X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מבצע "עופרת יצוקה" שינה את המשוואה. אז מדוע פעם נוספת חייבים להמתין לגרוע מכל? גולדסטון אמרנו כבר? יש רק דרך אחת לשמור על השקט בדרום: כנגד כל טיל מעזה, שלושה בנייני ממשל חייבים לקרוס. על כל טיל נוסף, לפגוע במנהיגיהם ללא רתיעה
▪  ▪  ▪
ריצ'רד גולדסטון. חוששים מדוח נוקב ושקרי כשלו [צילום: AP]

התחממות הגבול הדרומי והמשך ירי הרקטות על ישראל מוכיחים שקברניטי המדינה שוב חזרו אל מדיניות ההבלגה אשר הובילה אותה אל עברי פי פחת. רק לפני שנתיים נגמרה הסאגה הבלתי נסבלת של ירי עשרות אלפי רקטות מעזה לישראל. מבצע "עופרת יצוקה" הצליח לצרוב בתודעת חמאס שישראל מסוגלת לפגוע בעזה בצורה אנושה. תהיינה הדעות אשר תהיינה בשאלה האם היה צריך להמשיך במבצע או לאו, ברור לכל דבר אחד: ישראל הצליחה להשיג הרתעה משמעותית, אם כי לא שלמה. עדיין נורים קסאמים על ישראל אך אין מה להשוות עם מה שהיה לפני "עופרת יצוקה". ויש עוד נקודה חשובה ביותר שלא כל-כך נותנים את הדעת עליה: המבצע בעזה לפני שנתיים החזיר לצה"ל את הביטחון העצמי והאומץ להפעיל כוחות קרקעיים בהיקפים יחסית גדולים. זהו הישג משמעותי ביותר מבחינת רוח הלחימה של צה"ל.
כל ההישגים שנמנו לעיל עלולים לרדת לטמיון אם ממשלת ישראל תתמיד באותה מדיניות הבלגה שהביאה לנזקים קשים מאוד. בתודעת מנהיגי ישראל נצרב דוח גולדסטון וספחיו. לא ניתן להשתחרר מן הרושם שהחשש מדוח נוסף מנחה את מדיניות ממשלת ישראל בכל הקשור לנעשה בדרום הארץ. ישראל חזרה להגיב במקום ליזום. אין צורך להיות מומחה אולטימטיבי לביטחון לאומי כדי לדעת שליוזמה יש יתרונות גדולים מאוד. מי שיוזם הוא המכתיב את קצב האירועים. יתרון המכה הראשונה או המכה המקדימה יש בו כדי להצביע על כיווני המדיניות. לעומת זאת, כאשר נגררים אחר האירועים, קיים סיכוי סביר מאוד לספיגה מן הצד השני. אם כן, השאלה המתבקשת היא, מדוע ישראל חייבת להיות הנגררת ולא היוזמת? בדיוק כאן קבור הכלב: החשש מגולדסטון 2. אין טעות פטאלית מאשר להפקיר את ביטחון אזרחי ישראל בגלל פחד שמא יימצא עוד גולדסטון אחד שיאשים את ישראל, יטרטר קצינים ומדינאים בבואם לצאת את הארץ ויצייר את ישראל כמדינה תוקפנית. את זאת יעשו גם ללא פעולות יזומות על-ידי ישראל.

לעמוד על תג מחיר כבד

ולאחר שאמרנו כל אלה, יש רק דרך אחת לשמור על השקט בדרום, כל עוד בעזה שולט החמאס ואיננו יכולים להגיע עמו להסדר: הרתעה רבתי. כל פגיעה בישראל מטיל של חמאס או ארגונים קיצוניים אחרים, חייבת להביא לתגובה קשה ביותר של צה"ל. תג המחיר חייב להיות בלתי פרופורציונלי: כנגד כל טיל מעזה שלושה בנייני ממשל חייבים לקרוס. על כל טיל נוסף, כל מי מבין המנהיגים שניתן לפגוע בו, יש לעשות זאת ללא רתיעה. ישראל יודעת היטב היכן נמצאים ראשי הארגונים ומשפחותיהם. שם צריך לפגוע ללא רחם. כל טיל חייב להביא מיידית לסגירת כל המעברים הקרקעיים מישראל לעזה, אחת ולתמיד, ללא שום התחשבות. פתיחת המעברים היא איוולת ישראלית שאין כדוגמתה. כל ניסיון לפגוע בחיילים או באזרחים, לחטוף או להרוג, חייב להוציא את צה"ל מבסיסיו, לנוע אל תוך עזה ולזרוע הרס וחורבן של כל התשתיות. אין צורך להישאר בעזה ולו דקה נוספת לאחר השלמת המשימה. דרכי התחבורה הימיות חייבות להיות פתוחות, ללא חשש. עזה אינה, מבחינה צבאית, איום קיומי על ישראל ולא מכשול בפני צה"ל. אם בסוריה מתחמשים, בלבנון ובמדינות אחרות הגובלות עם ישראל, ועדיין ישראל קיימת, שום דבר מרעיש לא יקרה אם יגיעו טילים או כל אמל"ח אחר, לדידם של מומחים. שום נשק ושום התעצמות צבאית בעזה אינם יכולים לאיים על קיומה של ישראל. אם בעזה ידעו היטב מהו תג המחיר, לא יהיה שימוש בטילים; אם כן, יש תשובה צבאית לכך. רק צריך לא לחשוש.
כל ההסברים המלומדים של הקברניטים ושל מומחים נגד פעולות חריפות בעזה, אין להם על מה לסמוך. מוטב שהעולם יזעק ויצעק במקום שביישוב יהודי תהיינה משפחות המבכות את יקיריהן. ככל שנהיה יותר נחושים, כך הסכנות תקטנה.
עבור כל אלה צריך מנהיגות אמיתית בישראל אך, לדאבוננו הרב, היא מאוד חסרה.

מחסור במטרייה מדינית

לו הייתה זו הפעם הראשונה שישראל מאחרת את המציאות, ניתן היה להשלים עם מציאות זו, אם כי בקושי. הרי מאז שנת 2000, המציאות טופחת על פנינו בגלל הרפיסות והמדיניות הביטחונית העקומה. בעת יציאתנו מלבנון, הכריז ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, מי שכיום מכהן כשר הביטחון, שאם חלילה יפלו קטיושות על ישראל, לבנון תהפוך למלכוד אש. למרות אירועים קשים ביותר שהחיזבאללה יזם ושפגעו בצורה נוראה בישראל, הרי שלא ניתנה כל הוראה לצה"ל להתחיל לפעול. מה שהצד השני הבין, ובצדק, שישראל מתקשה, מפחדת, נרתעת מפעילות נוספת שתסבך אותה בתוך לבנון שזה עתה יצאנו ממנה. ישראל שילמה, כאמור, מחיר כבד על כך.
גם בגזרה הדרומית ישראל הפקירה את אזרחיה במשך שמונה שנים. המראות הקשים של שדרות המופגזת, יישובי עוטף עזה הסופגים טילים ללא סוף, בלתי נשכחים. מדוע היה צורך להמתין שמונה שנים כדי לתת הוראה לצה"ל לעשות את מה שהוא אמון לעשות: להגן על ישראל. האסימון נפל ומבצע "עופרת יצוקה" שינה את המשוואה. אז מדוע פעם נוספת חייבים להמתין לגרוע מכל? גולדסטון אמרנו כבר? ויש עוד ממד שאסור להתעלם ממנו: ישראל כיום מבודדת בזירה הבינלאומית כפי שלא הייתה שנים רבות. לצורך מאמר זה אין כל חשיבות אם ישראל צודקת או לא, אם האמריקנים בסדר או לא, ואם האירופים מסוגלים להשתחרר ממדיניותם המסורתית כלפי ישראל. העובדה היא שישראל מבודדת ואפילו הידידה הגדולה ביותר שלה כועסת עליה מאוד. כדי לצאת למערכה צבאית יש צורך במטרייה מדינית, ולדאבון הלב, אין לנו כזו בהישג יד.

תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  28/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשש מגולדסטון 2 - פגיעה בבטחון המדינה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה זהב
ע. הנביא  |  28/12/10 14:52
2
Kill Arabs
ephi  |  28/12/10 15:00
3
"כוחות קרקעיים בהיקפים יחסית
יריב א.  |  28/12/10 20:05
 
- ליריב
צ'לו  |  28/12/10 22:07
 
- לצ ל"ת
יריב א.  |  29/12/10 05:19
 
- לצ'לו--איך בדיוק יפגעו רק בהם?
יריב א.  |  29/12/10 05:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ אנסטסיה מיכאלי
המכפיש ציבור עולים מרוסיה, נותן לנו הזדמנות להזכיר לו ולאנשים כמוהו כמה עובדות עקשניות    אחוזי אבטלה גבוהים בעיירות עולים; שכר מינימום לרבים מהם; רובם המוחלט יהודים לכל דבר    ח"כ מיכאלי נגד הסתה עדתית מהסוג הנחות ביותר
אורן קאשי
אמון הציבור בנבחרי הציבור בשפל    קו השפל מתאים את עצמו, כמו הקו האדום של הכנרת    איך הם לא מתביישים?    איכה יבשו בורות הבושה, כיכר השוק ריקה, ואין פוקד את דרך-הענווה?
יאיר דקל
ספר עצות לחיסכון בדלק, שיצא לאור בשנת 1979 מבטיח 250 עצות וכמה מרעיונותיו שימשו אותי היטב וסייעו לי לחסוך כסף רב    לאחר שוועדת הכספים אישרה את המחירים החדשים של הדלק כדאי לחזור אל כמה מן העצות בספר, שלא איבדו את חיוניותן
אריה גל
אין זה משנה אם יכהן ראש ממשלה אחר מבנימין נתניהו, אם גם הוא - החדש - ינהג בדיוק אותו דבר    הבעיה היא שהבכירים במדינה עובדים למען עצמם ולא למעננו    ואני חושב, נכבדי השוטר, שזה פשוט לא חוקי! ושעליך להתחיל, בעצמך, בניקוי האורוות!
עמי רוחקס דומבה
לעמרם מצנע אין את היכולת להחיות את השמאל בישראל. אין לו מה לחדש. התפיסה שלו ושל הנהגת מפלגת העבודה נשענת על העבר    מחייה השמאל, חייב להודות בפומבי שכל אותן "הגנות" שחינכו אותו להאמין בהן, לא יחזיקו מעמד. גם אם זה יהיה נאומו האחרון, זה יהיה יומו הראשון של השמאל החדש
רשימות נוספות
סוכל מימוש דוח גולדסטון  /  איציק וולף
'נגביל שימוש בפצצות זרחן'  /  איציק וולף
אהרן ברק: "איננו יכולים להתנהג כבריונים"  /  עידן יוסף
עוד על דוח גולדסטון  /  איתן קלינסקי
לקראת דוח גולדסטון חדש  /  שלמה גזית
ייסורי ריצ'רד הזקן  /  אלכס נחומסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il