X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאלה אשר שכחו נזכיר שמר ליברמן מונה על-ידי מר נתניהו לשר החוץ וכנסת ישראל, ברוב גדול, אישרה את כינונה
▪  ▪  ▪
ליברמן. פיו ולבו שווים [צילום: AP]

נאומו של שר החוץ הישראלי, מר ליברמן באו"ם עורר תגובות קשות המערכת הפוליטית הישראלית. מכול עבר נשמעים הקולות הקוראים לראש הממשלה לעשות מעשה ולהדיח את מר ליברמן, למען יראו ויראו. זו צביעות שאין למעלה ממנה, בושה למערכת הפוליטית, חרפה לאלה המתקראים קברניטים.
לו מר ליברמן היה שחקן חדש בפוליטיקה הישראלית, ניתן היה להבין את המתקפה עליו. לאלה אשר שכחו נזכיר שמר ליברמן מונה על-ידי מר נתניהו לשר החוץ וכנסת ישראל, ברוב גדול, אישרה את כינונה. דעותיו של מר ליברמן אינן סוד עבור אף אחד. לזכותו יאמר שאת משנתו הוא יודע לשטוח בפני כל פורום, בכל הזדמנות שניתנת לו בכלי התקשורת, ללא חשש ומורא. אפשר לומר הכול על מר ליברמן אך איננו יכולים להתעלם מן העובדה שפיו ולבו שווים בנושאים המדיניים.
בגלל נאום שלא חידש כלום, בפני פורום שממילא לא הקשיב לדברי שר החוץ, דורשים את פיטוריו. הרי חלק גדול מאותם מקטרגים על הנאום רואים באו"ם ארגון אנטי-ישראלי מובהק. לא ראוי לעסוק באילו, אך יחד עם זאת, בנקל יכולים לשער שגם אם מר ליברמן היה נואם נאום פייסני, אף אחד לא היה מייחס לו חשיבות. לאחר שנים רבות של דה-לגיטימציה של האו"ם מצד כל ממשלות ישראל, פתאום הארגון הופך לכה חשוב עד כדי כך שיש הרואים בנאום ליברמן פצצת מצרר שנזרקה אל תוך אולם העצרת.
מאז כינון הממשלה ועד היום, מר ליברמן רחוק מאוד מלהיות שר החוץ של ממשלת ישראל, במלוא מובן המילה. המדינות המובילות בעולם המערבי אינן ששות, בלשון המעטה, לשלוח את נציגיהן למפגשים עם מר ליברמן. מסעותיו של שר החוץ הישראלי לא הביאו לאיזו שהיא תועלת ממשית ומשמעותית למדינה. כל אלה אינם מפריעים למעצבי דעת הקהל בישראל אלא דווקא הנאום באו"ם. התחושה שאין למדינת ישראל שר חוץ בפועל שאמור לייצג אותה בכל העולם איננה סיבה לפיטורי מר ליברמן. נאום כן. צבועים נמאסתם!
לשר החוץ הישראלי אין כל תפקיד רשמי במהלכים המדיניים בין ישראל לבין הפלשתינים ומדינות ערב. לא זו בלבד שמר ליברמן הוא מבחינת פרסונה נון גרטה בקרב הפלשתינים ומנהיגי מדינות ערב, אלא שמר ליברמן עצמו הצהיר שאין בכוונתו לעסוק בנושא הפלשתיני היות והוא נמצא במצב של ניגוד אינטרסים, היינו היותו תושב התנחלות מהווה עילה מספקת לניגוד אינטרסים. אמירתו זו והתנזרותו מרצון מכל מעורבות פעילה בזירה הערבית - פלשתינית איננה סיבה מספקת לפטרו. נאום קנטרני כן. שר חוץ הנמנע במתכוון מלפעול באחת הזירות המדיניות החשובות ביותר לישראל, היא הזירה הערבית - פלשתינית, איננו ממלא את תפקידו ובכל זאת, הוא עדיין יושב על כיסאו. מדוע אמות הסיפים של הארץ אינן רועדות לנוכח המציאות ההזויה הזו? כי מתחסדים!
מי שקורא את נאומו של מר ליברמן בעצרת האו"ם מגלה שלא הייתה בו ולו סטייה קטנה מעקרונות היסוד המדיניים של שר החוץ ומפלגתו. כמעט מילה במילה, מר ליברמן ציטט מתוך הפרוגראמה של "ישראל בתינו". מה ציפו כל המתרעמים, שמר ליברמן יצטט מתוך המצע של הליכוד או מפלגת העבודה? מי שאישר את יציאתו לעצרת האו"ם ואפשר לו לנאום, טבעי היה שידע מראש ששר החוץ ישווק את משנתו המדינית. אגב, אין כלל ודאות שמבין אלה התוקפים את מר ליברמן פומבית, אין כאלה שהם מאוד מרוצים! הפוליטיקה הישראלית מסובכת דיה והממרה של אחד בפה אחד בלב, תקפה לגבי פוליטיקאים רבים מאוד.
שתי תגובות לנאום שר החוץ מעניינות. ראשונה, היא ההודעה של לשכת ראש הממשלה, לפיה מר נתניהו לא היה בסוד המהלך והנאום לא תואם עמו. עד שיסתבר אחרת, אין מניעה להאמין ללשכת ראש הממשלה. הסיבה לכך פשוטה: כל שר מלך, כל ח"כ נסיך, כל יועץ בעל בית. כך זה אצלנו, בזאר ללא פיקוח או סתם מגדל בבל שבו כל אחד מדבר בשפתו הוא.
התגובה השנייה היא דווקא תגובתם של הפלשתינים הטוענים שמר ליברמן הוא המכשול העיקרי לשלום. נו אז אפשר להתבדח או להתגלח על זקנו של שר החוץ, אך אסור לחשוב שכל העולם מורכב מטיפשים. סוד כמוס הוא שישראל והפלשתינים חיו עד הנאום של מר ליברמן באושר ואחווה שלא היו כדוגמתם. בסתר, בעצם קמה המדינה הפלשתינית, בעיית ירושלים נפתרה לחלוטין, הפלשתינים הכירו בישראל כמדינה יהודית, לכן ויתרו על זכות השיבה, וכהוכחה ליחסים הנהדרים בין שתי המדינות, נפתחו לרווחה שגרירויות בשתי המדינות. עתה, לאחר נאום מר ליברמן, אין מנוס והפלשתינים יאלצו לקרוא לשגריר שלהם חזרה להתייעצויות.
בקיצור, די לציניות!
לא בגלל הנאום האחרון בעצרת האו"ם מר ליברמן לא היה צריך להיות שר החוץ אלא משום העובדה הפשוטה שהוא בלתי רצוי במדינות העולם. ראש הממשלה החליט למנותו, לכן אל לו לבוא בטענות לאחרים. גם המקטרגים האחרים ראוי שיבדקו את עצמם, המיוחד אלה ממפלגת העבודה. בידם הייתה האפשרות להיכנס ל"חופה" כשליברמן בפנים או לברוח בזמן. הם החליטו להיכנס, לכן הם גם נושאים בתוצאות. ולבסוף, המלצה חמה: די לצביעות כי אפילו במדינת היהודים היא נמאסה!

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  03/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתקפה על ליברמן - צביעות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מחמיץ את העיקר
אלישמע  |  3/10/10 15:21
2
ליברמן לא פראייר!
משפטן  |  3/10/10 16:06
 
- משהו לא מסתדר לי עם ליברמן
נחום שחף  |  4/10/10 08:23
 
- רעיון?הסבר! שלאף משחד הנזקקים ל"ת
מממ  |  5/10/10 06:22
3
צבוע קורא די לצביעות?
אליהו חיים  |  3/10/10 16:37
 
- תגובה
צ'לו  |  3/10/10 20:29
 
- אתה ממש לא מבין את הבעיה.
אליהו חיים  |  4/10/10 10:57
4
ליברמן מיצג אינטרס מדינה נכון. ל"ת
boris d  |  3/10/10 20:01
5
אוויל שמדקלם קלישאות חבוטות! ל"ת
dodel  |  4/10/10 14:21
6
שוב צילו מתחזהל"דוקטור "ומומחה ל"ת
ןדשגםרש  |  4/10/10 14:26
7
דוקטור"לכלום ומומחה לשום דבר! ל"ת
isadora  |  4/10/10 20:43
8
אוסף הבלים נבובים,חבוטים!התעלם ל"ת
גםגקך  |  16/10/10 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל מנין
תמיד ימצאו הפלשתינים תואנות שונות ומשונות לפיצוץ שיחות בדרך להסכם שלום    הקפאת הבנייה, אם כן, לא תביא שקט לאזורנו
עמוס שריג
מהפכת המוזיקה המזרחית, שהפכה למיינסטרים, מדירה שינה מעיני מספר "זמרים אשכנזים", שביום בהיר אחד גילו כי נדחקו לשולי גלי האתר    אז איך חוזרים לכותרות? פשוט מאוד, תוקפים את המוזיקה, שרוב אזרחי המדינה מאוד אוהבים לשמוע    לאחרונה הם קיבלו רוח גבית מהירחון "רייטינג", לאחר שזה יצא בפרויקט מיוחד שבו דירג את 50 הזמרים הים-תיכוניים הכי גדולים, תוך שהוא עושה שעטנז ומערבב מין בשאינו מינו
ד"ר אריה אבישור
יצחק רבין - האם ראוי להעלותו לדרגה של דמות נערצת, דמות מופת ומודל לחיקוי בחברה הישראלית?
יאיר דקל
מדוע אני צריך לנסוע לחו"ל כדי לראות גנים מעוצבים, שטובי האדריכלים יצרו. יש לי כאן אחד, ליד הבית!    פשוט להביט...
אברהם פכטר
נקודת מבט על הספינה ה"יהודית" שכללה אוסף של משת"פים הזויים    על שר הפנים לעשות מעשה: ביטול אזרחותם של מחרימי המדינה המתרוצצים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il