X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות, יחד עם הצמיחה הכלכלית והפתיחות הרבה למערב מצד מדינות באסיה, לא מעט חברות ישראליות ניסו, ועדיין מנסות, לחדור לשווקים הבינלאומיים ובעיקר לשווקים בהודו וסין אסטרטגיה אחרת, שרצוי שחברות ישראליות ישקלו בכניסתן ליבשת אסיה היא החדירה למדינות ASEAN
▪  ▪  ▪
בייג'ינג [צילום: CobbleCC]

בשנים האחרונות, יחד עם הצמיחה הכלכלית והפתיחות הרבה למערב מצד מדינות באסיה, לא מעט חברות ישראליות ניסו, ועדיין מנסות, לחדור לשווקים הבינלאומיים ובעיקר לשווקים בהודו וסין, שהן בדרך כלל ענקים ואינן מוכרים.
גודלם המוחלט של השווקים במדינות אסיה, מורכבות שרשרות הערך המקומיות ולעיתים הדאגה לגורל שמירת הסודיות והמידע של החברה המייצאת, מקשה מאוד את הכניסה ובלא מעט מקרים נכשלת. בכלל, כל מי שהתנסה בשווקים הבינלאומיים בכלל, ובשוקי אסיה בפרט, יודע היטב שתהליך הכניסה יכול שיהיה כרוך בלא מעט אכזבות וקשיים. אולם, כדי להבטיח כניסה מהירה ואלגנטית ולהצליח בשווקים אלו, נדרשת סבלנות, הבנת התרבות והמודלים העסקיים, ביצוע סקר שוק ע"י חברה מקומית ובעיקר תכנון וביצוע (execution ) מקדים.
אסטרטגיה אחרת, שרצוי שחברות ישראליות ישקלו בכניסתן ליבשת אסיה היא החדירה למדינות ASEAN. בכלל, בבואנו לדבר על אסיה כמנוע הצמיחה הכלכלי של העולם, חשוב שנדע כי אסיה איננה רק הודו וסין. ישנן מדינות נוספות מפותחות ומתפתחות כמו מדינות ה- ASEAN , שהן בעלות מנוע כלכלי חזק. אסטרטגיה זו, יכולה לבסס את הפעילות האסיאתית של החברה, ולשמש כתשתית ראשונית לכניסה מאוחרת יותר לסין והודו, אחרי שצברו ניסיון משמעותי והצלחה באזור זה.
ASEAN למעשה, הוא איגוד של 10 מדינות במזרח אסיה, כאשר מטרתו העיקרית היא לקדם צמיחה כלכלית ופיתוח אנושי ותרבותי באזור. איגוד ה- ASEAN, כרת הסכמי סחר חופשיים עם סין, הודו, קוריאה, יפן, אוסטרליה וניו-זילנד וכמובן בין מדינות הגוש עצמו. הסכמי הסחר יוצרים יתרון חשוב לבחירת אחת מהמדינות, כמרכז אזורי לפעילות השיווקית והלוגיסטית ואף לייצור מקומי.
שלוש ממדינות הגוש, נמצאות במקומות גבוהים בטבלת ה"קלות של עשיית עסקים" של הבנק העולמי. סינגפור נמצאת במקום הראשון , תאילנד במקום התשע עשרה ומלזיה במקום העשרים ואחד. כל הכלכלות העיקריות בגוש היינו וייטנאם, תאילנד, סינגפור, פיליפינים, מלזיה ואינדונזיה, צפויות להמשיך לצמוח בצורה מהירה בשנים הקרובות.
משמעות הדברים היא שחברות ישראליות יוכלו ליהנות מהשילוב של כלכלות צומחות, מקלות יחסית של עשיית עסקים, ריבוי של דוברי אנגלית , תשתיות טובות ברוב המדינות וגודל משמעותי של מעמד הביניים. כל אלו יחד ייצרו הזדמנויות עסקיות מעניינות ביותר.
ההקמה וההפעלה של תשתית שיווקית במדינות ה-ASEAN, זולה ופשוטה באופן יחסי וכאמור בהמשך, יכולה לשמש קרש קפיצה למדינות סין והודו, על-ידי יצירת תשתית ארגונית ולוגיסטית מתאימה והבנה מעמיקה של הצרכים המיוחדים של אסיה המתפתחת מבחינת סוג המוצרים והשירותים המתאימים לאזור.

תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
היא רצתה לרגש את צופיה. "שחיטה" של קצין בצה"ל בתוכנית התחקירים שלה נראתה לה כסיפור מרגש. הוא הגיש תביעת דיבה, וזכה. היא ערערה לעליון... פרופסור אסא כשר, חשב שהיא חצתה קו אדום    הלכתי לארכיון...
אבשלום וילן
מי ש"תפסו" טרמפ על פרשת גלנט כדי לנגח את המגזר החקלאי, שכחו לציין שהחקלאים בישראל נמצאים במצב שאין שני לו בעולם: העובדה כי הם נעדרי בעלות על הקרקע אותה הם עובדים הופכת אותם לתלויים בחסדיו של יו"ר מנהל מקרקעי ישראל שהוא פקיד מדינה
הלל ויס
אין ספק שמתחוללת כאן עכשו במדינה מהפכה תודעתית שמשמעותה תואמת את אירועי ככר 'תחריר' בקהיר. צו המעצר לרב ליאור מלבה את התודעה הלאומית היהודית לא פחות מהפגנות המליונים בכיכר. מן הראוי שמערכת המשפט תכריז על תענית חרטה ושראשיה יתכבדו ויישבו בביתם
אלעזר לוין
פקידי האוצר מזינים את הציבור, הח"כים והעיתונות בידיעות לא-נכונות    ארבע דוגמאות אחרונות מתחום הנדל"ן
אסף (שבי) גטניו
אל הקפיטליזם נוטה להגן על "יצירותיו הנשגבות" (בעלי ההון)    אחריות, כבוד וערכים אינם מוזכרים בספר "התנ"ך לקפיטליסט", שמורכב בעיקר ממספרים    שם תמצאו רק דיברה אחת: "החזק שורד והחלש חייב להיכחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il