X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד 40-20 שנים מהיום ייפתח חלון הזדמנויות אמיתי לפתרון הסכסוך באזורנו בינתיים, אסור לנו להגיע להסכמי שלום עם אויבינו
▪  ▪  ▪
חובה על ישראל להמתין כמה עשורים עד לכינון הסכמי שלום-אמת עם אויביה - אז ייפתח חלון הזדמנויות אמיתי [פלאש 90]
מזה עשורים, שומעים אנו את מנטרת "חלון ההזדמנויות" הפורח באוויר, הנמכרת לנו בידי אופורטוניסטים בפרוטה בעטיפת צלופן מרשרשת. בלחץ תעמולה היסטרית של אינטרסנטים בינלאומיים ועוזריהם בתוככי ישראל, אנו הפכנו שבויים בקונספציה של "חלון ההזדמנויות" אשר, שומו שמים, עומד להיסגר וכאמור לעיל, עדיין אפילו לא נפתח

למרות תרועות החצוצרות ואיומי יום הדין בדבר "חלון ההזדמנויות לשלום" אשר הנה זה עומד להיסגר בפנינו עם אויבינו המרים, הרי שחלון וירטואלי זה אפילו לא החל להיפתח, לא בעבר ובוודאי שלא כיום.
סיבות רבות לכך, אך בבסיסן טמונים רצונות מנוגדים של עמים אשר האחד (אנו) משתוקק בכל מאודו לשלום אך נזהר בצונני הביטחון ובצדק, ואילו השני (אויבינו) משתמש בתירוץ ה"שלום" כנדבך נוסף בלבד במסעו הארוך והסבלני לעבר מזרח תיכון איסלאמי-הומוגני הנקי "מצלבנים מודרניים". בראיית האיסלאם המיליטנטי (הג'יהאד העולמי), הנעשה באזורנו הינו אך שלב במסעו של זה להשתלטות על העולם המערבי. יחלפו עוד עשרות בשנים לפני שתהליך זה, הנמצא כעת בכיוון התמדה שלילי, ייסוב לאחור לקראת עולם שפוי יותר אשר בו "המזרח" ו"המערב" יוכלו לשכון יחדיו בכפיפה אחת. "חלון הזדמנויות" באזורנו לא נפתח ואינו יכול להיפתח, משום שוויתורים נוספים מצידנו על אלו שהוצעו על ידנו, יחתכו בבשרנו החי ואפשר שיביאו עלינו כליה בעוד אויבינו אינם זזים מדרישותיהם המקדמיות ומשוכנעים כי הזמן עובד לטובתם, ובסופו של התהליך יוכלו להחריב את מדינת היהודים. ובכן, אנו טועים, גם הם טועים.
תקשורת אינטרסנטית, חד-אג'נדתית המשתפת פעולה עם אנשי תרבות "המזון המהיר", אלו מהמיעוט הזניח בתוכנו, מנפנפת בסיסמאות "שלום כעת ועכשיו" ולא - יבולע לנו. הללו מנכסים לעצמם את מנטרת "השלום" תוך רמיזה גסה ושקרית כי מרבית העם אינו חפץ בשלום ולפיכך, הרוב הינו עוכר ישראל ואילו המיעוט "הנאור", אלו "הרואים", "בעלי ההארה" - בידם נמצא המפתח לנירוונה עולמית.
הללו במדיה, יחדיו עם ארגוני "שלום" המתהדרים באצטלת "זכויות אדם" לשווא, עמלים לפמפם במוחנו כי מצבנו הביטחוני והמדיני נמצא בהידרדרות עמוקה מאז "מבצע עופרת יצוקה", ובייחוד מאז עליית הימין לשלטון ("טפו-טפו"). "אך נחליף את השלטון החשוך ומחרחר המדנים הלזה שחמס בשגגה שלטון לא לו (מרמזים הללו), "אך נחליפו בשלטון 'בני האור הנאור' ותבקע השמש מבעד חשרת העננים וגר זאב עם כבש". מסכנים שכמותם, הללו עדיין אינם מתבלבלים מהעובדות.
כמובן שהכרוך בשלום אינסטנט כעת, לטעמם הוא ויתורים אסטרטגיים מפליגים לאויבינו. ואכן, אנשי תרבות "המסלול המהיר" נוסח תוכנית ריאליטי טלוויזיונית, אוטמים אוזניהם, עיניהם ומוחם, ובקפיצה נחשונית מראשי הצוקים (נוסח אוקינאווה), מוכנים להקריב את עתיד ילדיהם (וילדינו), נכדיהם (ונכדינו), עמם (ועמנו), בתמורה למספר שנים זניח של רוגע מאחז-עיניים, של אשליה מתוקה, של "שלום אכזב".
מזה עשורים, שומעים אנו את מנטרת "חלון ההזדמנויות" הפורח באוויר, הנמכרת לנו בידי אופורטוניסטים בפרוטה בעטיפת צלופן מרשרשת. בלחץ תעמולה היסטרית של אינטרסנטים בינלאומיים ועוזריהם בתוככי ישראל, אנו הפכנו שבויים בקונספציה של "חלון ההזדמנויות" אשר, שומו שמים, עומד להיסגר וכאמור לעיל, עדיין אפילו לא נפתח. כן אנו, כמו גם אויבינו הטועים בהעריכם כי הזמן פועל לטובתם ובכך מאפשר להם להיתלות באמירי העצים בלא שינחתו על קרקע המציאות.
ומכאן, היכן שוכנת האמת (היחסית כמובן)? האם קיים כלל חלון (כלשהו) לשלום? האם קיימת אפשרות לפתיחתו? ובאם קיימת האפשרות - אימתי?

"הבעיה הדמוגרפית"

מסתבר כי הרחם הדתית-היהודית פורייה לא פחות ולעיתים אף יותר מהרחם הפלשתינית. באם נוסיף לכך את עליית היהודים עקב חוק השבות ואת הגירת הפלשתינים המאסיבית משטחי יו"ש - הרי שהמאזן הדמוגרפי נוטה יותר ויותר לטובת ישראל

יותר ויותר נערמות עדויות כי "הבעיה הדמוגרפית" אינה קיימת באותו האופן בה הינה מוצגת, באשר הינה מגמתית ומנוצלת להעצמת טיעונים פוליטיים הנסמכים על חצאי אמיתות סטטיסטיות ועד שקרים גלויים, על-מנת ליצור חרדות קיומיות בקרב הציבור ובכך להטות את הלך הרוח הציבורי כלפי פתרון של מיעוט אג'נדתי בתוכנו החובר - במבחן המעשה - לשמאל הרדיקלי ולג'יהאד האיסלאמי העולמיים.
מסתבר כי הרחם הדתית-היהודית פורייה לא פחות ולעיתים אף יותר מהרחם הפלשתינית. באם נוסיף לכך את עליית היהודים עקב חוק השבות ואת הגירת הפלשתינים המאסיבית משטחי יו"ש - הרי שהמאזן הדמוגרפי נוטה יותר ויותר לטובת ישראל. במידה שהכיוון המסתמן של רוב יהודי מוצק ומתייצב ממערב לירדן, הרי שטיעון חלוקת הארץ, ובוודאי שטיעון "חלון ההזדמנויות" בהקשרו הדמוגרפי הולך ונשמט מרשימת הסיבות לכך.
המפתח לפתרון רבים מהקשיים אותם אנו חווים כיום, והקשיים הרבים מונים רבים אשר ישראל תעמוד בפניהם בעתיד - טמון בפתרון הסוגייה האירנית (ואכן ממשלת ישראל מודעת היטב לכך - למעט דווקא אהוד ברק המתעלם ממנה בפן ההצהרתי מסיבותיו הפוליטיות האישיות שלא זה המקום לפרטן). על המערב וישראל בתוכו לחתור בכל מאודו להפלת משטר האייתולות אל החומש. יש להפנות תקציבים ומאמצים מודיעיניים מתואמים עולמיים על-מנת לעודד, הן בטוב והן ברע, כוחות ליברליים פנים-אירניים, כמו גם קבוצות לאום בדלניות שם - לפעול להפלת משטר האייתולות. שלום העולם כולו והשלום באזורנו נשען על כך.
האמור לעיל מלמד כי בטווח של 40-20 שנים מהיום, לאור מצבנו הגיאופוליטי האזורי והעולמי העתידי, ייפתח אז 'חלון הזדמנויות' אמיתי לניהול ולפתרון הסכסוך באזורנו. ומכאן, אל לנו, באיסור חמור, כי בנפשנו הדבר, להגיע כעת להסכמי שלום קשיחים-סופיים עם אויבינו, באשר אלו לא ימנעו כיום את המלחמה הבאה מהטעמים שנזכרו לעיל. הסכמים מעין אלו מחייבים ויתורים אסטרטגיים מפליגים, מזעזעי קיומנו, אשר בהם נמסור אנו שטחים המהווים את שריון הגנתנו הקשיח על שפלת החוף, בתמורה לפיסת נייר מוכתמת בדיו-מתפוגגת אשר הנאמר בה יופר כבר ביום שלמחרת. אין לאי מי בעולמנו כיום האמצעים לכפות תנאים קשיחים לשלום-אמת, במידה שהצד השני רואה בהסכם זה אך תרגיל נכלולי להונאת והשמדת הצד האחר.
ומכאן, משא-ומתן להסדרי ביניים, כלכליים, מדיניים וביטחוניים עם כל הצדדים, אשר ינמיך להבות ורוחות מלחמה אפשריות - הינו הכרח השעה ורצוי בהחלט. ממילא עלינו לתת לזמן לעשות את שלו משך מספר עשרות בשנים, כאשר עלינו כולנו, להוכיח לעצמנו ולצד השני כי אנו מסוגלים לחיות בשלום האחד לצד השני, לפני שנתחייב סופית להסכם שלום-קבע שיבטיח קיום הולם לשני הצדדים.

הזירה העולמית
הסכסוך: בין היהדות והנצרות לבין האיסלאם [פלאש 90]

יחלפו מספר עשרות בשנים לפני שמדינות הגוש המערבי יאלצו לעמוד עם גבן אל הקיר ובאופן מאורגן להדוף את המתקפה האיסלאמיסטית עליהן. לכשזה לבטח יקרה, הרי יחל להיפתח צוהר קטן, המתרחב והולך עבור ישראל לכינון מצב של שלום באזורנו. כל זמן שמחרחרי השלטון האיסלאמי העולמי לא ישקטו, אין סיכוי כי יניחו לאזורנו בשלום, אפילו שנגיע להסכמי שלום עם שכנינו

בניגוד לאמונה אשר נשתלה במוחנו דרך שטיפת מוח תקשורתית מתוזמרת, מצבנו הגיאופוליטי לא הורע על פני זמני עבר. אנו יכולים להצביע על מגמה הניכרת היטב כי אותן המדינות אשר באורח מסורתי יצאו חוצץ נגד מדינת ישראל מתוך סולידריות עם גושי האיסלאם והשמאל המיליטנטי העולמי, נותרו בשלהן תוך שמקצינות את הרטוריקה האנטי ציונית והאנטי ישראלית באצטלה מאחזת-עיניים מערביות כביקורת לגיטימית על ישראל, אך למעשה זו מהווה כלי ניגוח מכוון-מטרה נגד ישראל, היהדות והציונות.
עקב שינויים פוליטיים שאירעו באמריקה הדרומית בעיקר, נוספו מספר מדינות לגוש השמאל העולמי המיליטנטי אשר באורח פבלובי, חברו לגוש שוטמי-ישראל והמערב בעולם.
אירן הפכה לציר המרכזי המתאם פעולות טרור עולמי והכפשת ישראל כסמן הימני, להכפשת כלל מדינות המערב. אליה חברו ונצואלה, קובה וניקרגואה במחול ה"הקומבייה" נוטף השנאה למערב בכללו ולישראל בפרט.
גוש מדינות המערב הכולל כ-30-20 מדינות החל את המסע האיטי והמהסס-מדי שלו ליציאתו מהמילכוד האיסלאמי העולמי. ניכרים שביבי הכרה ראשונים כי המערב נמצא תחת מתקפה "רכה" (ניצול רפיסות הדמוקרטיות המערביות נגד עצמן), כהכנה לקראת המתקפה העיקרית "הקשה" (השתלטות על הדמוקרטיות בנוסח גרמניה הנאצית, 1933) וכי יש לנקוט צעדים נגדה. אלו רק צעדים ראשונים, אך המגמה ברורה ובכיוון הנכון.
ככל שתלך ותתחזק ההכרה המערבית בסכנת האיסלאם המיליטנטי, ישתפר מצבה הבינלאומי של ישראל בקרב מדינות הגוש המערבי ומדינות נוספות יצטרפו למעגל האנטי-איסלאמי. ומכאן, מצבה הגיאופוליטי הבינלאומי הכולל של ישראל ישתפר ויילך עם חלוף הזמן, בעוד אשר מצבה בקרב גוש האיסלאם הרדיקלי משך העשורים הקרובים יילך ויחמיר בה במידה, אך בכך הרי אין כל חדש.
לאמור לעיל ישנו קשר הדוק באשר לאותו "חלון הזדמנויות" המדובר. עדיין יחלפו מספר עשרות בשנים לפני שמדינות הגוש המערבי יאלצו לעמוד עם גבן אל הקיר ובאופן מאורגן להדוף את המתקפה האיסלאמיסטית עליהן. לכשזה לבטח יקרה, הרי יחל להיפתח צוהר קטן, המתרחב והולך עבור ישראל לכינון מצב של שלום באזורנו. כל זמן שמחרחרי השלטון האיסלאמי העולמי לא ישקטו, אין סיכוי כי יניחו לאזורנו בשלום, אפילו שנגיע להסכמי שלום עם שכנינו, באשר מטרתו של האיסלאם המיליטנטי אינו שלום בינינו לבין שכנינו, הללו נחרצים בדעתם להשמיד את מדינת היהודים, ליצור "אזור נקי מיהודים" בכל רחבי המזרח התיכון, עם הסכם שלום או בלעדיו. ולכן, בלחץ ובחרחור פעמי מלחמה מהצד האיסלאמיסטי העולמי, ההסכמים הללו יופרו עוד בטרם תיבש עליהם חתימת הדיו. "החלון" ייפתח במלואו ולאשורו, אך משיודבר האיסלאם המיליטנטי או משיגבר האיסלאם השפוי על הקיצונים בו ויגיע, בטוב אם ברע, להכרה כי שיתוף פעולה עם המערב עדיף על סכסוכים מדיניים וצבאיים שאין להם תכלית וסוף. להתארגנויות עממיות ליברליות בתוככי עולם האיסלאם המתון יש תפקיד מפתח במימוש מתווה זה. קיימות עדויות לסדקים חיוביים בחומת האיסלאם המיליטנטי, אם כי היום לכך יגיע בוודאי בתוך כך וכך עשרות בשנים מזמננו.
טעות נפוצה היא בקרב "עמומי השלום אכזב" בקרבנו, כי הסכסוך בינינו לערבים כל כולו הינו סכסוך נדל"ני, בעוד אינם מפנימים כי הסכסוך בין הג'יהאד העולמי וגרורותיו באזורנו הינו דתי בבסיסו, כאשר אויבינו מבחוץ ורופסינו מבפנים נתלים במתווה הנדל"ני כלוז הבעיה באזורנו בעוד אשר זהו התירוץ בלבד בידי אויבינו לקרב את קיצנו, הרי שעלינו להגדיר את הסכסוך כסכסוך בין הדת היהודית והנוצרית יחדיו, לבין האיסלאם. ומכאן, אך משייושב הסכסוך העולמי בין הגוש המערבי (היודו-נוצרי) לאיסלאם, המתודלק בהיסטריה דתית איסלאמיסטית קיצונית, ניתן יהיה לגשת לפתרון הקבע הנדל"ני באזורנו, הכולל שרטוט גבולות קבע חדשים.

זירת המזרח הרחוק
באירן עושים הכנות להשתלטות איסלאמית עולמית [AP]

אירן אף מתמרנת את השוטים השמאלנים הדרום-אמריקנים (קובה, ניקרגואה וונצואלה), תוך ניצול משטמתם ל"קפיטליזם החזירי" האמריקני, והופכת אותם בכך ל"אידיוטים מועילים" בתוכניתה לאגף את אמריקה הצפונית מדרום, על-מנת להכניעה בבוא היום, הן מבפנים (הדמוגרפיה והרחם האיסלאמי) והן מבחוץ

כיום כבר ברור לכל בר-בי-רב כי אירן אינה חותרת אך להשמדת ישראל (אם בכלל), לגביה ישראל הינה אך הצעד הראשון של הפיון הראשון במשחק השחמט שלה להשגת השפעה איסלאמית מהפכנית עולמית. אירן השיעית, יחדיו עם הג'יהאד העולמי הסוני, חותרת באורח איסלאמיסטי-משיחי אך קר ומושכל להשתלטות עוינת, גלויה או סמויה, על כלל העולם, מזרח ומערב כאחד. קרוב לוודאי כי תיכשל בכך בטווח הרחוק, אך עד אז תחולל זו מהומה הגונה ביחסים הבינלאומיים, אשר אפשר שהעולם יהיה נצרך לעשרות בשנים על-מנת להתיר את הסבך המדיני והצבאי שהללו יוצרים כעת.
ניתנת האמת להיאמר, האירנים פועלים בפיקחות, בערמומיות ובחוכמה רבה. הם איתרו בדייקנות רבה את הסדקים בהם יכולים הם להטיף את ארסם לתוככי העולם הדמוקרטי המערבי ולהרחיבם, תוך שמשתמשים הם בכוח הכבידה האימפוטנטי, הדמוקרטי-האוטופי (בשלב זה), נגד עצמו על-מנת להפילו.
כלפי מזרח, מתמרנים האירנים את סין לשיתוף פעולה, תוך ניצול הנהייה הסינית לדומיננטיות כלכלית על פני המערב, לספק להם את מחסורם ולהתל בתוכנית הסנקציות המערבית נגדם. בד-בבד, מפעילים האירנים חתרנות איסלאמית קשה בתוככי סין, מתוך כוונה להביאה לשיתוף פעולה הדוק יותר תוך יצירת הרושם בבוא היום כי ידה מונחת על ההדק האיסלאמי בתוככי סין.
גם באזורי המזרח הקרובים לאירן כמו אפגניסטן, פקיסטן והודו לא טומנים האירנים ידם בצלחת. הם מחזיקים מדינות אלו בגרונן על-ידי שליטה בגובה הלהבות האיסלאמיסטיות הפנימיות. גם אם לא ישתלטו הלכה ולמעשה על מדינות אלו, הרי שישיגו קרש קפיצה לשליטה מדינית למצער, ואפשר גם צבאית בשלב מאוחר יותר.
אירן אף מתמרנת את השוטים השמאלנים הדרום-אמריקנים (קובה, ניקרגואה וונצואלה), תוך ניצול משטמתם ל"קפיטליזם החזירי" האמריקני, והופכת אותם בכך ל"אידיוטים מועילים" בתוכניתה לאגף את אמריקה הצפונית מדרום, על-מנת להכניעה בבוא היום, הן מבפנים (הדמוגרפיה והרחם האיסלאמי) והן מבחוץ. בד-בבד, מבטיחה אירן אספקת חומרי גלם שוטפת לעצמה, ללא תלות במדינות המערב.
אירן גם בוחשת באפריקה על-מנת להבטיח לעצמה מקורות אספקה אשר יתמכו בחלומותיה הצבאיים המשיחיים. גם כאן מנצלת אירן את "הסולידריות" האיסלאמיסטית על-מנת להשתלט באמצעות ממון וסיוע טכנולוגי על מקורות האספקה של חומרי גלם הנחוצים לה לעתיד, כפי שהיא רואה אותו.

זירת המזרח התיכון
מצב הישיבה על הגדר משרת את בשאר אסד [AP]

בשאר אסד אינו מעוניין בשלום לפי הבנתנו אלא לפי הבנתו הוא, הוא אומר זאת באופן הברור ביותר למי שמעוניין אכן להקשיב ולא רק לשמוע. משהו בסגנון "תנו לי את רמת הגולן עד הכינרת ואני אתן לכם פיסת נייר לעטיפת דגים". כל עניינו מתמקד בהשבת הגולן ומי הכינרת לידיים סוריות, ישוב חצי מיליון עד מיליון פליטים פלשתינים בשטח זה, ארגונם ככוח צבאי על-ידי משמרות המהפכה האירניות, איום בהטרדת וריקוט הגליל הן מלבנון והן מרמת הגולן, ובכך להתקדם שלב נוסף בדרך לחיסול ישראל בעודו רוחץ בניקיון כפיו

לא רק הפצצה הגרעינית האירנית היא הבעיה העומדת בפני ישראל. דחף ההשתלטות על המזרח התיכון כצעד ראשון לקניית דומיננטיות אירנית כלל עולמית היא בעייתה של ישראל (והעולם). כאמור, אופציית השלום הפורחת באוויר באזורנו מעניינת את הגמד השעיר מטהרן כשלג דאשתקד, כל עניינו הוא להיתלות בסכסוך שלנו כאן כתירוץ לחתרנות נוספת נגדנו תוך חימוש מאסיבי יותר של ציר הרשע המזרח-תיכוני דהיינו, סוריה, חיזבאללה וחמאס.
אירן איננה נזקקת כלל וכלל לייצר פצצה גרעינית ואין כל ודאות כי ברצונה אכן לייצרה. עצם האיום האמיתי ביכולתה לייצר פצצה שכזו - דיו לשתק את כלל העולם המערבי בכלל וישראל בפרט. עצם האמונה המיסטית המערבית כי האירנים הינם משוגעים לכאורה (הם אינם משוגעים, הם "רק" חכמים), המסוגלים בהתקף אמוק משיחי לסחוט את הדק הפצצה ולהחריב את העולם, הוא-הוא האיום האמיתי האירני אשר בעזרתו ינכסו אלו לעצמם (לתקוותם) את הדומיננטיות העולמית בה הינם חפצים. כל שעליהם לעשות (ואכן עושים) הוא ליצור את הרושם כי בידם פצצה, או כי הינם נמצאים כמטחווי יד מהפצצה, לערוך מפגני רכב שיגור לפצצה (טילים בין-יבשתיים) והרי הם מסודרים.
השלום עם סוריה? איזה שלום! בשאר אסד אינו מעוניין בשלום לפי הבנתנו אלא לפי הבנתו הוא, הוא אומר זאת באופן הברור ביותר למי שמעוניין אכן להקשיב ולא רק לשמוע. משהו בסגנון "תנו לי את רמת הגולן עד הכינרת ואני אתן לכם פיסת נייר לעטיפת דגים". כל עניינו מתמקד בהשבת הגולן ומי הכינרת לידיים סוריות, ישוב חצי מיליון עד מיליון פליטים פלשתינים בשטח זה, ארגונם ככוח צבאי על-ידי משמרות המהפכה האירניות, איום בהטרדת וריקוט הגליל הן מלבנון והן מרמת הגולן, ובכך להתקדם שלב נוסף בדרך לחיסול ישראל בעודו רוחץ בניקיון כפיו. מספר עמומי שכל בינינו, ביניהם קצינים בכירים בהווה ובעבר, אינם משיגים בדעתם כי אין כוח שבעולם אשר יוכל לעצור את אסד להטיל מימיו במי הכינרת ולהזמין למסיבה את כל משמרות המהפכה האירניות יחד עימו, וזאת בשעה הראשונה שלאחר חתימת "הסכם שלום" מאחז העיניים עם ישראל.
מבחינת ישראל, הסוס כבר ממילא ברח מהאורווה. החיזבאללה כבר חומש ואורגן עד למעלה מאוזניו, ואלו סחפו את כלל לבנון כפרי בשל לידיו. זוהי הצלחה ברורה של אסד ומכאן - אין סיכוי שבעולם שיוותר על מצב השפעה מצפון לישראל אשר כבר כעת נתון בידיו.
מה חושבים "מומחינו" לעצמם, נבקש יפה ואסד יענה? הרי המצב העכשיווי הינו מתת האל עבורו. כבר כעת הוא בדרכו ליהנות מכל העולמות. מימון, נשק וטכנולוגיה אירניים זורמים בחופשיות אליו (וללבנון), כאשר המערב אינו עומד בפיתוי ומכשכש בזנבו לעומתו. הוא חייב להיות טיפש מטופש לוותר על כל אלו, והוא בהחלט אינו טיפש. הסכם שלום עם סוריה יהיה והינו אחיזת עיניים אחת גדולה. מצב הישיבה על הגדר משרת את אסד באורח שהסכם שלום לא יתחרה בו, למצער לא משך מספר עשרות שנים הבאות.
ירדן כפתרון אפשרי
המזרח התיכון של 2050-2030, לא יהיה המזרח התיכון של ימינו. קיימת אפשרות סבירה ביותר כי ממלכת ירדן לא תתקיים יותר ותהפוך למדינה פלשתינית עקב חתרנות אירנו-סורית עוינת לבית המלוכה. המלך הירדני מודע לאפשרות זו היטב, ולאורה יש להבין את הלחץ שהינו מפעיל לפתרון מהיר ככל האפשר של הסכסוך הישראלי-פלשתיני כעת, תוך שלוחץ לקבוע את ירושלים המזרחית כבירת פלשתין על-מנת לקבע פתרון פלשתיני שלא יבוא על-חשבון שרידות ממלכתו. "האופציה הירדנית" לעיל מחייבת הימצאות צבאית ישראלית בבקעת הירדן בכל תנאי וזמן שהוא, אך יתרה מזו - מצב זה טומן בחובו את האפשרות המעשית ביותר הנראית באופק לפתרון הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים בטווח השנים העתידי האמור.
כל שטח בשטחי יו"ש, שנעביר באורח קבע לידי הפלשתינים, לא יוחזר לעולם שוב לידינו, גם אם המדינה הפלשתינית תיקבע בסופו של יום בשטח ממלכת ירדן ומכאן, מדוע עלינו להיחפז? הנה הוא "חלון ההזדמנויות" הירדני העתידי המותיר את כל הצדדים שבעי רצון (למעט מספר שבטי בדואים בממלכת ירדן).
בפני ישראל נפתחה ההזדמנות להידוק קשרים אמיתי (קרוב לוודאי חשאי) עם מדינות באזורנו המאוימות על-ידי אירן ממש כמותנו, והמדובר הוא במצרים, בסעודיה, בירדן, במספר אמירויות ואפשר שגם בעירק בבוא הזמן. הברזל הינו חם, יש להכות עליו בתבונה בלא לתת פומבי ליחסים אפשריים המתרקמים בינינו למדינות אלו.
טורקיה ולבנון אויבות
ובאשר לטורקיה, מבחינת ישראל - טורקיה היא משחק אבוד. יש לחכות למרידת הצבא שם כאפשרות היחידה להבאתה של זו חזרה למשפחת העמים השפויה. עד אז, אם בכלל, על ישראל להיזהר ולהישמר מהעברת טכנולוגיות צבאיות רגישות לידיים טורקיות, הדבר משול לתמיכה ישירה של ישראל באירן, כנגד עצמה.
גם לבנון הינה עבור ישראל משחק סכום אפס. למצער, בעתיד הקרוב לבנון הפכה מאויב מתון, לאויב מר ברמה סורית-חיזבאללונית וכך יש להתייחס אליה.

תאריך:  18/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ארצי
העוולות של מנהיגי המדינה כלפי ענייה כבר מזמן חצו את גבול הסבירות, שלא לומר הגינות    הגזירות הכלכליות האחרונות, כולן פרי באושים מצטבר של מדיניות כלכלית חברתית אטומה, שלא לומר עוינת את השכבות החלשות, נוסקת לגבהים מפלצתיים
עמית שי-גרין
הפרעות בתפקוד השעון הביולוגי, יכולות לגרום למחסור שינה כרוני, שלאורך זמן עלול לגרור הפרעות למידה וזיכרון, בעיות קשב וריכוז, סף תסכול נמוך ובעיות התנהגות קשות
אורן פרסיקו
העיתונים הישראלים מגחכים על הגיבורים של אתמול    העיתונים של ארה"ב ובריטניה מתגייסים למלחמה באפגניסטן-פקיסטן    ורותם דנון מתגייס למלחמה ב"ישראל היום"
יונתן ריבלין
התכונה היהודית המצויה המתאפיינת בהורשת התסכולים שספגת לעומד לצידך, לא פסחה גם על אדם נבון כמיכאל בן ארי    מאמר תגובה למאמרו של ח"כ בן-ארי בעיתון "בשבע"
אליקים העצני
הציבור נוטה יותר ויותר ימינה, עד שאדם מבחוץ יכול לחשוב, שמה שמשתקף בתקשורת הכללית מצד אחד והמציאות כמות שהיא מן הצד השני - מתרחשים בשתי ארצות שונות    האם התקשורת העוינת מסתירה נתונים שלא מקובלים עליה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il