X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ידע דרוש לשם יצירת רווח ניסיון ותעוזה יעניקו כרית נוחה להשקעות ועוז וחובה על כל משקיע להפנים את הצורך בסבלנות
▪  ▪  ▪

אני עושה מאמץ לקרוא המון על השקעות. ספרים, מאמרים, חומר מקצועי, פורומים וחומר מקצועי ממוקד שנשלח אליי בדואר האלקטרוני מהמון גורמים. הן בעברית והן באנגלית. האינטרנט, שנראה מובן מאליו, מאפשר להיחשף לכמות מלל אינסופית ומה שנראה מובן מאליו היום, לא היה כך לפני 10 שנים.
במקרים לא מעטים, אני גם קורא תגובות של קוראים על כתבות ומאמרים כאלו ואחרים, ומהן אני למד על בעיה ישראלית נפוצה. הקוראים מחפשים את ה"קילר" הבא. מחפשים את המאמר שיעניק להם תשובה מוחצת - בדיוק במה להשקיע בכדי לייצר רווח מיידי וגבוה.
ובכן...
(1) על-מנת לייצר רווח, יש צורך בידע כיצד לייצר אותו. גם כשהידע קיים, מאוד קשה להגיע לנקודת רווח מוחלטת בזמן הקצר ולכן, יש צורך ללמוד המון על השקעות ולהתעמק בכתוב, גם אם מדובר במאמר שלא מספר לקורא על המניה המנצחת הבאה.
(2) על-מנת לייצר רווח יש צורך בניסיון ובתעוזה. הניסיון יעניק למשקיע כרית נוחה להשקעות, והתעוזה תעניק למשקיע את העוז לקנות ניירות ערך ללא חשש מה יקרה מחר בבוקר. תנועה בנייר הערך, גם כשמדובר באחוזים ניכרים, הינה בלתי ניתנת לצפייה. ירידה או עלייה במחיר במסגרת זמן קצרה של ימים, שבועות או חודשים, היא מקרית לחלוטין ולכן אינה ראויה להתייחסות מיידית.
(3) על-מנת לייצר רווח חייבים להפנים את הצורך בסבלנות. הכניסה לתהליך השקעה מצריכה מהמשקיע סבלנות כמעט אינסופית. במבחן התוצאה ניתן ללמוד שמשקיעים שראו בשווקים הפיננסים מקור להשאת רווחים בטווח הארוך, השיאו רווחים עודפים על פני כל אפיק אחר.
-סייגים
ישנן המון דוגמאות לפיהן השקעה לטווח ארוך הניבה תוצאות שלא כמצופה. דוגמאות בולטות הן מדד הנאסד"ק שבעשר השנים האחרונות הניב תשואה שלילית, ומצב דומה קיים גם במדד היפני-הניקיי. עם זאת, אני טוען שלשם כך בדיוק כדאי ללמוד את נושא ההשקעות בצורה מעמיקה ולהבין כיצד לפעול ולנהוג בכל עת ועת.
כמו כל דבר בחיים, התזוזות בשווקים הפיננסים נתונות להשפעה על-ידי חדשות ואירועים קצרי טווח, אשר השפעתם על הבורסה יכול שתהיה ארוכת טווח וכן להפך. על-מנת לקבל תוצאות השקעה ראויות, יש צורך בלמידת המיקרו - רמת מניות החברה בה משקיעים, וכן ברמת המאקרו - רמת המשק בו נמצאות מניות החברות בהן משקיעים.
מכיוון שהגלובליזציה והקורלציה בשווקים הינה גבוהה מאוד, קיים גם הצורך ללמוד ולדעת מה קורה בשווקי העולם ובעיקר בשוקים האמריקני, האירופי והסיני (לאו-דווקא בסדר הרשום), וכן ללמוד ולדעת כיצד יגיבו הרגולטורים לכל אירוע ואירוע. ההתערבות הרגולטורית הינה פרי המשבר שפקד את הבורסות ברחבי העולם בשנת 2008, והתערבות זו נמצאת בעיצומה ועדיין איני רואה מתי היא תיפסק ולכן, אני שם דגש על פרמטר זה.
לאור האמור, ניתן להסיק שעל-מנת לייצר רווח, יש צורך בממשק אכזרי של מידע וזו בהחלט מסקנה שאינה רחוקה מהמציאות. עם זאת, על-מנת שהכסף יצא לעבוד וישיא רווחים שנמדדים בכסף נוסף, יש צורך בעבודה קשה.
מרבית המשקיעים בוחרים להתעלם מהעבודה הקשה ופונים לדרך הקלה - ניסיון להשיא רווחים בטווח הקצר.

תאריך:  08/02/2010   |   עודכן:  08/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש הערות על השקעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוצים
כולם  |  8/02/10 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הקמת ועדת בדיקה בשלב זה למבצע עופרת יצוקה תתפרש ככניעה ללחץ האו"ם. ישראל יכולה להשתמש בדוח לתועלתה    וגם: על עיסוק עיתונאי שגוי
נחום בקשטנסקי
לפני שאתם סוגרים את העסקה, בדקו היטב כי המוכר הינו הבעלים הרשום ברישיון הרכב וכן בדקו כי על-גבי הרישיון מופיע מספר הבעלים הקודמים של הרכב
חן בן אליהו
האם אלוקים, אשר ברא את העולם והאדם ברצונו, אין תכלית למעשיו וליציריו?    על שלמות האדם והנתיב המוליך אליה לפי רס"ג
שרגא בר-און
ימיו של מוסד הגורלות בחיים ובספרות ארוכים כימי התרבות האנושית, וגם לתרבות היהודית אין הוא זר. שרגא בר-און מסביר מדוע הפלת הפור היא 'טכניקה עירומה', וסוקר את התייחסותה של התרבות היהודית אליה, מימי המקרא, דרך הזיהוי שערך הרב אריה לוין לחללי הל"ה באמצעות טקס 'גורל הגר"א' ועד לשירתו של יהודה עמיחי
הרצל חקק
בקונגרסים ספרותיים בינ"ל הוא נחשב אישיות מיוחדת. הוא זכה למוניטין כמילונאי רב-מכר, אבל אריה קומיי הוא קודם כל איש ספר וספרות, ומעל לכל - ציוני בכל רמ"ח איבריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il