X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
ברה הציגה הכנסות של כ-10.8 מיליארד דולר עם רווח נקי של 51 סנט למניה, מעל תחזיות הקונצנזוס של 10.25 מיליארד דולר ו-43 סנט למניה עיקר ההפתעה הגיעה מכיוון שיעורי הרווח הגולמי, שקפצו לרמה יוצאת דופן של 67.1%, וזאת לעומת הרף העליון של תחזית החברה שכיוונה לטווח של 62%-66% אופנהיימר: "פתחנו את העונה ברגל ימין"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ענקית ענף השבבים אינטל (INTC) פרסמה בשלישי בלילה תוצאות לרבעון השני 2010, דוחות הטובים בתולדות החברה עם הפתעה ניכרת לעומת תחזיות הקונצנזוס הן בתוצאות הרבעון והן בתחזית לרבעון הבא.
החברה הציגה הכנסות של כ-10.8 מיליארד דולר עם רווח נקי של 0.51$ למניה, מעל תחזיות הקונצנזוס של 10.25 מיליארד דולר ו-0.43$ למניה. עיקר ההפתעה הגיעה מכיוון שיעורי הרווח הגולמי, שקפצו לרמה יוצאת דופן של 67.1%, וזאת לעומת הרף העליון של תחזית החברה שכיוונה לטווח של 62%-66% (נזכיר כי כל אחוז עליה בשיעורי הרווחיות משקף תרומה של כ-100 מ'$ לשורת הרווח של אינטל).
מבחינת מנועי הצמיחה שהובילו להפתעה בשורת ההכנסות בלטו לטובה שתי פעילויות: פעילות בתחום השרתים שצמחה כ-13% רבעונית ופעילות מעבדי Atom שהציגו צמיחה רבעונית של כ-16%. מעבדי Atom מיועדים למחשבי ה-netbook , מחשבים ניידים בסיסיים הנמכרים כמו לחמניות חמות בשווקים המתפתחים לאור מחיריהם הנמוכים. פעילותה הבסיסית של אינטל בתחום המחשבים הניידים והנייחים צמחה בשיעור מתון של כ-2%, בהתאם לעונתיות הרגילה, אך שני מנועי הצמיחה הנ"ל הובילו לצמיחה כוללת של כ-4.5% רבעונית, ובכך סיפקו את ההפתעה בהכנסות.
מבחינה גיאוגרפית, תמהיל מכירות אינטל משקף את מגמות המאקרו הגלובאליות: נתח המכירות לשוקי המזרח הרחוק ויפן נשמר על כ-57% ו-11% בהתאמה, בדומה לרבעון הקודם, כאשר נתח המכירות בארה"ב עלה מ-18% ל-20%, כנגד ירידה דומה בנתח המכירות באירופה. החברה רשמה תזרים חיובי של כ-3.5 מיליארד דולר מפעילות שוטפת ולאחר ההשקעות הקפיטליות ותשלומי הדיבידנד הגדילה את מצבת מזומניה בכ-1.4 מיליארד דולר לרמה של כ-17.8 מיליארד דולר, כ-15% משווי השוק. נציין כי מניית INTC מניבה למשקיעים תשואת דיבידנד שנתית נאה של כ-3%, לא רע לחברת צמיחה מובילה בתחומה.
מלבד ההפתעה בדוחות הרבעון, גם תחזית אינטל הפתיעה לטובה לעומת הקונצנזוס. החברה צופה ברבעון הבא הכנסות בטווח של 11.2-12 מיליארד דולר, צמיחה רבעונית של כ-8% לפי אמצע הטווח, מעל תחזית הקונצנזוס שעומדת של כ-10.9 מיליארד דולר. הרווח הגולמי צפוי להישאר ברמה של 67% (עם הפרשים של 2% לכל צד), מעל תחזית הקונצנזוס של כ-64.2%.
במקביל, צופה החברה הגדלת השקעות קפיטליות בשנה הנוכחית לטווח של 5-5.4 מיליארד דולר, מעל הערכותיה הקודמות לטווח של 4.7-4.9 מיליארד דולר. הדבר אמור להטיב במיוחד עם חברות הציוד לשבבים, אשר כבר נמצאות במצב של ביקושי יתר, ואמורות ליהנות גם מעבר לכך מהגדלת ההזמנות של אינטל, הגורם המוביל בתעשיית השבבים. בתור פידבק חיובי נוסף עבור חברות הציוד נציין את ההודעה שפורסמה אתמול על תחילתה של בניית Fab5 לייצור שבבי הפלאש בהשקעה משותפת של חברות Toshiba ו-Sandisk. בניית הפאב תושלם באביב 2011, ואז הוא יהיה מוכן להכנסת הציוד לייצור השבבים – דבר שעשוי גם הוא לתמוך בקצב ההזמנות של הציוד הקפיטלי.
תוצאות שיא של אינטל הפתיעו את המשקיעים והאנליסטים, במיוחד על-רקע החששות מהאטה גלובאלית שגברו לאחרונה וכן זהירות משיעורי הרווח הגולמי הגבוהים, שאינם אמורים כביכול להשמר לאורך זמן. לשם גילוי נאות, נציין כי גם האנליסטים של אופנהיימר טעו הפעם בהערכותיהם, כאשר בחרו, דווקא רגע לפני הדוחות, לעבור לנימה שמרנית ולהוריד המלצתם על מניית INTC – תזמון שלא הסתבר כמוצלח בלשון המעטה (המניה קפצה לאחר הסגירה בכ-7%). זהירות האנליסטים של אופנהיימר (וגם אנליסטים רבים אחרים) התמקדה בסוגיית המלאים, אשר גדלו הרבעון בכ-12% רבעונית, ומספר ימי המלאי עלה מ-72 ל-86 יום, קרוב לרמות גבוהות היסטורית.
ייתכן והשמרנות אכן מוצדקת בנוגע לטווח הארוך, בו יעבור הענף מהמצב הנוכחי של עודף ביקוש ומלאים נמוכים בשרשרת המזון למצב הפוך, ובכך נראה את סיום המחזור בענף השבבים. יחד עם זאת, אנו מדגישים כי תזמון ההשקעה הנו בעל חשיבות מרבית, במיוחד במקרה של מגזר כה תנודתי כמו מגזר השבבים. בנוסף, חשוב לזכור כי בשנה האחרונה ישנו גורם חדש המשפיע חיובית על מצב הענף והוא ביקוש ער למוצרי האלקטרוניקה במדינות המתפתחות (בעיקר בסין, לאור תוכנית התמריצים הממשלתיים). אסור לזלזל בגורם זה, אשר עשוי להאריך את המחזור הנוכחי, ובכך להמשיך את המומנטום החיובי של ענף השבבים.
נמשיך לעקוב אחרי התפתחות עונת הדוחות – בינתיים, פתחנו את העונה ברגל ימין, בניגוד לחששות המאקרו, ונראה שצבירת המומנטום החיובי בדוחות הרבעון מתחילה כבר לשפר את הסנטימנט המדוכא בקרב המשקיעים.

תאריך:  15/07/2010   |   עודכן:  15/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משרד התמ"ת
ירון פרידמן
מחלקת המחקר של בנק הפועלים פרסמה עידכון מיוחד בעקבות רכישת אלבאו ב-1.3 מיליארד דולר ע"י מכתשים אגן    ההמלצה: תשואת יתר עם מחיר יעד של 16 ש"ח - כ-16% מעל המחיר הנוכחי
עידן יוסף
כלכלני BdiCoface : לראשונה בישראל - מעל 20,000 רואי חשבון - הריכוזיות בתחום עולה משמעותית    במקום הראשון בדירוג: ארנסט אנד יאנג ישראל - קוסט פורר גבאי את קסירר
טל שיריזלי
בית ההשקעות משיק את הסיקור להמלצת קניה ובמחיר יעד של 93 ש"ח - פער של כ-78%    החברה מעריכה כי דור אלון תהנה מצמיחה ושיפור בתוצאות הפעילות העסקית של החברה בשנים הבאות
אדמונד לוי, עדנה ארבל, חנן מלצר
שופטי בג"צ הציבו אולטימטום להורי התלמידות האשכנזיות שהשתייכו למגמה החסידית בבית הספר לבנות בעמנואל, ולפיו אם לא יצייתו עד למחרת לפסק הדין שאוסר אפליה על-רקע עדתי - הם ייאסרו למשך שבועיים. בעקבות זאת, הכריזו 50 זוגות ההורים מחסידות סלונים בעמנואל כי לא יישמעו להוראת ביהמ"ש העליון, וכי בכוונתם לצעוד בגאון לבית הכלא.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il