X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

אופנה חדשה ישנה הגיעה לעולם הרדוד והמשמים של הפוליטיקאים. כאשר הם נדרשים להכריע בשאלה גורלית: הינתקות, תקציב מדינה, קיצוץ בביטחון, משאל במרכז הליכוד, יש כאלה, שללא הצגות והשהיות מיותרות אומרים הם דעתם לכאן או לכאן.
אלו בדר"כ נציגי הימין המובהק שאצלם אין קשת של צבעים אלא שני צבעים בלבד שמשתלטים כנראה על החיים הפרטיים והציבוריים שלהם: שחור ולבן. לעומתם, יש את השרים שיושבים על הגדר של סדר היום הציבורי ומחליטים לפי הכותרות והסקרים גם של מרכז הליכוד, האם לרדת מהגדר ולהצטרף לאלו שכבר קבעו עמדה או להמשיך להתלבט כמה ימים נוספים, להיות במוקד הסיקור התקשורתי, לעשות קולות וגלים של "לומדים את הסוגיה ומתלבטים קשות".
השרים הכאילו מתלבטים והנפוחים מחשיבות עצמית, עשו לעצמם מנהג שאופייני למנגנוני השהייה. מותחים את הקפיץ של השעון המפעיל את המטען לשעה מסוימת כשהם יודעים מראש שאין להם כל כוונה לפוצץ את המטען. כך נוהגים בימים האחרונים השרים, לבנת, נתניהו וסילבן שלום בסוגיה של הינתקות מרצועת עזה כן או לא .
אני לא מבין מה הסיפור שלהם. הרי עמדתם ידועה מראש. היה ברור לכולם שהם יתמכו בראש הממשלה ובתוכניתו. זה לא מתאים לסדר היום הפוליטי והפרטי שלהם לצאת היום נגד ראש הממשלה. הם לא עד כדי כך עצמאיים ובעלי עקרונות. מה שחשוב זה מה יגידו חברי המרכז. איך הם יקבלו את ההתנגדות או התמיכה בעמדת ראש הממשלה. את חברי המרכז ההזויים בחלקם אותם צריך לרצות. להם צריך להתחנף. אימת יום הדין או אם תרצו יום הבוחר גורמת לויברציות מטרידות אצל כל אחד מהשרים.
אז מה השיטה שהם פיתחו לעצמם אותם שרים צבועים וחסרי חוט שידרה. הם מודיעים לכולם שהם מתלבטים קשות. שהרי, מי שמתלבט חזקה עליו שהוא חושב לעומק, בודק את כל היסודות, הוא לא נמהר, מדובר הרי בגורל העם היהודי בארצו. הדוברים שלהם משחררים הודעות לאקוניות "השר מתלבט, מקיים התייעצויות בימים הקרובים תצא הודעה מסודרת שתבהיר את עמדתו הסופית".... נו באמת, על מי הם באים לעבוד? מה כל הפוזה המשונה והצבועה הזו ? האם נדמה לכם שאנו נופתע כאשר יצא מחדריכם העשנים עשן לבן שיכריז על החלטתו הסופית של השר בעניין ההינתקות. העמדות שלכם ידועות מראש. למדנו להכיר אתכם.
אתם תמיד תזעקו זעקות שבר, איך אפשר לסגת, מה יהיה עם הטרור, איך אפשר להזניח את גושי ההתיישבות. לאחר מספר ימי התלבטות מתוקשרים כמובן, שהרי אם אתה לא מתוקשר בזמן אמת של התלבטות, אתה לא מתלבט באמת. אתה חפיפניק שמקבל החלטות בשליפה. ולראיה, קחו את השרה לימור לבנת. איזה סיקור תקשורתי קיבלה ההתלבטות שלה. למדנו לדעת שיש לה הסתייגויות, שהיא תעלה אותם בפגישתה עם ראש הממשלה. השרה לבנת החזיקה את כולם על אש קטנה כאילו איזה שפן יש לה לשלוף מתחת לתסרוקת החדשה שלה (קוקו כהתחלה של שיער ארוך).
אתמול נודע לנו, שהתקיים דיון בנוגע לקיום דרישותיה כתנאי לתמיכתה בתוכנית ההינתקות. ראש הממשלה מרח אותה כרגיל במכתב של הנשיא בוש לגבי החסינות של גושי ההתיישבות. לא יגעו בהם כך הובטח. שמענו כבר על ניירות חסרי חשיבות של מנהיגים שמחר יעזבו את הבית הלבן. ואני שואל את שרת החינוך, בשביל מה כל ההצגה הזאת ? תתלבטי בשקט. אל תשתפי אותנו. את תהיי יותר אמינה אם תביעי עמדה חד משמעית בלי כל הטררם התקשרותי בנוגע להתלבטות שלך וכמה קשה לך לקבל החלטה. תפרסמי רק את ההחלטה הסופית שלך ולא מעבר לזה.
הגדיל לעשות סילבן שלום. דובריו הודיעו שהוא אוסף נתונים מכל גורם מקצועי. גם הצוות המקצועי במשרד החוץ יושב על המדוכה ומזין אותו בנתונים. השר חושב. השר לומד את הסוגיה ומתלבט. נחמד מאוד. טוב לדעת שיש לנו שר חוץ מעמיק, מודאג ולמדן. האם לא ברור לנו אדוני שר החוץ, שאתה לבד לא תוכל לצאת נגד התוכנית של ראש הממשלה, במיוחד לאחר שאתה כבר יודע שלבנת ונתניהו תומכים בתוכנית. אתה כנראה מעדיף להיות אחרון שיודיע שהוא תומך. למוצא פיו של האחרון מחכים כולם. אם מחכים למישהו, זה הופך אותו לחשוב ובעל משקל. את זה כבר למדת מזמן עוד לפני שהגעת למשרד החוץ.
בכנסים ובחוגי בית של הליכוד, זו טכניקה ידועה, מי שמחכים לו כולם ונכנס אחרון לכנס, הוא האישיות המרכזית. ואתה כמובן היית בסרט הזה המון פעמים. אבל לדאבוני, אין לך את האומץ אפילו אם אתה מאמין שהתוכנית הינה הרת אסון למדינת ישראל, להודיע שאתה מתנגד לה. לא בשביל זה נבחרת על-ידי צאן מרעיתך - חברי המרכז, שאותם אתה נוהג להאכיל לא בעשבים אלא בארוחות כיד המלך במסווה של הרמת כוסית לחג הפסח. אז אנא ממך, על סדר היום הציבורי של מדינת ישראל, יש סוגיות קשות למכביר.
כחבר בכיר בממשלה אתה תידרש לא פעם להחליט בניגוד לפרופיל האידאולוגי שלך המוכר לכולם. עשה טובה לעצמך ולכולנו, חסוך מאיתנו התלבטויות מתוקשרות. תסתגר כמה שאתה רוצה עם היועצים והמומחים המקיפים אותך מכל עבר ותקבל את ההחלטה הטובה ביותר, שנראית לך כראויה. רק לאחר שתקבל החלטה מנומקת צא איתה לציבור ושתף אותו במה שעבר עליך, כיצד קבלת את ההחלטה ומה תוכנה.
על בנימין נתניהו המתלבט הקבוע בכל אמצעי התקשורת כבר נמאס לדבר ולכתוב. זה חסר תקנה. ככה הוא עובד כשר וכראש ממשלה לשעבר. אין לו משהו אחר טוב יותר שהוא מכיר. הוא כבר הביא את השיטה לדרגת אומנות. התרגלנו. העיקר שיוביל את המשק לחוף מבטחים.
בקיצור ולסיכום רבותי השרים המתלבטים. עזבו אותנו במנוחה עם הפוזה של המתלבט, שאולי מזכירה לכם את הפסל של האדם החושב, שממנו אתם אולי מקבלים השראה להתלבטות. לא יודע ולא מעניין אותי. תתלבטו כמה שאתם רוצים בזמן סביר עם עצמכם והיועצים שלכם.
אל תשתפו את הציבור שיודע שהכול בלוף אחד גדול. ההחלטה הסופית שלכם תמיד צפויה. אין לנו ציפיות חלילה להפתעות מרעננות ומרעישות מכל החלטה שתקבלו בנושאים בעלי משקל ציבורי ולאומי . מניות האמינות שלכם גם ככה בנסיגה לאורך שנים. כל התרגילים השקופים של "אני מתלבט משמע אני מתייסר וחושב" לא עובדים עלינו וגם לא מוסיפים לכם נקודות של אימון שכה חסרות לכם.

תאריך:  19/04/2004   |   עודכן:  19/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
איך מחזירה ישראל את הגלגל אחורנית למצב, שיסכן את כולנו ואת כל יהודי העולם
סילבן שלום, שר החוץ
מיכאל שרון
כיצד קרה שבעלות הברית לא פעלו בשום שלב כנגד מכונת השמד הנאצית? האם לא ידעו על הרצח? האם לא האמינו לידיעות עליו? ואולי פשוט היו אטומים לזעקת הנרצחים?
בראותי את הסרט המשובח "מסע הארורים", איני יכול שלא לחשוב על מצב, בו אתה במצוקה איומה עם אופקים של אי תקווה הולכת וגוברת וסוגרת, ופשוט אין לאן ללכת - אנשים סבירים מחווים למול נואשותך מחווה ציני של משיכת כתף; ויש גם אלה שתוכל להשבע שראית אותם בהבזק מחייכים חיוך דק וכמעט בלתי נראה
אברהם שרון
ציונות 2004: אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה, נכון, אם אפשר, עם קצת עזרה מאנשים בני בלי שם שיודעים לעבוד נפלא
עו"ד אברהם פכטר
מייד עם קבלת תיק שרון, בצירוף המלצת הפרקליטות וטיוטת כתב אישום, הכריז היועץ מזוז על בדיקת ההמלצה על-ידי צוות מומחים משלו; האם מדובר בהבעת חוסר אימון בצוות ארבל או קבלת "דעה נוספת" מקצועית ואוביקטיבית? כבר בעבר המלצתי על הקמת צוות ל"בקרת איכות" בפרקליטות, כמו בתעשיות ההיי-טק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il