X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תפיסה שכבר לא מוצאת לה ביטוי, היא התפיסה ששחרור חייל שבוי, גם במחיר חיים, היא ערך בצה"ל ובמדינת ישראל על ישראל לנתק את אספקת המים, הדלק והחשמל ולהרעיב למוות את תושבי עזה על ישראל להיות מוכנה לכל מחיר, כולל בידוד בינלאומי ומותם של מאות אלפי מוסלמים בעזה, עד לשחרורו של שליט
▪  ▪  ▪
בדם ואש נשחרר את גלעד [צילום: פלאש 90]

תגובות למסע ה"שחרור"
בעקבות מסע ה"שחרור" של הורי גלעד שליט, הרבה התעוררו לתגובה והתגובות מתחלקות לשתי תפיסות:
1. תפיסה הטוענת שמי שבעד שחרור גלעד שליט הוא בעד שחרור מתכנן הטבח במלון פרק, שבעקבותיו יצאנו למבצע חומת מגן, בו נהרגו עשרות חיילים. חלקם של הכותבים עושה את החשבון כמה רצחו משוחררי עסקה כזו או אחרת. הנחת הליניאריות לא תמיד עובדת כיוון שאת מקומם של יושבי הכלא תפס כבר כוח רענן וצעיר המתכנן כמו כל "מוסלמי טוב" את מסע הרצח הבא, כך ששחרורם לא בהכרח יעלה או יוריד את מספר הקורבנות העתידיים. אופן המלחמה הבאה יקשה על הערכת הצלחת המשוחררים לרצוח. כבר כיום שוקדים מיליוני אירנים (כולל מדעני גרעין ומהנדסי טילים), לבנונים וסורים על רצח המוני של יהודים בישראל בכלל ובאזור גוש דן (הצפוף אורבנית ולכן קל לפגיעה) בפרט, אז עוד כמה מאות מדעני פיתות ומהנדסי חומוס לא ישנו את המשחק ואת כמות ההרוגים הצפויה.
2. תפיסה הגורסת שצריך לשחרר את גלעד בכל מחיר ויפה שעה אחת קודם. כשמדברים על מחיר מדובר על מאות או אלפים של מוסלמים שחלקם מתכנני רוצח המוני. משפחת שליט רואה את בנה אבל לא רואה את הפרצופים האנונימיים של הנרצחים העתידיים, ממש כמו ש"מחרחר השלום" צ'מברלין לא ראה בדמיונו הפרוע את עשרות אלפי ההרוגים בלונדון, את מאות אלפי החיילים שיהרגו ואת החורבן הכלכלי שבריטניה תימצא בה בסוף מלחמת המנצחים. או "מחרחרי השלום" שלנו: בגין ורבין, שלא ראו דבר חוץ מרצון טוב ולא צפו את המעבר החופשי של נשק ותחמושת לעזה דרך מצרים. הם לא צפו את אלפי הטילים שעתידים ליפול על דרום הארץ עם פרוץ "השלום” או הגירוש.
תפיסה שמשום מה לא מוצאת ביטוי
תפיסה, שמשום מה לא מוצאת לה ביטוי, היא התפיסה ששחרור חייל שבוי או חילוץ פצוע גם במחיר חיים, היה ערך בצה"ל ובמדינת ישראל. כך חילצו אזרחים שבויים במחיר כבד. מעלות, שמיר, מלון סבוי, קו 300, מטוס סבנה ואנטבה הם כמה דוגמיות לכך שהשקיעו מאמצים ולקחו סיכונים גדולים ובכל המקרים נהרגו חלק מהאזרחים והחיילים המחלצים. כדאי לזכור שהראשון ששיחרר רוצחים תמורת חיילים, במקום תגובה צבאית, היה יצחק שמיר ואחריו הסכר נפרץ. הטרגדיה היא שמי שלא מוכן להילחם על ערכי הצבא, של שחרור וחילוץ בכל מחיר, נדון לשלם מחיר כבד כמו משפחת שליט במקרה הטוב.
מי שלא הפגין כשהפקירו את מדחאת יוסוף למותו, מי שלא הפגין גם כשקצין חינוך ראשי אלעזר שטרן אמר "שלא צריך לחלץ בכל מחיר", ולא הפגין גם כשהפקירו את חיילי צה"ל למותם בקסבה בג'נין וגם לא הפגין כשהפקירו את חיילי צה"ל למותם במלחמת לבנון השנייה, קוצר כיום את מחדליו. איזה קצין בצה"ל יכול כיום להישיר מבט לעיני חייליו ולהגיד להם: "אם תיפצעו או תחטפו יחלצו אתכם בכל מחיר"?
קו תלול מגדיר את המדרון אליו הגענו בשנים האחרונות מבחינת ערכי הצבא.
הנחת היסוד של ערכי המשפחה
אני מאמין שהנחת היסוד של משפחת שליט , היא שכול הפוליטיקאים ואנשי הצבא שאחראים למחדל שהוביל לשבייתו ולמחדל שלא שוחרר במבצע עופרת יצוקה, הם ציניים ושקרנים, ללא הבדל מפלגה ותפקיד. כול מגע איתם לאורך 4 שנות השבי רק חיזק הנחה זו. ולכן יצאו למסעם לשחרורו בכול מחיר, ובצדק!, מבחינתם.
הצעה
בנוסף ללחץ על נתניהו, אולי עדיין לא מאוחר, אבל כדאי למשפחת שליט לעבור במסעה בכול השגרירויות של מדינות המערב וערב שתומכות במוסלמים (וטורקיה - המתווכת ההוגנת, גם!) וכן כול מוסדות האו"ם תומכי המוסלמים, התומכים בזכות האדם הלא מוסלמי למות ובזכות האישה להיות שטיח, ולהיפגש עם נציגים של הארגונים, ולהסביר להם את הצורך בהתניית קבלת מזון, דלק, מים וכסף לעזה בשחרורו של גלעד שליט או לכל הפחות בגישת הצלב האדום אליו. כמו-כן, אני מציע למשפחת שליט להמשיך ולעבור ליד בתי שרי הממשלה, אלופי צה"ל ועוד, שהיו אחראים למחדל. אסור שאנשים אלו ישנו בשקט אם אתם לא ישנים בשקט. רק להזכירכם שיונתן פולרד יושב שנים ארוכות בכלא וכל הפוליטיקאים החל משמעון פרס ועד נתניהו שהיו שותפים למחדל המתמשך שלא שוחרר, ישנים טוב מאד בלילות ובכלל לא זוכרים שהוא נמק בכלא האמריקני, כי אין לו הורים כמו נועם ואביבה.
לסיכום אני חושב שמסע חד פעמי יישכח ויש צורך במשמרות מחאה מול שגרירויות זרות, מוסדות או"ם ובתי שרים ואלופים.
תפיסה הזויה או לא?
התפיסה הזו התגבשה באחד מהמבצעים הקודמים להחתמה למען שחרורו של גלעד שליט, עליו לא חתמתי. שאלתי את המחתימה: אם היית רואה מוסלמי תופס את גלעד שליט היית יורה בו? "כן", השיבה, ו"שניים"? "כן", השיבה, "ועשרים"? "כן", השיבה. אז מבחינה עקרונית את מוכנה להרוג ערבים כדי לשחרר את גלעד שליט. אז תראי, אין צורך בכך ואפשר לאמץ בקלות את התפיסה ההזויה הבאה ואין לפסול אותה. במזרח התיכון (הנמצא כבר די באמצע של המעצמה המוסלמית החדשה הכוללת את אירו-ערביה) בו כל ויתור מתפרש כחולשה וכל חולשה מתורגמת להתקדמות האויב המוסלמי.
ישראל צריכה, ועדיין לא מאוחר, להטיל מצור כולל על עזה, להפציץ עם כל התחמושת הישנה של תותחים ומטוסים כל יום בשבוע וכל שבוע בחודש וכל חודש בשנה, על ציר פילדלפי (שהוא שלנו לפי הסכם אוסלו שחורחר ע"י שמעון ויצחק, כך שבעצם זה כמו שנפציץ בנגב או ברמת הגולן זה שטח שלנו!), לנתק את אספקת המים הדלק והחשמל ולהרעיב למוות את תושבי עזה. ישראל צריכה להגיד שהיא עומדת על החזרתו של גלעד שליט עם מרצדס חדשה, תיק ובו 3 מיליון דולר (בשביל להתחיל את החיים האזרחיים) תמורת פתיחת צינור המים, הדלק ופתיחת השלטר של החשמל. כל דחייה תוסיף 100,000 דולר לחודש עד לשחרורו. ישראל תהיה מוכנה לכל מחיר כולל בידוד בינלאומי כולל מותם של מאות אלפי מוסלמים בעזה עד לשחרורו של גלעד שליט בתנאים שצוינו.
מה דעתכם ביברק (ביבי+ברק ממטוס סבנה, זוכרים?), מסוגלים?

תאריך:  09/07/2010   |   עודכן:  09/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט: בעד ונגד - ביקורת והצעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  9/07/10 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
"פרו-בונו" = ללא תמורה כספית    היחצ"ן יוסי ריבלין דן בשאלת המוסריות של "פרו-בונו" בנוגע להקמת עמותות ללא מטרות-רווח
אפרת בוידק עמירן
צבעתי את השיער לצבע בלונד, התחרטתי, חזרתי למספרה והפכתי לבלונדינית מתמיד    יפה, קצת טיפשה או גם וגם?
אלון שוורצר
לעיתים קרובות מדי נחצים גבולות הלגיטימיות בצורה בוטה ע"י חלק מהמרצים באוניברסיטות - אך האם ניתן לנהוג כלפיהם איפה ואיפה?    אלון שוורצר, סטודנט ורכז סניף "אם תרצו" באוניברסיטת בן-גוריון, מגיב לפיטוריו של ד"ר ירוחם לויט
ד"ר מוטי גולן
בימים טרופים וקשים אלה אנו נדרשים לעשות כל שלאל ידינו להעצים את אהבת החינם שתשמש כאנטיתזה לשנאת החינם
איתמר לוין
על מיסים ושכר מינימום, על פגישת אובמה ונתניהו השבוע    על פרטצ'יה בשדה דב ובשדה התעופה באילת ועל צעדת שליט
רשימות נוספות
4 שנות גהינום יותר מדי  /  איציק וולף
קו הסיום של צעדת שליט  /  איציק וולף
התארגנות: מתנגדי עסקת שליט יפגינו מול הצעדה  /  עידן יוסף
משט צעדת שליט  /  הרב ישראל רוזן
הצביעות המחליאה של שס  /  גורי גרוסמן
צעדה מרחיקה (שחרור) וצעדה מקרבת (חטיפה)  /  יוסף עברון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il