טעות באיות שמו של סרט ממלחמת ויט-נם? לא, זהו מעשה במנהיג ויטאלי, שאיננו נם, מסוכני התרבות של האל, לוחם לישועת ארץ ישראל, ומכאן שמו: אלי יש"י - יֶשַׁע-א"י.
צור ישועתנו, נלחם הנך כאריה (כי אריה האמיתי, דרעי, נושף בעורפך?) למען טוהר הגזע הישראלי, על-ידי גירוש מְסַּכְּנָיו מִתּוֹכֵנוּ. ממשלתנו התייצבה לימינך בנחישות ורגישות.
כיצד נקבצו בינינו כל אלה שכה מוקצים בעיניך, אם לא בגלל אזלת ידך, שר הפנים?! בגלל היעדר מדיניות ברורה וחוקים שלא נאכפו. במשך שנים סעדו את קשישי ארצנו, פָּלוּ את פִּלְפֶּלֵינוּ בחממות הערבה ועשו בכל מלאכה מפרכת. לאחר עבודות הפרך והתעמרות שהתעמרו בהם, עוד נותרו בהם שביבי רומנטיקה. כן, מזה נולדו ילדים שחיים מזה שנים כשחרב הגירוש מתהפכת מעל ראשיהם. חיו כאן, בשולי החברה, נחבאים וחומקים, מתפרנסים "ככלב שְׁבַע קלון וָרִישׁ" [1]. הם דוברים בשפתנו, מתחנכים על ערכי התרבות שלנו, ושותפי גורל לנו. כן, בבוא הזמן, גם בשירות הצבאי.
הנה, יתגשם חזונך. בנתב"גנו יחנך "כותל דמעות". לפניו ימררו בבכיים מגורשיך. כמו שנאמר: "רימון מצאתי, תוכו אכלתי, קליפתו זרקתי [2]", ובישראלית בת ימינו: "דפוק וזרוק".
עודנו מצווחים קבל עולם ומלואו על גזענותם ושנאתם כלפינו, והנה, מזמנים אנו לצוררינו "סינמה בלש": פעוטות מתייפחים בזרועות הוריהם המבוהלים, אוחזים בצרורות אביונים, מגורשים ב"רגישות ונחישות" ממאורות מגוריהם העלובות על-ידי שוטרים גברתניים, אלי עתיד מעורפל, למחוזות שבהם לאיש אין חפץ בם. כאן לזרים נחשבו ושם - שוב לזרים יֵחָשְׁבו, על שום השפה שהם דוברים והתרבות שהביאו עמם. התקשורת שוקקה תדיר ל"הצגה הכי טובה בעיר" הבאה, במו ידך אותה תגיש לה. איזו "יד חזקה"! איזה נשק בידי תוללינו!... האין זאת כי כבר שמענו בעבר: "ציונות = גזענות [3]"?!
באילנות גדולים נתלית. אברהם אבינו, לא חס על בנו שלו - בנה של העובדת הזרה הגר - וישלחם המידברה.
בנחישותך נקלעת למאבק איתנים על כל "גולגולת של ילד". מקח וממכר שיש לו שם רע ואפל בהסטוריה, כן, גם שלנו. אברהם מתמקח עם אלוהיו, על מכסת הצדיקים שתציל את סדום החטאה מעונשה. רשעים גדולים, סדומאים אלה, שרשמו על שם עירם מעשים ומיטות... חלילה לי להזכיר דוגמאות אחרות של מיקוח על ראשי ניצולים.
טָפַשְׁתִּי משפוט בינתך, שר נכבד, אך את נאורותך - מעשיך ודבריך הם השופטים.
מר ישי, הנח לעבר. מנע עוול מיותר. הנח לאלה שכבר עמנו ועשו למעננו. עשה למען העתיד בכך שה"לא חוקיים" שעמנו ישובו לעבודות שלשמן באו, ה"יבוא" של חדשים יהיה בהתאם, ואלה שחדשים יבואו, יתודרכו מראש להכרת הכללים והחוקים שיונהגו ויאולצו לנהוג לפיהם, ללא קשר לפריונם.
צֵיד צהובים, שחורים, לבנים וכל השונה ממך ומבני חבורתך בצבעו, בעדתו, בדתו, בלאומיותו, במלבושיו ובדעתו - כל אלה, מטרה לְחִצֶּיךָ.
לא על צֵיד צְבָאִים תפארתך, אך בזכות רבה יוקנה לך התואר צַיָּד הַצְּבָעִים!
כן, גם אני, נצר ללוגמי מי נהר הויסלה, ואיני מקיים קלה כחמורה, מרגיש כבלתי רצוי בעיניך. כירא שמים ומדקדק במצוות, יודע אתה מלאכת "הבדלה" מה היא. לו בידיך היא, אותי ואת דּוֹמַּי עוד תבדל מלבוא בקהלך וקהל דּוֹמֶּיךָ.
מקוה אני כי אינך מייצג כל כלל הציבור החרדי בגזענותך ובצרות אופקיך האנושיים. אוי לה לספינה שזה קברניטה [4].