X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגעתי לצומת ושם נעמדתי, לא כי רציתי אלא כי מישהו לפני החליט עבורי שאני אעצור ולא אסע. כאן הפסיק המפגן של הסולידריות להיות נחמד והפך להיות מפגן דיקטטורי של אנשים שכופים את רצונם על אחרים
▪  ▪  ▪
5 דקות למען שליט. עכשיו כולם עושים את דברו של המחליט, לא של הריבון הנבחר [צילום: 2 צלמים באילת]

שלשום עמדתי חמש דקות במפגן הסולידריות החברתית למען גלעד שליט. עכשיו אני יושב וכותב על כך, אני שואל את עצמי מה השיג המפגן? מה נשתנה ביום הזה? כלום, לא קרה כלום.
ביום ג' התקיים מפגן של סולידריות חברתית שכל אחד מזדהה איתו. גם אני כמו כל ישראלי מאוד רוצה לראות את גלעד שליט חוזר הביתה. נסעתי לראות מה רמת ההשתתפות של הציבור. מכמות המכוניות בצידי הדרך אני מעריך כי 10% מהציבור הפגין סולידריות עם מארגני המפגן ובעד חזרתו של גלעד שליט.
לאחר זמן מה הגעתי לצומת ושם נעמדתי, לא כי רציתי אלא כי מישהו לפני החליט עבורי שאני אעצור ולא אסע. כאן הפסיק המפגן של הסולידריות להיות נחמד והפך להיות מפגן דיקטטורי של אנשים שכופים את רצונם על אחרים.
בגלי צה"ל הודיעו כבר לפני השעה 11 כי "צמתים רבים יהיו סגורים בשעה 11, צומת יגור, צומת ...", ואני יושב באוטו ושואל עצמי, למה? מי החליט שסוגרים צומת? למה בכל הפגנה מקפידים שלא יסגרו כבישים ואילו היום סוגרים צמתים וכבישים? מתי הפכה הסחיטה להיות צורת הפגנה לגיטימית?
למי הסמכות להכריז על יום ללא חוקים בישראל? עצירה בשולי דרך מהירה שלא במצב חירום הינה אסורה, אבל היום מאות עצרו, עמדו, נפנפו בסרטים צהובים או סתם בידיהם ולא קרה כלום, לא הייתה אכיפה. מדוע? מי החליט?
התמונה חוזרת על עצמה בצמתים אחרים שם ירדו המפגינים לכביש ועצרו את התנועה. למה? מי הרשה? במקומות אחרים עצרו המכוניות באמצע הדרך וחסמו את הכביש לנסיעה.
אז נכון זה רק חמש דקות וזה בשביל גלעד שליט, אז מותר? האם הסכמנו על העיקרון שהפכנו למדינה שאינה שומרת חוק ועכשיו נותר רק לדבר על התנאים, מתי מותר להפר חוק בצורה מאסיבית ומתי לא?. ביום ג' העמידו אותי חמש דקות במפגן, לא כי רציתי אלא כי הכריחו אותי, כי מישהו חשב שהוא יודע יותר טוב וכי אני כאזרח של מדינה דמוקרטית לא זכאי לבחירה חופשית ודעה משלי. עכשיו כולם עושים את דברו של המחליט, לא של הריבון הנבחר.
ומחר יחליטו בעבורי על נושא אחר ואחר כך על עוד נושא ופתאום אנחנו נימצא במדרון חלקלק שבו אחדים כופים דעתם על הרוב כי הם חושבים שהם יודעים טוב יותר.
כאן הרגע לעצור ולחשוב, האם אנו באמת רוצים ללכת בכיוון שבו המיעוט כופה את דעתו בכוח על אחרים וגם על הממשלה? לעשות מעשה המנוגד לבטחון המדינה. מטרת המארגנים הייתה לכפות על הממשלה מהלך המנוגד לעקרונות הממשלה, לגאול מיסוריה משפחה אחת על חשבון סיכון כלל אזרחי מדינת ישראל. המארגנים שואפים לחייב את הממשלה הנבחרת לשלם כל מחיר, גם בחיי אזרחים או חיילים שהיום הם עדיין אלמונים.
וכך תלמידים בהרצליה נאלצים בעל כרחם להשתתף בעצרת וצעדה, ישראלים בכל הארץ נאלצים בעל כרחם לעמוד חמש דקות במפגן שאינם רוצים להשתתף בו, ומה הלאה? פריצה לבית הסוהר ושחרור של אסירי חמאס למרות התנגדות של הממשלה?
מאבק זה כבר לא בידי משפחת שליט אלא בידי אלה שעקרונות הדמוקרטיה ובחירה חופשית אינם נר לרגליהם. אלה שאנרכיזם מניע אותם. אם לא נעצור האנרכיזם לא ישלוט רק בבילעין בימי שישי, הוא יהיה חלק מחיינו, בכל מקום.

תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמש דקות אנרכיה בשביל שליט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה
אחד שנאלץ  |  17/03/11 09:47
2
דעתי כדעת כותב המאמר
יוסי שפניר  |  17/03/11 11:46
3
מסכים,להפיץ ברבים ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  17/03/11 13:16
4
גם בצומת שילת אנסו אותי לעצור
חדוה,מודיעין  |  18/03/11 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל וולט
הגיע הזמן ללמוד מיפן ולא לחוות את כל האסונות על בשרנו. הכור בדימונה ישן ומסוכן - במקרה של רעידת-אדמה, יהיה אסון. יש לסגור את הכור בדימונה ולא לנסות את מזלנו מול כוחות הטבע האימתניים
הרב אליהו קאופמן
לפני כשנתיים עדיין האמינו אנשי שמאל ששובו של דרעי יחזיר את הגלגל הפוליטי אחורה, וימתן לאומנות אצל החרדים הספרדים. הסברתי להם שזהו חלום באספמיה, משום שדרעי הפך מזמן לאיש ימין קיצוני - כי שם מרוחה פרוסתו האלקטוראלית
איילת רז
ההסכם עוד לא גובש, ולכן שביתת העו"סים ממשיכה. חייבים לנצל את המומנטום, את התגייסות העובדים ואת התמיכה הציבורית המדהימה, ולהמשיך עם הדחיפה הזו עד להשגת הסכם שבו לא מוותרים על דרישות הבסיס שלנו - שינוי מבנה השכר וצו ההרחבה לעו"סים המופרטים
בומה ענבר
גם השנה נטענו אלפי עצי זית בכפר סאלם, ממזרח לשכם, יחד, ישראלים ופלסטינים, במקום העצים שחובלו בידי מתנחלים מ"חוות סקאלי" ומאלון מורה    ממשלות חותמות הסכמים; אנשים עושים שלום
דודו אלהרר
כמה אפשר להצליף בך? מתי תתנערי ותקומי על כל משנאייך דורשי רעתך, אויבייך מתוכך? כנופיות של קנאים וסיקריקים בימינו עוטות על עצמן מחלצות זכויות אדם, ובשם זכויות האדם שאינן אלא בצע כסף וטימטום גמור, תובעות לך הרס וחורבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il