X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנגשות הרכבות האחרונה ליד נתניה (7.4.11) [צילום: פלאש 90]
לסגור את רכבת ישראל
התקלות החוזרות ונשנות שלה הן עדות חותכת לאוזלת ידה המוחלטת. למרות הדוח החמור של מבקר המדינה משנת 2006, היא עדיין לא הצליחה עד היום ליישם את ממצאיו, המצביעים על שורה ארוכה של מחדלי בטיחות
קטר התנגש ברכבת נוסעים בנתניה
עידן יוסף
כ-60 נפגעים בתאונה צידית בין שתי רכבות בין בית יהושע לנתניה * תנועת הרכבות באזור נפסקה, ורכבות מגיעות עד חיפה * אוטובוסים מפנים את הנוסעים
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
בניגוד לנאמר: המשטרה לא תחקור את תאונת הרכבת

חמש שנים תמימות חלפו מאז הדוח החמור של מבקר המדינה על מחדלי הרכבת, וזו עדיין לא למדה את הלקח המתבקש. התקלות החוזרות ונשנות בה הן רק עדות חותכת לאוזלת ידה המוחלטת.
שרשרת המחדלים של הרכבת שזורה בסוגיות-בטיחות שלא טופלו במשך למעלה מ-25 שנה. כך, למשל, לא נבדקת כראוי כשירות הנהגים, ורק בהתנגשות הרכבות של סוף השבוע האחרון התברר, פעם נוספת, כי נהג הקטר גרם לתאונה דרומית לתחנת נתניה כשלא ציית לרמזור האדום. הפעם נגמר העניין בעשרות פצועים, לעומת פעמים קודמות, שבהן היו הרוגים. ואם לא די בכך, הרי שממש באותו יום של תאונה, התגלה עשן עולה מתחתית הרכבת, בתחנת מודיעין, לאחר שהתברר כי בלמיה נתפסו.

חדלון-אונים

הכתובת לתקלות האלה הייתה, אומנם, כבר מזמן על הקיר. בחברת הרכבת עצמה לא מתכחשים לעניין. אנשיה מודעים היטב לבעיית עבירות התנועה של נהגיה ולתחזוקה הכושלת של קרונותיה המיושנים. למרות זאת הם נאחזים בטענה, מגוחכת כשלעצמה, של חדלון-אונים, באשר ועדות המשמעת מתקשות, לדבריהם, להטיל עונשים חמורים על מפירי הוראות הבטיחות, מחמת התנגדותם של נציגי העובדים. בדרך כלל נענשים הנהגים העבריינים בעונשים "על תנאי", כמו ניכוי שכר של ימי-עבודה בלבד, אלא שגם במקרים חמורים, כמו נהיגה ברמזור אדום או במהירות מופרזת, מוטלים עליהם עונשים סמליים, דוגמת אזהרה או קנס. ובתוך כך יודעים המומחים לתחבורה להעיד שכוח האדם העומד לרשות חברת הרכבת פשוט אינו מסוגל להתמודד עם הצרכים החדשים של רכבות שנות ה-2000.

לא חריג
שריפת הרכבת ליד שפיים (28.12.10) [פלאש 90]

מאזן התקלות של השנה האחרונה בלבד מצביע על התנגשות רכבת במיניבוס, ליד קריית-גת, שבה נהרגו שבעה בני משפחה אחת; על 120 פצועים משריפה שפרצה בקרונות מדליפת סולר ליד קיבוץ שפיים; ועל עשן שעלה מקרונות הרכבת, ליד שבי-ציון, בעקבות תקלה בבלמים.
במרוצת 25 השנים האחרונות מצאו כ-150 איש את מותם בתאונות הרכבת, שלשירותיה נזקקים כ-25 מיליון נוסעים בשנה.
הנה כי כן, לא אירוע חריג, אלא הזנחה ומחדלים של שנים, הם שגורמים לליקויים החמורים ולסכנה הבטיחותית הממשית, שבה הופכת רכבת ישראל למלכודת של מוות. לא פחות מקוממת העובדה שחרף הפיכתה לחברה ממשלתית, מתנהלת הרכבת כגוף אנכרוניסטי, עם כשל קולוסאלי.
אין זאת כי אם המשבר ברכבת הוא תוצר של התעלמות סדרתית מצד המנכ"לים שלה לדורותיהם, שיותר דיברו מאשר עשו, ושל שרי-תחבורה שהצהירו דברים, אבל שכחו לוודא את ביצועם.
המסקנה המתבקשת, אפוא, היא חד-משמעית וכואבת. הגיע הזמן לסגור לאלתר את רכבת ישראל, חשוכת המרפא, שבמקום לדהור קדימה רק דוהרת אחורה. הנה כי כן, שיר הילדים המיתולוגי של פעם, "בין הרים ובין סלעים טסה הרכבת", הוא היום רק מוצג ארכיאולוגי.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לסגור את רכבת ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
טוב יעשה השר חתך עמוק
בר דרור דוד  |  11/04/11 19:22
2
להביא אנשי רכבת מיומנים מצרפת
פישלזון  |  11/04/11 22:49
3
שאלה רצינית
המומחה  |  11/04/11 23:04
4
כתבה צודקת להפריט הרקבת בושה ל"ת
כרמיאלי   |  11/04/11 23:06
5
כשהוועדים שולטים בחברה ל"ת
אין עתיד  |  12/04/11 08:28
6
מה פתאום?!
אביתר בן-צדף  |  12/04/11 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אבי בר-אלי
הרכבת חתמה על הסכם לרכישת 150 קרונות חדשים ב-250 מיליון אירו    במקור נדרשו במכרז קרונות חדשים אך נערכו בו שינויים מהותיים
עידן יוסף
דוח ממשלתי שהוגש חודשיים אחרי תאונת רכבת בספטמבר 2009 מתפרסם רק לאחרונה    ועדת בדיקה לא-מקצועית שמינה משרד התחבורה הגישה מסקנות שכלל אינן קשורות לתאונה    מומחים שקראו את הדוח אומרים כי מדובר בדוח רצוף טעויות וחובבני שנראה כאילו נכתב בידי תלמיד בי"ס תיכון    תאונת הרכבת הבאה קרובה מתמיד
עידן יוסף
לפני חודש נשבר ציר קרדן במערך קרונועים הזהה לזה שנשרף לפני כמה חודשים    התקלה שהתגלתה ברגע האחרון הייתה עלולה להסתיים באסון המוני    ממצאי החקירה מעלים כי ברכבת ביקשו ליישם את לקחי השריפה, אך הוראות היצרן היו שגויות, והטכנאים שפעלו לפי הספר לא היו יכולים לחזות את התקלה
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה תתכנס בקרוב לדון במחדלי הבטיחות של רכבת ישראל    הדיון יתקיים שנים לאחר שהוגש דוח מבקר המדינה בנושא, ובמהלכן לא ביצעה הוועדה את מלאכתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il