X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משתתפי שיחת הוועידה בעיריית שדרות [צילום: מאור מורביה]
שיחת-ועידה באמצעות וידאו שהתקיימה בין נציגי עיריות ותושבים משדרות ומאשקלון לבין השופטים החדשים מוועידת האו"ם של זכויות האדם אינה מפיחה תקווה שופטים היושבים בניחותא למשמע קשיי תושבים הנתונים תחת ירי מתמשך יסייעו לנו? ספק...
▪  ▪  ▪
ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה. אלפי ילדים בשדרות איבדו את ילדותם [צילום: מאור מורביה]

ביום רביעי האחרון (9.3.11) התקיימה בעיריית שדרות שיחת ועידה בווידאו. בצד אחד של המסך - בשדרות - נכחו נציגי עיריות ותושבים משדרות ומאשקלון, ובצידו השני - בז'נבה - נכחו ה'שופטים החדשים' מוועידת האו"ם של זכויות האדם (UN Office of the High Commissioner for Human Rights - OHCHR). בראש חבר ה'שופטים החדשים' עמדה השופטת האמריקנית מארי דיוויס, שאחראית על אלפי התחקירים והתביעות נגד ישראל מאז מבצע עופרת יצוקה. אל מבצע זה יצאה מדינת ישראל כתגובה לאלפי הרקטות ששוגרו מעזה לעבר דרום-מערב ישראל.
יותר משנתיים עברו מאז המבצע, ומועצת זכויות האדם של האו"ם עדיין בוחנת את דרכי הפעולה של צה"ל ואת תוצאות הלוחמה בעזה. אף על-פי כן, את פעולות הטרור של ירי הרקטות לעבר האוכלוסיה האזרחית בישראל והשפעתן על תושבי דרום מדינת ישראל, ובראשם תושבי שדרות והנגב המערבי, ועדה זו ממעטת לבדוק.
לפני כשנתיים, ה-OHCHR ביקש מ'מרכז תקשורת חברתית שדרות' (SMC - Sderot Media Center), לסייע ולאתר נפגעי טרור ישראלים אשר מוכנים להעיד בפני ועדת גולדסטון ביולי 2009. בשיחת הוועידה ברביעי האחרון, SMC התבקש שוב לספק שירותים לוועדה. הפעם, הבקשה הייתה לרכז את נפגעי הטרור בשדרות.
בעשר השנים האחרונות ועד היום לא הוקם גוף אחד מטעם האו"ם אשר עסק בבדיקת התקפות הטילים מעזה לעבר שדרות והנגב המערבי. רק לשם התזכורת: שדרות היא העיר היחידה בעולם המערבי, בה אוכלוסיה אזרחית חשופה להתקפות ולאיומי טרור בעשור האחרון משטח עוין הנשלט על-ידי האיסלאם הרדיקלי.

25,000 תושבים מאוימים; 0 פעילות לזכויות אדם
לאה מלול. העבודה בבי"ח ברזילי קשה [מאור מורביה]

לאה מלול, דוברת בי"ח ברזילי: "איזה עוד בית חולים בעולם היה מרשה לעצמו להמשיך לתפקד לאחר עשר שנים של איום מתמיד של ירי רקטות וטילים?"

כאמור, ביום רביעי האחרון אירחה עיריית שדרות את הוועידה בה השתתפו גם נציגים מהארגון הבינלאומי של עורכי הדין היהודיים (the International Jewish Association of Lawyers). בנוסף לכך, בוועידה השתתפו גם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, חווה גד דוברת ועד ההורים של בית-ספר מדעים אלון בשדרות, דוברת בית-חולים ברזילי באשקלון לאה מלול, ונציגת עיריית אשקלון ענת ברקוביץ'.
לכל אחד מחברי הפאנל ניתנה ההזדמנות להציג את סיפורו למספר דקות. הראשונה הייתה דוברת בית-החולים ברזילאי, הגברת מלול. היא תיארה את העבודה השגרתית בבית-החולים שאינו ממוגן נגד טילי הגראד האירניים הנורים מעזה לעיר אשקלון. מלול סיפרה על טיפול בלמעלה מ-500 מטופלים ישראלים ובמספר מטופלים פלשתינים מעזה: "איזה עוד בית-חולים בעולם היה מרשה לעצמו להמשיך לתפקד לאחר עשר שנים של איום מתמיד של ירי רקטות וטילים?". היא תיארה את העבודה שלה ושל עמיתיה לבית-החולים כקשה ביותר: "ללא חופשות; רופאים ואחיות שדואגים לילדים שלהם; אלפי ילדים הסובלים מפוסט-טראומה; שלא לדבר על ההרוגים מירי הטילים ולמעלה מאלף הפצועים שהגיעו לבית החולים בשנים האחרונות".
חווה גד, שהתנדבה בעבר במרכז התקשורת בשדרות, דיברה בפני השופטים על המשמעות בלהיות מאובחנת כנפגעת טראומה: "אנחנו יושבים כרגע בעירייה, ואתם (השופטים) צריכים לדעת שאין כאן מיגון לגג והוא לא ממוגן נגד רקטות, אין כאן מקלט קרוב. אני בדרך-כלל לא הולכת לשום מקום בעיר אלא אם כן יש מקלט או חדר ממוגן ליד". גברת גד סיפרה איך הפסיקה להיות האימא שפעם הייתה, ושכיום היא כבר לא אותה אישה שהייתה פעם.
כמי שמכיר את חווה, זכור לי במיוחד אירוע ספציפי שהתרחש לפני מספר שנים, בו ראיתי את חווה מתמוטטת בשישי בערב לאחר ארוחת השבת. באותו יום נורו לשדרות שבעה טילים שהתפוצצו בעיר. את הטילים ליוו אזעקות 'צבע אדום'. אחרי כל התפוצצות היא התחילה לרעוד עד שהיא לגמרי התמוטטה על הרצפה, כאשר בכל פעם ינאי, בנה בן ה-9, היה מנחם אותה ומלטף את ראשה באמרו: "אימא, זה בסדר... הקסאם נפל רחוק מכאן".
הדובר האחרון בשיחה היה ראש העיר דוד בוסקילה. מר בוסקילה הזכיר את שמות הילדים שנרצחו מהרקטות, ודיבר בשמם של ההרוגים שהגיעו מכל מיני מקומות בעולם: מרוקו, אתיופיה וברית המועצות לשעבר. מר בוסקילה סיפר שאלפי ילדים איבדו את ילדותם ואמר לחברי הפאנל באו"ם, שהוא מדבר בשמם של 25,000 התושבים בשדרות שלא יכולים להבין מדוע שום מועצה של זכויות האדם באו"ם לא עמדה ופעלה בשבילם.
חברי השופטים בצידו השני של המסך ישבו בניחותא ושאלו רק שאלה אחת: כמה התקפות היו על ישראל מאז סיום המבצע הצבאי בעזה? התשובה הייתה: 535 טילים נורו מרצועת עזה הנשלטת על-ידי חמאס לעבר ישראל מאז סיום מבצע עופרת יצוקה (סמוך להשבעתו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב).
טילים אלו נותנים משמעות חדשה למציאות בשטח: אנחנו חדלים, הם יורים. ובלעז: We cease, they fire...

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנתיים אחרי גולדסטון: ז'נבה בשדרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב בר-און
חוקר החסידות פרופ' דוד אסף סבור שרבים זוכרים את יצירתו של איציק אמנגר, 'שירי המגילה', בעיקר בגלל המוזיקה ולא מפני שהבינו אותה באמת    עתה, עם הוצאת המהדורה המחודשת שלה בתרגומו ובתוספת הערותיו, הוא מבקש להסביר אותה לכולנו
עליס בליטנטל
אחד המחזאים הבולטים בגרמניה של זמננו הוא המחזאי היהודי-הונגרי ג'ורג' טאבורי    על-רקע השואה הנושפת בגבו, הוא כתב את המחזה "יובל", המתרחש ב-1983, יובל שנים לאחר עליית היטלר לשלטון    "יובל" בסטודיו ניסן נתיב, תל אביב
אלישע פורת
עוקשי היה מספר בחסד. כשאנו מזדמנים לעיר עכו ונכנסים למוזיאון שעל שמו, אנחנו תמיד חשים שזו פגישה נוספת עם האיש שהשפיע על שוליות ציירינו השפעה מעמיקה. הדור שלא הכיר את משה פרופס ולא הושפע ממנו, אימץ לו את אמנותו של אבשלום עוקשי
יובל לובנשטיין
מקרר החלב הוא "מכרה הזהב" של החנות    מוצר שוהה בממוצע במקרר יומיים בלבד    הפריט הנמכר בכל מקרר בישראל הוא גבינת הקוטג'    כיום המגמה היא להגדיל את שטחי הקירור למוצרי החלב והגלידות על חשבון הבצקים הקפואים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - העיתונות נגמרת בישראל; מחסור בש"גים בארצות-הברית; מי קובע את גובה להבות הטרור ופינה נעימה לאכול ברעננה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il