X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש קיר ברזל ערבי, שכל תוכניות השלום האוטופיות של היהודים מתנפצות עליו אפשר לשבור קיר, אפשר לעקוף אותו או לטפס עליו. רק דבר אחד לא מומלץ: להיכנס בו עם הראש
▪  ▪  ▪
קיר איתן של ברזל

אפרים הלוי קרא בעיתון ידיעות אחרונות "להיות מציאותיים": נשיא הרש"פ "איננו יכול לממש הסכם שלום... אין ביכולתו לקיים בחירות... ואין באופק יורש... שיהיה מסוגל לבצע הסכם". גם בנימין נתניהו אינו יכול להשיג רוב להסכם קבע, כי "אין לו היכולת והכוחות לבצע הסכם כזה בשטח". וגם נשיא ארה"ב אינו מסוגל לכפות כוונותיו על שני הצדדים. הלוי מציע "ליצור כוונות משותפות, בנות ביצוע בטווח זמן קצר".
איך עושים את זה? ומה - אם אי-אפשר?
גיורא איילנד מגיע בעיתון הנ"ל לתובנה שהמדינה הפלשתינית אינה "שאיפה כנה, אמיתית וסופית" של הפלשתינים. מה כן? "רצון לנקמה, צדק" וזכות השיבה, כל אחד לביתו בחיפה, בלוד וברמת אביב. וכשתקום מדינה פלשתינית, תתעצם דרישת ערביי ישראל לעצמאות בגליל ובוואדי ערה, או להפיכת המדינה לדו-לאומית. איילנד מציע להחתים את הפלשתינים על ההכרה בישראל כמדינה יהודית כתנאי לכל הסכם.
שאלה: ואם לא יחתמו? וממתי הם מכבדים את חתימותיהם?
סבר פלוצקר הודה בידיעות אחרונות: "טעיתי ואני מכה על חטא" - כתבתי שישראל יכולה להשיג שלום עם משטרו של אסד תמורת נסיגה בגולן "והולכתי את עצמי שולל... שלום לדורות יכול להיכרת רק עם משטרים דמוקרטיים המכבדים זכויות אדם". סיום הכיבוש הוא אינטרס לאומי ישראלי, אבל "שלום עם רודן... הוא בלתי מוסרי, בלתי רצוי ומסוכן לישראל".
כידוע, אין דבר כזה - משטר ערבי "דמוקרטי ומכבד זכויות אדם", וזה כולל את שלטונות רמאללה. המסקנה ברורה.
ירון לונדון הגיע בעיתון למסקנה שהסתלקותנו מן השטחים שכבשנו - לא תסיים את העימות, לא תעקור את השנאה, לא תקפיץ את העולם הערבי לציביליזציה המערבית ולא תשכך שם את הבולמוס הדתי. "אדם בעל שכל מבוגר אינו יכול לבטוח שאסון לא יתרגש מעלינו בעטיה של מדינה פלשתינית". מסקנה? לא די ב"שתי מדינות לשני עמים" ו"הלאה הכיבוש". צריך תוכנית מדינית מורכבת.
היש תוכנית כזאת? היש בכלל תוכנית שטרם מיצו אותה?

"מסרבים לקבל את המציאות"

והאחרון-אחרון, שר בטחוננו אהוד ברק, שלרגל ההתחברות החדשה של הפתח עם החמאס שואל בהיגיון-ברזל: ומה היינו עושים, אילו חתמנו על שלום עם אבו-מאזן לבדו, ואחרי חמש שנים, בבחירות העם הפלשתיני, היה בוחר חמאס?
שאלה מצוינת. ומה המסקנה? אולי, שצריך להרפות סוף-סוף מן הניסיונות הפתטיים לאנוס את המציאות? חס וחלילה. בראיון ארוך בקול ישראל מציע ברק פעולה עם ממשלת אחדות פלשתינית, בתנאי שתכיר בישראל, תפרק את החמאס מנשקו ותילחם בטרור. על כך אומרים הערבים: "בוקרה פיל משמיש".
הפרשנית קרוליין גליק תמהה על נתניהו, כיצד אחרי עשר שנות בחירה של הפלשתינים שלא לעשות שלום, עדיין מנהיגי הימין "מסרבים לקבל את המציאות" ונתניהו עדיין מציע לאבו מאזן "לבחור בין ישראל לחמאס".
הנה כי כן, מעצבי דעת-קהל חשובים מתפכחים מאשליות, וזאת למרבה המזל כאשר עדיין גופנו ברובו בריא ושלם. אפילו הנשיא שמעון פרס הגיע למסקנה, שבכל תוכנית שלום כל היישובים היהודיים חייבים להישאר במקומותיהם. כנראה, מפני שגם בצד היהודי יש עובדות קשות שאין אפשרות להזיזן ממקומותיהן.
ז'בוטינסקי כתב על קיר ברזל יהודי בארץ ישראל. הבה נפנים, שיש גם קיר ברזל ערבי, שכל תוכניות השלום האוטופיות של היהודים מתנפצות עליו. אפשר לשבור קיר, אפשר לעקוף אותו או לטפס עליו. רק דבר אחד לא מומלץ: להיכנס בו עם הראש.

בין הפטיש לסדן?

בסרטו הנפלא של שלומי אלדר "חיים יקרים" חוברים יחד להציל חיי תינוק מעזה, מוחמד, שללא השתלת מוח עצם ימות, כמה צדיקים: הד"ר סומך מבית-החולים תל השומר; יהודי אלמוני אב שכול לחייל, שתרם 55,000 דולר; בית החולים וצוותו, ושלומי אלדר שהשקיע את לבבו ומאודו במבצע שגבל בבלתי-אפשרי. בשעה טובה נמצא תורם מתאים, הניתוח בוצע ועוד ניתוח מסוכן נעשה בליבו של התינוק, עד שמוחמד הפעוט ניצל. לא בלי לחשושים בין השכנים הערבים, מה פתאום היהודים עושים כל זאת לטובת משפחה ערבית, ושמא הם "מלשינים"?
בשיחת נפש בין אלדר ובין האם ראידה, אישה צעירה סימפטית, היא אומרת לו דוגרי בפרצוף, שכשיגדל מוחמד, היא תשלח אותו לעשות פיגוע בירושלים ולהיות שאהיד. וגם: אצלכם החיים יקרים, אצלנו - לא! כאן, לפי שלומי - הוא הרגיש "כמי שקיבל סכין בגב" עד כדי רצון להפסיק את ההסרטה. אלא, לימים הסבירה ראידה שהיא נתונה בין הפטיש לסדן והיא ניסתה לרצות את סביבתה.
על כך אנחנו מקשים: אם המוחמד הזה, כשיגדל, יפוצץ על עצמו אוטובוס בירושלים, מה זה משנה לקורבנות אם אמו, מתוך שכנוע פנימי, שלחה אותו לעשות זאת או בגלל אילוצים של סביבה רצחנית ורווית שנאה?
שלומי אלדר השלים את המצווה שקיבל על עצמו, ואהדת רוב רובו של עם ישראל איתו.
ובכל זאת: אם אכן זו המציאות האכזרית, לאלו מסקנות זה מחייב אותנו לגבי מוחמד הקיבוצי?

תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיר הברזל של הערבים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הערבים הקלפיפטומנים
צוקרמן רונן  |  4/05/11 14:25
2
מה בדבר התעלמות מהקיר?
הניה  |  4/05/11 21:40
3
הנהגה מסורבלת ונהנתנית,אשר
פלא יועץ   |  5/05/11 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אין חולק על כך שתושבי א"י הערבים ספגו מכה אנושה במלחמת השחרור של העם היהודי, וזכותם המלאה לציין את יום הַנַכְּבָּה שלהם כראות עיניהם    אך מכאן ועד להכרה ישראלית רשמית באסונם, סלולה דרך חתחתים שכולה התנשאות וּצביעות    לולא אסונם לא הייתה קמה מדינת-ישראל
איתמר לוין
יובל שטייניץ חרג מהמשפטיזציה שהשתלטה על חיינו ומינה כלכלן לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך. בניגוד לחשיבה המקובלת, רגולטור צריך קודם כל להבין בשוק עליו הוא מפקח - ולא תמיד למשפטנים יש ראייה כזאת
משה גביש
דוח גולדסטון חד-צדדי וגרם נזק רב, אך חלק לא קטן מן התוצאה נובע מהעמדה הישראלית של אי-שיתוף פעולה עם הוועדה    הפקרת הזירה והתעלמות מהאו"ם הוכחו ככישלון. הגיע הזמן לנסות דרך אחרת    אסור לשחק ב"ברוגז" בזירה הבינלאומית
עו"ד יוסי דר
אמר השופט ברק: "בית המשפט העליון הוא בעיני המנצח של התזמורת הנורמטיבית"    השיב לו השופט לנדוי: "בית המשפט העליון שלנו אינו מנגן תמיד על-פי פרטיטורה אחת"    חילופי דברים בין שני נשיאים לשעבר של בית המשפט העליון
יוסי ברנע
נשיא המדינה שמעון פרס מבטא אמונות חסרות בסיס על האנטי-גזענות של ישראל ביום הזיכרון לשואה ולגבורה    הלקח האמיתי מהשואה, לקח האנטי-גזענות, הוא בפתיחת הלאומיות לאזרחים שאינם נמנים על הרוב ההגמוניאלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il