X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בארץ אומדים ברבבות את עדת-מעריציו של מי שנמכר להם כדמות אגדית וככוכב עליון
▪  ▪  ▪
הגורו מהרג'י
משתחווים למהרג'י

הם משתחווים לתמונותיו, צופים בסרטיו, מפליגים בשבחו, ולא מחמיצים שום פסטיבל הנערך לכבודו. המוני מעריציו של הגורו מהרג'י, יליד הודו, שזה מכבר הפך בעיניהם לדמות אגדית, פזורים באתרים רבים בעולם, בעיקר בארצות-הברית. גם בארץ, מסתבר, הוא כבר הספיק להפוך ל"כוכב עליון" בקרב רבבות חסידיו, המכנים עצמם "חברי שליחות האור האלוהי", על-שם הקבוצה הדתית שייסד הגורו מהרג'י לפני יובל שנים.
לכל מי שרק מוכן לסגוד לו הוא נמכר כמי שבידיו "ידע סודי", המבטיח שלוות-עולם ואושר מושלם, וכממשיכם הנאמן של משה, ישו מוחמד ובודהא, בהתגלמותו של אלוהים עלי אדמות.
אלא שבניגוד לדמותו החייכנית ומשרת החסד, המשתקפת בתמונותיו המופצות ברבים, מצטייר, בעצם, הגורו כמפלצת. בפגישותיו עם קהל-מאמיניו ומאמיניו-בפוטנציה הוא נוהג להשפיל את הנוכחים, להתעלל בהם, ולעיתים אפילו להכותם או להתקיפם מינית. כך, מכל מקום, עולה מעדויותיהם של לא מעטים מחסידיו.
"חברת אמת"
הם מתכנסים בחדרים הטובלים בנרות, פרחים וקטורת, כשתמונתו ניבטת מכל קיר ואף מכפתורים מיוחדים המתנוססים על דש-בגדם. באותם חדרים לומדים המאמינים הפוטנציאליים מהפרמים הוותיקים את מהותה של "חברת-אמת"; רואים אותם במדיטציה ושומעים שוב ושוב את האפקט המופלא שבחוויה הבלתי-רגילה שמעניק להם ה"ידע"; קשובים לווידויים ארוכים על השינוי שחל בחייהם ועל גודל-אהבתם לגורו; לומדים שאסור להפסיק אותם באמצע; שאסור להפריע, "לא להבין, לא לחשוב - רק לקלוט"; צופים בסרטי-פסטיבלים, מצטרפים לשירת-הלל ותודה לגורו, מקבלים עידוד נמרץ להתוודות על "החיים האומללים עד עכשיו", ומתבקשים "לעשות שירות": לגייס חברים ולתרום כסף למען הגורו - "חוליה מרכזית שבלעדיה אין ולא כלום".
לקהל-מאמיניו מציע הגורו מהרג'י תרופה לכל "הסבל, האומללות וחוסר הסיפוק האנושי". הוא מבטיח להם עולם טוב יותר, ירוק וטבעי, שאין בו כבישים, לא מכוניות מזהמות-אוויר ולא מטוסים מרעישים. הוא מבטיח להם עולם שבו לא יהיו חוקים, כבלים וממשלות, וכל אחד יוכל לעשות בו ככל העולה על רוחו.
חוויה אלוהית
אלא שכדי להשיג את כל אלה יש לסלק תחילה את הדעות הקדומות ואת הגישה הלא-רציונאלית, שמקורן ב"מגע הקודם של האדם עם העולם הסובב אותו"; עליו להבדיל בין מורים וכתבים "אמיתיים" לבין "מזויפים"; ולזכור כי מי שמסוגל להעניק את החוויה האלוהית אינו אלא הגורו מהרג'י, הנחשב ל"מורה המושלם".
ההגשמה המלאה של האמונה בגורו באה לידי ביטוי בהצטרפות לאשראם של "שליחות האור האלוהי", שם מתגוררים בקומונות נפרדות נשים וגברים, שהחליטו להקריב את חייהם לגורו: לא להינשא, לא להוליד ילדים ולא לקיים יחסי-מין. מוטל עליהם לשמור על דיאטה צמחונית, לא לשתות אלכוהול ולא לעשן סיגריות או סמים. המצטרפים לאשראם חייבים לתרום את רכושם וחסכונותיהם מהעבר ועל אלה הם מתבקשים להצהיר, בטופס מיוחד, הממולא לפני קבלת ה"ידע".
נוסף לשכנוע ולפיתוי, לא מהסס הגורו מהרג'י גם להשתמש באמצעי-הפחדה: "אם לא תעשו מה שהגורו אומר לך - הוא יכול להרוס אותך ואת עולמך בנשמת-פיו"; ומעל לכל: "אין להטיל ספק כלשהו בכוחו של המורה המושלם וחובה להיכנע לו לגמרי".

תאריך:  13/08/2010   |   עודכן:  13/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסידיו השוטים של הגורו מהרג'י
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מכפיש ללא ביסוס
עדה א.  |  16/09/11 14:38
2
הכתבה מוגזמת ומכפשיה
לא חסיד של אף אחד  |  21/08/13 12:44
3
חחחחחחחחחחחחחחחח
ויקטור  |  29/05/14 14:08
4
מהרג'י
יהל  |  20/02/15 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה יואלי
עם הכניסה לארץ, עם ישראל מגלה פתאום מציאות לא מוכרת בה הוא צריך לשלוט ולהילחם. גם הכוחות הרוחניים שבארץ עלולים להיות הרסניים. יש דרך להתמודד    מעט לפרשת שופטים
יהונתן דחוח-הלוי
היחלקו שני עיתונאים תהילה בחשיפה אסטרטגית מתוך אלטרואיזם?    האם הגיוני שמקור בכיר יעביר מסמך אסטרטגי לשני עיתונאים במקביל ובכך יסתכן בחשיפתו? השערה אפשרית עשויה לכוון לעבר המקור למסמך גלנט
נפתלי רז
טירוף המערכות הוא מערכתי, ולכן גם התרופה חייבת להיות מערכתית    חיוני להחליף את השלטון בישראל. חיוני - ודחוף!
אברהם בן-עזרא
עיבוי, שאינו חדירת רטיבות מבחוץ אל הדירה וגם אינו כשל בצנרת מים - הינו ליקוי המצדיק תיקון וביטול, בין לפי תקנת בנייה, בין לפי תקן ישראלי חל
יוסי בלום הלוי
שאלות שהציבור שואל בעקבות עדויות נתניהו וברק בוועדת טירקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il