X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
מי שמתנגד ל"היפרדות" מהערבים מביא כדוגמה מצוינת את מה שקורה בגבול עם עזה. אבל יש דרך פשוטה, זולה ומעשית להפסיק את הירי שלהם עלינו. קוראים לה: "אוטומציה"
▪  ▪  ▪

אלה המתנגדים - לדעתי מתוך רכושנות פשוטה - לאמירתי כי כאשר אין סיכוי ל"שלום-בית" - וראה הרצח המזעזע באיתמר - הפתרון הוא לחלק רכוש, להיפרד ולהתגרש, וכל אחד יקבל את השטח הנפרד שלו, ולמן אותו הרגע ניפגש - אם בכלל - רק בשמחות, ושלום על ישראל ועל ישמאעל - מביאים כנימוק המדבר בעד עצמו בקול שאין ברור וצלול ממנו את העובדה כי הנה ה"גירושין" שלנו מעזה - ה"היפרדות" שלנו מעזה - ממש לא הביאו לנו אפילו רגע קטן אחד של שקט. ממש-ממש-ממש לא. ואין שום מנוס מלהודות בפה מלא שהם צודקים. אבל יש דרך פשוטה, זולה ומעשית להבטיח כי בין שכנים בעלי גבול משותף יישמר בקפדנות השקט. והפתרון שמו איננו "עופרת יצוקה" אלא שמו הוא: "אוטומציה".
אני מסכים לחלוטין כי לכאורה ביצירת "מאזן אימה" אשר הוא הדרך היחידה להבטיח לשני הצדדים חיי שלווה, יש בעיה חמורה כאשר צד אחד הוא מדינה מסודרת, וצד שני הוא "אוכלוסיה אזרחית", וכאשר העולם הוא העולם המודרני אשר בו כבר הומצאו ופועלות העיתונות והטלוויזיה.
זה חד-משמעית מונע מ"הצד החזק" להפעיל את עוצמתו, ובייחוד זה כך כאשר אותו "צד חזק" היא מדינה התלויה בדלק, בחיטה, בחלפים למטוסים ובמה לא, בקשר "נורמלי" עם "שאר העולם". אבל לכך יש פתרון, הנה אקרא בשמו שוב: "אוטומציה". והפתרון שלי יפתור לנו שתי בעיות אשר לכאורה הקשר ביניהן הוא קטן.
הבעיה הראשונה היא בעיית ה"מסתננים". אני טוען כי אין ממש רצון אצלנו לפתור אותה, כי קיומם בארץ של מי שמוכנים לעבוד אפילו בשביל פת לחם, הוא מתנה גדולה מאוד למעסיקים - חבריהם של מקבלי ההחלטות - באשר מצב זה יאפשר להם להעסיק גם עובדים ישראלים של "עבודות פשוטות" אף בהרבה פחות משכר המינימום. אבל, בהנחה ש"אנחנו" כן רוצים לבלום את התופעה, הרי לא יעלה על הדעת שנפתח באש על אנשים לא חמושים שמרימים ידיים לכניעה?!
וכך זוכים כל הבאים אל הגבול ומפעילים (בכוונה) את מערכת ההתראה, להיעצר בריאים ושלמים על-ידי ישראל, וזוכים במגורים, במזון ובביגוד על חשבון המדינה. גם כאשר אנחנו בהחלט מבינים את כל זאת, הרי עדיין לא יעלה על הדעת לירות באנשים לא חמושים העומדים כשידיהם גבוה מעל לראשם. אז מה עושים?
גם כאן, הפתרון הוא אותו הפתרון שימנע כל ירי עלינו מעברו האחר של הגבול: "אוטומציה". אין כאן שום המצאת הגלגל. הרי אפילו מתקופתי שלי בצבא, אני זוכר מוקשי נעל ומקלעים על גדר הגבול המופעלים אוטומטית בתיל ממעיד. "אוטומציה". גבול שיוגן על-ידי מוקשי נעל ומקלעים מופעלי תיל ממעיד - כולל שלטים גדולים: "כאן מותקנים אמצעים אוטומטיים שיקטלו ללא שום אזהרה נוספת כל מי שינסה לעבור". גבול אוטומטי כזה, ללא התערבותו של שום אדם, הוא אמצעי לגיטימי וכשר אשר ימנע לחלוטין הסתננויות. לא חייל ישראלי החליט ללחוץ על ההדק. מערכת אוטומטית, שהתריעה והזהירה מפני קטלניותה בשלטים ענקיים בכל השפות - היא שפעלה. זה לגיטימי. זה מובן. זה קיים בכל העולם. מי שינסה לעבור במקום כזה, דמו חד-משמעית בראש עצמו, וידינו שלנו נקיות. "אוטומציה".
ממש כך תיפתר גם בעיית הירי עלינו מעברו האחר של הגבול. קסאמים, פצמ"רים, גראדים - לא עוד. מה שימנע את כל אלה איננה "עופרת יצוקה 2", וגם לא חיפושים יומיומיים מבית לבית בשני מיליון בתים. מה שימנע ירי עלינו הוא "אוטומציה". "כיפת ברזל" איננה מחכה לאצבע אנושית שתלחץ על כפתור השיגור. האצבע האנושית איטית מדי. גם אזעקת "צבע אדום" איננה זקוקה למפעיל אנושי. אלה מערכות המגלות שיגור, ומחשבות כהרף עין את נתיבו המדויק של האמל"ח המשוגר. משמע שהן מחשבות כהרף עין גם בדיוק מהיכן שוגר הקסאם או הפצמ"ר.
חיבור המערכות הללו (ומערכת "מעיל רוח" גם היא דוגמה טובה) אל מספר סוללות תומ"תים 155 מ"מ (סוללות תותחים מתנייעים סטנדרטיות) אשר ללא התערבות אנושית תנחתנה עשרים או חמישים פגזי תותח על הנקודה ממנה בוצע השיגור, מעשה שיגרה אוטומטי ללא כל התערבות של מפעיל אנושי בכל מקרה של שיגור - יפתור לחלוטין - כמו אמצעי הקטל האוטומטיים לבלימת המסתננים - את שיגור האמל"ח. מערכת אוטומטית היא מערכת אוטומטית. מאי נפקא מינא לה אם נקודת השיגור היא שדה פתוח, או גן ילדים, או גגו של בית חולים.
כאשר יהיה ברור כי המערכת האוטומטית קיימת ומופעלת דרך קבע ללא כל התערבות של גורם אנושי ישראלי, לא יהיה שום ויכוח כי מי שגרם לחמישים פגזי תותח לרדת על בית חולים עזתי הוא אך ורק מי שבחר לירות מגגו טיל על ישראל. "אוטומציה". מצב אשר בו באופן אוטומטי ובלתי נמנע כל שיגור של רקטה עלינו יגרום לנפילת חמישים פגזים כהרף עין וללא כל התערבות אנושית על המקום, ואפילו הוא גן ילדים או בית חולים, אשר ממנו נורתה.
זו הדרך הפשוטה, הזולה והמעשית לגרום לכך כי לאחר היפרדות, שני הצדדים יוכלו לחיות חיים נורמליים של שקט ושל שלווה.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פינקלשטיין
לאור הגילויים בפרשת ביבי-טורס וכנסת-טורס, יש לאסור על ניידות בין תפקיד פרטי ותפקיד ציבורי וחזרה
אריה גל
מר הרצוג תוקף את הרעיון של "מפלגת נישה". אבל ההפך ממפלגת נישה, למדנו מ"מפלגת העבודה", היא לא "מפלגת כל דבר" אלא "מפלגת שום דבר"
רמי הלפרין
רועי אורן
מאז שנת 2004 לא היו פיגועי התאבדות בישראל, ומאז יוני 2008 לא היו בה פיגועים כלל. לכן נקווה שפיגוע הטרור שהיה השבוע בירושלים ייחשב כמקרה בודד ולא ייהפך לשגרה מעיקה וכואבת
חנה כאליהו ויזל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il