X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המודעות בליל הסדר צריכה להיות מתוך השתוקקות עצומה, רצון עז והבנה פנימית שהיציאה מעבדות תיתכן רק על-ידי האור של הבורא. ההשתוקקות והרצון יהוו כלי לקבלת האור של יציאה מעבדות לחירות. להשתוקקות זו והכרה זו לא מגיעים ברגע אחד, יש להכין את עצמנו לרגע המיוחד, על-ידי מחשבה והתבוננות פנימית
▪  ▪  ▪
כל עניין פסח קשור לתיקון הרצון לקבל האנוכי [צילום: פלאש 90]

ליל הסדר חל בערב המיוחד ביותר בשנה. בספר הזוהר ובספרים אחרים, ישנן הבטחות רבות וגדולות עבור מי שעושה סדר כהלכתו: ההבטחה היא שבתהליך ליל הסדר נקבל כוח לצאת מכל סוג של עבדות וכלא, יציאת מצרים אישית- חג החירות. זה אינו רק החלק הטכני של הסדר ("סדר כהלכתו"). חייב להיות כאן סוד מוצפן.
ואם באמת יש כאן סוד גדול ואכן נותנים לנו בחג הפסח אפשרות לקבל מתנה כל כך גדולה, חבל להפסיד אותה. בערב פסח לא מקבלים מתנה פיזית, אלא מתנה רוחנית שיש לה השלכות על כל תחומי החיים גם באופן פיזי, ולכן יש להתכונן למתנה באופן רוחני עוד לפני קבלתה.
לכן המודעות בליל הסדר צריכה להיות מתוך השתוקקות עצומה רצון עז והבנה פנימית שהיציאה מעבדות תיתכן רק על-ידי האור של הבורא. ההשתוקקות והרצון יהוו כלי לקבלת האור של יציאה מעבדות לחירות. להשתוקקות זו והכרה זו לא מגיעים ברגע אחד, יש להכין את עצמנו לרגע המיוחד, על-ידי מחשבה והתבוננות פנימית שמטרתה לעורר את ההכרה מהו הכוח שמקיים הכל. לשאול ולבדוק את עצמנו, האם אני חושב כך באמת לגבי כל תחום בחיים?
האגו
בחג הפסח עצמו, עיקר העבודה הינו להיות נזהר מאוד שלא לאכול חמץ. החמץ מייצג את הרצון לקבל לעצמו, את האגו, התופח ומתנפח כמו חיטה הסופגת מים, כמו בצק שתופח.
מכיוון שכל עניין פסח קשור לתיקון הרצון לקבל האנוכי, יש כאן בחודש זה, ובמיוחד בכוונות של ליל הסדר, את החיבור לאות ה המייצגת את הרצון לקבל. (עניין האור והכלי, הרצון לקבל וכו'...כדאי ללמוד בצורה מקיפה בקורס הקבלה).

הכותב הוא מנהל המרכז ללימודי קבלה ביחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
הציבור כבר התרגל למצב המוזר והסוריאליסטי - ספק פארסה, ספק תמונה מתוך האגף הסגור - שבזמן שאצלנו נוחתות הרקטות שלהם, משאיות שלנו פורקות אצלם חומרי בניין לתיקון נזקי "עופרת יצוקה"; הם משלחים בנו מוות, ואנחנו מרפאים אותם לאלפיהם בבתי החולים שלנו; הם מקימים במרץ בסיס צבאי אירני, ואנחנו מטפחים את הייצוא החקלאי שלהם. ההיה תקדים כזה בכל ההיסטוריה האנושית?
חן בן אליהו
קו ישר אחד עובר בין רצח ג'ו אלון ב-73' לרצח משפחת פוגל לפני כחודש: הרוח הרעה, רוח התבוסתנות, החנפנות וה'שלום' היא שאיפשרה את הראשון, היא שהיוותה חממה לשני, היא שהביאה בתווך להרג אלפי חיילים ולרצח אלפי אזרחים, והיא שהביאה ומביאה לגירוש עשרות אלפי יהודים מבתיהם ולהרס מוחלט של מאות ישובים
גורי גרוסמן
עזות מצח - רק כך ניתן לכנות את מעשיה של יושב-ראש מפלגת קדימה!    האם שכחה כי מפלגתה, במעשה נבלה בלתי נסלח, הפכה את הרצועה לעמדה קדמית של אירן?    ברוב ביזיון וקצף, בסוף שבוע אחד נחתו על ראשיהם של תושבי הדרום קרוב ל-150 פצמ"רים וטילים!
רפאל בוכניק
בשעות לא פשוטות אלה, כאשר יש גם לא מעט רגעים של זקיפות קומה לאור הצלחותיה המרשימות של מערכת "כיפת ברזל", מתבקש מאמץ ישראלי נמרץ הן במישור הצבאי והן במישור ההסברתי-דיפלומטי    מוטב שיופנם כי עדיף "להקדים תרופה למכה" בכל הקשור לפעילות מול הזירה הבינ"ל, מאחר שהתמונה המשודרת לעולם ברגעים אלה היא של "תוקפנות ישראלית" בלתי מידתית, המותירה נפגעים בלתי מעורבים בצד השני
איתן קלינסקי
הכמיהה החזקה להיחלצות מעבדות ומימוש חיי חירות משתלבת בהצהרה בדבר כינונה של חברה, המושתתת על אדנים של צדק חברתי. זו הצהרה מכוננת בדבר קיומה של חברה בה לא ישרור עוני ומחסור - בה לא יהיה "לַחְמָא עַנְיָא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il