X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטב לחזק את הדימוי העצמי של הילד מללמדו להביט מסביב ולחשוש מ"מה יגידו עלינו?"
▪  ▪  ▪
אהבה וקבלה [צילום: AP]

הורים רבים חוששים מתגובת החברה הסובבת אותם ומה"מה יגידו עלינו".
אז למה אכפת לנו מה יגידו עלינו? ומה זה בעצם מלמד את הילד?
מאחר שחינוך הוא חיקוי יותר מאשר הקשבה, הרי ש"המה יגידו" מלמד את הילד בעיקר דבר חשוב אחד: "הכי חשוב איך אתה נראה בעיני החברה". שזה לעניינו של הילד - חבריו הפרטיים. בודאי שלא חבריו של ההורה המודאג.
לכן, מוטב שיחששו יותר מהשפעת החברה ולא מדעתה. כי החשש מדעת האחר מעוותת אמות מידה מוסריות וחינוכיות עבור הילד, והחשש מדעת החברה מגביר את השפעתה על נפש הילד.
כך נאמר על זה ב"חובת התלמידים", פ"ז: "הילד בקטנותו מתרגל למדוד את כל דבריו במנהגי ודעת הגדולים הסובבים אותו... עד שנשארה אצלו דעה זו אף כשיגדל ויזקין, להשגיח יותר על היופי בעיני האדם (האחר) מאשר על הטוב האמיתי".
השאיפה לפוטוגניות חברתית ומוסרית משבשת לעתים את הראייה הבהירה של האבחנה בין טוב ורע, בין הנכון למעוות. הראייה דרך עיני האחר משבשת את הבחינה המדוקדקת של מה הכי טוב בשביל הילד שלך. מה הכי טוב בשבילך.
בדרך החינוך לילד חשוב מאוד שנדע ללמדו על עצמו. על יכולותיו. להגדיל את ההערכה העצמית שלו בעיניו. ילד עם דימוי עצמי גבוה, עם הערכה לעצמו, ידע לברור תמיד את המוץ מן התבן. ידע להפעיל שיקול דעת במעשיו ובהחלטותיו.
אם הילד נוהג בדרך הלא מקובלת על ההורה, מוטב להעמידו מול התנהגותו השגוייה בעינינו ולהסביר לו שזהו מעשה רע ושיהיה עליו להתמודד עם תוצאות מעשיו, במקום לצעוק: "תראה איזה בושות אתה עושה לי! איך אוכל להסתכל בעיני חבריי, שכניי, המשפחה...?" וכו'"
חינוך הבנוי על תדמית חיצונית בלבד, המבקש קבלה חברתית לכל דבר, עלול לגרום לילד לחיפוש אישור חברתי אצל חבריו שלו.
והרי ידוע שלא תמיד מה שטוב, "מגניב" "מדליק", גדול", בעיני חבריו הקרובים הוא גם מה שטוב להוריו. לתדמית שלהם...
קל יותר לחנך ילד לדרך הישרה והטובה על-ידי חיזוק הדימוי העצמי שלו.
חיזוק הדימוי העצמי של הילד יעשה על-ידי אהבה וקבלה ללא גבול. וזה בחינם. לכל הורה יש טנא מלא מזה. ילד שאהוב על הוריו ללא תנאים, עם הצבת הגבול המדויק בין טוב ורע, יקל עליו להתמוד עם פיתויי החוץ.
ילד שמודע ליכולותיו והוא חש בטוח בעולם מול החום והאהבה המקיפים אותו מבית, יחוש בעולם כבשלו, יגדל שמח וקשיי החיים ומהמורותיו לא יוכלו לו.

תאריך:  06/10/2010   |   עודכן:  06/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
רק הליכוד יכול: דווקא יומיים אחרי שקראנו בפרשת בראשית את סיפור הבריאה, פיטר שר החינוך את המדען הראשי במשרדו, על שהעז לכפור בתיאוריית מוצא האדם מן הקוף
ראובן לייב
מחווה לתרומתם הענפה של המתיישבים היהודיים ברוקה לפיתוח החקלאות במדינה
יוני בן-מנחם
מצרים סבורה כי ייתכן שהתעקשות הפלשתינים על הקפאה מוחלטת של ההתנחלויות היא טעות וכי עליהם להתמקד בהגדרת גבולותיה של המדינה הפלשתינית    מצרים מתנגדת לצעדים חד-צדדיים כמו פירוק הרשות הפלשתינית והתפטרות מחמוד עבאס מתפקידו, אך בחמאס ממתינים בקוצר רוח לצעדים כאלה
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ממשיך במוסר הכפול שלו    הוא מוחל וסולח לזכריא זביידי שאחראי לפשעי מלחמה ולרצח ישראלים, כולל בפיגועי התאבדות וסבור שזו ברכה לישראל שהוא חופשי ואינו עומד לדין על מעשיו    לעומת זאת, הוא תובע להעמיד לדין בהאג מנהיגים ישראלים, אשר לתפיסתו ביצעו פשעי מלחמה
בלפור חקק
הערבים לא שכחו את שיטת השלבים ואנו מחויבים לקרוא למנהיגינו: זהירות, השיטה חוזרת. לא יהיה פתרון מהיר לסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il