X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוף-סוף הקיץ הקץ על מפגע התחנה המרכזית החדשה של תל אביב באיחור של 44 שנה החליטה העירייה לפנות את מפלצת הבטון העירונית, שגרמה לנזק כספי גדול לבעלי העסקים שבמרכז הקניות האומלל שלה ולפגיעה חמורה באיכות חייהם וברכושם של דיירי הסביבה הפרויקט הכושל התברר ככר פורה לצמיחתן של בעיות חברתיות, של ריכוזי הומלסים, מהגרי-עבודה ומסתננים למיניהם, לעסקים פיראטיים ולזנות
▪  ▪  ▪
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. תקווה שהתנפצה [פלאש 90]
זרות בתחנה [צילום: פלאש 90]

הומלס על ספסל [צילום: פלאש 90]

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב שובקת, סוף-סוף, חיים. 44 שנים, מאז שהגיחה לאוויר העולם, נדרשו לעיריית תל אביב כדי להגיע למסקנה הנחרצת שהמדובר במפגע סביבתי שיש לפנותו.
גם כך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אלא שעל הפגע הרע הזה נאלצים לשלם ביוקר לא רק דיירי הסביבה, שחייהם הפכו זה מכבר לגיהנום ושערך-דירותיהם ירד לשפל המדרגה, אלא גם יותר מאלף בעלי עסקים, שרכשו חנויות במרכז הקניות שבמתחם התחנה ושבדיעבד התחוור להם כי שמו את כספם על קרן הצבי.
מאז שהוקמה, בשנת 1967, נודעה התחנה ככישלון קולוסאלי. כל שנות קיומה היא הייתה בבחינת המת-החי. הבעלים השונים שרכשו אותה מיהרו לנטוש אותה כמו עכברים מספינה טובעת. הראשון שבהם היה אריה פילץ, מראשוני הקבלנים של תל אביב. כמוהו נהג גם יורשו, שמואל פלאטו-שרון. שניהם לא הצליחו להרים את הפרויקט אל-על ולהתמודד עם מפלצת הבטון כפוית הטובה.
התקווה הגדולה הסתמנה עם הופעתו של הקבלן מרדכי יונה. הכל האמינו שיהיה זה הוא שיצליח להרים, סוף-סוף, את הכפפה. היה זה הוא שהשתחצן להפוך אותה ל"גדולה ולמוצלחת ביותר במזרח התיכון". ואכן, פרויקט התחנה הועבר לידיו בתופים ובמחולות ועם אין-ספור הצהרות חגיגיות, שהלהיבו וששיכרו את חושיהם של כולם. אלא שבסופו של דבר יצא המרצע מן השק, כשהוחוור לעין כל כי הייתה זו תקוות-שווא. השקר הגדול נחשף בד-בבד עם קריסת חברת "חפציבה" של יונה, והסיפור הרי כבר הפך לנחלת ההיסטוריה וההיסטריה.
תקוות שווא
פרויקט התחנה המרכזית החדשה, שגווע עוד בטרם נולד, לא הצליח, אפוא, להתאושש גם בידיו של "הגואל הגדול", שידע להבטיח הרים וגבעות על "תחנה גדולה ומוצלחת, עם פרנסה למאות משפחות-נהגים, בצד חנויות לתפארת, שסביבן יוקמו מרכזי בידור ושעשועים ושאמורים למשוך למקום המונים".
בדיעבד הסתבר כי היו אלה רק חלומות באספמיה, שהרי דבר וחצי דבר מההבטחות הגרנדיוזיות לא התגשם, מלבד, אולי, תחנות-אוטובוסים שוממות ומספר חנויות צולעות, שבעליהן ביקשו, מהר מאוד, להעביר ידיים למי שרק חפץ, ובכל מחיר.
אלא שהתוצאות היו שונות בתכלית. מי שהצליח לברוח, במועד, כל עוד נפשו בו, זכה מן ההפקר, אפילו עם הפסד כספי כלשהו. השאר, והם הרוב הגדול, נאלצו לבלוע את הצפרדע ובה בשעה להיזהר שלא להיחנק עימה.
אותם מרי-גורל, רובם תושבי חוץ, מצאו עצמם עשוקים, אם בעטיים של בעלי התחנה, שדרשו מהם כספים על כספים לניהול הפרויקט, ואם על-ידי עיריית תל אביב, שתבעה את אתנן המיסים על ניהול העסקים, גם אם עדיין לא נפתחו. בעלי החנויות המתוסכלים והנואשים נאלצו לשכור לעצמם שירותי עריכת-דין כדי להתמודד עם רוע הגזירה, ובעצם הימים האלה החליט ארגון בעלי העסקים להגיש תביעת פיצויים נגד העירייה, גופי התכנון והתחנה המרכזית, שהיום היא בבעלות חדשה של החברה לבניין ונכסים, חברת נצב"א וחברת אמד נכסי נדל"ן.
פינוי התחנה, הבנויה על כ-44 דונם, והכוללת שטח בנוי של 230 אלף מ"ר במפלסים שונים, צפוי לאפשר את פיתוח השטח, הקמת מבני-ציבור ופרויקט-מגורים. אז שלום, ולא להתראות, לכר הפורה להתפתחות ולצמיחה של בעיות חברתיות, של ריכוזי הומלסים, מהגרי-עבודה, מסתננים, עסקים פיראטיים וזנות.

תאריך:  06/04/2011   |   עודכן:  06/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום ולא להתראות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי שום דבר
המומחה  |  7/04/11 00:55
 
- מ'פיתום מוניות בעגלה וסוסה... ל"ת
מאיריק  |  7/04/11 19:17
2
לפעמים אני באמת משתאה לנוכח
עידן זחוח הלוי  |  7/04/11 14:34
3
לייב התבלבלת. אז תתקן:
צבי גלברד  |  7/04/11 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
השבוע רדוף האירועים מזמין התעכבות על מספר התרחשויות: הודאתו של גולדסטון כי הדוח שפרסם היה שגוי; הנסיעות לחו"ל של ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת; וגם רצח השחקן היהודי-ערבי ג'וליאנו מר
ד"ר שלמה פרלה
בכנס ציבורי שהתקיים בבריסל מטעם מועצת המסחר המשותפת לאיחוד האירופי ולאוקראינה, שבו השתתפו גם דיפלומטים אוקראינים, הוכרז כי אוקראינה היא למעשה פלוטוקרטיה, כלומר שלטון העשירים. לפחות חמישה מבין שישה-עשר השרים בממשלת אוקראינה הם מולטי-מיליונרים, ושר אחר הוא מיליארדר. על זה היה ביבי אומר: הם מתעשרים ואנחנו נוסעים
ד"ר צ'לו רוזנברג
מוטב היה אם דוח גולדסטון לא היה בא לעולם, אך בהיעדר שליטה ממשית על "לידת עכוז" זו, במחשבה שנייה, הוא עשה שירות טוב לחיילי צה"ל ומפקדיו. למרות הביקורת הלגיטימית שיש למתוח על מהלכים כאלה ואחרים של צה"ל, לא למען קנטרנות לשמה אלא מתוך רצון לשיפור מתמיד ותיקון תקלות חמורות
אסף גולן
רציחתו של השחקן ג'וליאנו מר מראה עד כמה טבועה הרצחנות באיסלאם שעוכר ושונא גם את היד שמיטיבה עימו
יהודה דרורי
אני מאמין כיום, שערכו של ג'וליאנו מר במותו גדול מאשר בחייו, כי הוא הוכיח לכולנו שוב שאין עם מי לדבר, אין שם עם מי לפעול למען ה"שלום" (המדומה...) ושצריך להיזהר מהם מאוד-מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il