X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזהיר שחלק מן התקנות העיקריות בנושא הקורונה פוקעות בימים הקרובים, בלא שהממשלה תפעל-כנדרש להחליף אותן בחקיקה ראשית ביניהן: היכולת לאכן פלאפונים של חולים והרחבת סמכות המעצר
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. הפרה של ההתחייבות לבג"ץ [צילום: דוברות הכנסת]

הממשלה מעכבת חקיקה המיועדת להחליף את התקנות לשעת חרום לשם התמודדות עם הקורונה - אומר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במכתב ששיגר (יום ב', 6.4.20) לראש הממשלה, בנימין נתניהו.
מנדלבליט מזכיר, כי התקנות לשעת חרום - עליהן מבוססות כל ההנחיות וההגבלות המוטלות בשבועות האחרונים - הן צעד שהממשלה יכולה להשתמש בו רק בלית ברירה וכאשר לא ניתן להעביר בכנסת חקיקה ראשית. הוא אישר את הפעלתן מאז פרוץ המשבר משום שמדובר היה בתקופת בחירות בה הכנסת לא פעלה, אך אומר שכעת - משהכנסת החלה לפעול והוקמו שש ועדות זמניות - יש לעבור במהירות האפשרית מתקנות לחקיקה.
לדברי מנדלבליט, ניתן להעביר חוקים בהליך מזורז - כפי שמתכוונות הממשלה והכנסת לעשות לגבי תיקון לחוק יסוד משק המדינה, אשר יאפשר להזרים את התקציבים הדרושים למאבק בקורונה ולסיוע למשק. עוד הוא מזכיר, כי הכנסת יכולה להתכנס מחוץ לימי הפעילות הרגילים וגם בחול המועד במידת הצורך. אם הממשלה לא תפעל בהקדם, הוא מזהיר, עלול להתערער הבסיס לכל התקנות שפרסמה בנושא הקורונה ויקשה עליה להשתמש בעתיד בכלי של תקנות לשעת חרום.
מנדלבליט גם מציין, כי חלק מן התקנות יפקעו בימים הקרובים, ובלא חקיקה - ייפגע המאבק בקורונה. מדובר למשל בכלי של איכון טלפונים ניידים ובסמכות המשטרה לעצור את מי שמפריע לקדם חקירה הקשורה למגיפה. העיכוב גם גורם להפרת התחייבות המדינה לבג"ץ, ולפיה חקיקה שתאפשר את המשך השימוש באמצעי האיכון של השב"כ, תוגש לכנסת בהקדם האפשרי.
במכתבו מונה מנדלבליט את התקנות הפוקעות בימים הקרובים, ובהן: צמצום יציאה למרחב הציבורי, הגבלת התחבורה הציבורית, הגבלת המסחר, איסור תפילות, סמכות הפיקוח על החייבים בבידוד, מתן הוראות לכניסה לבידוד והגבלת מספר העובדים במקום עבודה. בין החוקים שהממשלה אינה מקדמת: קבלת נתונים מחברות הסלולר לצורך איכון החולים, תיקון בנושא הפיצוי על ביטול טיסות ודחיית מועדים מינהליים הקבועים בחוק.

תאריך:  07/04/2020   |   עודכן:  07/04/2020
+חיילים נדבקו וחבריהם שהו בבידוד ולא נבדקו
21:08 07/04/20  |  עידן יוסף

חיילים בעיר הבה"דים שבאו במגע עם חולי קורונה הוכנסו לבידוד, אך לא נבדקו בדיקות קורונה. מפקדיהם אמרו להם שרק מי שיפתח תסמינים ייבדק לקורונה. החיילים שבודדו רוכזו בקבוצות גדולות של כשמונה בחדרים קטנים בהם לא נשמר המרחק המומלץ.
כה מן החיילים התלוננו: "הביאו לנו אוכל מקולקל, אנחנו סובלים מקלקול קיבה, האוכל היה על הרצפה, צילמנו הכל. איך יכול להיות שלא מרחיקים אותנו? איך יכול להיות שמחשיבים את זה לבידוד? זה ממש לא בידוד, זאת סכנת נפשות. יכול מאוד להיות שיש נשאים של הנגיף אחרי שהתגלו כבר כמה מקרים בבסיס" (ישראל היום).

+נכדו של רבין התנצל על איחול הקורונה לנתניהו
20:58 07/04/20  |  עידן יוסף

יונתן בן-ארצי התנצל על דבריו וכתב בטוויטר "איני מייחל שאיש יחלה בקורונה, גם לא נתניהו. מתנצל על העניין". מוקדם יותר כתב נכדו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין: "אם נתניהו שיקר את עם ישראל ובעצם עשה רק תרגיל 'חייבים ממשלת קורונה חירום אחדות' ובעצם התכוון לבחירות, אז מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא, חולה. קארמה".
השר יואב גלנט צייץ לו: "אתה צריך להבין טוב מאחרים מה אסור להגיד על ראש ממשלה. מגנה את הדברים המקוממים והמכוערים. ראש הממשלה מנהל את משבר הקורונה בחוכמה ובאחריות 24/7. העולם משבח את מדינת ישראל על התמודדותה במאבק בקורונה. מאחלים לך ולמשפחתך בריאות טובה". בטוויטר של הליכוד נכתב: "יונתן בן ארצי מסית למותו של ראש הממשלה. גם כשראש הממשלה מציל את חייהם של אזרחי ישראל, אין גבול לשנאה. אתם חושבים שמישהו יפתח בחקירה נגדו?".

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירה נגד הסגר על בני ברק
20:46 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית: מדובר בצעדים שבשעת שגרה היו נפסלים לאלתר כבלתי חוקיים - אך הם נחוצים בשל הקורונה  ▪  קובע: הסגר על בני ברק הוטל משיקולים מקצועיים ובצורה מידתית

"אירוניה מרה" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+היעד ליציאה מההסגר - 19 באפריל
20:32 07/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה כי בשבוע הבא יציג בפני הממשלה את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר  ▪  עדיין לא התקבלה החלטה לגבי המועד  ▪  הכוונה היא להחזיר חלק ניכר מהמשק לעבודה מלאה תוך מספר שבועות

שתיקת הכבישים [צילום: נתיבי ישראל]
חסימת הכניסה לירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שוטרים מקימים מחסומים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מחלף גן רווה בעת כניסת הסגר לתוקף
20:09 07/04/20  |  עידן יוסף

[צילום: נתיבי ישראל]
+מחלף אלוף שדה בעת כניסת הסגר לתוקף
20:07 07/04/20  |  עידן יוסף

[צילום: נתיבי ישראל]
+הבדיקה שלילית: נתניהו ייצא מבידוד
19:58 07/04/20  |  עידן יוסף

‏ראש הממשלה נבדק היום והתוצאה תקינה (שלילי לקורונה). מחר יסיים את הבידוד אליו נכנס בעקבות חשיפה לשר יעקב ליצמן לאחר 14 יום כפי הנדרש.

+צפו: כך הרים נתניהו כוסית עם ראשי מערכת הביטחון
19:32 07/04/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הרמת כוסית עם ראשי מערכת הביטחון באמצעות שיחת וידאו. ראש הממשלה אמר במעמד: ״שנמשיך לשמור יחד על המדינה שלנו ועל ביטחון ישראל. שיהיה לכם חג שמח!״. בשיחה השתתפו הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, ראש השב״כ נדב ארגמן והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט.

[צילום: תקשורת ראש הממשלה]
+גם נכי צה"ל יקבלו מענק מיוחד מהממשלה
19:24 07/04/20  |  עידן יוסף

בהנחיית ראש הממשלה ובשיתוף משרד הביטחון והביטוח הלאומי, גם נכי צה״ל יקבלו מענק מיוחד בסך 500 ש"ח.

+מחווה משטרתית: ברכות לדיירי בתי אבות
19:23 07/04/20  |  עידן יוסף

שוטרי משטרת ישראל לקחו פסק זמן קצר מהמשימות הרבות ויצאו לשלושה בתי אבות בהרצליה ובתל אביב, כדי לברך את הדיירים בברכת חג שמח. בברכתם ציינו השוטרים כי משטרת ישראל עושה הכל במטרה שהריחוק ממשפחותיהם יהיה קצר ככל הניתן.
כשנודע לשוטרים כי באחד מבתי האבות בתל אביב ישנן שתי דיירות שחוגגות יום הולדת, הפתיעו השוטרים את הדיירות עם ברכות מוקלטות מבני משפחתן והשמיעו להן אותן ממרחק.

+45 מחסומי דרך נפרסו בצירים המרכזיים
19:17 07/04/20  |  עידן יוסף

במסגרת מבצע "אביב מוגן", אגף התנועה פועל בצירים הבין-עירוניים לאכיפת התקנות לשעת חירום. 45 מחסומים נפרסו בצירים המרכזיים, ויוצרים רצף של חסימות בין השטח העירוני לבין-עירוני. לצד המחסומים פועלות מאות ניידות, ושוטרים מבצעים סריקות על הצירים תוך הצבת מחסומים מדלגים, ומאתרים אזרחים שאינם מצייתים לתקנות. המשטרה מבקשת מן הציבור להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים שלא בהתאם לתקנות.

מפת המחסומים
+מת מקורונה בן 37 שסבל ממחלות רקע
19:06 07/04/20  |  עידן יוסף

בבית החולים השרון בפתח תקוה מת מנגיף הקורונה צעיר בן 37. האיש, שהיה מונשם במשך כשבוע, סבל ממחלות רקע.

+סין מסייעת לעולם במקום ארה"ב
18:20 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה בה החל המשבר מנסה להפוך אותו להזדמנות להגדלת השפעתה, במיוחד במדינות העניות  ▪  אם ארה"ב לא תפעל כמו מנהיגה, אחרות יתפסו את מקומה - מזהיר ניוזוויק

מבקרים השבוע בעיר האסורה[צילום: אנדי וונג, AP]
+הקפאת מצב בחדשות 13: השידורים הנוכחיים יימשכו
18:17 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העובדים וההנהלה יקיימו בשבועיים הקרובים מו"מ על דרישת ההנהלה לבצע קיצוצים נרחבים, ובמקביל לא יישלחו עובדים לחל"ת ולא ייפסקו התוכניות של יעקב אילון, מירי נבו ואלי אילדיס

אילון. בינתיים נשאר באוויר [צילום: ענבל מרמרי]
+בניגוד לכל שנה: הכנסת תפעל לפי הצורך בפסח
17:03 07/04/20  |  איציק וולף

יו״ר הכנסת, בני גנץ, הודיע (יום ג', 7.4.20) כי למרות שכבכל שנה משכן הכנסת יהיה סגור בתקופת חג הפסח, אם ייווצר הצורך- מליאת הכנסת ועדותיה יופעלו.
״אנו נמצאים בסיטואציה ייחודית ולפיכך אני מוצא לנכון לעדכן אתכם, כי במידת צורך נדאג להפעיל את מליאת הכנסת וועדות הכנסת לצרכים חיוניים ודחופים ככל שיהיו״, כתב בהודעה ששלח לכל עובדי הכנסת.

+הרב בקשי דורון חלה בקורונה ואושפז
16:45 07/04/20  |  איציק וולף

הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון, אושפז הבוקר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק. מבית החולים נמסר כי מצבו של הרב יציב.
הרב בקשי דורון הוא בן 79. הוא כיהן כרב הספרדי הראשי לישראל בין השנים 1993 ל-2003.

הרב בקשי דורון. מצבו יציב [צילום: יעקב כהן, פלאש 90]
+שיפור במצבם של מקבלי טיפול החמלה
16:42 07/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פלוריסטם מדווחת על תוצאות ניסוי טיפול החמלה שערכה בשלושה בתי חולים במספר קטן של חולים  ▪  שבעה חולי קורונה במצב קשה קיבלו טיפול תאי  ▪  שיפור חל במצבם של ארבעה  ▪  שלושה מתוך הארבעה נמצאים בגמילה ממכונות ההנשמה

ניסוי ראשוני בשבעה חולים במצב קשה. פלוריסטם
+הנהלת פלאפון והעובדים יידברו על החל"ת
16:37 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הגיעו להסכמה בדיון בבית הדין לעבודה, לאחר שהעובדים טענו שההנהלה פועלת בצורה חד-צדדית, בעוד ההנהלה טענה שהם מסתמכים על שמועות בלבד

478 עובדים בחל"ת
+משרד החקלאות: עד סוף אפריל יגיעו לישראל 32 מיליון ביצים
15:05 07/04/20  |  מירב ארד

על פי נתונים שנאספו במשרד החקלאות מיבואני הביצים, עולה כי אמורות להגיע לישראל עד לסוף חודש אפריל כ-32 מיליון ביצים. הלילה (יום ג') נחתו בישראל 2 מטוסים עמוסים בביצים, והיום צפוי לנחות מטוס נוסף.

+הממשלה אישרה את המשך פעילות מקוואות הנשים
14:55 07/04/20  |  מירב ארד

הממשלה אישרה בישיבתה את את המשך פעילות מקוואות הנשים. כמו כן תתאפשר גישה של הבלניות למקוואות שבהן הן עובדות, ללא כל מגבלה.

+בני ברק
14:49 07/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אפשר כי על השולחן, בין המצה למרור ואולי על-יד הכרפס יהיה מזון שהגיע מחייל קצת אדיב, קצת מבוייש שאחותו או בת דודו נשארה לשמור על השער במחנה כי הוא נקרא אליכם

הגיעו לעזור [צילום: משטרת ישראל]
+כך ההיי-טק יוציא אותנו מהמשבר
14:45 07/04/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

שיחה עם עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, בעקבות הדוח שהרשות הוציאה  ▪  בשיחה הוא מדבר על מצב הענף בימים אלה של משבר

עמי אפלבום [צילום: דוברות משרד הכלכלה]
+משרד הבינוי והשיכון יציב שמירה פרטית בבתי גיל הזהב
14:43 07/04/20  |  מירב ארד

משרד הבינוי והשיכון יציב שמירה פרטית בבתי גיל הזהב, כבר מערב הפסח. 5.5 מיליון שקלים יוקצו לצורך שמירה וסיוע בבתי גיל הזהב של המשרד, בהם מתגוררים כ-13,000 קשישים ברחבי הארץ. החל ממחר יוצבו מאבטחים מטעם המשרד ב-118 בתי גיל זהב שבניהול המשרד, לצורך בקרה על המבקרים והנכנסים לבתים ושמירה על בריאות הדיירים.

+אושר בראשונה: מענק בסך 500 ש"ח להורים לילדים ולמקבלי קצבאות
14:40 07/04/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה, ברוב של 29 תומכים וללא מתנגדים, מענקי סיוע למקבלי קצבאות שונות ולהורים לילדים לקראת חג הפסח - מענקים בסך 500 ש"ח למקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי וחוקים אחרים, למקבלי תשלום חודשי לפי הוראות חוק המזונות, למקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה המשולמת בהתאם להוראות חוק הבטחת הכנסה, למקבלי קצבת אזרח ותיק, ולהורים לילדים. ההצעה תועבר לוועדת כספים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

+על החרדים ועל רינה מצליח
14:36 07/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הקורונה החזירה אל הזירה הבינלאומית את האנטישמיות הנתעבת  ▪  הנאצים היו אלה אשר תיארו את היהודים כנגיף  ▪  קודמיהם עסקו בציד מכשפות ובעלילות דם  ▪  והם חזרו לעשות זאת גם עכשיו

זקוקים לזמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ אבוטבול: "להגדיל את סבסוד המים לנפש"
14:18 07/04/20  |  

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) דורש מהרשות הממשלתית למים וביוב להגדיל את סבסוד המים לנפש בעקבות הקורונה: ״הגיע אלי פנייתו הצודקת של סגר״ע ויו״ר דירקטוריון תאגיד המים בבית שמש ר׳ ישעיהו ארנרייך להגדיל את כמות המים המוזלת המסובסדת לנפש בעקבות משבר הקורונה. כידוע, ההקצבה הקבועה לנפש בתעריף הנמוך הינה 7 קוב לחודש. אולם, אם בימים כתיקונם דבר זה מספק, בימים אלו בהם כל בני הבית שוהים בביתם במשך כל שעות היממה, מטבע הדברים, צריכת המים גוברת באופן משמעותי ונדרשת התחשבות מיוחדת לימים אלו״.

+משרד הבריאות יפרסם צו המחייב חבישת מסכות פנים בציבור
14:10 07/04/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות יפרסם היום צו שקובע חובת חבישת מסיכת פנים כחלק מהמאבק הלאומי במגיפת הקורונה.

+הגדת קורונה: כנגד ארבעה בנים
14:00 07/04/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

כל דור ודור זוכה לארבעה בנים משלו גם בעידן הקורונה, עסקינן בארבעת הבנים שכנגדם דיברה תורה: אחד חכם, אחד רשע, אחד תם, ואחד שאינו

בעל הבית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ יבגני סובה: "להכיר במעונות יום כמפעל חיוני"
13:56 07/04/20  |  מירב ארד

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) חבר הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה: "אני קורא לממשלה והעומד בראשה ח״כ בנימין נתניהו להכיר במעונות יום (מסגרת לילדים 0-3) כמפעל חיוני. דבר זה הכרחי על מנת שהמשק יוכל לצאת בהדרגה מהמשבר ולחזור לשגרה מייד לאחר חג הפסח".

+ח"כ פורר בכנסת: "המדינה חייבת לספק רשת ביטחון לעצמאים"
13:51 07/04/20  |  מירב ארד

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר, אמר במליאת הכנסת: "שכירים בעלי שליטה, עצמאים ועצמאיות מספיק טובים בשביל לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי אבל לא טובים מספיק בשביל לקבל משהו מהמדינה הזו. הם נלחמים בשיניים יום יום וכעת שהם צריכים את רשת הביטחון, המדינה לא מכירה בהם. אתמול אישרנו בוועדת הכספים עשרות מיליוני שקלים לאוצר להקמה ופריסה של רשת ביטחון כזו לעצמאים. הגיע הזמן לעשות דברים ללא מסיבות עיתונאים וללא כותרות פופוליסטיות ופשוט להעביר את הכסף כמה שיותר מהר לעצמאים, לעצמאיות ולשכירים בעלי השליטה".

+הממשלה אישרה: סגר משעה 19:00; עוצר ממחר ב-15:00
13:45 07/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התחבורה הציבורית וטיסות בינ"ל יופסקו הערב מהשעה 20:00 ועד יום ראשון בשעה 08:00  ▪  ממחר בשעה 15:00 ייכנס העוצר לתוקפו ותיאסר גם הצטיידות במזון  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו המחייב חבישת מסיכת פנים במרחב הציבורי

חובה ללבוש מסיכת פנים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הסגר יחל הערב [צילום: דוברות המשטרה]
+נחתם הסכם המסדיר את מתכונת העבודה של עובדי המעבדות
13:40 07/04/20  |  מירב ארד

יו"ר ההסתדרות, הממונה על השכר, ויו"ר איגוד הביוכימאים, המיקרוביולוגים ועובדי המעבדות, חתמו (יום ג') על הסכם המסדיר את שינוי מתכונת העבודה של עובדי המעבדות בבתי חוליםובמעבדות בריאות הציבור תוך הרחבת היקף פעילותן, ומבטיח כי כתוצאה מהשינוי לא תהיה כל פגיעה בהשתכרות העובדים, וכי הם יהיו זכאים לתגמול מיוחד עבור עבודתם בלילות, בסופי שבוע ובחגים, לאור מצב החירום - נגיף הקורונה.

+מי נשאר מחוץ לקופסה שלנו
13:35 07/04/20  |  רתם זמיר-מילמן   |   לרשימה המלאה

כמה מחשבות על מה/י שנשאר מחוץ לפריים  ▪  מי שחיים בשולי החברה שלנו, שביומיום איננו נותנים עליהם את הדעת והיום כשהדעת מסוגרת בבית, מוזנת מריבועים מפוקסלים בלבד - הוצאו החוצה בעריכה

היכן הם? [צילום: נתי שוחט/פלאש90]
+ח"כ איילת שקד: "ללחוץ על הממשלה להציג אסטרטגיית יציאה אחרי פסח"
13:35 07/04/20  |  מירב ארד

ח"כ איילת שקד, השתתפה באמצעות האפליקציה זום במסיבת העיתונאים בוועדת הקורונה היום בכנסת ואמרה: "חובה על הועדה ללחוץ על הממשלה להציג אסטרטגיית יציאה מהמשבר ולהחיל אותה מיד אחרי פסח. אין שום הצדקה להמשיך לחנוק את המשק. אוסטריה עם אותה כמות תושבים ועם נתונים פחות טובים מאתנו , כ-200 מתים, הודיעו על שחרור הדרגתי של המשק ב 12.4, הכולל בידוד אוכלוסיות בסיכון ושחרור לעבודה של האוכלוסיות נטולות הסיכון. האוכלוסיה מעל 65 ועם מחלות רקע תישאר עדיין בבידוד. זה מתכתב עם כמות מכונות ההנשמה. אנו צריכים כל הזמן להיות מתחת לרף המקסימלי של כמות מכונות ההנשמה ותודה לאל אנחנו רחוקים משם".

+משרד הבריאות: הסופרים, ומשלוחי המזון יהיו פתוחים עד מחר ב-18:00
13:21 07/04/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות הבהיר כי הסופרים, המכולות ומשלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00, אז תיאסר כל תנועה מחוץ לבתים.

+אני מתגעגע לרב ישראל ליפקין מסלנט
13:15 07/04/20  |  איתן קלינסגקי   |   לרשימה המלאה

גיבור הסיפור "שלושה שאכלו של הסופר דוד פרישמן"  ▪  היה זה הרב ישראל ליפקין מסלנט, רב צעיר בן 38, שדרש מהקהל בבית הכנסת ביום הכיפורים להקשיב לקול המדע והרפואה - ולאכול ביום הכיפורים

לכבד את הציבור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר: הנחה של 25% בארנונה לעסקים
13:11 07/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ההנחה תקפה עד לסוף שנת 2020, המשקפת 3 חודשי פטור מתשלום  ▪  לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב בסך כ-2.8 מיליארד שקל לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן ההכנסה

חנויות סגורות במשבר הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ח"כ חיימוביץ: "ללא פיקוח הדוק שלנו בוועדה נתונים רבים הוסתרו מהציבור"
13:03 07/04/20  |  מירב ארד

ח"כ מיקי חיימוביץ', חברת וועדת הקורונה, אמרה בדיון הסיכום והגשת דו"ח מסקנות הביניים של הוועדה: "נוכחנו לראות שללא פיקוח הדוק שלנו בוועדה נתונים רבים הוסתרו מהציבור ולא הייתה שקיפות. עולה תמונה מדאיגה שהמשבר לא מנוהל בהיערכות מספקת.צריך מנגנון סדור של שקיפות נתונים. רק כאשר ביקשתי מפרופ' גרוטו נתון מדוייק לגבי היקף ההדבקה במגזר החרדי קיבלנו את הנתון של 1.4 לעומת 1.2 בציבור הכללי. על מחדל ההסברה והבלבול שהוא יוצא בציבור אמרה ח"כ חיימוביץ: "העובדה שאין מסביר לאומי, אין גוף מתכלל שמעביר מסרים לציבור זה מחדל משמעותי מאוד. זה מתבטא ביום יום, גם עכשיו אנחנו רואים את הנהירה לסופרמרקטים לאור הידיעות על העוצר. זה לא אמור להיות ככה. ראינו את זה גם לגבי הנחיית חבישת המסיכות."

+"כשל מחשבתי וארגוני של הממשלה"
12:42 07/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת להתמודדות עם נגיף הקורונה הגישה מסקנות ביניים  ▪  במשך חודשיים - מיום הודעת סין על התפרצות הנגיף ועד להופעת מנכ"ל משרד הבריאות בפני הוועדה כמעט ולא נוספו מכונות הנשמה חדשות בישראל  ▪  חלק משמעותי מהמדיניות - כמו ההתנגדות לבדיקות המוניות שהייתה בתחילה - גובש על-פי החוסרים במערכת  ▪  החלטות מדיניות כבדות משקל התקבלו בפורום מצומצם שכלל מנכ"לים של משרדים ממשלתיים, לא הוקם קבינט קורונה להתמודדות עם המשבר

יו"ר ועדת הקורונה, עפר שלח [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
+התוצר העולמי צונח ב-2% מדי חודש
12:07 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הירידה היא בכל חודש בו נמשכות המגבלות בהיקף הנוכחי, וכוללת רק את ההשלכות המיידיות של הקורונה ולא את אלו ארוכות הטווח  ▪  הארגון צופה שהפריון יצנח השנה ב-25%-20% ושהוצאות הצרכנים יקטנו לפחות בשליש  ▪  מצביע על חשיבות רבה של תוכניות הסיוע הממשלתיות בקביעת הקצב בו יתאוששו המשקים

פגיעה קשה בתעופה [צילום: פלאש 90]
המסעדות איבדו כמעט את כל ההכנסות
+ח"כ ינקלביץ': לעצור תשלומי הורים במוכר שאינו רשמי
11:27 07/04/20  |  איציק וולף

ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול-לבן) קוראת למשרד החינוך לוודא שתשלומי ההורים בחינוך המוכר שאינו רשמי יופסקו בשל השבתת הלימודים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.
"תשלומי ההורים בחינוך הרגיל הופסקו ודווקא בחינוך המוכר שאינו רשמי- ממשיכים לשלם. האם זה הגיוני? הבוקר בוועדת חינוך קראתי למשרד החינוך לוודא כי המסגרות ישיבו את הכספים להורים, בדיוק כמו בחינוך הרגיל. מאחר שאין לימודים ההוצאות גדלות ובימים אלה כל שקל חשוב להורים", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

+ירידות שערים קלות בסיום המסחר בניו-יורק
11:22 07/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

למחרת הזינוק החד במדדים המובילים, הבורסות בניו-יורק החלו בעליות - אשר נמחקו במהלך יום המסחר  ▪  קודם לכן נרשמו עליות בבורסות אירופה ובתל אביב

אבה. לקראת מצב חרום [צילום: קוז'י ססהרה, AP]
+לבער את החמץ שבקירות הלב
10:41 07/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אל מול שביעות הרצון של יצרני חומרי הניקיון עומדים המומים, הלומים, נדהמים, מלאכי ביעור החמץ שבלב, הם עומדים מנופפים אנה ואנה בכנפיהם הצחורות, מבטם עגמומי, עיניהם כבויות, משתאים לנוכח כמויות החמץ שנדבקו בעם ישראל

מה עם החמץ שבלב [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מתווה חדש לקבלה לתואר ראשון בחיפה
10:24 07/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי המתווה החדש, העדיפות הראשונה לקבלה היא של מועמדים בעלי בגרות שעשו מבחן פסיכומטרי  ▪  בנוסף, חלק מהחוגים יוכלו להחליט על מבחן קבלה חוגי

אוניברסיטת חיפה. תנאים חדשים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+הפסיקו את העלייהום
10:24 07/04/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

נהיינו מומחים בטקסים וחגיגות, אמרות והכרזות, אך כשהדבר מגיע אלינו, אין אנו מסוגלים ליישם את הדברים הבסיסיים ביותר שאנו מטיפים, וכך אנחנו נכשלים פעמים

פינה חמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+60 מיליון מסיכות כירורגיות ממפעל בשומרון
10:07 07/04/20  |  איציק וולף

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ירכוש כ-60 מיליון מסיכות כירורגיות ממפעל אימפראטק בברקן ויבסס קו ייצור ישראלי שני למסכות. היחידה לרכש לוגיסטי רב-זרועי במנה"ר שבמשרד הביטחון חתמה, על-פי דרישת משרד הבריאות, על הזמנה לרכש של כ-60 מיליון מסכות כירורגיות ממפעל אימפראטק שבאזור התעשיה ברקן. אימפראטק היא אחת מיצרניות מסכות האב"כ של מערכת הביטחון וכעת תקים קו ייצור גם למסכות להגנה מפני נגיף הקורונה.

+עוד יבואו
09:41 07/04/20  |  משה ניסנבוים   |   לרשימה המלאה

והנה מתוך המצב והרצון להתרומם זה קרה  ▪  בהתחלה הפזמון והבתים היו בשריקה ואז גם נחתו הבתים קלילים כפזמון  ▪  פשוט להניח עליהם את הראש קצת ולשלוש דקות להיכנס לעולם אחר שמזכיר לנו שיבואו ימים טובים ולא רק ימים טובים אלא גם גדולים

עניין של מגע [צילום: יוטיוב]
+"הצמד דמי האבטלה לשכר המינימום"
09:32 07/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ ינון אזולאי פנה לשר אקוניס וביקש ממנו לתקן תקנות לשעת חירו שיעמידו את שיעור דמי האבטלה של עובדים שהוצאו לחל"ת ואשר השתכרו שכר מינימום או פחות ממנו על השכר שקיבלו ולא בשיעור של בין 60% ל-80% משכרו

ח"כ אזולאי. כבוד האדם [צילום: נועם רבקין/דוברות הכנסת]
+זינוק של 18.3% במספר המאושפזים במצב קשה
09:26 07/04/20  |  איציק וולף

מספר חולי הקורונה שנמצאים במצב קשה זינק ועומד כעת על 153 בני אדם. מדובר ב-29.3% מכלל המאושפזים בבתי החולים בישראל לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה - עלייה בשיעור של 18.3% לעומת השיעור שלהם מכלל המאושפזים אתמול שעמד על 11%.
עלייה בשיעור מתון יותר, של 5.6%, נרשמה במספר החולים המונשמים שעומד הבוקר על 113 בני אדם.
ממשרד הבריאות נמסר כי עד הבוקר אובחנו בישראל 9,006 נשאי וחולי קורונה. מצבם של 7,930 מהם קל, מצבם של 181 בינוני ומצבם של 153 קשה. עד הבוקר נפטרו 59 חולים. 683 בני אדם החלימו ממחלת הקורונה.

נתוני האישפוז - בוקר 7.4.20
+עידן הקורונה
09:20 07/04/20  |  אורי שרגיל   |   לרשימה המלאה

חשבתי על זה שהמון תופעות שליליות התמעטו ואף פסקו בשל מעצר הבית שלנו  ▪  יש פחות תאונות דרכים, אין בכלל גננות מתעללות, אין תורים בכל מקום, ואני בטוחה שגם אין כאלה שמתחככים באוטובוס

אני גרמתי להתפרצות הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: הממשלה מעכבת חקיקה שתחליף תקנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שתוק כבר , נמאסת
ארי כספח  |  7/04/20 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
העירייה החרימה את העיתון המזוהה את הפלג הירושלמי, ובעקבות פניית News1 תפרסם מודעה באשר להיערכות לקראת הפסח ושריפת החמץ    קופות החולים ממשיכות להחרים את העיתון
איתמר לוין
הבורסות בניו-יורק זינקו למרות התגברות הקורונה בארה"ב, בעקבות התמתנות יחסית של המגיפה באירופה    מחיר הנפט חוזר לרדת לקראת הסכם אפשרי בין סעודיה לרוסיה
איציק וולף
הנהלת אל-על פנתה לממשלה בבקשת סיוע לאחר שקיבלה הודעה בעל פה מגורמים בדרג המקצועי באוצר שלפיה עמדתם היא שלא לאשר את חבילת הסיוע שבה מעוניינת החברה לנוכח משבר הקורונה
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה חלה בקורונה לפני עשרה ימים ואושפז אתמול    מינה לממלא מקומו את שר החוץ, דומיניק ראב, מן הכוכבים העולים של המפלגה השמרנית
איציק וולף
הלילה תאשר הממשלה תקנות שיקבעו כי ממחר ב-16:00 ועד ליום שישי תימנע תזוזת אזרחים מעיר לעיר    כל האזרחים יחויבו להישאר בבתיהם בליל הסדר מהשעה 18:00 ועד למחרת בבוקר    "נערכים לתרחישי יציאה מדורגים, אך זה לא יקרה עד לאחר הפסח והמימונה"    קרא לצרוך מוצרים ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il