X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס נאשם בהסתה בגין הפקת סרט הקושר בין האיסלאם והטרור, מסולק נציג המוסד מבריטניה בגין השימוש בדרכונים בריטיים במעשה ההתנקשות ברוצח אלמבחוח
▪  ▪  ▪
הזיכרון האמריקני הוא קצר, אולי אף יותר מזה שלנו. אובמה [צילום: AP]
כדאי לשאול את אובמה ואת יועציו איזו בעיה בעולם הערבי תיפתר אם ישראל תתנדב להיעלם: האם פליטי דארפור יורשו לחזור לכפריהם? האם חיזבאללה יוותר על שליטתו בלבנון? האם האירנים יניחו למדינות המפרץ? האם סוריה תעניק לאזרחיה זכויות אדם?

שתי מדינות - הולנד ובריטניה - החלו לאחרונה בפעילות מוזרה נגד אלה הנאבקים בטרור. הראשונה הייתה הולנד, שבה החל משפטו של חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס בעוון הסתה והפרת הסדר הציבורי. עוונו של וילדרס היה הפקת סרט הקושר בין האיסלאם והטרור, אשר נועד לעורר את אירופה לראות את המציאות העגומה המשתלטת עליה בעקבות ההגירה המוסלמית אליה. בבחירות הבאות בהולנד, עשויה מפלגתו של וילדרס להגדיל את מספר מושביה בפרלמנט, שכן הולנדים רבים כיום חוששים מן ההשפעה הגוברת של האיסלאם, בעיקר לאחר שיוצר הסרטים תיאו ואן גוך נשחט בשל סרטו האנטי-איסלאמי.
כדי להשתיק קולות הפועלים באופן דמוקרטי, מנסה ממשלת הולנד להשחיר את דימויו של וילדרס, תוך הגבלת החופש של הבעת הדעה והחירות האומנותית. כמה פוליטיקאים הולנדים החליטו שחשוב יותר למצוא חן בעיני ציבור מהגרי העבודה המוסלמים בהולנד מאשר להגן על חופש הדיבור והיצירה, ובמקום לעודד את מי שמצלצל בפעמון האזעקה, הם תוקעים סכין בגבו.
גם בריטניה נקטה השבוע בקו ההולנדי הזה, והחליטה לסלק מלונדון את נציג המוסד בשגרירות ישראל בטענה כי ישראל עשתה לפני כחודשיים שימוש לרעה בדרכונים בריטיים, במסגרת ההתנקשות בחייו של איש חמאס מחמוד אלמבחוח, רוצח שעסק בהברחת נשק אירני לעזה. כך מצטרפת בריטניה להולנד במלחמתה באלו הפועלים נגד הטרור: במקום שבריטניה תוקיע את דובאי על היותה חוליית הקשר של הברחות הנשק האירני, הנעשות בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ועל שהיא מארחת את אלמבחוח ומאפשרת לו לפעול בחופשיות נגד החוק הבינלאומי - פועלת בריטניה דווקא נגד מי שנלחמים בטרור ונגד מדינת ישראל, בעלת ברית ותיקה שלה במאבק המשותף של מדינות המערב נגד הטרור ומבצעיו.
נראה כי את הולנד ואת בריטניה מניעה אג'נדה פוליטית צרת אופק וקצרת רואי, שנועדה להשיג את תמיכתם האלקטורלית של הבוחרים המוסלמים הרביםבמקבלי ההחלטות. כך מוכרים פוליטיקאים קטנים את עתיד מדינותיהם ומדינות אחרות, רק כדי לזכות בעוד כמה שנות ישיבה בפרלמנט.
על ישראל אפוא להתרגל לכך שהאיסלאם משפיע יותר ויותר ומשתלט באופן דמוקרטי, באמצעות הנוכחות הדמוגרפית המתגברת, על סדר היום הפוליטי של מדינות אירופה. כפי שהדברים נראים כעת, הבעיה רק תלך ותחריף, וישראל בכוחה המוגבל חייבת כבר היום לנסות ולעשות כדי לעכב אם לא לעצור את השטף האיסלאמי המשתלט על מערכות השלטון באירופה.

קורס מזורז במזרחנות להנהגה האמריקנית

השבוע ערך ראש הממשלה סיור בארה"ב, שהחל באווירה של משבר קשה על-רקע הבנייה בירושלים. עברו מספר ימים, ונראה ששיא הסערה מאחורינו, בעיקר משום שצוותו של אובמה הבחין, שהעמדה הישראלית מקובלת גם על ציבור רחב של בוחרי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.
נתניהו הגיע לארה"ב שנראה כי כבר זמן רב לא הייתה כה מקוטבת בין הליברלים תומכי אובמה ובין השמרנים, מתנגדיו. לא בכדי התרבו בשנה האחרונה במידה ניכרת הארגונים הקוראים "להחזיר את אמריקה לאמריקנים", בתחושה כי זו נחטפה בידי קומץ של פוסט-מודרניסטים, פוסט-אמריקניסטים (המדברים על עולם ללא הגמוניה אמריקנית ובהמשך - על עולם ללא ארה"ב בכלל) ופוסט-מורטמיסטים (השואלים מה הביא לקץ ההגמוניה של אמריקה).
במצב זה על עם ישראל ליצור אצלו, אצל שכניו ואצל ידידיו שמעבר לים - האמיתיים והמזויפים - תחושה שהוא ממשיך לחיות למרות שיש מי שמנסים להכניס אותו לגלגל הענק ההיסטורי, זה המעלה אימפריות ומוריד אותן מעל במת ההיסטוריה. סוגייה זו משמעותית הרבה יותר מכמה דירות ברמת-שלמה או כמה קרוואנים בנחליאל י"ט.
וכדי לצלוח את המשבר תוך מזעור נזקים, טוב יעשה ראש ממשלת ישראל אם יזכיר לבני שיחו, שבעיות המזרח התיכון לא החלו עם הקמת מדינת ישראל. סונים ושיעים רוצחים אלו את אלו בכמויות כבר 1,350 שנים במסגרת המשך המאבק על הח'ליפות שניטש בין הח'ליף הרביעי, עלי בן אבי טאלב, ובין מי שמרד בו ומינה עצמו לח'ליף החמישי, מועאויה בן אבי סופיאן. תומכי עלי, בניו, נכדיו וצאצאיו עד סוף כל הדורות הם השיעים, ואילו תומכי מועאויה, צאצאיו וממשיכיו, הם הסונים. ככל הנראה הם ימשיכו לשחוט ולפוצץ אלו את אלו שנים רבות נוספות - בעירק, בפקיסטן, בתימן, בלבנון ובמקומות רבים נוספים. לישראל אין חלק בעניין זה, המשפיע על הפוליטיקה הערבית הרבה יותר מכפי שאנשים מוכנים להודות.
כדאי גם לשאול את אובמה ואת יועציו איזו בעיה בעולם הערבי תיפתר אם ישראל תתנדב להיעלם: האם מיליוני הפליטים של דארפור יורשו לחזור לכפריהם? האם משפחה אחת ממיליוני משפחות העוני של מצרים תזכה לדיור ראוי למגורי אדם? האם חיזבאללה יוותר על שליטתו בלבנון? האם האירנים יעזבו את מדינות המפרץ לנפשן? האם המשטר בסוריה יעניק לאזרחיו זכויות אדם וחירויות פוליטיות? האם אירן תוותר על שאיפותיה העולמיות-גרעיניות? האם בית המלוכה ואנשי הדת בסעודיה יחדלו לרדוף נשים, נוצרים והומוסקסואלים?
בהזדמנות זו יש לבקש מבני השיח האמריקנים שיציינו את מקור זכותו של "העם הפלשתיני" על ירושלים: מתי שלט בירושלים מלך, סולטן או אמיר פלשתיני? ואולי גם להזכיר שירושלים והגדה המערבית היו תחת כיבוש ערבי ירדני במשך כ-7,000 ימים, בין מאי 48' ליוני 67', ושעזה הייתה נתונה בתקופה זו תחת כיבוש ערבי מצרי - אולם לא נשמעה אז כל דרישה ערבית ובינלאומית לתת ל"פלשתינים" מדינה עצמאית שבירתה ירושלים? מדוע כולם נזכרו בכך רק לאחר שעם ישראל שב לארץ מולדתו ההיסטורית האמיתית בהרי יהודה ושומרון?
זאת ועוד, כדאי שראש הממשלה גם ישאל פוליטיקאים אמריקנים אם מי מהם מוכן לתת לו ולנו הבטחה מגובָּה בערבות בנקאית פרטית שלו שהמדינה הפלשתינית אשר תקום על-פי תוכניתו בגדה המערבית לא תהפוך, כמו עזה, למדינת חמאס, באופן דמוקרטי כמובן (הערבות הבנקאית הפרטית במקרה זה נועדה רק לוודא את אחריותו של הפוליטיקאי להחלטותיו בענייננו גם לאחר שהוא עצמו יעבור לעשות מיליונים כחוקר במרכז מחקר הממומן על-ידי הסעודים).
ולבסוף, יש להזכיר לידידינו האמריקנים, שבימים הקרובים חוגג עם ישראל את חג החירות, שבו הוא מציין את שחרורו מעבדות מצרים לפני 3,300 שנה, שנים רבות לפני שקמה האומה האמריקנית על בסיס של עבדות וניצול. האם זהו הזמן המתאים - אחרי ששבנו לארץ אבותינו - להיכנס תחת כנפי ההגמוניה האמריקנית?
הזיכרון האמריקני הוא קצר, אולי אף יותר מזה שלנו. אמריקה היא ארץ ה"אינסטנט", והאמריקנים - גם אובמה - עסוקים בענייניהם הפנימיים, ובראשם האבטלה וביטוח הבריאות. בעוד שבוע אף אדם ברחוב לא יזכור את הדירות ברמת-שלמה. לפיכך, חשוב לעבור את הימים האלה בלי להרגיז יותר מדי את אובמה, אולי רק לייעץ לו שיתחיל להקשיב למישהו שמבין משהו בנבכי המזרח התיכון. זה יעזור גם לו.

לאתר מגזין מראה
ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  27/03/2010   |   עודכן:  27/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לא עושים בשביל האלקטורט המוסלמי?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה מצפונית תיעלם אם ניעלם
או שאני נאיבית  |  27/03/10 14:07
2
לצערנו גם יהודים בישראל ....
שמש  |  27/03/10 14:48
3
"בלי להרגיז מדי את אובמה"?
הניה  |  27/03/10 17:06
 
- תהיה חכם לא רק צודק! ל"ת
קורא ותיק  |  27/03/10 22:20
4
אובמה מרחיק את השלום
ישראלי חרד 31  |  27/03/10 20:53
5
תודה!
דנור-שג  |  27/03/10 22:39
6
יועץ יהודי
אליאליאלי  |  27/03/10 23:52
7
תודה רבה  ל"ת
trhe  |  28/03/10 08:40
8
הנוצרים מזמינים מלחמת עולם
ירון זכאי  |  28/03/10 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
מארגון תמים לטיפוח התודעה של שמירת הנוף בארץ הפכה החברה להגנת הטבע למובילת המאבק נגד התיישבות בה    איך כתב הכוהן הגדול שלה בימיה הטובים? "מאלה שדיברו בעבר בשם 'רוח האדם' ו'רוח האדמה' נותרו לנו זיכרונות מרים"
יואב יצחק
עמותת "לחופש נולד" הוקמה כדי לאתר ולהחזיר הביתה את הנווט רון ארד, גלעד שליט וחיילים נעדרים נוספים    אנשי העמותה עושים עבודה חשובה, אך במקביל הם חוגגים על-חשבונה ומושכים שכר גבוה שאינו תואם את מטרותיה הקדושות
עו"ד משה גולדבלט
ככל שאנו מצמצמים פערים במשא-ומתן וירטואלי וללא תמורה, ריח ההזדמנות לכפות הסדר עולה באפם של מנהיגי העולם ובמיוחד באפו הרגיש של נשיא ארצות הברית
אריה אבנרי
במוקדם או במאוחר תבין לבני שיועץ הסתרים רמון אינו לוויתן, אלא נחש ארסי    מי שמגדל נחש צפע, סופו שיצטרך לשבת בעל כורחו בחדר אטום מחשש שהנחש יכיש אותו וימתין לצפירת הרגעה    הערות אזהרה (59)
מיכל מנין
בעידן הנוכחי שבו בני הנוער מתמחים בהשתמטות מהצבא ומינימום תרומה למדינה, סיפור גבורה שכזה במשפחה ייחודית כמו משפחת פרץ, ששכלה את שני בניה בקרבות נגד מחבלים, יש להפיץ בכל מוסד חינוכי, בכל במה אפשרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il