X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היא הייתה הישראלית (היהודייה) הראשונה כאישה שנעצרה במעצר מנהלי, ועכשיו היא הישראלית (היהודייה) הראשונה שמתאסלמת מטעמים אידיאולוגיים, מאהבת האידיאולוגיה האנטי-ישראלית
▪  ▪  ▪
טלי פחימה [צילום: פלאש 90]
"מעצר מנהלי" - גם לאזרחי ישראל
עו"ד אברהם פכטר
"מעצר מנהלי" הוא כלי לגיטימי ב"דמוקרטיה מתגוננת" * המעצר פועל לפי חוק המדינה ומבוקר על-ידי בית המשפט
לרשימה המלאה

התקשורת דיווחה בהרחבה כי טלי פחימה החליטה להתאסלם. השייח' ראאד סלאח (מנהיג הפלג הלאומי דתי הצפוני), שחזר זה עתה מהמשט ההומניטרי לעזה, עם אוסף של שונאי ישראל - הוא הוא ה"גורו" החדש שלה.
טלי פחימה התאסלמה. ברוך שפטרנו מעונשה של זאת. היא צודקת - כמה זמן יכולה להיות נפש תועה ומיוסרת, מוסלמית טהורה, כלואה בתוך גוף של אישה יהודייה נאורה אוהבת-פלשתינים? זה כואב, זה מרגיז, אבל זה מרגש שסוף-סוף היא מצאה מנוחה נכונה לנפשה השסועה, שאותה מכרה לשטן תמורת נזיד עדשים.
טלי פחימה, פעילת השלום, המגן האנושי, השכפ"צ ההומאני של המחבל הרוצח מג'נין זכריה זביידי, אליו נקשרה בעבותות אידיאולוגיים, הושמה במעצר מנהלי. בכך שברה פחימה שיא ישראלי ומדליית המעצר המנהלי הראשון לאישה ישראלית הוענקה לה - לעומת מעצרים שנעשו בין פעילי הימין הקיצוני וגורמים עוינים מחו"ל ומן הארץ.
הזעקות מצד האגודה לזכויות האזרח, מצד ח"כ גלאון לשעבר, ח"כ אחמד טיבי, תומכיהם ונספחיהם נגועות בטענות סרק ובצביעות. לא זכורה לי מהומה ציבורית או קולות מחאה מצד ח"כ גלאון ואחמד טיבי כאשר הפעילו את המעצר המנהלי על פעילי ימין קיצוני - ואולי יצטרכו לכלי זה גם בקרוב אם וכאשר יתברר שישנם גורמים שחושבים שיש מקום לנקוט באמצעים קיצוניים חריפים לקראת הפינוי וההינתקות.
כבר כתבתי כאן בעבר, שאין להסס להשתמש בכלי החריג והמיוחד של מעצר מנהלי אם יש בסיס לחשש של סיכון ממשי ומיידי לבטחון המדינה, או לפעולות שיכולות לגרום להפרות סדר, למהומות, להתנגשויות עם כוחות הביטחון ולפגיעה בשלום הציבור. המעצר המנהלי יונק את כוחו מהחוק ומהסמכויות המפורטות בו, שהעניקה הכנסת בהליך דמוקרטי לזרועות הביטחון. המדובר בחוק סמכויות לשעת חירום (מעצרים) - 1979. חוק זה בא להחליף את תקנות שעת חירום - שהיו תקפות במדינה עוד מתקופת המנדט הבריטי.
מעצר מנהלי ומהותו
מעצר מנהלי הוא בעיקרו מעצר מונע, כאשר יש יסוד לחשש כי האדם אליו מכוון הצו, עלול ויכול במעשיו לגרום לנזק ביטחוני, והראיות והחומר המודיעיני מצביעים על חשש מבוסס ומוחשי למעשיו ולכוונותיו המסוכנות.
הבעיה היא, שאת רוב החומר החסוי שישנו ושהצטבר לא ניתן לגלותו. לא צריך להיות מומחה לטרור בינלאומי או ראש שב"כ כדי להבין, שגילוי חומר סודי עלול לשרוף מקורות פעילים בהווה ובעתיד, לסכן חיי אדם, לחשוף שיטות פעולה וטכניקות עבודה ולהרוס במחי-יד שנים רבות של עבודה, השקעה וסיכון סוכנים ואנשי קשר.
כאשר עוצרים אזרחי חו"ל שמגיעים לארץ בכוונה לאסוף מידע או לבצע פיגועים, כפי שקרה לא פעם בעבר, הם לא נעצרים בגלל לבוש לא הולם אלא לאחר מעקבים, פעילות מודיעינית והשקעה רבה. ברור שאין כל אפשרות לגלות איך וכיצד - אפשר לגלות רק למה.
המעצר המונע אינו המצאה ישראלית, הוא מקובל בעולם ולובש שיטות שונות בהתאם לחוקים המשתנים של המדינות. המעצרים המניעתיים מעוגנים בחוק, בחוקה ובמשפט הבינלאומי. ארה"ב, לאחר פיגוע התאומים שהתרחש ב-11.9 נכנסה להיסטריה של ביטחון וחשש לפיגועי טרור, עד שהוחלט לחוקק חוקים חדשים שאיחדו את כל מנגנוני הביטחון ויצרו גוף אחד שמתאם ומרכז את בעיית ביטחון הפנים בנוסח: החוק לביטחון פנים. החוק הזה העניק סמכויות מפליגות לגורמים הנלחמים בטרור, במעצרים, בחקירות, בגירוש, במניעה להיפגש עם עורכי דין - הרבה מעבר לסמכויות שיש במעצר המנהלי בישראל.
לפי החוק בישראל, המעצר המנהלי מוגבל בזמן, אך ניתן להאריכו. יש פיקוח מתמיד של בית משפט, יש אפשרות להגיש ערר על המעצר וכמובן פיקוח של בג"צ. המעצר המנהלי בישראל הוא כלי עזר חיוני ודמוקרטי שניתן לזרועות הביטחון כדי להילחם בטרור ובפגיעה בבטחון המדינה, על-מנת להשתמש בו במקרים חריגים למצבים חריגים.
אם השב"כ החליט לאחר בדיקת החומרים המודיעיניים ובאישור פרקליט המדינה והתייעצות בדרגים הגבוהים ובשכנוע שר הביטחון שיש לעצור את גב' פחימה - הדבר אומר דרשני ומחזק את הבסיס כי יש דברים בגו. גם העובדה שמדובר באישה מחזקת החשש והבסיס שלא מדובר בשימוש באמצעי קיצוני וחריג רק בגלל דעותיה השמאלניות ומלחמתה לשלום בין העמים. הטענה שרצו להשתיקה בגלל דעותיה היא שיטחית ולא רצינית, שהרי עד לפגישות הדחופות עם החבר זביידי בג'נין ומעצרה איש כמעט לא ידע ושמע מי זאת טלי פחימה, והיא יכלה להמשיך להשמיע את דעותיה בלי חשש עוד שנים רבות.
הטענה השולית, שהושמעה גם מפי אמה של טלי, בראיון טלוויזיה כי המעצר קשור בהיותה פעילת שלום ומזרחית, מוטב שלא תישמע שנית פרט לדברים חשובים לגוף העניין.
בנושא זה ראה גם את מאמרי באתר זה: "מעצר מנהלי" - גם לאזרחי ישראל והכוונה לאזרחים ולתושבי קבע יהודים ולא-יהודים הפוגעים בבטחון המדינה.

תאריך:  14/06/2010   |   עודכן:  14/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלי פחימה עושה היסטוריה שנית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
טלי פחימה עושה גועל גם לערבים
קורןנאוה טבריה  |  14/06/10 18:35
 
- so much hate in you
dida  |  14/06/10 19:16
 
- על מי מנסים לעשות רושם.
לדידה  |  14/06/10 20:22
2
you may be the next one ל"ת
dida  |  14/06/10 18:53
3
אוי לנו.....חובה לקרוא לכולם.
בן דוד  |  15/06/10 11:02
4
גם בנו של חוזה המדינה המיר דתו
עידן סובול  |  15/06/10 12:17
 
- ממליץ לך לקרוא את הספר-מנגינת
פלא יועץ  |  17/06/10 21:27
 
- "המקובלים" לא מקובלים עלי
עידן סובול  |  20/06/10 21:10
5
טלי פחימה
ראייאנה  |  10/09/21 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הלוגיסטיקה שבה השתמש לכאורה השירות הישראלי החשאי בדובאי איננה חדשה. היא קיימת עוד מימי "העסק הביש" במצרים של שנות החמישים במאה החולפת
עדי שטרנברג
האיש מזהה את הבעיה המרכזית בחולשת המערכת הפוליטית בישראל    הדרך להחזיר לנו את המדינה אכן מתחילה בשינוי המערכת
אהרון רול
למי שצריך היה להוכחה כי אין סיכוי לחיים משותפים בין יהודים לערבים בארץ ישראל לא צריך היה להרחיק נדוד, ההוכחה ניתנה ממש כאן בינינו ביישוב הקהילתי 'נווה-שלום'
פזית רבינא
עד כה לא הגיש ארגון IHH דרישה להשבת הספינה, העוגנת במפרץ חיפה. על-פי ההערכות, חוששים בארגון מבדיקה מעמיקה של מקורות המימון של הארגון ומחקירת קשריו הפוליטיים עם ראש ממשלת טורקיה ארדואן
אבישי עברי
סיפורים רבים ומגוונים נשמעו השבוע על אודות הרב מרדכי אליהו, אך דומה שאפשר למצוא בהם מכנה משותף: היחס האנושי החם והמכבד כלפי כל יהודי, נשוא פנים כפשוט. באי ביתו של הרב מספרים על דרכו ההלכתית, על השהות במחיצתו ועל התבטאויותיו הציבוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il