X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי שמואלוף משורר ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"גרילה תרבות" מתנגדת בכל תוקף לעקירת אזרחים והחלפתם בעצים, ופותחת במערכה לכרות את היער של קק"ל באיבו ולנטוע מחדש את שירת הבדואים על גבעות הנגב
▪  ▪  ▪
חלק ממלחמת התשה כללית [צילום: אקטיבסטילס]

ביום ה-27 ביולי, לפנות בוקר, זועזעה שנתם של תושבי הכפר הבדואי אל-עראקיב. על הכפר העיבה עננת בולדוזרים, ובשיפוליה לא פחות מאלף ושלוש מאות שוטרים, פרשים רכובים ומסוק. הכוח הוציא אל החולות את כל ארבע מאות התושבים, אזרחי ישראל, מרביתם ילדים, השמיד את כל ארבעים מבני הכפר, ועקר מאות עצי פרי. מאז המאורע ניסו התושבים, בעזרתם של מתנדבים מרחבי הארץ, להקים מחדש מספר קורות גג, שיגנו מהשמש הקופחת. פעמיים מאז (האחרונה בהם ערב כניסת הרמדאן) שבו ה...דחפורים והרסו את הבנייה המחודשת, מתנגדים לא אלימים אף נעצרו ואחדים הוכו.
"גרילה תרבות" לוקחת אתכם אל לב המאפליה של הנגב שטוף החמה. המאורעות באל-עראקיב מהווים חלק ממלחמת התשה כללית שישראל מנהלת נגד אוכלוסיית הבדואים בנגב מאז קום המדינה. כשתושבי אל-עראקיב פונו לראשונה, ב-1951, הובטח להם שהפינוי הוא זמני והם יוכלו לשוב. במהרה הופקעה אדמתם וסופחה בעזרת חוק רכישת מקרקעין, בלי כל התחשבות בבעלותם החוקית של התושבים על הקרקע ובלי מתן להם כל פיצוי.
בעיצומו של מאבק משפטי ארוך ונואש שנמשך עד היום, חזרו התושבים להתגורר באדמתם ולעבוד אותה, ואילו המדינה הגיבה בכוח הזרוע: הרס חוזר ונשנה של בתים בישוב, ואף ריסוס יבוליו החקלאיים ברעל, מעשה בלתי-חוקי שהושם לו קץ רק בזכות פסיקת בג"ץ. ההחלטה האחרונה, המוחרפת, להשמיד את הכפר כליל, היא מיקדמה לתוכנית של קק"ל ליער את המקום.
"גרילה תרבות" מתנגדת בכל תוקף לעקירת אזרחים והחלפתם בעצים, ופותחת במערכה לכרות את היער של קק"ל באיבו ולנטוע מחדש את שירת הבדואים על גבעות הנגב. הנגב, ובו גם אזור באר שבע, הוא ביתה בזכות ולא בחסד של אוכלוסיה אשר קדמה להתיישבות הציונית. אנחנו מזכירים לממשלה ולרשויות החוק שהדמוקרטיה שייכת לכל אזרחיה, ותפקידה לטפח את בעליה ולא להערים עליהם מצוקות. אנחנו קוראים לממשלה להכיר בכישלונה של "ועדת גולדברג" לפתור את מחלוקת הקרקעות, ולפתוח מיד במאמצים חדשים להגיע להסדר הוגן, שיהיה מקובל על שני הצדדים.
ביום שבת ה-21.8.10, בשעה 15:00, נתייצב - משוררות ומשוררים יהודים וערבים - באל-עראקיב, ונקרא שירה בסולידריות עם התושבים. "גרילה תרבות" לא תנוח לרגע, ותעניק רגע של חזון בכל מקום שבו ישנו עוול, אי צדק, דיכוי וגניבה לאור יום. בואו לתמוך באל עראקיב - בואו לשמוע שירה ולרקוד, בואו להתנגד להריסה ולזרוע חזון של אחווה, שיר קטן שעוד ינבוט ויהפוך למציאות של צמיחה משותפת! ראשוני המשוררים שאישרו את השתתפותם (בסדר אלף-בית, והרשימה צפויה לגדול): אסנת סקובלינסקי, דניאל עוז, נעמה צאל, מתי שמואלוף, רוני הירש, תאמר מסאלחה. לפרטים ולהסעות מרחבי הארץ: tongue@isdn.net.il ו-www.gerila.co.il.
רקע נוסף ניתן לקרוא במאמריהם ב"על צד שמאל" של ד"ר בתיה רודד (26.3, 29.3, 31.3 ו-4.4), של נפתלי רז (27.7) ושל חיה נח (היום, 12.8), ובמאמרו של גדי אלגזי ב"העוקץ" על ההקשר הרחב של הריסת אל-עראקיב והתנכלות המדינה לבדואים: www.haokets.org/default.asp?PageID=10&ItemID=4888.

תאריך:  12/08/2010   |   עודכן:  12/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירת הבדואים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עוד שקרן בשורה ארוכה....
שם  |  12/08/10 15:39
2
מפעל ראוי להערכה
אסתר קלינסקי  |  12/08/10 15:50
3
סטנדרטים כפולים מול החוק ושקר
שירת השמאל  |  13/08/10 04:26
 
- שקרי הימין
גדי שטרנבך  |  14/08/10 14:24
4
השקרים הרגילים
ע.ג4  |  13/08/10 06:42
5
תודה! אהיה שם!
מירי ברק  |  13/08/10 15:12
6
שם - אתה פשוט מדקלם סטיגמות
מיריברק  |  13/08/10 19:33
7
מפקיעים אדמות גם ליהודים
בת אדמה  |  15/08/10 01:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיה נח
למרות ההריסות, איש מנציגי המדינה המופקדים על רווחת האזרחים לא בא לבדוק את המתרחש    המדינה הפקירה אותנו, ערבים ויהודים בנגב, ליד הקשה של מפקד המחוז דנינו ושוטריו
יריב מוהר
מסתבר שכל הקבוצות בחברה הישראלית חותרות תחת זהותה ואופיה של המדינה, פשוט כי זהות ואופי כאלו מעולם לא התגבשו    הדיון הציבורי על אופייה של המדינה הוא דיון חשוב, הוא לא בגדר חתרנות
מני ישי
מהו בדיוק תפקידו של השופט, ומדוע נבנה השופט מחורבנו של המחנך?
שאול דישי
עוד אגס (תיעודי!) תובע את "זכותו הלגיטימית ביותר" – מבחינתו ולכאורה – להיכלל בארגז התפוחים העלילתיים בתחרות פרס האקדמיה 2010
איתמר ברתור
לא צריך את ועדת טירקל - נמצאה האחראית האמיתית לאירועי המשט ה"הומניטרי" לעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il