X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זרקור קצר על כמה מהמתמודדים האפשריים של המפלגה הרפובליקנית ועל עמדותיהם בנוגע ליחסי ארצות הברית-ישראל
▪  ▪  ▪
מחזקים קשרים [צילום: AP]

לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית הצפויות להתקיים תוך פחות משנתיים, קיימת ספקולציה רבה ביחס לזהות הרפובליקנים שיבקשו להשיג את המינוי של מפלגתם במטרה לקרוא תיגר על הנשיא ברק אובמה בשנת 2012. מאז חודש ינואר 2011, שלושה מועמדים אפשריים, ערכו ביקורים בישראל, במטרה לחזק את כשירותם בתחום מדיניות החוץ. יצוין, כי גם אובמה עצמו הגיע לישראל במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2008, והוא עשוי לשוב ולבקר כאן בעתיד הקרוב כשמערכת הבחירות של 2012 לנגד עיניו. להלן זרקור קצר על כמה מהמתמודדים האפשריים של המפלגה הרפובליקנית ועל עמדותיהם בנוגע ליחסי ארצות הברית - ישראל.
היילי ברבור, מושל מדינת מיסיסיפי
כמושל, צבר ברבור ניסיון מוגבל ביחסי ארצות הברית-ישראל. עם זאת, הוא ביקר בישראל בפברואר השנה, במטרה להפגין את יחסו הרציני לתחומים של מדיניות חוץ וביטחון לאומי. ברבור, שהגיע לארץ כאורח הקואליציה היהודית הרפובליקאית, אמר בכנס הרצליה 2011, כי היחסים של ארצות הברית עם ישראל מקדמים את עוצמתה הכלכלית, הטכנולוגית והצבאית של ארצות הברית. ברבור, המשתייך לכנסייה הפרסביטריאנית, הבטיח לקהל שומעיו, כי "הרוב המכריע של הנוצרים באמריקה קשורים בטבורם ליהודים האמריקנים בעמידה לצידה של ישראל בשעה קשה זו, או בכל שעת משבר אחרת".
מיץ' דניאלס, מושל מדינת אינדיאנה
דניאלס, כוכב עולה בשורות הימין, לא השמיע הצהרות פומביות רבות על ישראל. באירוע של מכון הדסון שהתקיים בניו-יורק בשנת 2009, כינה דניאלס את ישראל "בת ברית", ואמר, כי לישראל יש הזכות להגן על עצמה ואם הדבר נדרש – גם באמצעות תקיפתה של אירן. כמו-כן, במעמד קבלת פרס מטעם הליגה נגד השמצה באותה שנה, הוקיע דניאלס במילים נחרצות את האנטישמיות, ובפרט את זו האיסלאמית.
ניוט גינגריץ', לשעבר יושב-ראש בית הנבחרים של ארצות הברית
גינגריץ', אחת הדמויות הקיצוניות ביותר במפלגה הרפובליקנית, ידוע ומוכר בעמדותיו הפרו-ישראליות. גינגריץ' אמר לג'רוזלם פוסט בשנת 2009, כי על ארצות הברית לשלוח לישראל מסר ולפיו "אנו בעד הישרדותה של ישראל" ו"לא נסכין עם אירן גרעינית". במאמר שפורסם בעיתון ישראל היום בשנת 2010 , מתח גינגריץ' ביקורת על מדיניותו של הממשל הנוכחי ביחס לאירן ולטרור באמרו כי: "התחמקות מהעימות עם רוע תוביל לשואה שנייה". עוד הוא כתב כי "השגיאות של הבית הלבן יגבו מחיר כבד". גינגריץ' הוא הרפובליקאי הראשון שהחל כבר במרס השנה בגיוס כספים לבחירות לנשיאות בשנת 2012. לאחרונה קרא לנשיא האמריקני הבא להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים.
מייק האקאבי, לשעבר מושל מדינת ארקאנסאו
האקאבי, כומר בפטיסטי לשעבר, שערך את ביקורו החמישה עשר במספר בישראל בחודש ינואר השנה (2011), מבסס את רוב תמיכתו בישראל על האמונה. "יש לי חברים יהודים רבים, והם נוהגים לומר, "אתם האוונגליסטים אוהבים את ישראל יותר מאיתנו" אמר האקאבי לעיתונאי ניו-יורקי בביקורו הקודם בארץ. בנאום שנשא בישראל אמר האקאבי: "אני מבטיח לכם, אין לכם חבר טוב יותר בעולם הזה מאשר הנוצרים ברחבי העולם, היודעים מהיכן באנו ויודעים עם מי עלינו להישאר בני ברית וחברים". האקאבי הגן על פעילות צה"ל במטרה למנוע את המשט הטורקי לעזה, והוא תומך בהתנחלויות היהודיות ביהודה ושומרון. הוא אינו מאמין בפתרון "שתי המדינות", לפחות לא "על אותה פיסת קרקע". למעשה, האקאבי אינו מחשיב את "הפלשתינים" כלאום לגיטימי. "אין באמת דבר כזה, פלשתיני", הוא אמר במסע הבחירות שלו בשנת 2008. "מדובר בכלי פוליטי שנועד לנסות לקחת אדמה בכוח ממדינת ישראל".
ג'ון האנטסמן ג'וניור, שגריר ארצות הברית בסין ולשעבר מושל מדינת יוטה
כשגריר האמריקני בסין, האנטסמן הוא אחד המועמדים האפשריים היחידים של המפלגה הרפובליקאית, המציג כישורים מוכחים בתחום מדיניות החוץ, אך החוויה הישראלית שלו החלה למעשה כאשר כיהן כמושל מדינת יוטה. בחודש מאי 2009, עמד האנטסמן בראש משלחת סחר לישראל, שנועדה להרחיב את "היחסים האסטרטגיים" בין יוטה לבין ישראל. בסוף הביקור, שיבח האנטסמן את ה"דינמיות" הישראלית ואמר שארצות הברית יכולה הן "ללמוד" הן "להפיק תועלת" מיחסיה עם ישראל. "האנשים בישראל ריגשו אותי עד עומק לבי", הוא אמר. "הם חשים סוג של קירבה לארצות הברית. יש תחושת חברות גדולה, תחושת שותפות גדולה". התפטרותו של האנטסמן. מתפקידו כשגריר תיכנס לתוקף ב-30 באפריל, 2011.
שרה פיילין, לשעבר מושלת מדינת אלסקה, ומועמדת לסגנית הנשיא בבחירות לנשיאות ב-2008
פיילין מעולם לא ביקרה בישראל, אך הציבה דגלון של מדינת ישראל במשרדה בג'ונאו שבאלסקה. בדיון הפתוח בין המועמדים על משרת סגן הנשיא בשנת 2008, הביעה פיילין תמיכה בפתרון "שתי המדינות", הבטיחה להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, וכינתה את ישראל "בת בריתה הטובה והחזקה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון". מאוחר יותר אמרה פיילין, כי ארצות הברית אינה יכולה "למתוח ביקורת" על פעולות שישראל עשויה לנקוט כדי להגן על עצמה מפני אירן. בראיון עם ברברה וולטרס מרשת אי.בי.סי, שנערך בחודש נובמבר 2009 , חרגה פיילין מהמדיניות האמריקנית הרשמית זה 40 שנה כאשר קראה להרחבת ההתנחלויות הישראליות. "אינני סבורה, כי לממשל אובמה זכות לאסור על ישראל להרחיב את ההתנחלויות", היא אמרה. עוזריה של פיילין אמרו, כי ביקור בישראל ניצב במקום גבוה בסדר יומה של המושלת לשעבר.
טים פלנטי, לשעבר מושל מדינת מיניסוטה
פלנטי התמקד בישראל בעיקר בהקשר של יחסיה עם מדינתו מיניסוטה. בשנת 2008, עמד פלנטי בראש משלחת סחר לישראל, ונועד עם ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, שעמו הוא דן ביחסים האסטרטגיים בין ישראל למיניסוטה בכל הקשור לפיתוח אנרגיות מתחדשות. לאחרונה, החל פלנטי למתוח ביקורת על מדיניותו של הבית הלבן כלפי ישראל. "ממשל אובמה הפגין חוסר נכונות מדהים לעמוד לצידה של ישראל באו"ם, ארגון בעל היסטוריה ארוכה של האשמת ישראל כמעט בכל בעיה במזרח התיכון", אמר פלנטי על-רקע דיווחים על כך שארצות הברית עשויה לתמוך במועצת הביטחון בהצהרה נשיאותית האומרת, כי מפעל ההתנחלויות של ישראל אינו לגיטימי. "הגיע הזמן ששגרירנו באו"ם יגלה קצת מנהיגות, ישרטט קו בחול ויגן על בת בריתנו ההיסטורית".
מיט רומני, לשעבר מושל מדינת מסצ'וסטס
רומני, מורמוני, שלא הצליח להשיג את תמיכת מפלגתו במועמדותו בשנת 2008, אמר לג'רוזלם פוסט בשנת 2007, שישראל היא "חברה נאמנה ובת ברית באזור שהופך עוין יותר ויותר". בתגובה לשאלה כיצד ינהל את היחסים בין ארצות הברית לישראל, הבטיח רומני, כי ממשלו ישאף לעצור את זרימת הכספים וכלי הנשק לחמאס ולחיזבאללה, יעמוד על כך שהפלשתינים "יזנחו את דרך הטרור ויכירו בזכותה של ישראל להתקיים", ויעבוד במרץ למימוש פתרון "שתי המדינות". עם זאת, לרוב, רומני דיבר על ביטחון ישראל בהקשר של "איום ג'יהאדיסטי" רחב יותר מצידה של אירן. בכנס הרצליה שהתקיים בשנת 2007, אמר רומני, כי על ארצות הברית למנוע מאירן להשיג פצצה גרעינית, וזאת כדי להגן על ישראל, "ובסופו של דבר, על העולם כולו". רומני ביקר בישראל שוב בחודש ינואר השנה, ולאחרונה מתח ביקורת על ממשל אובמה בעמוד הדעות של המגזין "נשיונל ריוויו" על כך שהממשל "מבקש להתרפס בפני העמדה הערבית" על חשבונה של ישראל.

תאריך:  19/03/2011   |   עודכן:  19/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועמדים אפשריים לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
להשפעות השליליות הרבות של הסיוע הצבאי האמריקני לישראל, ניתן להוסיף גם את טיפוח התדמית של חולשה, המחלישה את ישראל מול אויביה    נחמן פביאן מראיין את ירדן גזית
מרדכי קידר
הברחות הנשק לעזה שאינן פוסקות לרגע, הן אמירה פלשתינית ברורה וחדה - לנתניהו, לאירופה, לארה"ב, לאו"ם ולארגונים הלא ממשלתיים בכל העולם: "מדינתנו תהיה חמושה עד האוזניים בנשק המודרני ביותר, ואירן יחד עם בעלי בריתנו תוודא כי המדינה הפלשתינית העתידה לקום, תהיה מפורזת רק בחלומותיו של נתניהו"
גבריאל בן-עמי
תנועות השמאל הסוציאליסטיות באירופה יצרו במהלך השנים קואליציה מוזרה עם האיסלאמיסטים האנטישמים    להבדיל, תנועות הימין הלאומי האירופיות החדשות מתגלות לעת עתה כידידותיות מאד לישראל
איציק סיבוש
אחד ממקדמי הרעיון הנואל, כי הפלשתינים נפלו קורבן ל"פשעי אירופה" במלחמת העולם השנייה מצד אחד, ולפשעי "קורבנות השואה" הציוניים מצד שני, הוא דריס ואן אגט    מעריציו הקימו לכבודו קבוצת דיון ותמיכה בפייסבוק, שבו יוכלו הם לקרוא את התשובה הזאת
עמוס גורן
העם אומנם חש כי השלטון הישן היה מושחת יותר מכל ההערכות הפרועות שנשמעו במשך השנים בסלונים של ימי שישי, ולכן גם יצא למהפכה בערב פסח תשפ"ח    אך רק פקודה מס' 1 הבהירה לו באמת עד כמה צדק    כתבה שלישית ואחרונה משנת 2028
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il