X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון רואים קשר ישיר בין קריאות של אנשי סגל באוניברסיטה להטלת חרם על מדינת ישראל, בתואנה כי זו "מדינת אפרטהייד", לבין החרם של אוניברסיטת יוהנסבורג על האוניברסיטה הנהלת המוסד האקדמי ממשיכה בשתיקתה המסוכנת
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בן-גוריון. חופש ביטוי פוגעני [צילום: AP]

ימים מלאי אירועים עוברים על תושבי באר שבע בכלל והלומדים באוניברסיטה המקומית בפרט. מה שהחל בהתקפת גראדים נוספת בעיר, המשיך בחרם אקדמי של אוניברסיטת יוהנסבורג וביום שלישי (29.3.11) נוספה על כך התבטאותה המזעזעת של פרופ' קלרה קדם נגד מערך המילואים.
אז למען פישוט המשוואה נתחיל מהסוף:
ביום שלישי שעבר אחר-הצהריים, שלחה פרופ' קלרה קדם מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון, מכתב לתיבות המייל האישיות של הסטודנטים ובו הודעת הסתה נגד אירוע למען הסטודנטים המשרתים במילואים, אירוע שמאורגן על-ידי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה.
פרופ' קדם טוענת שאירוע שכזה הוא גזעני. בנוסף, מציינת קדם כי "המודעה (על אודות האירוע) היא ברוח ההחלטות הגזעניות שמוצעות (ורובן מתקבלות) השכם לבקרים בכנסת".
"פוליטיזציה של האקדמיה"
בהחלטת המל"ג מה-21 בדצמבר 2010 ניתן לראות בפירוש ש"אין לעשות פוליטיזציה של האקדמיה". פרופ' קדם לא רק שהרשתה לעצמה להתבטא כך ולשלוח מסר פוליטי ללא קשר ללימודים, אלא התבטאה בחריפות נגד אירוע הוקרה לסטודנטים אשר מתייצבים לשירות המילואים, על חשבון חיי משפחה, לימודים וקידום אישי ומקצועי. כל זאת תוך מוכנות לסיכון החיים.
כולי תקווה שתגובת האוניברסיטה שהצהירה כי "אם נעשה שימוש לא הולם ברשת האוניברסיטה, הוא ייבחן לגופו" - אכן תתממש, ולשם שינוי לא תהיה שוב עצימת עין ופעילות ברמה הצהרתית בלבד.
חופש ביטוי הרסני
כעת אמשיך בניתוח המשוואה ואתייחס להודעה מיום חמישי (24.3.11) בדבר החרם שהטילה אוניברסיטת יוהנסבורג על אוניברסיטת בן-גוריון. בעקבות ההחלטה הודיעו עשרות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון כי הם רואים קשר ישיר בין קריאות של אנשי סגל באוניברסיטת בן-גוריון להטלת חרם על מדינת ישראל, בתואנה כי זו "מדינת אפרטהייד" לבין החרם של אוניברסיטת יוהנסבורג.
קריאות מסוג זה ייעודן לבודד את האקדמיה הישראלית, והן גורמות לפגיעה קשה בחופש האקדמי. לצערנו, רצה הגורל וקריאותיהם של אותם מרצים "נושאות פרי" והנה הוחלט להטיל חרם אקדמי על מוסד ישראלי. קל להבחין בקשר בין החלטת אוניברסיטת יוהנסבורג למאמרו של ניב גורדון מ'לוס אנג'לס טיימס', בו קרא להטיל חרם כלכלי, תרבותי ופוליטי על ישראל. מכתב תמיכה בגורדון פורסם באתר ה-BDS, המקדם את החרם התרבותי והכלכלי נגד מדינת ישראל ועליו חתומים אנשי אקדמיה ישראלים נוספים.
חופש הביטוי הוא זכות חשובה מאין כמותה, אך שימוש בו לקריאה לפעולה נגד האקדמיה בישראל ונגד החופש האקדמי של הסטודנטים, הוא פגיעה בזכויות ובחופש הביטוי של רבים.
החרם של אוניברסיטת יוהנסבורג הוא הראשון (וכולי תקווה שהאחרון), אך חשוב להבין שכרגע החופש האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון ושל הסטודנטים שלה נפגע מכך, ואין להתעלם מהקשר והאחריות של ניב גורדון ואנשי סגל נוספים לצעד זה.
שתיקת אוניברסיטת בן-גוריון
האוניברסיטה צריכה להפסיק את עצימת העין ועליה להתעורר ולפעול, שכן פעילותם של אלה החפצים בחרם אקדמי על ישראל מתוכנו גוברת, וקרבה השעה שהקהילה האקדמית בישראל תבודד. יש לפעול בצורה ברורה, שכן חוסר תגובה מחמיר את הבעיה.
וכך, כאשר מנתחים את המצב בהיגיון פשוט, התמונה שמצטיירת איננה מחזה מרהיב. שכן אפשר להבין שקריאה לחרם מצד אקדמאים ישראלים, בנוסף לחוסר התגובה מצד האוניברסיטה - מובילים לחרם אקדמי על האוניברסיטה ולפגיעה בחופש האקדמי של הסטודנטים. זאת לצד התבטאויות מסיתות וחסרות בסיס נגד חיילי מילואים.
נראה שיש אנשים שכנראה היגיון פשוט גדול עליהם ואני משאיר לכם את תגובתו של פרופ' גורדון כפי שהתפרסמה: "כמובן שיש לסטודנטים זכות לכתוב מכתב ולהביע את עמדתם הנחרצת, גם כאשר מטרתם של הסטודנטים לפגוע באופן אנוש בחופש הביטוי בישראל". על זה נאמר: "כל הפוסל - במומו פוסל".

הכותב הוא רכז תנועת "אם תרצו" באוניברסיטת בן-גוריון.
תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  06/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1+1=2? היגיון פשוט או כשל לוגי של פרופ'?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה הזמן
מהפך 77  |  6/04/11 20:21
2
חופש הביטוי הוא ערך עליון
המומחה  |  7/04/11 00:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
את שונאי ישראל בתוכנו צריך וחובה לשנוא שנאה יוקדת, שנאה חזקה שתגבר על שנאתם ותכריע אותה אפיים ארצה    עמוס עוז רוצה להשתחרר ממדינת "הסיוט". על כן הוא מוזמן אחר חרפה לגרש עצמו מכאן לגרמניה המפורסמת בהומניות שלה
מיקי גולדווסר
על ישראל לגייס את כל הגורמים הרלוונטיים ולהעמיד את השופט ריצ'רד גולדסטון בראשם, בקריאה לקבל אות חיים מגלעד שליט ולהעניק לו ביקור של הצלב האדום, כמצווה בכל חוקי ואמנות המדינות
עמוס עמירן
לאחרונה התבשרנו שמנכ"ל משרד ההסברה עומד לצאת למסע הסברה ארוך במדינות שונות ואליו יתלווה מתורגמן לאנגלית, שכן, כנראה, שליטת מנכ"ל במשרד ההסברה אינה טובה מספיק. האם לא חשב השר הממונה עליו כי לתפקיד דרוש אדם שידבר אנגלית טובה? האם לא חשב שר ההסברה כי ידיעת השפה היא תנאי הכרחי?
אראלה גולן
כולם יודעים שרוב הרופאים המתמחים עושים 9-7 תורנויות בחודש, בפריפריה גם 10, שבהן הם עובדים כ-25 שעות; ששכרם של המתמחים ורופאים צעירים מוגבל ומעליב; ושהמצב הנוכחי ברפואה הציבורית חמור ובלתי נסבל, ואף כרוך לעתים בסיכון חיי אדם    יודעים ושותקים!
עמי דור-און
רק אם בראשות ממשלת ישראל יעמוד בעתיד הלא רחוק בן עדות המזרח יוכלו הישראלים לקבוע ללא עוררין, כי הטיעון של אפליית בני עדות המזרח איבד את משמעותו. ואולי דווקא ראש ממשלה "ספרדי" יציג בפני אזרחי ישראל דמות טובה יותר של מנהיגות, של כיבוד ערכי הלאום היהודי, של צניעות וענווה, של הימנעות מבזבוז חסר שליטה של כספי ציבור, וכל אותן תכונות הראויות לעטור ככתר מלכות את מצחו של שליח ציבור בתפקיד הקשה ביותר בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il