X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת חקירה ממשלתית עם משקיף נייטרלי חיצוני, אישיות רמת-דרג בעלת-אומץ, יושרה ומעמד בינלאומי - כן; שיתוף פעולה או השתתפות בוועדה של האו"ם, נוסח ועדת גולדסטון - בפירוש לא! "בתולת בל"ד" - להעלותה על "מוקד התקשורת" ו"לשרוף" אותה פוליטית וציבורית
▪  ▪  ▪

האם ישראל, לאור המצב הפוליטי הבינלאומי שנוצר עקב מחדליה ההסברתיים, צריכה להקים ועדת חקירה ממשלתית, לטיהור האווירה כלפי חוץ ופנים? התשובה - כן! כמה שיותר מהר - יותר מכובד, יותר יעיל ומועיל.
אם ארה"ב מציעה משקיף מטעמה או משקיף אחר נייטרלי, במידה שמדובר באישיות מקצועית עליונה, אמיצה ובעלת אינטגריטי - אפשר לצרפו ולהרוויח מכך דיבידנדים הסברתיים בקהילייה הבינלאומית.
להערכתי, מצבנו טוב, ראיותינו מוצקות, צדקתנו ברורה ורצוי שתצא לאור במהירות האפשרית. בעולם התקשורת האלקטרונית, העיתוי, המהירות, התגובה הנכונה בזמן הנכון, משחקים תפקיד הרבה יותר אפקטיבי מעובדות מוצקות.
העולם הנאור לא מעוניין באמת. הוא מושפע מאידיאולוגיה קיצונית הרסנית, בעיקר איסלאמית, ורואה בישראל המתגוננת באומץ וללא מורא, את מקור הרע, על-ידי התמכרות לא רציונאלית לדעות כמו אפרטהייד וחוסר הומאניות.
לדוגמה, בכינוס עורכי-הדין הגדול באילת, שהיה זה עתה, בפאנל על הבעיות הליגליות של המשט לעזה והמצור עליה - העלה פרופ' קרמניצר את התנגדותו למצור ולעצירת המשט ההומניטרי. אחת מטענותיו, עליה חזר מספר פעמים, היתה: למה מונעת ישראל שוקולד מילדי עזה. חבל שאף אחד מבאי הכינוס לא קם והסביר לפאנל ולשומעים שילדי שדרות היו מוותרים בקלות על שוקולד תמורת ויתור עזתי על שמונה שנות קסאמים, שהביאו לפגיעה בנפש, בגוף וברכוש, לפצועים, להרוגים, לילדים קטועי רגליים ואם הם אכלו שוקולד - זה היה מריר. ה"בלוקאדה" על עזה, אינה כלפי הילדים אוהבי הממתקים אלא כלפי ממשל החמאס אוהב הסקאדים והגראדים.
הורדת הסגר על עזה - פירושו הזרמה חופשית של אמל"ח, חומרי ביצורים וביניהם מאות ואלפי "מתנדבים" של חמאס, חיזבאללה ואירנים למלחמת הג'יהאד נגד ישראל.
להזכיר לציבור: לפי החלטת האו"ם 1701 בעקבות מלחמת לבנון השנייה, הוחלט על מצור ימי במימי לבנן וביירות למניעת הברחת אמל"ח מהים. האם מישהו מתכוון לפרוץ את ה"בלוקאדה" של האו"ם, האם יתנו להם, האם יש בכך הפרת המשפט הבינלאומי? דין ההסגר על ביירות כדין ההסגר על עזה, כאשר לנו נימוקים הרבה יותר טובים וחזקים. שהרי ההסגר על לבנון מהים מתברר כחצי אפקטיבי כאשר סוריה מבריחה בגלוי נשק הרסני לחיזבאללה.

חרם ציבורי על ח"כ חנין זועבי

ח"כ חנין זועבי, שימשה כבתולת בל"ד שהובילה את ההסתה של ערביי ישראל מעבר לגבולות המדינה ולעבר אונייה מלאה בפעילי אל-קאעידה, שפניהם לעזה החמאסית. והתקשורת שלנו אצה רצה עם כל המיקרופונים כדי לקבל ממנה ראיון הסתה שקרי מגמתי.
הממסד המשפטי, כבר שנים שטועה הוא בגישתו לחברי הכנסת הערביים, המצפצפים על חוקי המדינה והוראותיה, מטיילים חופשי לארצות אויב, מתראים ומתראיינים עם גדולי שונאי ישראל בסוריה, בלבנון ואצל קדאפי, ומעזים לבקש מטרייה של חסינות פרלמנטרית.
חוק חסינות חברי הכנסת - כבר הסברתי בעבר, באתר זה, מספר פעמים, כי חוק חסינות חברי הכנסת אינו חל על המקרים בהם משתתפים חברי הכנסת מחוץ לגבולות המדינה. בוודאי לא בארצות שהוגדרו כאויב ובוודאי לא בפעילות המוגדרת כפלילית או ביטחוניות. אבל מאחר שמערכת אכיפת החוק לא הופעלה נגדם כראוי ובזמן, הם ממשיכים בשלהם. הטענה שלהם, כי מעשיהם הם במסגרת פעילותם הפוליטית כחברי כנסת, היא מגוחכת, לא מבוססת ופוגעת באינטליגנציה הבסיסית. לכן יש מקום לתיקון החוק ובהקדם האפשרי.
הממסד הפוליטי והמשפטי מחכה שחברי הכנסת הערביים או מנהיגיהם הפוליטיים, כמו השייח' ראאד סלאח, ינצלו את האופציה של ח"כ עזמי בשארה ויברחו מישראל, אחרי שיפעלו נגד בטחון המדינה. על ח"כ זועבי מבל"ד יש להטיל חרם ציבורי, ויש לדרוש מוועדת הבחירות המרכזית לבטל את השתתפותה בבחירות ויכולתה להיבחר לכנסת הבאה.
ומה לגבי העתיד? - המשט הבא או אירוע דומה לו, יעמיד את הממשלה וההסברה שלנו במבחן. נקווה שילמדו מהשגיאות. נחיה ונראה.

פגיעה מהומניטריות. כן, הומניטריות!

משט הומניטרי - ללא הומאנים אלא עם הומאנים מזוינים. צחוק הגורל הוא, שמארגני המשט קיבצו קבוצה קטנה של פעילי שלום ממש, אבל מילכדו אותם עם קבוצה איסלאמית אנרכיסטית קיצונית שטמנה מארב אלים, גם להם וגם לצה"ל. מתברר שחיילי צה"ל נפגעו ונפצעו מעזרים ומחומרים הומניטריים בלבד.
כבר חזרתי על כך מספר פעמים רב, באתר זה: מאז מלחמת השחרור מפגרת ההסברה שלנו אחרי המאורעות, מגמגמת, מפשלת, מאחרת ועושה את כל השגיאות האפשריות. הדבר דומה לקבוצת כדורגל או כדורסל שברשותה שחקנים טובים ונמרצים, אבל המאמן משום מה בוחר בהרכב לא נכון, משחק בשיטה לא נכונה - ובמיוחד מעצבן כשהוא מכניס את השחקנים הטובים והיצירתיים ביותר למשחק באיחור ובטיימינג גרוע. מתי יבינו חכמי ההסברה כי בתקשורת האלקטרונית העכשווית הרב-ערוצית, המהירות והעיתוי חשובים יותר לפעמים מהאירוע ומהסברים מאוחרים.
ישראל דומה לאדם שהוכש על-ידי נחש ארסי. במקרה דנן, תקשורת עוינת מבחוץ ומבפנים. במקרה כזה, הבאת האדם לבית חולים, לקבלת נסיוב, אנטי-רעל, היא חיונית וקריטית. ממשלת ישראל, ההסברה ודובר צה"ל היו איטיים, שיחררו חומרים חשובים ומרשיעים באיחור של 6-5 שעות לפחות. התוצאה: העולם הורעל מחיילי צה"ל ועכשיו קשה ומפרך להפריך זאת ולשכנע אותם בצדקתנו.
לכן, ועדת חקירה ממלכתית עם או בלי משקיף נייטרלי, חיונית לעת הזאת כדי להציל את החולה/ישראל/צה"ל, מהארס שחדר לתוכו מעקיצת נחש ההסתה, ההסברה האיסלאמית הקיצונית שגברה שוב על הסברתנו האנמית.

שחרור ראאד בנימוק הדדי - תמוה

התקשורת שלנו שוב הוכיחה את יעילותה בהתרפסות ובהתחנפות לדעת הקהל העוין בעולם. חלק מהפרשנים ליד חלק מהשדרים ברדיו ובטלוויזיה, התחרו ביניהם בתקיפת מנהיגי ישראל וצמרת צה"ל. חלקם הביעו את זעמם ותסכולם בראיונות, בשאלות מתגרות ובנימת קול תוקפנית, כעסנית ודאגנית מזויפת.
החלטת היועץ המשפטי לממשלה, להמליץ על שחרור כל עצורי המשט הזרים, כולל אלה שתקפו בפועל חיילי צה"ל, בנסיבות שנוצרו, נראית הגיונית, סבירה וניתנת גם להסבר משפטי. אבל ההוראה לשחרר גם אזרחי ישראל, כמו השייח' ראאד סלאח ומרעיו למשט - בנימוק של הדדיות - נראית תמוהה במקצת ומוציאה אותם כגיבורים חברתיים במקום עבריינים ביטחוניים. שהרי אין הדדיות בין אזרח זר שמצטרף למשט לבין אזרח ישראלי שיודע שהוא מפר חוק, שיש באירועים אלמנטים פליליים, אנטי-דמוקרטיים ואנטי-ממשלת ישראל. לדעתי, היה מקום לעצרם, כפי שאכן הורה בית המשפט, ולא לשחררם מנימוקי הדדיות או פחד מתסבוכת תקשורתית.

תאריך:  09/06/2010   |   עודכן:  09/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חקירה ממלכתית - כן! שיתוף עם האו"ם - לא!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הקנוניה של ברק
תיקדבקה  |  9/06/10 11:49
2
חוסר הגיון ושוקולד
אבי הגיוני  |  9/06/10 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת ניזינסקי
בוגרת מקיף ה' באשדוד במילות תודה מרגשות ללוחמי השייטת, שנלחמו בעוז ובתעצומות נפש אדירות למען עם ישראל
פסח רויטמן
שלוש עובדות יצוצו ויתגברו עם תום הפסטיבל סביב המשט    אחת מן העובדות: רג'פ טאיפ ארדואן, מעל לכל ספק, חבר בעוז לאירן
עליס בליטנטל
ביקורת על ספרו החדש של ד"ר אורי מילשטיין    וגם: ראיון אישי עימו, האיש שחקר ופרסם גילויים נוקבים על אודות רבין ועוד
יוני בן-מנחם
המודיעין הישראלי כשל בניתוח המידע החיוני להצלחת מבצע ההשתלטות על הספינה הטורקית "מרמרה" למרות שהמידע היה בידיו    ישראל צריכה עכשיו להיערך מחדש מבחינה מודיעינית כדי לאסוף מידע על טורקיה שהפכה ממדינה ידידה למדינה החברה ב"ציר הרשע" של האיסלאם הרדיקלי
שולמית קיסרי
שעמום חיי הנישואין והמטרות הנעלות של הזוגיות, הילדים והמשפחה, לא מטואטאים מתחת לשטיח, הכל מועלה על השולחן, הכל על המיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il