X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מושגים
בעלי עסקים רבים מאמינים שכאשר הם שכרו לשירותם איש מכירות או מנהל מכירות או סוכן מכירות, הם בעצם פתרו את הבעיה הגדולה שלהם במכירות
▪  ▪  ▪
לא הכל קונים בכסף, אפילו לא קידום מכירות

בעלי עסקים רבים מאמינים שכאשר הם שכרו לשירותם איש מכירות או מנהל מכירות או סוכן מכירות, הם בעצם פתרו את הבעיה הגדולה שלהם במכירות, וכעת העסק ימשיך למכור, להכניס כסף ולהיות מקודם, בזמן שהם יוכלו לתת דגש על השירות/אספקה/יצור. לצערינו לא כך המצב, ובדרך כלל איש מכירות חדש מצריך עבודה רבה על-מנת שיתחיל למכור כמו שאנחנו רוצים. ישנם מספר תרחישים שחוזרים על עצמם בעסקים שלוויתי עם השנים בתחום חניכות ואימון אנשי המכירות. סיווגתי כאן את אנשי המכירות השונים והבעיתיות שלהם בזמן התחלת העבודה, וצרפתי מספר פתרונות יעילים לכל סיטואציה.
תקופת חניכות חובה
הטיפ הראשון והכללי, לכל איש מכירות אשר רק התחיל עבודה בחברתך, הוא לבצע תקופת חניכות כחלק מתקופת ההכשרה. "חניכה היא שיטה להכשרה ואימון כוח אדם במקצועות האומנות, החקלאות ועבודות הכפיים" על-פי ויקיפדיה. חלק מהותי בתקופת ההכשרה של איש מכירות כולל יציאה לפגישות מכירה עם איש מכירות מנוסה (אתה לדוגמא) אשר מראה לו את הדרכים הטובות לדבר עם לקוח, מהם השלבים שאתה בנית לעצמך עם השנים ואיך אתה מביא את הלקוח לעיניין וממשיך למכירה עצמה. הפעולות הללו הן הפעולות המוצלחות שלך, והן בדרך כלל שוות זהב. אל תקמצן בשיתוף שלהן משום שאין כאן שום מטרה שאיש המכירות יחקה אותך, אלא שיראה מה אתה עושה, יקבל בסיס מכירתי חזק וביטחון עצמי בתחום, ועם הזמן יפתח סגנון משלו.
איש מכירות לא תיקשורתי מספיק
ניתן בפירוש לומר כי ככול שזה נוגע לאנשי מכירות, הרמה של התקשורת הבין אישית קובעת את מידת ההצלחה. לא ניתן לזלזל בכך. העצה הטובה ביותר שלי אלייך היא לעולם לא לשכור איש מכירות שהתקשורת שלו לא טובה. תוכל לראות זאת מהר מאוד בראיון אישי: האם הוא מסתכל לך בעיניים, טון הדיבור והאם הוא מהוסס בתשובותיו. כמו-כן אני ממליץ תמיד לבצע תרגיל מעשי קטן בזמן הראיון ולאתגר אותו בסימולציית מכירה. במידה והוא לא יסכים או יבצע זאת בצורה גרועה מבחינה תיקשורתית – לא מבחינת הממל – הרי שאסור לשכור את שירותיו. במידה וחס וחלילה עליכם לעבוד אם איש מכירות לא תקשורתי עליכם לאמן אותו בכך כל יום על-ידי תרגילי תקשורת וסימולציות.
איש מכירות לא מנוסה
פעמים רבות בעסקים אשר שכרו אנשי מכירות לא מנוסים. בדרך כלל השיקולים הם כספיים שכן איש מכירות חדש משתכר פחות מאיש מכירות ותיק. אין פסול בכך. החסרונות הן שתקופת ההכשרה והחניכות אורכות יותר זמן אך היתרון הוא שהוא נקי מרעיונות מקובעים ו"רעב" ומתלהב. הדבר החשוב שיש לתת עליו את הדין במקרה הזה מעבר להכשרה המקצועית, הוא שיש להשקיע בו אימונים אישיים, בין אם זה בצורת קורס או יועץ שיווקי. דגש חשוב נוסף שיש לתת כאשר מכשירים איש מכירות הוא בכל הנוגע לטיפול בהתנגדויות. עם השנים, אנשי מכירות מנוסים יודעים לענות את התשובה הטובה ביותר להתנגדויות. לדוגמא: "יקר לי" מצד הלקוח, נענה ב-"צודק, זה באמת מוצר לא זול, אך הוא בעצם חוסך לך כסף על ידי...". הכן רשימה של כל ההתנגדויות העיקריות שנתקלת בה מנסיונך ורשום לצד כך אחת את התשובות הטובות ביותר שמצאת. ותן לאיש המכירות שלך לתרגל זאת.
איש מכירות שלא מכיר את תחום העסק
תותח ככל שיהיה, אם עד כה הוא מכר ביטוחי חיים, וכעת אתה רוצה שהוא ימכור גגות רעפים, הוא זקוק לקופת הסתגלות ולמידה של בין חודשיים לחצי שנה. כמובן שבזמן הזה אנו מצפים שימכור, אך לא בכמות ובאיכות שאתה עשיית לפניו. הדבר החשוב שיש לעשות במקרה כזה הוא לתת לו הכשרה מקצועית כמה שרק ניתן בדמות סמינרים מקצועיים בתחום, הכשרות אישיות אחד על אחד עם מומחים מקצועיים, לקרוא ספרות מקצועית בתחום ולראות מצגות וכו'. דגש חשוב מאוד הוא על מדרג לימודים נכון. אל תעמיס עליו חומר מתקדם לפני שנתת לו את הבסיס. וגם לא את כל החומר ביום הראשון בבקשה.
איש מכירות ללא גב שיווקי
חברות רבות השכילו מזמן להבין שהשיווק הולך יד ביד עם המכירות. ללא מערכת שתזרים לידים, המכירות פשוט יורים בערפל לכל כיוון, לפעמים פוגעים, אך פעמים רבות לא, ומבזבזים זמן ואנרגיה. בשום אופן אל תחשוב שמספיק לשכור איש מכירות שיסתובב בחוץ ו"יביא" עבודה או עסקות. זאת עצלנות ורשלנות. חייבת להיות מערכת של תקייה מרכזית/מועדון לקוחות, אשר שומרת על קשר עם הלקוחות הקיימים ומתחזקת אותם בעבור קניות חוזרות, וחייבת להיות מערכת מקבילה של יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, אשר מעניינת אותם במוצרים. כאשר השיווק הצליח ליצור עיניין, או אז הוא שולח את איש המכירות לבצע את המכירה. אם תעשה זאת אחרת, אתה בעצם נותן לאיש המכירות שלך לחבוש את כובע השיווק, וקח בחשבון שאחוזי הסגירה יהיו נמוכים יותר. לידים טובים שמגיעים אל המכירות שווים אחוזי סגירה גבוהים בהרבה.

הכותב הינו יועץ שיווקי מחברת שיווק פשוט
תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים עם אנשי מכירות שלא מוכרים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איש מכירות בשטח-חצי עבודה
מיכה ק  |  28/09/10 04:55
2
איך להשיג לידים ולנהל אותם?
יהודה_ב  |  28/09/10 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
האם מותר ל'אל על' לאלץ דיילי אוויר 'להתקרקע' (היינו - להפוך לדיילי קרקע) בגיל 60 בכדי שנוסעי המטוס לא יאלצו לחזות בדיילים מזדקנים? לא! שכן "מסלול הדיילות אינו תצוגת יופי"
ענבל בר-און
האם יש לאפשר את שידורי ערוץ פלייבוי, חרף פגיעתה הקשה של הפורנוגרפיה בכבוד האישה? לדעת דורנר, שידורים בשעות הלילה, אשר מוזמנים על-ידי הלקוח ואינם 'נכפים עליו' מאזנים איזון ראוי בין חופש הביטוי לבין כבוד האישה
ענבל בר-און
גם טרם חקיקת חוק גיל פרישה לעובד ולעובדת - זכאיות עובדות לפרוש בגיל 65, כמו עובדים, וזאת מכוח עיקרון השוויון הכללי
ענבל בר-און
בתביעת נזיקין אזרחית נטל ההוכחה מוטל על שכמי התובע - להוכיח כי הנתבע התרשל וכי התרשלות זו גרמה לו לנזק    אלא אם כן התובע לא ידע ולא יכול היה לדעת מה גרם לנזק    לדוגמה משום שבעת התרחשות הנזק היה מורדם לצורך ניתוח    הכל על כלל 'הדבר מדבר בעדו'
ענבל בר-און
בהלכת אטינגר כוננה 'הלכת השנים האבודות' לראשונה    אך נדונו שם נושאים נזיקיים נוספים כגון פיצויים עונשיים ושאלת כימות נזק לא ממוני (כאב, סבל וקיצור תוחלת חיים) באמצעים ממוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il