X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדמוקרטיה של ישראל היא שהעניקה לה את הלגיטימציה שלה בעולם, ולכן הצעדים האנטי-דמוקרטיים של הממשלה הם הגורם לאובדן הלגיטימציה של המדינה היהודית בעולם בעוד הימין בישראל מציג את עצמו כמגן הלגיטימציה, ההתנהלות שלו בפועל רק הורסת את החלום הציוני ומחלישה את ישראל
▪  ▪  ▪
אנחנו מאבדים את זה... [צילום: יח"צ]

ישראל הוקמה כמדינה דמוקרטית באזור שבו שלטו דיקטטורים, שלא איפשרו לעולם הערבי לאמץ ערכים ליברליים דמוקרטיים. בסיטואציה הזאת ישראל הפכה לנכס עבור העולם המערבי, שבאותה עת נלחם במגמות האנטי-דמוקרטיות שעודדה בריה"מ בעולם. עבור ארה"ב שהנהיגה את העולם המערבי, ישראל הייתה עד לאחרונה נכס, כי היא הייתה אי של דמוקרטיה בתוך ים של מדינות שהיו עוינות באופן כללי לדמוקרטיה ולערכים הליברליים שקידמה ארה"ב. בשנים האחרונות המצב הזה משתנה, ולמרות שבנימין נתניהו הזכיר את חוזקה של הדמוקרטיה הישראלית בקונגרס, ניתן לראות שישראל מאבדת בארה"ב ובעולם המערבי כולו את האמפתיה והתמיכה שהייתה לה, בשל היותה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
הסיבות לכך קשורות גם למגמות גלובליות שקשורות לסיום המלחמה הקרה בשנות ה-90 והירידה בכוחה של ארה"ב בעשור האחרון, אבל הן לא פחות מושפעות מהשינויים שמתחוללים באזור שלנו ובמדינה שלנו. "האביב של העולם הערבי", כפי שמכנים אותו בתקשורת העולמית, יוצר, לפחות לעת עתה, תחושה בעולם שמתחוללים שינויים חיוביים בעולם הערבי שלבסוף יובילו לדמוקרטיזציה. הפגנות המחאה הענקיות במצרים, בתוניסיה, בירדן ואפילו בסוריה ובאירן עושות את שלהן ויוצרות בעולם המערבי כולו ציפייה לכך שהאזרחים במדינות ערב סוף-סוף יצטרפו למשפחת הדמוקרטיות המערביות.
בניגוד למדינות ערב, התדמית של ישראל כמדינה דמוקרטית מידרדרת, והיא מצטיירת בתקשורת העולמית כפחות ופחות דמוקרטית, בעיקר לאור החוקים שמקדמת הקואליציה לאחרונה, שמוצגים כחוקים שפוגעים בחופש הביטוי ובערכים הדמוקרטיים הבסיסיים. אותם חוקים חסרי תועלת שמנסות להעביר הליכוד וישראל ביתנו, מטעמים פופוליסטיים, כדי לזכות באהדה פנימית ובתמיכה של העם, פוגעים בתדמית של המדינה וגורמים לה נזק שיהיה קשה מאוד לשקם. חוק החרם וחוק הנכבה זכו לכותרות ענק בעיתונות העולמית ולגינויים גם ממי שנחשבים אוהדי ותומכי ישראל, כאשר מה שבלט בגינויים אלה היא האמירה שישראל מתנהלת בצורה אנטי-דמוקרטית ופוגעת בזכויות אדם בסיסיות.
חייבים להזכיר לבנימין נתניהו ואביגדור ליברמן - המתחרים ביניהם מי יהיה יותר ימני - שהמדינה הצליחה לשרוד באזור המסובך שבו אנחנו חיים לא רק בגלל כוחה הצבאי, אלא בעיקר בזכות הכוח המוסרי שלה, שהתבסס על היותה הדמוקרטיה היחידה באזור. התמיכה האמריקנית והתמיכה האירופית, שכללו עזרה כלכלית, עזרה צבאית ועזרה פוליטית, נבעה מכך שהעולם המערבי חש קרבה והזדהות עם הערכים הליברליים של המדינה היהודית, וראה בישראל כלי להפצת הערכים האלה גם לעולם הערבי. ההתנהלות של הממשלה היום פוגעת לא רק באופן שרואים את ישראל בעולם, אלא גם תשפיע בצורה קשה בעתיד ועלולה לערער את הלגיטימיות הבינלאומית שהיא הבסיס לקיומנו פה.
הדברים לא קורים מהיום למחר, אבל ישנה הצטברות של טינה כלפי ישראל, שהולכת ומתגברת בעולם ככל שהמדינה ממשיכה לחוקק ועושה מהלכים שנוגדים את הערכים הליברליים הגלובליים. כבר היום ניתן לראות שהתקשורת העולמית ברובה מגנה את ישראל, ולמעט מספר ערוצים הזויים של תקשורת זרה בארה"ב, ישראל זוכה לביקורת גם מרשתות תקשורת מתונות שבעבר תמכו בישראל.
העובדה שנתניהו מקבל מחיאות-כפיים בקונגרס ומצליח להוציא חיבוק מברלוסקוני, היא, על כן, רק זמנית, והיא נובעת רק מכך שההתרחקות מישראל עדיין לא חלחלה לגמרי להנהגה באירופה ובארה"ב. המצב הזה לא יישאר לעד וככל שהממשלה תנקוט ביותר צעדים אנטי-דמוקרטיים, כך גם ישראל תאבד את הלגיטימציה המועטה שנשארה לה. לא רחוק הוא היום שהאזרחים האמריקנים והאירופים ידרשו מהנציגים שלהם לנקוט בקו נוקשה יותר כלפי ישראל בדיוק כמו שהם עשו כלפי מדינות אחרות בעבר.

תאריך:  22/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבדים את יתרון הדמוקרטיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד שטות של דניאל גיחי
יוני שדה  |  22/07/11 12:46
2
דמוקרטיה זה לא בהכרח לגיטימציה
יהודה דרורי  |  23/07/11 11:57
3
מאמר חסר כל בסיס ריאלי ועובדתי ל"ת
ליברליזם מטומטם   |  23/07/11 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
אנו למדים בפרשת השבוע כי מידת הכרת הטוב החשובה "זרמה בוורידיו ובדמו" של משה, מושרשת בהווייתו הפיזית והרוחנית, והייתה חלק בלתי נפרד מאישיותו הרבגונית    על מנהיג למופת
עו"ד יוסי דר
התיק נגדו אומנם נסגר עקב חוסר ראיות מספיקות, אך הוא מחדש את ביקוריו בסלון שלנו כמימים ימימה כאילו לא ארע דבר. האומנם?    האם סגירת תיק החקירה "מחוסר ראיות מספיקות" טיהרה את שמו של איש התקשורת? להלכה - כן. למעשה - לא!
מנחם רהט
יום השנה ה-107 לפטירתו, החל היום, הוא הזמן המתאים לבחון היבטים נוספים בסוגיית זיקתו ליהדות של חוזה המדינה
ראובן לייב
לעוזי מור, ליונה אליאן ולירדנה עובדיה יש שם פרטי ושם-משפחה המשותפים, כפי שמסתבר, גם לזולתם. סיפוריהם של בעלי השמות הזהים שאין ביניהם שום קשר
אהרון רול
יהיו שיקוליו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר יהיו, בתמיכתו בדחיית חוק חקירת ארגוני השמאל בסופו של יום נתן הוא את נשק השמדתה של מדינת ישראל בידי השמאל הרדיקלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il