X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עד כמה חמורה התערבותה של שרה נתניהו אשת ראש הממשלה בענייני המדינה, ומה אנחנו יודעים ונדע על כך?
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה [צילום: פלאש 90]
השמצה נכלולית
יואב יצחק
בן כספית שוב חוטא ומחטיא * הוא ייחס לשרה נתניהו פיטוריו של חצרן בית ראש הממשלה - דברים שלא היו ולא נבראו * המטרה - הכפשת נתניהו - מקדשת את האמצעים
לרשימה המלאה

מבשלים מיסכנות נכלולית
אהרון רול
חייב אדם להיות מגזע בנות היענה ולטמון ראשו בחול כדי להאמין ש"ידיעות אחרונות" פועל בתום לב * הפרסום היה מכוון, מרושע, מגמתי ונכלולי בעליל
לרשימה המלאה

   אוריה עמרני
קוראים לזה "אופורטוניזם"

   עו"ד יוסי דר
מי את, ליליאן פרץ?

   עמוס שריג
עלילות שרה נתניהו - אין חדש תחת השמש

התביעה הנוכחית של העוזרת של אשת ראש הממשלה, אמורה להיות מוכרעת בבית המשפט. אך כפי ששתי ההכרעות הקודמות של בית המשפט לטובת שרה נתניהו לא שיכנעו את אמצעי התקשורת, כנראה שגם הפעם, ללא תלות בתוצאות המשפטיות, רוב העיתונות תמשיך להטיל דופי באישיותה. אנו חיים בעידן שבו מתייחסים רק לתדמית המותג ולא לתוכנו, ואני לא מתכוון רק לגבינות לבנות. היחצ"נים משווקים לנו כך גם מנהיגים, ואל תבלבלו אותם עם העובדות.
למרות שייתכן שהפעם התרגיל בושל והוקדח בצורה שלא תאפשר לנו לעולם לרדת לחקר האמת העובדתית עד סופה. התביעה הוגשה כידוע לבית הדין לעבודה. בית דין שאינו עוסק ברכילויות, ואפילו לא בתביעות דיבה. לא מן הנמנע שבית הדין בכלל לא יטרח לקרוא חלק זה של כתב התביעה ויעסוק רק בעובדות היבשות של מה שולם לעוזרת ומה מגיע לה ולא שולם. גם אם יימצא כי שכרה הופחת באגורה שחוקה אחת, יפסוק בית הדין לטובתה באופן חלקי, והעיתונות תוכל לחגוג על-כך ללא כל קשר לתוכן המלא של פסק הדין.
למי שעדיין לא הבין, היה ככל הנראה מי שדאג להכניס את החלק הרכילותי לכתב התביעה רק מסיבה אחת. בכך שהנושא נכלל בכתב תביעה, יכולים העיתונאים החפצים בכך לצטט קטעים מכתב התביעה מבלי להיות חשופים להגשת תביעת דיבה, גם אם כל מה שהם כותבים אין בו אפילו מילה אחת של אמת. הם הרי רק מצטטים כתב תביעה. רק משום כך כולל כתב התביעה חלקים צבעוניים, שבמקרה הגרוע אינם מעלים או מורידים מבחינת מגישת התביעה.
גם תלונתה של העוזרת המפורסמת על שיחת איום שקיבלה מעוררת אצלי תמיהה. כמי שמכיר היטב את הצד הטכני של התקשורת הטלפונית, אני יודע שאין זה קשה כלל לבדוק בתוך זמן קצר מהיכן הגיעה כל שיחה. כל מה שדרוש הוא אישור של בית המשפט לקבלת המידע, ואין סיבה שאישור כזה לא יינתן באופן מיידי. לכן לא ברור לי למה עד לרגע זה לא נעצר כל חשוד בביצוע שיחת האיום. אלא אם כן גם התלונה הזו נעשתה רק לצורך פרסומה, וללא תוכן אמיתי מאחוריה.
אך מעבר לעניין הרכילותי, נשאלת השאלה האם אישיותה של אשת ראש הממשלה היא בכלל מעניינו של הציבור, והאם אישיותה משפיעה על תוצאות תפקודו של ראש הממשלה. מעניין לכן לבחון את נושא אופיין ותדמיתן של נשות ראשי הממשלות מן העבר. מתברר שיש במה לעסוק, ראשי ממשלתנו התאפיינו בנשים מעניינות.

האישה של אהוד

את ההשפעה הפוליטית הרבה ביותר על ראש ממשלה מכהן ניתן לזקוף לזכותה של עליזה אולמרט, אשר מייחסים לה את השבירה שמאלה של בעלה, השפעה ישירה על המשא-ומתן עם אבו מאזן, והתערבות בעניינים פוליטיים נוספים כמו עסקת גלעד שליט והפליטים הסודאניים. אף אחד מאמצעי התקשורת לא התלונן כמובן על ההתערבויות הללו. אך אהוד אולמרט לא ייזכר בזכות אף אחד מהנושאים האלה. אהוד אולמרט ייזכר בזכות הכישלון במלחמת לבנון, ופרשיות השלמונים שבגינן הוא עומד לדין. בנושאים הללו, וכל עוד לא יימצא הקשר פלילי למחירים הגבוהים שהיא קיבלה עבור תמונותיה, היא לא הטביעה את חותמה.

האישה של דוד

פולה בן-גוריון, אשתו של ראש ממשלתנו הראשון, הייתה אישה צנועה אך גם בוטה ויש אומרים ססגונית, אשר לא היססה להתערב לא אחת ברשימת המוזמנים אל בן-גוריון, סיננה שיחות טלפון שהגיעו אליו בשעות המנוחה, והתערבה בסכסוכים מפלגתיים. אך ספק אם משהו מכל זה ייזכר כרלוונטי להיסטוריה הכבירה שבן-גוריון ייזכר בזכותה.

האישה של יצחק

ייתכן כי את ההשפעה הגדולה ביותר על הקריירה של בעלה השיגה דווקא לאה רבין, אשר חשבון הדולרים שלה גרם לפרישתו מראשות הממשלה בקדנציה הראשונה שלו. פרישה שבעקבותיה התרחש המהפך של 1977. אך למרות זאת, ולמרות הפה הגדול שיוחס לה, ספק אם היא הייתה רלוונטית למה שמכונה היום "מורשת רבין".

האישה של לוי

לראש הממשלה לוי אשכול היו בימי חייו שלוש נשים. בהיותו ראש הממשלה, היה נשוי לאשתו השלישית. מעניין כיצד היו מתייחסים היום בעיתונות אילו ראש הממשלה היה נשוי לאישה שצעירה ממנו ב-35 שנים, ואותה הכיר כשהייתה ספרנית בכנסת. מה מכל המבוכות שהביכה אותו השפיעה על פעילותו של לוי אשכול? - מאומה.

האישה של מנחם

עליזה בגין הצטיינה כאשת ראש ממשלה בפעילות ציבורית התנדבותית שלא הייתה קשורה בפעילות המדינית של בעלה. יותר משהשפיעה על מדיניותו בחייה, השפיעה עליו במותה. הקשר העמוק אליה, והצער על-כך שלא היה לידה ברגעי לכתה, היו ככל הנראה בין הגורמים שפגעו ביכולת תפקודו והביאו לפרישתו.

האישה של שמעון

סוניה פרס, בחרה מרצונה שלא לקחת חלק בחיים הציבוריים של בעלה, והעובדה שתוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת" גוררת אותה אליהם בעל-כורחה, היא רק נדבך נוסף בהתנהגות הנבזית של יוצרי תוכנית זו.

פיקנטריה בלבד

המסקנה המתבקשת היא, כי למרות כבודה של אשת-מלך פנימה, התוצאות המעשיות אינן עוברות את גבולות הפיקנטריה. במיוחד בקדנציה הנוכחית של ראש הממשלה, שהוא ואשתו הפנימו את הלקחים מהקדנציה הקודמת.
ידיד שלי, שהיה פעיל פוליטי זוטר במפלגת העבודה, אמר לי פעם כי בינו לבין אשתו יש חלוקה ברורה. הוא אחראי להחלטות החשובות, והיא להחלטות חסרות החשיבות. הוא מחליט מי יהיה ראש ממשלה, מי יהיה ראש עירייה וכולי, והיא מחליטה מי יוריד את הזבל, מי ידיח את הכלים וכולי. נראה לי שזה המצב פחות או יותר בכל המשפחות הפוליטיות.

תאריך:  24/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תחפש את האישה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
קובי לירז: עוד זב חוטם שכותב  ל"ת
שטויות באינטרנט  |  24/01/10 16:29
 
- עוד שמאלני שחי בגרמניה ופועל
נגד בני עמו  |  24/01/10 18:02
2
האמת שונה- ממקור ראשון
אוהד מחאה  |  24/01/10 17:24
3
אם ביבי מסוגל לחיות עם שרה....
אליהו חיים  |  24/01/10 18:56
 
- רכילות עתונאית עושה לך את זה?
נחום שחף  |  24/01/10 20:59
4
הבטן הרכה של פוליטקאי:אשתו. ל"ת
נבזות להטפל אליה  |  24/01/10 21:31
5
מה שהורג ומטריף את הסמול זה שה
קורןנאוה טבריה  |  25/01/10 15:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
האירופים מניחים מול פרצופנו הרדום מראה מדויקת, ברורה ובהירה כבדולח, שאומרת לנו שאנחנו בדרך למטה, במסלול התרסקות
שלמה גזית
מה שהטריד את השופט זו הפגיעה באזרחים בלתי מעורבים    ההפצצות של דרזדן והירושימה שייכות לעבר הרחוק, ואין לקחת מהן דוגמה, ובכל זאת - הצבא הגרמני והיפני לא פעלו בתוך ומתוך הערים, לא כן לוחמי החמאס החיים בעיר, בבתיהם ובקרב משפחותיהם
שי שהמי
השליט הכל יכול, המבין כנראה באקדמיה טוב יותר מהבנת האקדמיה בביטחון, החליט לצפצף על ה"קריטריונים-שמיטריונים" של האקדמיה, ולהקים "אוניברסיטה" בשטחים הכבושים
עמי דור-און
אם ברצונו להיכנס לפוליטיקה, חובה עליו להתפטר מתפקידיו התקשורתיים ולחשוף את עמדותיו, כדי שנדע במה דברים אמורים
ד"ר זיו בר
מומלץ ללכת לישון מוקדם ולקום מאוחר ולאכול מזונות חמים ומחממים    העניקו וקבלו תמיכה ואהבה מהסובבים אתכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il