X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד גרנד פעיל בתנועת רעננים - צעירי הציונות הדתית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אלפי כתבים זרים בחברון מנציחים את "פשעי" חיילי צה"ל כלפי הפלשתינים האמת היא, כמובן, שאין כל אמת בצילומים המתוזמנים
▪  ▪  ▪
חייל בחברון. צד אחד לתמונה [צילום: AP]

במהלך השירות הצבאי שלי, הייתי מוצב בחברון עיר האבות. המטרה שלנו שם הייתה להגן על היישוב היהודי הזעיר שמתקיים שם, זעיר 'בזכות' הסכמי וואי שמסרו את רובה של העיר לידיים ערביות. היישוב היהודי זקוק לשמירה כיוון שהפלשתינים מנצלים כל הזדמנות בכדי לפגוע ביהודים. עד לפני כמה שנים, הפלשתינים ניסו להטריד מינית ולאנוס את הנערות היהודיות, עד שפעולה תקיפה מצידן הפסיקה את המעשים המגונים. הפעולה הייתה הבהרה כי מי שנוגע בנערה יהודייה - דמו בראשו. זה עבד. יש לציין שחברת הכנסת דאז יעל דיין אמרה: "אז מה קרה, סך הכל נגעו קצת במישהי".
מקרה נוסף הוא הרצח של שלהבת פס הי"ד על-ידי צלף פלשתיני שריסק את המוח של התינוקת בעודה בידיים של אביה. מחבל פלשתיני דקר למוות בני זוג שטיילו ברחוב השוהדה. וזהו רק מדגם זעיר מסך הפעולות הטרוריסטיות שבוצעו.
כתוצאה מכך אין כניסה לפלשתינים לכל תחומי היישוב היהודי (כמה קילומטרים בסך-הכל). ראיתי השבוע סרטון של ארגון אנרכיסטי שזועק נגד ה'עוול' בסגירת רחוב השוהדה למעבר פלשתינים. לא טרחו לציין שם את הטרור הפלשתיני.
באחד מהרחובות יש עמדת בידוק, מעין קרוואן עם מגנומטרים (כמו בחנויות בקניון) דרכו עובר מי שרוצה לעבור ברחוב, כיוון שזהו רחוב המחבר בין שכונה פלשתינית לבית הספר הפלשתיני, ונמצא בתחומי היישוב היהודי. כל מי שחשקה נפשו לעבור, מוזמן לעשות זאת דרך אותה מכולת בידוק. לנשים בהריון ולחולי לב מותר לעבור בצד המכולה בחלק הפנוי של הרחוב, שם יש עמדה עשויה מברזל ובה חייל נוסף. ילדי בית הספר הפלשתיני היו עוברים כל בוקר במכולה בלי שום בעיות.
בוקר אחד החליטו ילדי בית הספר שהם רוצים לעבור ליד המכולה ולא דרך המכולה. הסברנו להם שזה בלתי אפשרי ומי שרוצה עובר דרך המכולה בלבד. הרי כבר היו מספיק מקרים בהם ילדים קטנים נשאו אמצעי לחימה, וכזכור הרחוב הזה הוביל ליישוב היהודי. אבל הם בשלהם - רוצים מסביב למכולה. מה נותר לנו לעשות? מנענו מהם בגופנו. פשוט עמדנו שם, עם מחסומי פלסטיק, ופיזית מנענו מהם לעבור. כל זה בזמן שפלשתינים מבוגרים יותר עוברים בשקט דרך המכולה.
כמובן, ילדי בית הספר עצמם לא חשבו על זה. מי שארגנה הכל הייתה אישה אחת לבושה בגלבייה חומה, שהיה ברור כי היא זו שמארגנת את כל העסק, מלהיטה את הרוחות איפה שצריך ומסבירה לכולם איפה לעמוד. מבוים ומאורגן היטב. וכך עמדו להם מאה ויותר ילדים ברחוב עם המורות שלהם, החזיקו שלטים באנגלית רהוטה עם כתובות כגון it is our right to teach and learn [זוהי זכותנו ללמד וללמוד] וניסו להתפרץ דרכנו בכוח. בין היתר זרקו עלינו אבנים ובקבוקי תבערה, שלא לדבר על יריקות. אף אחד לא נפגע, חוץ מכמה יריקות לעין. המהומות הללו נמשכו במשך כמה ימים רצופים, במהלכם לא הגבנו בשום אופן, חוץ ממעצר של כמה מופרעים במיוחד ועמידה במקום. לא ירינו כדורי גומי, לא זרקנו רימוני הלם (למרות שספגנו אבנים) ולא עשינו כלום. קבוצת ילדים מוסתים מול חיילים שעומדים כמו עצים, חוץ ממעצר של כמה פסיכים. דבר נוסף; ילדים שדורשים דרישה מיותרת לחלוטין - לעבור את הרחוב כשאף אחד לא מונע מהם לעבור. במשך כל המהומות הללו אנשים עברו ברחוב בלי בעיה. אבל הילדים המוסתים התעקשו דווקא איפה שאי-אפשר.

תמונות עסיסיות ומזינות-שנאה
דוגמה לתמונה מעודדת-שנאה [צילום: AP]

חייל שנמאס לו דחף בחזרה בעוד היד מחזיקה את הנשק. כתוצאה מכך הקנה הופנה כלפי הילדים. טבעי, מה לעשות. כשיורקים עליך אתה מתעצבן. גם אני התעצבנתי לא פעם ודחפתי חזרה כשהם הגזימו. ואז מה קורה? רעש של כמה מצלמות בו-זמנית ותמונה עסיסית של הכיבוש האכזרי

זוהי האמת. ועכשיו נפנה לעדשת המצלמה שהראתה את האמת בצורה מעוותת. אבל לפני זה חשוב להדגיש: בחברון ישנו המספר הגבוה ביותר בארץ של כתבים זרים: בערך 5,000 כתבים! בנוסף, יש כמות עצומה של אנשי שמאל אירופים (ולא ישראלים) שגרים ממש בחברון. במרחק שני רחובות מהבסיס שלנו היה בית כזה. יש אפילו ארגון בשם TIPH שמתרכז אך ורק באזור חברון. כמובן שהם דואגים לזכויות אדם - רק של צד אחד. אין צורך להרחיב.
במשך כל אותן המהומות היו אנשי שמאל וכתבים ברחוב, בערך באותו מספר כמו החיילים שהיו שם. הם ראו שכל אחד יכול לעבור, את האבנים הם בוודאי ראו, גם את אותה אישה עם גלבייה חומה שהלהיטה את הרוחות ולהשערתי אחראית לכל המהומה. אבל מה הם צילמו?
מדי פעם, במהלך הדחיפות והיריקות, לאחד מהחיילים היה נמאס והוא היה דוחף בחזרה. עכשיו צריך להבהיר נקודה חשובה. כל מי ששירת כלוחם יודע שבזמן פעילות, היד תמיד על הידית של הנשק, כדי להיות מוכן לכל מקרה מצד אחד, וכדי שאף אחד לא יחטוף אותו (כפי שקרה לא פעם) מצד שני. לכל מקום שהחייל זז ומפנה אליו את הראש מופנה גם הקנה של הנשק כתוצאה מכך. אם כן, אותו חייל שנמאס לו דחף בחזרה בעוד היד מחזיקה את הנשק. כתוצאה מכך הקנה הופנה כלפי הילדים. טבעי, מה לעשות. כשיורקים עליך אתה מתעצבן. גם אני התעצבנתי לא פעם ודחפתי חזרה כשהם הגזימו. ואז מה קורה? רעש של כמה מצלמות בו-זמנית ותמונה עסיסית של הכיבוש האכזרי.
הצלמים פשוט חיכו שמשהו יקרה ועטו מיד כדי לצלם. צלם אחד הגדיל לעשות, התכופף וצילם את הילדים מבעד לרגליים שלנו. מה יותר קלאסי ממראה ילדים חמודים מבעד למגפי צבא?
מי שמעוניין לחפש תמונות מהמקרה המתואר פשוט מקליד hebron soldier בכל מנוע שמחפש תמונות ורואה שכולן מצולמות מאותה הזווית. מדוע? בחיפוש מקיף שערכתי עבור תמונות מהאירוע הזה, אין תמונה אחת של הרחוב כולו, אלא הכל מהזוית הזו. מאחורי גבו של הצלם הייתה מכולת הבידוק שאין לה זכר באף צילום. איך זה? מדוע לא מצולם אף אחד מאלו שעברו דרך המכולה? ולמה אף אחד לא הזכיר בעיתונות שבאותו ערב הושלכו על העמדה מברזל שני מטעני צינור (איש לא נפגע)?
זוהי רק דוגמה אחת ל"בישול" אירועים בכדי ליצור תמונות חד-ממדיות. אין ספק שיש עוד הרבה מאוד כאלו. השיטה הזו עובדת מצוין - במבט 'נקי' על התמונות רואים חיילים שמכוונים נשק על ילדים ומונעים מהם לעבור - ברור שזהו מעשה אכזרי של כיבוש... אבל אין כל ספק שזהו שקר במלוא תפארתו. ולצערי, השקר אכן עובד. יש לא מעט עותקים של התמונות הללו ברשת עם כיתובים כגון: "עוד דוגמה לכיבוש האכזר" ובאופן יותר ציני: "החייל המסכן נאלץ לכוון נשק כלפי הילדות המסוכנות". אבל שוב, זהו שקר שנרקח באופן מופתי. זה עובד גם על הנשמות התמימות של השמאל הביתי שלנו, אשר כתגובה יוצר את דוח גולדסטון ומדרדר אותנו לעבר מלחמה כוללת על עצם הזכות שלנו לחיים.
כל השקרים הללו מחלישים את כוחנו ויוצרים לנו דימוי שקרי של חיילים שמונעים מילדים תמימים להגיע לבית הספר - בעוד האמת רחוקה מכך כרחוק מזרח ממערב.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקרים מצולמים: דרכי פעילות ההסתה נגד צה"ל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תודה שכתבת
פרופ אליהו בן-חנן  |  30/05/10 14:51
2
אין ספק שבהסברה ושקרים הם מנצח
מוציקו  |  30/05/10 15:44
3
מי שבגד ומסר את חברון זה ביבי ל"ת
ביבי בוגד בביבי  |  30/05/10 16:01
4
קראתי מאמרים אבל
פטריוט יהודון  |  30/05/10 17:31
 
- אם עשית צבא זה בטח בגל"צ ל"ת
מוציקו  |  30/05/10 18:08
 
- פטריוט יהודון
ר.פ.  |  30/05/10 19:19
5
חזק ואמץ - כל הכבוד על בדברים ל"ת
קורא ותיק  |  30/05/10 18:45
6
זו השיטה של גבלס
ירון זכאי  |  30/05/10 18:45
7
רק טרנספר לערבים לערב => שלום
גדי יגד  |  30/05/10 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עופר ישראלי
אין ישראל יכולה להתמודד לבדה מול אירן. על כן, המערכת הבינ"ל וארה"ב הן הנושאות באחריות להתמודד עם אירן המאיימת על העולם כולו
עקיבא ביגמן
במידה רבה הסכנה שבגרעין האירני היא דווקא תחושת הלחץ שהוא יוצר, לחץ שעשוי להוביל לאיוולת מדינית    ויתורים חפוזים ואימוץ תוכניות תחת לחץ עשויים לגרום לנזק חמור לעין שיעור מזה של ביקוע אטומי במרכז תל אביב
נילי יחיאלי
ישיבה לקויה תגרום ללחץ מוגבר על הגב התחתון ואף עלולה לגרום להפרעה במחזור הדם בגפיים התחתונות    התאימו את גודל הכיסא למשתמש והימנעו ככל האפשר מהצלבת רגליים
וואן וונדי
גינה חסכונית במים לא צריכה להיות אפרורית ועגמומית    ניתן לטפח גינה צבעונית ופורחת עם צמחים שאינם דורשים השקיה רבה
בעז העצני
מנגינתו הפכה שקטה, מכיוון שהוא חייב לדחות את העימות איתנו לזמן נוח יותר מפאת הבחירות הקרובות לבתי הנבחרים בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il