X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העמדתו לדין, ואפילו משמעתי, של מג"ד - משדרת עמדה ברורה לצבא היו אלימים, היו הרסניים, היו תוקפניים ואל תגלו רגישות כלשהי בג"צ יצא מרוצה, והמוסר שלנו - אנה הוא בא?
▪  ▪  ▪
אלוף אביחי מנדלבליט [צילום: שלומי בוצ´צ´ו]
   איציק וולף
חייל צה"ל יואשם בהריגת נשים פלשתיניות

התחרות בין אלוף מנדלבליט לשופט גולדסטון (א')
עפר דרורי
יש חוסר סבירות קיצוני להעמיד לדין חייל בעת מלחמה על כך שהוא ממלא פקודות שהן סבירות, הגיוניות ונועדו להציל חיים * האם צה"ל צריך לעבור פרשה נוספת של סרן ר' כדי להיווכח בסופו של דבר שאין להעמיד לדין חיילים בסיטואציות דומות?
לרשימה המלאה

בשבוע שעבר (6.7.10) פורסמו מסקנותיו של הפרקליט הצבאי הראשי מהחקירה שערך בעקבות מבצע עופרת יצוקה. מסיכום הדברים עולה כי מתקיימת, כפי הנראה, גם במקרה זה (בנוסף למקרה חג'אג') תחרות סמויה בינו לבין השופט גולדסטון מי יוציא את חיילי צה"ל גרוע יותר בעינינו ובעיני העולם.
בעניין תלונת מג'די עבד רבו כותב אלוף אביחי מנדלבליט:
  • "אירוע זה, שעניינו בטענות בדבר שימוש בתושב פלשתיני במה שכונה 'מגן אנושי', נחקר על-ידי מצ"ח, בהתאם למדיניות החקירות של צה"ל, לפיה טענות מסוג זה מועברות באופן מיידי לחקירה פלילית. החקירה, אשר כללה תשאול של המתלונן ושל עשרות חיילים ומפקדים, העלתה כי מפקד גדוד אישר לשלוח תושב פלשתיני להיכנס לבית (צמוד לביתו של אותו תושב) בו שהו פעילי טרור, וזאת על-מנת לשכנעם לצאת ממנו. מפקד הגדוד, אשר לא נכח במקום האירוע, נתן את האישור על בסיס דיווחים שקיבל, לפיהם התושב הפלשתיני ביקש מספר פעמים מהחיילים לעשות כן על-מנת שניתן יהיה להימנע מהריסת ביתו אגב הלחימה. לאחר ששקל-מחד, את העובדה שמדובר בחריגה מההוראות הקיימות בצה"ל ומהעקרונות שהותוו בפסיקת בית המשפט העליון, בדבר איסור הסתייעות באזרחים לצורך פעילות מבצעית; ומנגד, את העובדה שהחלטת מפקד הגדוד לאשר את כניסת התושב הפלשתיני לבית התקבלה כאמור בהתאם לבקשת התושב מתוך מטרה לנסות להימנע מהריסת ביתו ובנסיבות מבצעיות מורכבות - הורה הפצ"ר על העמדתו של המג"ד לדין משמעתי".
כפי שפורסם על-ידי הכתב הצבאי של ערוץ 10, מדובר על מקרה בו חמושים התבצרו בבית וירו על חיילי צה"ל. החיילים השיבו אש ותכננו להורסו על-פי ההנחיות המבצעיות שהיו במקום. תושב מקומי, שרצה מיוזמתו למנוע את הרס ביתו, ביקש מהחיילים להיכנס לבית ולדבר עם החמושים כדי שיסגירו את עצמם ובכך ימנע את הרס ביתו. האישור ניתן והמקומי נכנס ויצא ארבע פעמים לבית בניסיונות שכנוע של החמושים. בפעם הרביעית איימו עליו החמושים שאם ייכנס פעם נוספת - יירו בו.
על הפרק עמדו בפני המפקדים שתי אפשרויות. האחת - להרוס את הבית מול עיניו של בעליו, שלא עשה דבר נגד החיילים, וזאת על-פי ההנחיות המבצעיות שהיו במקום; ולחילופין - "להסתכן" בהפרה של הנחיית בג"צ בדבר נוהל שכן, שלדעתי לא היה כלל רלוונטי במקרה זה, היות שהפלשתיני נכנס מיוזמתו לבית ולא בכפייה של החיילים. העמדתו לדין, ואפילו משמעתי, של המג"ד - משדרת עמדה ברורה לצבא. היו אלימים, היו הרסניים, היו תוקפניים ואל תגלו רגישות כלשהי. בג"צ יצא מרוצה, והמוסר שלנו - אנה הוא בא?
במקום להעמיד לדין מפקד גדוד בצה"ל שנמצא תחת לחימה, ניתן לעשות איתו בירור ולהבין את מניעיו. אבל זה, לצערי, לא קורה בצבא שמעלה לדרגת אלוף לא תקנית את הפרקליט הצבאי הראשי ומקדש את הייעוץ המשפטי על-פני ערכי הלחימה של הכוח הלוחם. מצער ומקומם!

תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחרות בין אלוף מנדלבליט לשופט גולדסטון (ב')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במילה אחת-בושה. ל"ת
פלא יועץ  |  18/07/10 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
המשך (תיעודי!) של עלילותיו והרפתקאותיו (התיעודיות!) של האגס הבודד בארגז התפוחים
איילת אריאלי
לא נותר לנו אלא לקרוא בקול ההיגיון - למי שעדיין מאזין לו, כשרים גדעון סער, אבישי ברוורמן ובוז'י הרצוג: אל תתנו לאלי ישי לשמוט את הקרקע מתחת לרגליהם של ילדים חפים מפשע
עליס בליטנטל
הרפתקאה מסעירה מזומנת לגילאי 8 עד 12 במוזיאון הילדים בחולון    פגישה עם חייזרים והמראה לחלל
טל קבסה
לילד יש חום גבוה ואתם מגיעים לרופא, הרופא רושם אנטיביוטיקה, מה שבטוח, בטוח    האם מדובר בגישה זהירה או שמא בגישה חסרת אחריות? ומה אתם ההורים נדרשים לדעת בטרם תתנו לילד אנטיביוטיקה?
אריה אבנרי
מינוי אמיר גילת השבוע ליו"ר רשות השידור, באישורה של ועדת שפניץ, כרוך ב"זיגזגים" רבים    הממלכה השביעית צולעת (2)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il