבק, והפיכתם לשחקן מרכזי תביא בהכרח לעליה בעזות המצח, בחוצפה, ובהתרסה שלהם כנגד המדינה והעם היהודי. צריך רק להקשיב לטיבי ולחבריו בימים האחרונים ולראות את החיוך על פניהם, את הבוז וההתנשאות, ואת העלייה במפלס האומץ, כפיות הטובה והעזת הפנים כנגד המדינה היהודית".
סמוטריץ' פנה לקהל ואמר: "אנחנו חייבים להבין: שיעור ההשתתפות ההיסטורי הנמוך של אזרחי ישראל הערבים בבחירות לכנסת נשען במידה רבה על תחושתם שהם לא באמת משפיעים בפוליטיקה הישראלית. שהרשימה הערבית היא לא חלק אינטגרלי ממעגל קבלת ההחלטות ולכן השפעתה מועטה מאוד, וממילא הצבעה לה בבחירות היא חסרת משמעות, וטוב שכך. כל עוד החברה הערבית בוחרת מנהיגות שכופרת במדינה היהודית ומזדהה במוצהר עם הגרועים שבאויביה אין מקום לאפשר לה להיות חלק מעיצוב סדר היום במדינת ישראל.
"הראשון שהחל בחוסר אחריות בשינוי הכיוון המסוכן הזה היה ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, שבלהיטותו לקדם את הסכם אוסלו לא בחל בהסתמכות על אצבעות חברי הכנסת הערבים ומכר להם את מדינת ישראל. בכסף, אבל בעיקר בשותפות גוברת והולכת בתהליכי קבלת ההחלטות.
"צומת הדרכים הנוכחי מסוכן בהרבה. תחושת ההשפעה, שלא לומר שכרון הכוח, של הנהגת ערביי ישראל כבר מביאים, ועוד יביאו באופן טבעי, לעליה באחוז ההצבעה שלהם במערכות הבחירות הבאות, וממילא לגידול דרמטי בהשפעתם על אופיה וזהותה של מדינת ישראל. החבירה שלהם אל השמאל הקיצוני, שכבר נואש מזמן מחזון המדינה היהודית ושועט אל עבר הפיכתה של מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, עלולה לייצר כאן מאסה קריטית שתסכן את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, ולמעשה את החזון הציוני כולו. הסיפור הוא המדינה היהודית. ובסיפור הזה עם ישראל חייב לנצח. הימין חייב להצליח לגייס 61 מנדטים ולחסום הקמת ממשלת שמאל-ערבים".
על אופן התפקוד במערכת הבחירות, אמר השר סמוטריץ': "אנחנו בימים קריטיים לעתידה של מדינת ישראל, ואני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה. נהפוך הוא, אני די בטוח שחלקים גדולים מאיתנו לא מבינים את זה. אחרת לא ניתן להסביר את האדישות שבה אנחנו עוברים את מערכת הבחירות הזו".
הוא תקף את גישתו המדינית של ראש הממשלה, ואמר: "אחרי שלוש שנים שבהם ראש הממשלה נתניהו טען שאין לו מושג מה כתוב בתוכנית המאה, הוא מודה בתקופה האחרונה שהוא וצוותו היו למעשה אלה שכתבו אותה עם צוותו של הנשיא. כשקוראים את התוכנית הזו, שצמד המילים 'מדינה פלשתינית' מופיע בה 159 פעמים, מבינים שהיא משקפת את תפיסת עולמו של נתניהו מאז נאום בר-אילן - חלוקת הארץ והקמת מדינה פלשתינית.
"נתניהו הוא ביטחוניסט ואיש ריאלי, ובזה הוא עדיף בהרבה על השמאל המופקר, אבל - על-אף ההערכה הרבה שלנו כלפיו - צריך לזכור שהוא חסר את הסנטימנט האידיאולוגי של קדושת הארץ ומצוות ירושתה וישיבתה, ומשום כך הוא מוכן לוותר על חלקים ממנה, גם אם בתנאים.
"הקדנציה הבאה תהיה קו פרשת מים מסוכן, שעשוי, אם נהיה גדולים וחזקים ונפעל נכון, לאפשר בעזרת השם את החלת הריבונות על ההתיישבות הקיימת - כקרש קפיצה להמשך מפעל ההתיישבות גם ביתר השטח, אך עלול גם חלילה - אם נתניהו יהיה חזק מדי וללא בלמים חזקים שלנו - להביא לפתיחת משא-ומתן להקמת מדינה ערבית בלב-ליבה של ארץ ישראל".
שר התחבורה הזהיר מפני חבירה של הליכוד לכחול לבן, ואמר: "'הזדמנות היסטורית לשלום' עלולה להיות סולם נהדר לגנץ ולפיד, עפר שלח ויעל גרמן, להפר את הבטחת הבחירות שלהם ולהיכנס לממשלת אחדות-שמאל עם נתניהו שתהיה ממשלה מסוכנת לרעיון הציוני של המדינה היהודית. רצונו של נתניהו, ששוקל היום להודיע שזו הקדנציה האחרונה שלו, להיזכר כמנהיג שהביא שלום ועיצב את גבולות הקבע של מדינת ישראל, בשילוב ההליכים המשפטיים המנוהלים נגדו והשפעתו הידועה של 'תהליך מדיני היסטורי' על מחירו בשוק של פשתן לעטיפת אתרוגים, עלולים חלילה להביא להקמתה של מדינה ערבית על שבעים אחוזים משטחי יהודה ושומרון וירושלים, בתוספת שטחים נרחבים בנגב, ועוד ועוד. לא בטוח שהפעם הסרבנות הערבית תעשה לנו את העבודה. גיבוי אמריקני יאפשר חלילה לעשות זאת באופן חד-צדדי כשצה"ל והביטחון בידיים שלנו".

תאריך:  24/02/2020   |   עודכן:  24/02/2020
+"להכין כוח רב-לאומי; הסדרה - רק תמורת פירוז עזה"
08:29 25/02/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

טוען: "נתניהו הולך מהסדרה להסדרה ומשקט של שבוע לשקט בן יום. הבעיה היא שאין מהלך מדיני"

פרץ. אין מהלך מדיני [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+דרעי: יש לליברמן קנאה ושנאה לנתניהו
01:00 25/02/20  |  עידן יוסף

שר הפנים, אריה דרעי בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע: "הקנאה, השנאה והתאווה מוצאים את האדם מן העולם. יש לליברמן קנאה ושנאה לנתניהו, הוא לא חשב שנגיע לבחירות, הוא גרר את המדינה במשך שנה שלמה ולהפסד של מיליארדים, הוא מוכן לשבת עם הרשימה המשותפת כדי להוריד את נתניהו. אנחנו נתמוך בממשלה אך ורק בראשותו של נתניהו". עוד אמר: "אנחנו נמצאים במערכת בחירות שלישית, כעת אנחנו בקרב על מדינת ישראל, אם לא נעשה כל מה שאנחנו יודעים כדי שנקבל 61 מושבים אנחנו נהיה בבעיה גדולה".

+אלקין: לא מסתיר התנגדותי למדינה הפלשתינית בתוכנית טראמפ
00:57 25/02/20  |  עידן יוסף

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין (ליכוד) בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע: "אני את ההתנגדות שלי למדינה פלשתינית, לפני תוכנית טראמפ, בזמן תוכנית טראמפ ואחרי תוכנית טראמפ, לא מסתיר. זה היה בתגובה שלי עוד באותו לילה ולאחר מכן עוד מספר פעמים, כל עוד אני בזירה הציבורית אני אעשה הכל כדי למנוע הקמת מדינה פלשתינית ולקדם הכי מהר שאפשר החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".

+חוטובלי: בן-גביר פורס שטיח אדום לגנץ כראש ממשלה
00:55 25/02/20  |  עידן יוסף

שרת התפוצות, ציפי חוטובלי (ליכוד) בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע: "מטריד אותי מאוד שאנחו קרובים מתמיד לממשלת 61, ושני מושביים נמצאים אצל איתמר בן גביר, ויש ציבור שלא מבין שהמנדטים יכולים לסלול שטיח אדום לגנץ אל עבר בית ראש הממשלה. אסור להצביע לאיתמר בן גביר!".

+שקד: "ביבי מסר את חברון כי לא לחצו עליו מספיק"
00:53 25/02/20  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד (ימינה) בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע: "את כל השינויים הגדולים, גם בשיח הריבונות וגם במערכת המשפט, אנחנו עשינו. אחרי שביבי מסר את חברון הוא אמר למישהו מהציונות הדתית: מסרתי את חברון כי לא לחצתם עלי מספיק".

+השר פרץ: ליברמן הפך את מערכת הבחירות לגורלית לימין
00:51 25/02/20  |  עידן יוסף

שר החינוך רפי פרץ (ימינה) בכינוס ירושלים של קבוצת בשבע: "אחרי שליברמן עבר לגוש השמאל, הבחירות הקרובות יהיו הגורליות ביותר שהיו כאן מאז שנת 92'. מחנה הימין חייב להגיע ל-61 מנדטים, אני פוגש אהדה גדולה ל'ימינה' בפריפריה".

+נתניהו: לא אחוקק את החוק הצרפתי
21:30 24/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בראיונות רדיופוניים: "אנפץ את הטענות נגדי בבית המשפט"  ▪  על ההצעה להכריז על כהונתו האחרונה: "לא אמרתי את זה לאף אחד, ואני לא יודע מאיפה זה בא"  ▪  "ליברמן מקבל את ההנחיות שלו מגורמים כאלה ואחרים"

שלטי בחירות בתל אביב [צילום: פלאש 90]
+סקר חדשות 13: כחול לבן מאבדת 4 מושבים
20:32 24/02/20  |  עידן יוסף

סקר חדשות 13 (קמיל פוקס): כחול לבן מאבדת ארבעה מושבים - שניים מהם למפלגת העבודה גשר מרצ ושניים לגוש הימין מבלי שהליכוד יעלה, אך גוש הימין עומד על 56 מושבים וגוש השמאל-מרכז על 42. הסקר המלא: ליכוד 33; כחול לבן 32; הרשימה המשותפת 14; העבודה 10; שס, ישראל ביתנו, ימינה 8; יהדות התורה 7. גם בסקר זה רחוקה עוצמה יהודית משמעותית מאחוז החסימה ומקבלת 2% בלבד.

+העבודה גשר מרצ תסיר את תמונת גנץ מהתעמולה
20:12 24/02/20  |  עידן יוסף

בהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעניין עתירת כחול לבן, הודיעה רשימת העבודה גשר מרצ כי תמונתו של בני גנץ תוסר מכל פרסומי התעמולה שלה.

+כחול לבן ביטלה כינוס פעילים בת"א: "בגלל המצב הבטחוני"
18:00 24/02/20  |  עידן יוסף

כינוס הפעילים של כחול לבן בתל אביב בוטל. בדוברות המפלגה אמרו כי הסיבה היא "לאור המצב הבטחוני", והודיעו שבמקום הכינוס ישאו בני גנץ, גבי אשכנזי ומשה יעלון הצהרה בטחונית.

+יהדות התורה: כשהיינו באופוזיציה פעלנו יותר ממה שליברמן פעל בקואליציה
17:41 24/02/20  |  עידן יוסף

יהדות התורה: "ליברמן ההזוי שוב מציע: על המפלגות החרדיות לא להיות כל הזמן בקואליציה. השקרן הזה איווט, בטוח ששכחנו את ההיסטוריה הקצרה. בקדנציה הקודמת בכנסת ה-19 היינו באופוזיציה כשהוא היה שר החוץ, בקדנציה שלאחר מכן הוא היה שר הביטחון. הוכחנו את עצמנו באופוזיציה הרבה יותר ממה שהוא לא עשה כלום גם בקואליציה, כפי שלא עשה מעולם כלום וגורנישט בכל שנותיו הפוליטיים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הימין הרך מאיים על הציונות"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עבר
בניהו  |  25/02/20 08:31
2
הימין הרך ??מה השטויות האלה
חפטליהו פסטולקין   |  25/02/20 13:29
3
סמוטריץ' צודק, אנו לא יודעים מ
בן נאמן  |  25/02/20 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דוד ארגז
"המסקנה המתבקשת היא שאביגדור ליברמן, אם אכן יהיה לשון המאזניים לאחר הבחירות, יציע לגוש הימין הצעה שיהיה קשה לסרב לה"
בצלאל לביא
משפטו של נתניהו הוא בגדר ודאות ואיננו תלוי בגורם חיצוני    בכדי לא להגיע למעמד הלא נעים של ישיבה על ספסל הנאשמים עשה ביבי את כל התמרונים הפוליטיים האפשריים כדי להשיג את "ממשלת 61 לחסינות"
אלי אלון
בסוף השבוע נערך (יום ה', 20.2.20) במתנ"ס-מרכז קהילתי "בית פוזנק" של עירית עפולה והחברה למתנסים שליד משרד החינוך כנס בחירות מפלגתי של איתמר בן גביר וברוך מרזל    האם ראוי לקיים כינוסי מפלגות במתנ"סים ציבוריים?
איציק וולף
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, טוען כי בתוכנית המאה שהציג הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, אין התניה בין החלת ריבונות לבין הקמת מדינה פלשתינית    על האפשרות שבג"ץ לא יאפשר לנתניהו להרכיב ממשלה אחרי הבחירות: זו תהיה התערבות בהחלטה של כל העם
יוסי אחימאיר
קשה לדעת כמה ביוגרפיות יצאו עד כה על בן-גוריון, בעברית ובעשרות שפות אחרות, בחייו ולאחר מותו
רשימות נוספות
הליכוד ביתרון על כחול לבן  /  עידן יוסף
בהלת הקורונה עלולה לקבוע מי רה"מ הבא  /  עידן יוסף
האם מבודדי הקורונה יוכלו להצביע?  /  איציק וולף
הברווז המתחמק  /  עליס בליטנטל
מכירים ביביזם   /  ציפי לידר
לא רק לא ביבי  /  טל בן-יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il