X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת ההנאות הגדולות המזומנות לתייר היא ההרפתקה הקולינרית. באמצעותה הוא יכול להתוודע למדינה שבה הוא מבקר לא פחות מאשר דרך נופיה
▪  ▪  ▪
רואים עולם דרך הצלחת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
יש להיזהר, בשבע עיניים, ממאכלים לאומיים שלא נועדו דווקא לקיבה ישראלית כמו זו שלנו. מי שלא טעם מרק-תמנונים חם וצהבהב... - אינו יודע גועל-נפש מהו

אחת ההנאות הגדולות המזומנות לתייר היא, ללא ספק, ההרפתקה הקולינרית. מי שנוסע אל מעבר לים כדי להזמין צ'יפס-עם-כל-דבר, מוטב שיישאר בבית. עליו לדעת לוותר על שמרנותו הטבעית בכל הנוגע למאכלים שהורגל בהם ולנסות את מזלו דווקא בתבשילים חדשים. מי שמסרב לעשות זאת - כמוהו כמי שנוסע לארץ זרה ושנמנע מלהתבונן בנופים שלה, שטרם ראה קודם לכן.
כדי לקבל רושם ראשוני על הקולינריה של מדינה מסוימת די בטעימות מדגמיות ממטבחה, על קצה המזלג בלבד. עם זאת יש להיזהר, בשבע עיניים, ממאכלים לאומיים שלא נועדו דווקא לקיבה ישראלית כמו זו שלנו. מי שלא טעם מרק-תמנונים חם וצהבהב, מן הדוד המהביל, שמורכב על עגלת היד בירכתי נמל נפולי; יורקשייר פודינג במסעדה אנגלית שיגרתית, או כריך עם פיסות נחש מטוגן מדוכן השוק של תאילנד - אינו יודע גועל-נפש מהו.
בכלל, מומלץ מאוד שלא להיכנס למסעדה שאינה מציינת את מחיריה על גבי תפריט המוצג בכניסה אליה. אחרי ככלות הכל, בשביל מה להסתבך? הרי קרוב לוודאי שהמלצר יציע לתייר שלנו הזמנה א-לה-קארט, כלומר: מנות יחידות. אבל, אם הוזמנת, במקרה, על-ידי דוד אמיד, או איש-עסקים מקומי - אל תהסס ונהג כמצוות-מלצרים מלומדה. ואם, בכל זאת, תיאלץ לסעוד על-חשבונך - מוטב שתזמין את התפריט המוצע של אותו יום.
אם המדובר במסעדה שתיירים מרבים לבקר בה, הרי קרוב לוודאי שיש לה גם "טוריסט-מניו" מיוחד לתייר. התפריט הזה הוא אחיד, זול יחסית, כולל כבר את דמי השירות וכתוב, בדרך כלל, בשפה האנגלית. הצרה היא שקרוב לוודאי שלא יציעו לך אותו, אלא אם תשאל עליו ביוזמתך. אז אל נא תתעצל ובקש אותו. זה, פשוט, ישתלם לך יותר.

שגעונות מקומיים
[צילום: AP]

בצרפת, באיטליה ובספרד מקובל לשתות את המשמח-לבב-אנוש הזה עם כל ארוחה עיקרית. כך, למשל, נהוג להזמין יין לבן עם מאכל-דגים; יין אדום עם מאכל בשרי, ויין רוזה - עם כל דבר

כמעט בכל בית-כלבו ניתן למצוא מסעדה מהירה, זולה וטובה, אבל מי שמחפש בכל עת ובכל מקום דווקא את הפתרון הזול ביותר - ימצא אותו בקניית מצרכים בשוק או במכולת השכונתית.
רק תייר שהוא היפוכונדר, או סתם אמריקני, יימנע, בדרך-כלל, משתיית מים. ככלות הכל, התושבים המקומיים, שאינם מהססים לשתות אותם כל השנה, נשארים בחיים. הסייג הוא, כמובן, במדינות המתפתחות של העולם השלישי, בהן מומלץ לשתות מים מינרליים בלבד מבקבוקים סגורים.
אם אתה תייר שמאוהב בסודה - ייתכן שתיאלץ לוותר על המים המוגזים פשוט משום שהם נחשבים למותרות יותר מיין. בצרפת למשל. אותם דברים אמורים לגבי הבירה: יש מדינות שבהן היא מאיכות מעולה, כמו בגרמניה, באוסטריה ובצ'כיה, ויש מדינות שבהן הבירה משולה ל...שתן.
ובאשר ליין: בצרפת, באיטליה ובספרד מקובל לשתות את המשמח-לבב-אנוש הזה עם כל ארוחה עיקרית. כך, למשל, נהוג להזמין יין לבן עם מאכל-דגים; יין אדום עם מאכל בשרי, ויין רוזה - עם כל דבר. לאיסטניסטים מומלץ יין אדום בצרפת, באיטליה ובספרד, ויין לבן בגרמניה. הרוזה, לעומתם, נחשב ליינם של אלה הפוסחים על שתי הסעיפים: משהו מעין חצי-תה-חצי-קפה. בכל מקרה חשוב שהיין הלבן יהיה צונן.
מי שמת על חלב, כדאי שיידע שלא בכל מדינה קיים פיקוח מוקפד על פיסטור. תייר שנוסע עם ילדים קטנים, שרגילים לשתות את המשקה הלבן, רצוי שיצטייד בחלב מעוקר. אגב, בצרפת נוהגים ילדים לשתות גם יין - מה שלא מחייב בהכרח את התייר הישראלי.
בעיית הכשרות מסבה כאב-ראש לא קטן לתייר האמון עליה. מסתבר שהגויים לא התחשבו בנו כשקבעו את המתכונים הלאומיים שלהם. הצרפתים, למשל, מתבלים את הבשר שלהם ברטבים למיניהם, המכילים גם שמנת; האנגלים מעריכים מכל הדגים דווקא את הצלופח דמוי הנחש, ואילו הבלגים נוטים למלא את הצלחת בכל מיני שרצים מן הים.
בלונדון, בפריז, או בוינה, אין שום בעיה למצוא מסעדה כשרה. לעומת זאת באתונה, בבוקרשט, בדלהי או ברנגון, ייאלץ התייר שומר הכשרות להסתפק במסעדה צמחונית, או בסתם ירקות ופירות טריים.

תאריך:  17/02/2010   |   עודכן:  17/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להכיר עולם דרך הקיבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלק גדול מהמאמר הזה מועתק
למען השקיפות  |  10/08/12 12:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
על תפקוד הפורום במקרה של הרב מוטי אלון, על האפשרות שיאיר לפיד ירוץ לפוליטיקה ועל דבריו האמיצים של עו"ד אורי קורב
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסק דין שניתן לאחרונה בביה"מ העליון נחלקו דעות השופטים בשאלה האם גם השכרה בין חברתית תזכה לפטור ממע"מ
איתן קלינסקי
העיוות הגדול: לרשות שרות התעסוקה בכל הארץ עומדים 147 מיליון שקל; לרשות חברת "אורות לתעסוקה" עומד תקציב יותר נדיב רק של 170 מיליון שקל
יצחק מאיר
האם ההצעה הזאת היא ציונית מוסרית. הנכון הוא להסכים כי גורלה של ישראל ייחרץ על-ידי הצבעתם של יורדים שהפקיעו את עצמם מחובת שירות המולדת בנפשם ובגופם
עו"ד יוסי דר
למה היגלו את חיים רביבו ללוס אנג'לס ומוטי אלון כך הופלה לרעה? הרי גם באמריקה ישנם יהודים שאפשר להרביץ בהם תורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il