X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש את הרגעים האלה בחיים שמערערים אותך, שפתאום אתה מבין משהו עצום שלא זיהית בוודאות לפני כן זה מה שקרה לי במהלך המשדר האחרון של "עובדה" בנוגע לחיילי גבעתי שהועמדו לדין על פשעי מלחמה
▪  ▪  ▪
חיילי צה"ל - לתמוך ולגבות [צילום: פלאש 90]

יש את הרגעים האלה בחיים שמערערים אותך, שפתאום אתה מבין משהו עצום שלא זיהית בוודאות לפני כן.
זה מה שקרה לי במהלך המשדר האחרון של "עובדה" בנוגע לחיילי גבעתי שהועמדו לדין על פשעי מלחמה. אחרי המשדר הזה הבנתי הרבה דברים.
הבנתי למה הדור הצעיר עסוק באינטרסנטיות ואינטרסים אישיים, הבנתי למה יש השתמטות, הבנתי למה הפטריוטיות כבר לא נפוצה במחוזותינו, בעיקר הבנתי שאנחנו מדינת חלם.
הבחורים הצעירים האלה, שבסופו של דבר מילאו פקודות שמפקדיהם והעומדים בראש הצבא העבירו להם, שסיכנו את חייהם, שנתנו את כל כולם לטובת בטחון המדינה ותושביה, מוצאים את עצמם יושבים על ספסל הנאשמים כשאות קלון מעל ראשם, מוצאים את עצמם במצב אבוסרדי בו הם הם הדרך היחידה של מדינת ישראל להתגונן מול דוח גולדסטון המגמתי.
אני צופה במשדר ורואה את עיניו הכואבות של אביו של אחד הלוחמים שהועמדו לדין, ליבי נכמר עליו, הוא בתור אזרח המדינה אשר שלח את הדבר הכי יקר לו לשדה הקרב בידיעה הקשה שאולי לא יחזור, צריך לצפות עכשיו במסע ההכפשה שעובר הבן שלו, ומה שהכי כואב פה שאותה מדינה שהבן שלו הגן עליה היא זאת שמנהלת את מסע ההכפשה הזה.
יושבת גברת רס"ן דורית תובל מהפרקליטות הצבאית, כשבפיה תלונות רבות על תפקוד החיילים. נשאלת השאלה מתי הגברת הזו הייתה פעם במצבם של החיילים האלו?! מתי הייתה בשדה הקרב כשאיום ממשי נשקף לחייה?! עוד נשאלת השאלה, האם היא מודעת למיהו האויב שעומד מולינו?! האם היא שמעה על סיפורים אינספור שבהם חיילי צה"ל נפגעו מאש מחבלים שהסתתרו מאחורי ילדים ונשים?!
צבא ישראל הוא הצבא ההומני בעולם, הראייה הממשית לכך היא שבמבצעים ומלחמות רבות שנערכו הייתה באפשרותו לפגוע במוקדי הטרור על-ידי הפצצות אוויריות, אבל על-מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע הכניס רגלית חיילים שלנו לשטח, ברבים מהמקרים החיילים הללו גם נפגעו עקב כך (ראה מבצע "חומת מגן").
ניקח לדוגמה את צבא ארה"ב. גם הוא נלחם בטרור אכזרי תקופות ארוכות אם באפגינסטן ואם בעירק. ההבדל היחידי הוא שהוא לא נותן דין וחשבון לעולם ודואג קודם כל לחייליו ויתרה מכך תמיד אבל תמיד הוא יגבה אותם.
את זה עלינו ללמוד מהאומה הגדולה הזו. יושב אדון אהוד ברק, שר הביטחון שלנו, שמתחמק מכל שאלה מהותית שנשאלת לפניו ע"י המראיינת. מעז לומר בריש גלי שהוא לא בקיא בתיקי החקירה הללו. הכיצד?! אתה שר הביטחון, ריבונו של עולם! אתה היית רמטכ"ל בעבר, אתה יודע מה זה להיות חייל בשדה הקרב, אתה היית מאלו שעמדו בראש ושלחו את החיילים האלו לבצע את המשימה, ואתה מעז להתחמק בתואנה ש"אתה לא בקיא בפרטי החקירה"?!
אם אלו העומדים בראשינו, עתידנו לוט בערפל. הגיע הזמן שבתור מדינה וצבא נתחיל לעמוד על שלנו, לדאוג לאינטרסים שלנו, ומעל הכל שנתחיל לגבות את הצעירים היקרים הללו שאנו שולחים לשטח על-מנת להגן עלינו.
בעזרת השם כשיהיו לי ילדים אני לא ארצה לשלוח אותם לצבא שלא מגבה את החיילים שלו, ואם אנחנו רוצים לעצור את תופעת ההשתמטות, לתמוך ולגבות את החיילים שלנו זו התחלה טובה.
נקודות למחשבה.

תאריך:  24/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת חלם
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כתבת את כאבם של כל ישראל.
אזרח מפוכח  |  24/12/10 18:16
2
לומדים מהניסיון
כדור בדולח  |  24/12/10 18:49
 
- לכדור בדולח - תרגיע חביבי
ע. הנביא  |  24/12/10 22:16
 
- מילים כדורבנות ל"ת
נטע-לי  |  25/12/10 11:29
3
לכדור בדולח
לוחם בגבעתי  |  24/12/10 21:25
4
מילים כדורבנות
נעמה  |  25/12/10 16:01
5
כל הכבוד !!!!!!!!!!
קרית חיים  |  25/12/10 19:15
6
המערכת מגיבה לאט ומאוחר מדי!
t6  |  25/12/10 19:57
7
הצאר לחוסר ביטחון,נפוליונצ'יק,
פלא יועץ  |  26/12/10 08:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
האם קרה לכם שהייתם בסביבת עבודה, שהיה בה עובד שאף אחד לא אהב לעבוד איתו?    מבחינה מסוימת, מה שמבלבל בסיטואציה זו, היא העובדה שמהרבה היבטים אחרים הוא יכול להיות ממש בסדר, ואפילו עושה את עבודתו היטב    הדילמה היא האם להשאירו או לשלוח אותו לדרכו
אברהם בן-עזרא
מומחים מטעם בתי המשפט, האמורים לשמש ידו הארוכה של השופט, מנצלים את מעמדם לצורך גריפת ממון שלא בדין, באמצעות גביית כסף מהצדדים לדיון בשל הצורך בהצגת שאלות הבהרה    זאת לאחר ובגלל שהמומחים מוציאים מתחת ידם חוות דעת מקצועיות חסרות, שגויות, שקריות, המצריכות הצגת שאלות הבהרה ע"מ להעמיד דברים על דיוקם
עו"ד טל רבינוביץ'
השופט מנחם רניאל מבית המשפט המחוזי בחיפה הבהיר כי שאלות הבהרה אינן תנאי הכרחי לחקירת מומחה, תוך מתיחת ביקורת על ניצול מצוקת צד לדיון וחוסר תום לב
יובל לובנשטיין
בשנים האחרונות אנו עדים להצפה של מותגים בינלאומיים בשוק מוצרי החשמל המוצעים לצרכן הישראלי    מולם, ישנם בשוק מותגים בעלי "ניחוח" בינלאומי, שפיתוחם כולו כחול-לבן
אסנת פלאוט
זה כבר מזמן לא נחשב כמשימה בלתי אפשרית עבור נשים עם שאיפות לנווט ולהגיע למשרות ניהול או לניהול עסק משל עצמן    רגע לפני שאני שולחת אותך לדרך חדשה ומרתקת, אני רוצה לצייד אותך בכמה עצות שהלוואי שהייתי מקבלת כשרק התחלתי את העסק שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il