X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא אלה החיים בחו"ל יקבעו לנו מי יהיו מנהיגינו ולא אנו נקבע להם איך לחיות ואיפה הציונות, כבעבר, מתחילה בישיבה בציון
▪  ▪  ▪
גורי גרוסמן
זכות בחירה לשבים

הצבעה יורדת: התרומה לקשר ולעוצמתה של ישראל
אליה בן
מי שלא לוקח חלק בקיום חובות המדינה אינו זכאי להצביע בה * וגם: זכות ההצבעה לא תתרום דבר לקשר הרופף של ישראל עם אזרחיה בחו"ל
לרשימה המלאה

מצביע ומשפיע עליך בשלט-רחק
עמוס עמירן
הצבעתו של ישראלי מחו"ל לא תשפיע עליו ישירות, אלא עלי, עליך וגם עלייך * ההצבעה תשפיע על חיי היומיום שלנו ושל משפחותינו
לרשימה המלאה

בימים ההם, כאשר הציונות הייתה מילה גסה בקרב רוב מוחלט של היהודים, והציונים נחשבו למשוגעים ולמצורעים שבקהל ישראל, היו שטבעו את הביטוי האולטימטיבי "אין ציונות בלי ציון".
הרצל, ציוני נלהב, סבר שכדי להציל את היהודים יש לעשות הכל, כולל התפשרות וקבלת אוגנדה כאופציה להקמת המדינה היהודית. הוויכוח בקונגרס הציוני ה-6 היה סוער וכלפי הרצל הומטרו מילים קשות, כולל הביטוי המוזכר לעיל: "אין ציונות בלי ציון". ה"מעשיים" מבין הציונים, אלה ה"מתנחלים" של ראשית המאה הקודמת, זעקו בקול ניחר נגד אוגנדה.
היום, יורשיהם בישראל, ובראשם שר החוץ אביגדור ליברמן, מבקשים להוכיח שכן אפשר לחבר בין ציון לבין הגולה, שאגב, הייתה כה שנואה בעיני הציונים וראשי המדינה. אזרחי ישראל התבשרו כי הממשלה מתכוונת להביא בפני הכנסת הצעת חוק לפיה גם מי שאיננו חי בישראל אך מחזיק באזרחות ישראלית, רשאי יהיה להצביע לכנסת, גם אם ביום הבחירות הוא יהיה במדינה אחרת. ועל כך נברך את הממשלה הציונית המעודדת עלייה והתיישבות, שהן מימוש החזון הציוני.

העם היושב בציון הוא הקובע

ישראל איננה מדינה שבה הציבור החי בה נדרש להכריע בין אכילת דבש או שוקולד. מי שחי בישראל נדרש למאמצים עצומים כדי לשמור על המדינה. אין צורך לפרט מה חובותיו של ישראלי לעומת חובותיו של צרפתי או אמריקני, יהודי או לא יהודי. גם אם ינסו הפוליטיקאים למכור לנו סיפורים על חיזוק הקשר עם יהדות העולם וכדומה, לא יצליחו לשנות עובדה אחת בסיסית: לחיות בישראל, להרגיש את קצב פעימותיה, מלחמות ומשברים, ילדים המשרתים שלוש שנים או יותר, הורים שאינם עוצמים עין עד שבניהם ובנותיהם מצלצלים - כל אלה אינם דומים לקשיים שיש בארצות העולם.
פעם קראו להם "נפולת של נמושות" או מיני כינויי גנאי אחרים. אלה הבוחרים לחיות בחו"ל זכאים לקבוע את גורלם לפי מיטב הבנתם, וכל כינוי גנאי אינו במקומו. באותה המידה, זכותם של הישראלים החיים במדינתם לקבוע את גורלם בהצביעם עבור אלה הראויים להנהיגם, לפי מיטב שיפוטם. לא אלה החיים בחו"ל יקבעו לנו מי יהיו מנהיגינו ולא אנו נקבע להם איך לחיות ואיפה. אם יתכבדו לחיות כאן, אפילו יבואו להצביע, גם אנו נכבד אותם.

ישיבה בארץ - עיקר הציונות

בניגוד לתנועות לאומיות אחרות אשר מימשו את חזונן הלאומי בטריטוריה מוגדרת בה חיו מרבית האזרחים העתידיים, הציונות באה לעולם כשבארץ ישראל 28,000 יהודים שכונו "היישוב הישן" - סימן היכר לסיבות הדתיות בגללן חיו כאן. הציונות הביאה רוח חדשה בקרב היהודים, רוח של התחדשות ב"ארץ חדשה נושנה", כשרבבות יהודים יעלו אליה ויקימו את ביתם הלאומי. מכל כנפות העולם, כך קיוו הציונים ה"שמאלנים" ששללו את הגולה שלילה מוחלטת, יבואו יהודים כדי לחיות יחד, לבנות ולהיבנות בארץ האבות. זו הייתה תמצית הציונות, הליבה שסביבה התווכחו הציונים השונים על הדרך ועל אופייה של המדינה. ברם, כולם, ללא יוצא מן הכלל, ראו בישיבה בארץ ישראל או במדינה היהודית, עיקר הציונות.
והנה, כיום יש המנסים לערער על מוסכמות, ומתוך אינטרסים פוליטיים מוכנים למכור הכל, כולל את לב הציונות. אם עד היום נהגו האנטי-ציוניים להגיע לישראל ברכבות אוויריות רק כדי להצביע ולהשפיע, לנצל את מוסדות המדינה לטובתם האישית ובה בעת למרוד נגדם, הרי שבעוד חודשים לא רבים, אם הצעת החוק של ראש הממשלה תעבור ותהפוך לחוק, אפילו את המאמץ הקטן הזה של להגיע לישראל ולהצביע - לא יצטרכו לעשות.
ראוי להבהיר נקודה מאוד רגישה: היהודים המתנגדים לציונות אינם פחות יהודים, ומדינת ישראל תשמח אם יעלו לישראל ויחיו בה חיים יהודיים שלמים. גם אלה אשר החליטו לעזוב את ישראל משיקולים כאלה ואחרים, אך מחזיקים בתעודות זהות ישראליות, אינם, חלילה, יהודים סוג ב'. את בחירתם לחיות בגולה יש לכבד. מכאן ועד להפיכתם לציונים, הדרך ארוכה מאוד.

פנייה למגיבים למאמר

לסיום, מילה לטוקבקיסטים (אם יהיו): ההתלהמות אינה הדרך שלי, אינה עושה רושם עלי, היא רק גורמת לתחושת בחילה. מי שינסה לקטלג את המאמר או את הכותב כשייך לשמאל או לימין, כמיטב המסורת, טעות בידו. מוטב לא להגיב מאשר להתבזות בתגובות מבחילות.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציונות ללא ציון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מתן זכות ליורד מעוררת בחילה
דני בז  |  9/02/10 16:28
2
בישראל מצביעים בבחירות זרות.
C-cyclist  |  9/02/10 18:24
3
"ועל כן יכולים אותם אנשים הטו
קורןנאוה טבריה  |  9/02/10 18:45
 
- ז'בוטינסקי אמר גם, בן ערב ובני
אליהו חיים  |  9/02/10 19:11
4
ז'בו כתב את"בן ערב ובני"בנעורי
קורןנאוה טבריה  |  10/02/10 04:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרידה אורינגר
אין כמו זר פרחים צבעוני וריחני לבטא באמצעותו אהבה    פרחים הם שפת האהבה ויש להם משמעות כמעט בכל התרבויות    אך האם קיימת משמעות למספר הפרחים? ואל תשאלו מי סופר, כיוון שמסתבר שיש כאלו שאכן עושים זאת
אריאל כהנא
על נתניהו עוברים כמה שבועות קשים ויש ממפלגתו שרואים שחורות לעתידו    במקביל, יש שניים שיטענו בגאון לכתר, אם הוא יפול
ד"ר נינה אבשוביץ
אומנם החורף בישראל אינו בעל נוכחות "מקפיאה" למעט ימים ספורים בשיאה של העונה הקרה, אך למרות זאת, קיימת תופעה של פגיעת קור, כאשר אחד מהסוגים שלה היא רגישות יתר לקור, או בשמה המקצועי "אבעבועות קור"
קובי לירז
אפשר אולי להבין את חוסר שיתוף הפעולה הסיני עם המערב, אם נלמד מהטעות בהבנת הסובייטים ערב מלחמת העולם השנייה
רפי לאופרט
מלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים, כדברי קלאוזביץ; לפיכך, ניצחון במלחמה הוא השגת מטרותיה המדיניות בפרק הזמן ובמחיר שנקבעו לכך מראש. כל מאמץ לטשטש אמיתות אלה הוא מאמץ סרק ומקח טעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il