X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא שמעון פרס, אחד ה"אבות המייסדים" של הכור בדימונה, אישר
לכאורה את הפרטים הסודיים המופיעים בביוגרפיה על אודות ארנון מילצ'ן
▪  ▪  ▪
פרטים סודיים [צילום: פלאש 90]

במשך עשרות שנים משתדלת ישראל, בקפדנות מרובה, להסתיר לכאורה מעיני העולם את יכולותיה הגרעיניות בחסות המטריה של "מדיניות העמימות" ותחת כנפי האימרה ההיסטורית שלפיה "ישראל לא תהיה הראשונה להכניס נשק גרעיני למזרח התיכון". אולם, בעצם אין מה להסתיר כיוון שכל העולם משוכנע כי בידי ישראל קיים ארסנל גרעיני רב עוצמה ויש בידיה יכולות להוביל פצצות גרעין אל מטרות אויב בטווחים של אלפי קילומטרים, על-פי פרסומים זרים.
אחד המקרים שזכו לתהודה זעירה בלבד התרחש כאשר ידיד מושבע של ישראל, המשפטן הנודע פרופ' אלן דרשוביץ, אשר התייחס למה שלכאורה הוא הסוד הכמוס ביותר. בראיון ב"גלובס" (9/5/10) סיפר דרשוביץ, במלים ברורות וחד-משמעיות, כי לישראל יש נשק גרעיני. וכה אמר הפרקליט הנודע, לאחר שסעד בחברתה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ואף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אף אדם שפוי לא יכול לצפות מישראל לפרק את הנשק הגרעיני שלה... אם ישראל תניח את נשקה (הגרעיני) תהיה שואה. ישראל לא יכולה להתקיים בלי נשק גרעיני".
והנה לאחר שחלפה שנה שקטה בתחום הגרעיני ושוב אנו עדים לתמונה נפיצה מתוך מחזה העמימות עם פרסום הספר "סוכן סודי שהיה לטייקון הוליוודי - חייו של ארנון מילצ'ן". את הספר הזה חיברו הישראלי מאיר דורון המתגורר בארה"ב וגיסו ג'וזף גלמן איש עסקים אמריקני ששירת בצה"ל. לכאורה ניתן לשאול מה ערכה של החשיפה הזו, הרי כבר רבות נכתב בחו"ל על יכולותיה הגרעיניות של ישראל. דוגמה מובהקת לסוג כזה של פרסום מצויה בספרו של ד"ר אבנר כהן "ישראל והפצצה". אבל תהיה זו טעות לחשוב כך. שהרי לפרסום החדש בהקשר לעלילות הגרעיניות של ארנון מילצ'ן יש ייחודיות עובדתית. הביוגרפיה החדשה מסתמכת גם על שיחות שקיימו המחברים לטענתם עם הנשיא שמעון פרס ואשר לדבריהם אישר לכאורה באופן כללי את הסיפור שכתבו בספר המכיל גילויים רבים על מעורבותו של מילצ'ן בתוכנית הגרעין של ישראל. ומה לנו הוכחה טובה מזו לאמיתות הפרסום אם אחד מה"אבות המייסדים" של הכור בדימונה היה שמעון פרס שבוודאי יודע דבר או שניים על המסתתר מאחורי כיפת הכור, מבלי שהיה לו צורך לשמוע את סיפוריו של המרגל האטומי מרדכי ואנונו.
הפרט המעניין ביותר בביוגרפיה החדשה מופיע בדבריו של מאיר דורון שרואיין בידי העיתונאי יוסי מלמן (הארץ 19/7/11). במלים הפשוטות ביותר, בלי פטפוטי סרק עמומים אמר דורון כך: "מאות מיליוני דולרים ששולמו כעמלות-תיווך בעסקות ביטחוניות שהתנהלו בין ישראל לארצות-הברית, הופקדו בחשבונות בנק סודיים שנפתחו בכל רחבי העולם ושימשו למימון מכונת הביון הישראלית בחו"ל. באמצעות חשבונות אלו מומנו מבצעים שבעזרתם השיגה ישראל חומרים, טכנולוגיות וציוד שהפכו אותה למעצמה גרעינית עם הארסנל (מאגר הנשק) האטומי החמישי בגודלו בעולם" .
סדרת הפרסומים האלה איננה תקלה טכנית שהרי סביר מאוד להניח כי הצנזורה הצבאית אישרה את הפרסום בעיתונים הישראלים. לכל מי שנחשף למידע הגרעיני החדש ברור שההצטברות של פרסומים על אודות יכולותיה הגרעיניות של ישראל מהווה אישור לכאורה ברור להערכות המודיעיניות המונחות על שולחנם של ראשי סוכנויות המודיעין בכל העולם - המזרחי, המערבי וגם הערבי. כך או כך - כל מי שמכיר את שיטות איסוף החומר הנהוגות בסוכנויות מודיעין יכול להעיד במלוא האחריות כי המידעים הללו, ככל שהם מתפרסמים, מתורגמים כמעט לכל שפה, כולל אירנית. ומידעים אלה יכולים לשמש נשק נפיץ בידי כל אלה בעולם שרוצים כי בכל הנוגע להפצתו של נשק גרעיני יחול דין אחד על ישראל ועל כל מדינה שמפתחת נשק גרעיני כמו אירן, או מדינות המתכוונות לפתח של נשק גרעיני, כמו מצרים ואפילו ערב הסעודית.
בסופו של יום נראה כי ישראל מתקרבת לשינוי בתחום מדיניותה הגרעינית. הדברים שמתפרסמים חדשות לבקרים יחייבו את ישראל, כך נראה, להשמיע את קולה במלים ברורות ולהבהיר כי העמימות הגרעינית הלכה לעולמה. אם נכונים הפרסומים, או אז אולי יהיה זה נבון מצד ישראל להשמיע אמירה כזן: "יש לנו נשק גרעיני ויש לנו גם יכולת להוביל אותו אל כל מטרת אויב במדינות המבקשות את נפשנו, המאיימות כי מטרתן האסטרטגית היא למחות את ישראל מעל פני האדמה. וכל זאת כדי לשמור על יכולת ההרתעה הייחודית שלנו נוכח עולם ערבי סוער, תוסס ומאיים הצר עלינו מסביב, כדי ששואה שנייה לא תנחת שוב על ראשו ועצם קיומו של העם היהודי.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על-פי הספר על מילצ'ן: לישראל מאגר נשק גרעיני החמישי בגודלו בעולם
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הכור מדימונה נמצא בשטחי המדינה
הבדואית תוך כמה..  |  22/07/11 13:25
 
- הבדואים מביאים לישראל יותר ערך
מהחרדים,דתיים ...  |  22/07/11 15:11
2
הנגב ערבי, כנ"ל איו"ש והגליל
מה תעשו עם גרעין?  |  22/07/11 14:31
3
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
גם גרעין לא יעזור  |  22/07/11 14:32
4
(באמת אם.ו): בלה,בלע,,בלה,,,
עוד סתם אזרח  |  22/07/11 14:37
5
אם רק וקטן הנ.ב:
עוד סתם אזרח  |  22/07/11 14:49
6
הכותב רוצה שישראל תזמן את האום
יוד יוד  |  22/07/11 15:31
7
פצצת גרעין זה טמפון משובח.....
מטאטא  |  22/07/11 16:20
8
גם אני רוצה להיות פובלציסט.
פואבלו  |  22/07/11 16:28
9
המלחמה האחרונה
המומחה  |  22/07/11 16:38
10
SAMUEL COHEN -פצצת נאוטרון.
ראספוטין בן מדביד  |  22/07/11 17:17
11
פצצת אטום הסוואה ליותר מענינים
@ בנצי - א @  |  22/07/11 17:52
12
חילוף אותיות: פוץ בלי סטי ל"ת
על פובליציסט:  |  22/07/11 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
הפרשה המסכמת בראי החומש כולו    על המנהיגות וכוח הדיבור - ומה שביניהם    הוצאת דיבה בגירסת החומש    מדוע היכה משה על סלע?    על אחריות קולקטיבית של המנהיג והפרט    התרת נדרים לא רק ביום הכיפורים    מה מלמדת אגדת חולדה ובור?
חיים צבר (צ'בו)
את משבר האמון במערכת המשפט יוצר בית המשפט עצמו ופסיקות כמו זו שפסקו השבוע השופטים בעניינו של מוסטפה דיראני. דיראני, שחטף והחזיק את הנווט השבוי רון ארד. הפסיקה מאפשרת תוצאה אבסורדית כאשר טרוריסט שחטף ועינה טייס ישראלי וששב לעסוק בטרור ממשיך באותה עת לנהל נגדה תביעה משפטית נינוחה ככל אזרח בעל זכויות
עו"ד זהר פישר
במציאות בה יש כ-50 אלף עורכי דין, רבים מהם מחפשים כל דרך פרסום אפשרית   וכפועל יוצא ניתן לשמוע לא אחת טענות בדבר נוקשות כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין לנוכח המציאות המשתנה. האם המציאות אכן מצדיקה שינוי בכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין?
ד"ר אריה אבישור
חלק מהבעיה נוצר בעקבות הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים ומחוסר היכולת להגדיל את היצע הבנייה בתוך הקו הירוק באופן שיפצה על כך
עזי נגר
בין הימין המקארתיסטי "זולל הערבים" ומוצץ את לשד התקציבים הלאומי על חשבון כולנו, לשמאל האנטי-חברתי, ישנו זרם מרכזי הולך וגדל שמוצא את עצמו בין הפטיש לסדן, שהוא נגד הימין באותה מידה שהוא נגד השמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il