X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו מנסים לא לחיות באמת בישראל, אלא לעקוף אותה, כאילו אנחנו לא באמת כאן כפי שלימדו אותנו הכבישים העוקפים, עוקפי ישראל, אין באמת אפשרות לעקוף את הבעיות האמיתיות. הפקק שחסכתם בציר אחד, יחזור בהמשך הדרך, אולי היום אולי מחר אין מה לראות כאן, תעקוף
▪  ▪  ▪
עקיפה עקיפה
ארצנו מלאה בכבישים עוקפי כבישים עוקפי מציאות, שגם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך לא מצליחים לעקוף כלום. לא את החיים במזרח התיכון, לא את המלחמות, לא את העוולות החברתיות, לא את הכיבוש, לא את הפערים, לא את העוני, לא את האטימות ולא את האדישות

   רשימות קודמות
  פייסבוק כתירוץ
  ה-Html סובל הכל
  אשליית הטוקבק
  דמוקרטיה מקוונת

סעו בכביש ישראלי טיפוסי ותראו אותה. היא תהיה שם. תגיח מצד ימין או משמאל. העקיפה. אתם עשויים לחשוב שמדובר בעניין שבשגרה. אתם צודקים, מדובר בעניין שבשגרה, השגרה הישראלית. ישראלים אוהבים לעקוף, בעיקר אלה הרעשניים והגסים שבהם, אבל לצערנו, העקיפה הישראלית היא מאפיין בולט בישראליות. קשה לנו לנתק אותה מאיתנו. אנחנו מחפשים קיצורי דרך, לא ללכת כמו כולם, לא ללכת בתלם, לנסוע בשולי הדרך בשביל להגיע מהר יותר ל... לאנשהו.
החיסרון בעקיפה הוא העובדה שאנחנו מנסים לעקוף את הדרך שעלינו לעבור. לא להתמודד עם הדרך שיש לנסוע בה. ה"עקפנות" הישראלית היא מטאפורה לניסיון שלנו לא להתמודד עם קשיי היומיום בעיסה הים-תיכונית שאנחנו חיים, מתים, נהרגים, הורגים, יולדים ונולדים בה.
ומה אנחנו עושים עם ההרגל המגונה שמנסה לעקוף את החיים? הופכים אותו לחיים עצמם. אנחנו מנסים לא לחיות באמת בישראל, אלא לעקוף אותה, כאילו אנחנו לא באמת כאן. ארצנו מלאה בכבישים עוקפי כבישים עוקפי מציאות, שגם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך לא מצליחים לעקוף כלום. לא את החיים במזרח התיכון, לא את המלחמות, לא את העוולות החברתיות, לא את הכיבוש, לא את הפערים, לא את העוני, לא את האטימות ולא את האדישות. למעשה, ה"עוקפים" שלנו מצליחים לשמר היטב את האטימות, חוסר הסולידריות והאדישות הישראלית. רחוק מהעין, רחוק מהלב. אין מה לראות כאן, תעקוף.
כאשר רופאים מבצעים ניתוח מעקפים הם עושים זאת על-מנת למצוא נתיב חילופי לאספקת דם. הם עושים זאת כיוון שמערכות חשובות בגוף קורסות. אם זה המצב, מה זה אומר על ניתוחי המעקפים שהפוליטיקאים הישראלים ביצעו במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות? האם הגוף כל-כך חולה שיש למצוא נתיבים חלופיים על-מנת לטפל בו? או שעקפו אותנו לדעת מבלי למצוא פתרון אמיתי ולטפל בבעיות עצמן, ולא לעקוף אותן?
יש משהו מתסכל במדינה ובעם שאינו מרגיש צורך להביט נכוחה על מציאות חייו. פערים בלתי נסבלים בין מי שמתלבטים בין חופשה באיים הקריבים או באיים המלדיבים, לבין מי שלא יוכלו לחלום היכן המקומות הללו נמצאים. כפי שלימדו אותנו הכבישים העוקפים, עוקפי ישראל, אין באמת אפשרות לעקוף את הבעיות האמיתיות. הפקק שחסכתם בציר אחד יחזור בהמשך הדרך, אולי היום, אולי מחר. בזמן שבמדינות השכנות לנו הופכים את השלטון על פיו, בישראל מנסים לעקוף את הבעיות החברתיות, הפוליטיות, הביטחוניות, מה לא. מי שלא מאכיל את עניי עמו בעת שלום, שלא יצפה שהם יגלו נאמנות עיוורת בעת מלחמה או משבר, שלא יצפה שיהיה להם הכוח לצאת לקרב על בטן ריקה. הישראלים צריכים להתעורר מניתוחי המעקפים המיותרים שביצעו בהם הפוליטיקאים המיותרים שניצלו את כס השלטון, ולעקור מן השורש את תפישת ה"עקיפה" שפשתה בחברה ובתרבות הישראלית.
מי שלא מצליח לנוע ישר, יתקשה מאוד למצוא נתיב עוקף בדרך שאף אחד לא יודע לאן היא מובילה. המטאפורות ברורות: המצב החברתי, הפוליטי, התחבורתי והביטחוני שלובים יחדיו. המלחמה משרתת את חוסר הנכונות לטפל בפערים החברתיים הבלתי הגיוניים והבלתי אפשריים במדינה הבוחרת לחיות על חרבה. מי שמנתק את הגישה מ-ואל אופקים, נתיבות, שלומי, קריית שמונה, שכונת התקווה, יפו, לוד ועוד מהמרכזיות הישראלית, לא יספק להם דרך עוקפת. הוא ינסה לעקוף אותם. אבל אי-אפשר באמת לעקוף את מי שבונים את המדינה, מנקים אותה ומאכילים אותה.
פתרון הבעיות שנמצאות כבר יותר משישים שנה על סדר היום הישראלי, לא בדרכי מעקף אלא באופן ישיר, ברור ואמיתי, ינתק את הצורך שלנו במעקפים ובתשובות שווא שלא מחזיקות מים. הישראלים לא צריכים עוד ראש ממשלה שיבנה להם מסלול שיעקוף את הבעיות האמיתיות, אלא מי שיבחר לנסוע בדרך הקשה, הפקוקה, האכזרית והמדהימה שהיא היא מציאות חיינו. נקי-כפיים, מי שיודע רעב וצמא מהו, מי שפיו לא יודע לשקר ומי שבוחר בדרך הישירה כי מבחינתו אין, פשוט אין, דרך אחרת. יש בישראל רבים כאלו, אני מאמין שרוב הישראלים כאלו. הם ראויים למנהיג שיוביל אותם בדרך הזו ולא ינסה לקצר את הדרך או לעקוף אותה. כי מי שמנסה לקצר או לעקוף את מציאות חיינו, יגלה שהוא לא מוביל אותנו לשום מקום.

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוקף ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיד לפה, מפה לפה, ומתחת לשולחן
עם ישראל חי!  |  23/03/11 16:59
2
למה כל דבר שקשור בנו צריך
אזרח ישראלי  |  23/03/11 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריק שלו
חג פסח מתקרב ורבים מאיתנו רוצים לקחת חופשה מהעבודה. האם מותר על-פי חוק להעסיק אותנו בערב פסח, כמה ימי חופשה נקבל והאם חובתו של הבוס להעניק לנו מתנה לחג?    כל מה שאתם העובדים צריכים לדעת על עבודה במהלך החג
עו"ד יוסי דר
כאשר על מנהיג בדרג של נשיא המדינה נגזר להיכלא לשבע שנים, נפרץ מחסום בתודעת הציבור    כשיגיע תורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - יהיה זה כבר עניין של הרגל    האיש בעל התיקים הפליליים הרבים צריך לפחד גם מ"התזת" ראשו הוא...
אברהם בן-עזרא
שמא הקבלן? או אולי - הדיירים? ואולי יהיה זה מומחה בית המשפט - אשר ירוויח מפיצול בדיקתו, כי את התשלום עבור חוות הדעת הוא כבר קיבל, ויש להניח כי ידרוש תשלום נוסף עבור השלמת חוות דעתו?
חנן וייס
שש טעויות נחות בסלו של הנשיא השמיני לשעבר של מדינת ישראל    הוא חבש כיפה בפרהסיה, נולד כשעורו שחום וטעה כשפנה ליועץ המשפטי לממשלה    היה עליו לקרוא בספרו של יוסי שריד את המשפט הבא: "אני בן טובים, כי בני רעים הם בד"כ פרענקים, ואני אשכנזי אסלי"
מנחם רהט
זכייתו של הסרט "זרים לא עוד", בפרס האוסקר לסרט התיעודי הקצר לשנת 2010, חידשה את הקמפיין המעוות להשתקעות העובדים הזרים במדינה, שמטרתו לאַיֵן את המדינה מיהדותה    היום דורשים העובדים הזרים זכויות לילדיהם, מחר ידרשו גם לעצמם, ומחרתיים יביאו הנה את הוריהם ושאר קרוביהם בתואנה של איחוד משפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il