X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פקקי-ענק אינם מדווחים, רוכבי-אופניים מזגזגים בחופשיות והשוטרים אוכפים רק עבירות שיש בהן כסף עולם כמנהגו נוהג
▪  ▪  ▪
לא מעניינים אף אחד [צילום: פלאש 90]
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מעולם לא ראיתי שוטר עוצר רוכב אופניים. ואם יעצור, מה יעשה? ישלול לו את הרישיון?

מתי ראיתם שוטרים מכוונים תנועה ומשחררים פקקים? אולי פעמיים בשנה. הסיבה פשוטה, אין בזה כסף, אי-אפשר לתת דוחות על עמידה בפקק, לכן עיסוקם הוא בתפישת עברייני תנועה

אתמול בשעות אחר-הצהריים חזרתי מירושלים לתלאביב. בתחילה היינו בפקק מהיציאה מירושלים עד מחלף הראל. למה? ממש לא ברור. לא תאונה, לא עבודות בכביש, ממש כלום. פקק וזהו.
קילומטרים ספורים לפני מחלף בן-שמן כל התנועה עצרה. התקדמנו במהירות של מטר לדקה. סרקנו את כל תחנות הרדיו, לשמוע מה הסיבה. נאדה, אפס, כלום, כאילו שהפקק באיסלנד.
לאחר כשעת נהיגה הגעתי למחלף לוד, החלטתי לסטות ימינה לכיוון שדה התעופה, כדי להגיע לצומת הטייסים ומשם לתל אביב דרך צומת מסובים. מיד ראיתי כי גם דרך זו פקוקה, אך מאוחר היה להתחרט, כשעה נוספת נהגתי עד לצומת הטייסים. משם הפקק השתחרר ובמהרה הגעתי הביתה.
בזמן הנסיעה מירושלים שמענו את חדשות השעה שש והשעה שבע והשעה שמונה, ולא הייתה כל תזכורת לפקק האדיר הזה. עשרות אלפי אנשים, אולי יותר, שהו שעות על הכבישים מבלי לדעת למה ועד מתי, ואף אחד לא שמע עליהם. הייתכן?
ברור שלא, לכל אחד יש סלולארי ומדברים בו, כל הזמן, עם כל העולם, אז רק בתקשורת לא שמעו על כך? בטח ששמעו, אך זה לא חדשות, לא פיקנטי, אין בזה פוליטיקה. סתם ישראלים רגילים מזיעים על הכביש, אז את איזה עיתונאי או עורך זה בכלל מעניין?
מדי חודש אנו שומעים על רוכב אופניים שנהרג בתאונת דרכים. תיאורי התאונות בדרך-כלל מצביעים על נהגי הרכב כאשמים, כנראה שלרוב זה, אכן, כך.
כל מי שנוהג בעיר, נתקל מדי יום, לפחות פעם אחת, ברוכבי אופניים שנוהגים נגד כל חוקי התנועה. נגד כיוון התנועה, באמצע הכביש, חוצים רמזורים באור אדום ועוד. מעולם לא ראיתי שוטר עוצר רוכב אופניים. ואם יעצור, מה יעשה? ישלול לו את הרישיון?
לפני מספר שנים, בנוסעי בדרכי באחד מכבישי עירי, אני רואה רוכב אופניים נוהג מולי. לא בצד השני של הכביש, אלא, ממש מולי. כאשר קרב אלי, הוא סטה ונכנס בין שתי מכוניות חונות, נתקל בהן ונפל. שלחתי את בני לראות מה מצבו והוא חזר וסיפר לי כי הוא נושם בכבדות. בינתיים התאספו עוברי-אורח ושמעתי מישהו שואל את השכנה שעמדה במרפסת מה קרה והיא אמרה שהאדון, והצביעה עלי, פגע בו. הבנתי שעלי להסתלק לפני שאסתבך ואכן כך עשיתי. זו דוגמה, מניסיון אישי, מהו אופי נהיגתם של רוכבי האופניים ומדוע צריך להוריד את כל רוכבי האופניים מהכביש.
אין כל סיבה שרוכבי אופניים ירכבו בדרכים מהירות, הן בשוליים והן בצדדים. הנהיגה באופניים אלא למטרת מעבר ממקום למקום היא לשם ספורט ושעשוע. הכבישים המהירים אינם מיועדים לאימונים ספורטיביים או לשעשועים, הם מיועדים לנסיעה מהירה והצורך להיזהר מרוכבי אופניים מזגזגים הוא תענוג מיותר. על המדינה לסלול או לייעד עבורם מסלולים מיוחדים אך בשום אופן לא על הכבישים שמיועדים לכלי רכב בעלי ארבעה גלגלים.
בעיר אנו עדים לשיטפון של כלי רכב שונים ומשונים על שני גלגלים. חלקם מכאניים בלבד וחלקם חשמליים. המדינה לא קבעה תקנות מי רשאי לנהוג בהם, איפה ואיך. ספק אם יש להם ביטוח כלשהו. אני קורא לרשויות התחבורה לאסור על נסיעת כלי רכב כאלה על הכבישים. או שיבנו להם מסלולים מיוחדים, או על המדרכה בלבד. וכן התקנת תקנות תעבורה מיוחדות עבור כלי רכב אלה, כולל אחריות של הורים לילדיהם הנוהגים בהם.
ובכלל, כיצד מענישים נהג סורר ופוגעני של כלי רכב כאלה אשר פוגע באזרח וגורם לו נזק?
צלע נוספת במשולש של הנהגים ורוכבי הדו-גלגלים היא המשטרה. אנו קוראים ורואים פעמים רבות את שוטרי משטרת התנועה, אך בפועל, כל מי שנוסע בכבישים נתקל בהם, כאשר הניידת חונה בשולי הכביש והיושב בה או מנמנם או מדבר בטלפון.
מתי ראיתם שוטרים מכוונים תנועה ומשחררים פקקים? אולי פעמיים בשנה. הסיבה פשוטה, אין בזה כסף, אי-אפשר לתת דוחות על עמידה בפקק, לכן עיסוקם הוא בתפישת עברייני תנועה. כולנו חוזים בשוטרים המסתתרים בפתחי חנויות וליד רמזורים, בכדי לתפוס עברייני "אור צהוב". מדוע שלא יעמדו בגלוי ליד הרמזור, כדי שהנהגים יראו אותם ויימנעו מעבירות תנועה? אין בזה כסף.
ולפקק שבו התחלתי את המאמר - אילו עמד שוטר בצומת הטייסים והיה נותן עדיפות לתנועה מדרום למערב, הרי תוך 10 דקות הפקק היה מתחסל. אבל, כפי שהתחלתי, את מי, בכלל, מעניינים הנהגים?

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  26/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את מי, בכלל, מעניינים הנהגים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאף אחד לא אכפת
נתן אביטל  |  4/10/10 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
בל נשכח - השוטר ו/או העבריין, נדרשים לעיתים להחליט בתוך שניות. שחר מזרחי קיבל החלטה "פזיזה" שגרמה למותו של העבריין. לעומתו, השוטר אסולין היה יותר "שקול", ומאז הוא שוכב צמח
עו"ד שי קידר
רשויות מקומיות אינן יכולות לעקוף את החוק באופן בריוני ולסרב לקלוט בקשות להיתר בנייה בתשלום חובות
שלמה גזית
חיילים ושוטרים מתמודדים עם סיטואציות כמו זו שאליה נקלע השוטר שחר מזרחי, אין ספור פעמים    ספק רב אם מאזני-המשפט הם הכלי הראוי לדון ולבחון את החלטות המעורבים בהן
ד"ר צ'לו רוזנברג
תקרית הביקיני של מיכל אמדורסקי חושפת את ערוותה של הטלוויזיה המסחרית, לא פחות מערוותה של האמנית
מרדכי קידר
הפלשתינים אינם מעוניינים כרגע בהסכם עם ישראל, הן משום שברור להם כי ממשלת ישראל הנוכחית לא תסכים לזכות השיבה ולחלוקת ירושלים, והן משום שממשל פלשתיני עצמאי יביא לקץ התמיכה הכספית הבינלאומית ברשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il