X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי הפעם תצליח המחאה? [צילום: פלאש 90]
המחאה התורנית
בישראל יש המון מחאות ומעט תוצאות, ואילו באירופה, ואפילו במדינות שסובבות אותנו, המחאות הן מעטות, אך כשהן כבר מתרחשות, הן אמיתיות, רחבות ובאמת מובילות לשינויים האם המחאה שלנו תצליח?

האם המחאה התורנית תצליח? לראשונה יש תחושה שלאנשים באמת אכפת, כואב והם מוחים מכל הלב. אבל האם המחאה תחזיק מעמד ותוביל לשינוי? למה יש תחושה שבישראל יש המון מחאות ומעט תוצאות, ואילו באירופה, ואפילו במדינות שסובבות אותנו, המחאות הן מעטות, אך כשהן כבר מתרחשות, הן אמיתיות, רחבות ובאמת מובילות לשינויים?
טוענים שהגיעו 20 אלף איש. זה יפה, אבל מה זה לעומת מאות האלפים או המיליונים שמחו במצרים, או שמוחים כבר שבועות בסוריה? גם אותם 20 אלף, קצת לפני חצות התפזרו ברובם לביתם או לבתי הקפה. כמה יישארו ברחובות להפגין? כמה יפגינו בערים אחרות?
הממשלה הזאת, כמו כל קודמותיה (ואולי יותר מכולן), ובמיוחד אלה של העשור האחרון, באמת הובילו את המדינה במדרון תלול, מדרון שהופך את המדינה לענייה, דתית, ימנית וגזענית עד כדי בזויה בעולם, והסוף עוד לא נראה. האם ביום הבחירות הקרוב נשלח אותם הביתה? אני חושב שלא. לטעמי, מעולם לא הוכרעו בחירות בישראל (לפחות לא מאז ממשלת רבין השנייה) על-רקע חברתי-כלכלי. נדמה כי הממשלות בישראל תמיד נפלו על-רקע חברתי-כלכלי, אך נבחרו על בסיס מדיני-ביטחוני.
גם הפעם, קצת לפני הבחירות, קופירייטר מוצלח יזרוק לאוויר את המילה "ערבים", וכבמטה קסם יישכחו מחירי הקוטג', הדלק, המים, הדיור, המשכורות הנמוכות, היעדר תקציבים ומימון החרדים, וחרדת הקיום תזקוף את ראשה ותשלח את רובנו להצביע למפלגות שמלבות את השנאה.
אותן מפלגות מבינות את זה, ולכן הן לא מודאגות, ואם נחשוב על זה לרגע, הן לא ממש מגיבות למחאה הזאת. האבסורד הוא שרוב מצביעי אותן מפלגות הם ממעמד כלכלי נמוך ובעצם בחיזוק אותן מפלגות שמפנות תקציבים לצרכים לא רציונליים, הן מונעות תקציבים מהיכן שבאמת צריך ובכך תורמות להרחבת מעגל העוני שסוחף אליו, כמו סערה בים, את מעמד הביניים הקורס, שלא לדבר על קריסת התשתיות.
עניין נוסף הוא, שבישראל הבחירות הן בחירות מגזריות: החרדים מצביעים לחרדים, הדתיים לדתיים, הערבים לערבים, והרוסים לרוסים. וזה משאיר את החילונים לבחור בארבע מפלגות מרכז/שמאל, שבשל מיעוט הקולות והפיזור שלהן רוכשות כוח לא מספק והופכות להיות תלויות באותן מפלגות מגדריות שמרשות לעצמן להתפרע למשך עוד ארבע שנים.
אם אנחנו רוצים שבאמת יהיה פה שינוי אמיתי, על כולנו - וזה כולל את הרופאים, השוטרים, העובדים הסוציאליים, הצעירים, נפגעי הדיור, ואפילו אותו ציבור שנאמן שנים למפלגות אם בלי קשר לאג'נדה שהן מובילות, ובכלל לכל מי שרואה את עצמו כישראלי אמיתי, בעל חוש מוסריות - להתעלות על עצמו, על חרדת הקיום ועל שנאת הערבים, קטנה כגדולה שמקננת בו, ולהתאחד מאחורי מסגרת פוליטית נקייה והגונה - עם אישים בעלי שיעור קומה, ורעיונות נכונים, אשר יעמידו קודם כל את נושא הרווחה בראש סדר העדיפויות ולאחר מכן את סוגיות הביטחון, שכן ללא ביטחון חברתי/כלכלי, אין לנו למעשה גם צורך בביטחון צבאי.
אנחנו חייבים להצעיד את המדינה חזרה לנורמות שלטון ראויות שיהיו בשורה אחת עם הנורמות המקובלות בעולם, להשקיע בתשתיות, ברווחה, בשירותים, במשכורות ראויות לעובדי ציבור, ולהחזיר את הגאווה למושג "עובד ציבור".
לא נראה שיש עוד מדינה בעולם המערבי, שהאזרחים שלה עצמה חשים שאין לה עתיד ועוזבים אותה, ואלו שנשארים ממשיכים לתרום לחורבנה. איך אימצנו לעצמנו את יצר ההרסנות העצמי הזה? הלוואי שאני טועה. אני חרד.

הכותב הוא סטודנט לתואר שני במנהל עסקים, עוסק בכספים ומחשוב.
תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחאה התורנית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תרגע יקירי תרגע ל"ת
זקן  |  25/07/11 15:43
2
מי יהיו האישים האלו?
סתם_1  |  25/07/11 16:27
3
הפתרון:התיישבות ביהודה ושומרון ל"ת
הניה  |  25/07/11 19:51
4
חרד? תצביע ש"ס
איש עצוב  |  26/07/11 00:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
יש לדבר בלשון ברורה ובשפה חדה, אין לנו על מה להתנצל וכל התנצלות, גם אם תנוסח על-ידי טובי עורכי הדין, יש בה בזיון לאומי וסטירת לחי ללוחמים שסיכנו את עצמם
אפרים הלפרין
האם מועצת העיתונות הישראלית תברח מהספינה הטובעת, או שמא תטבע יחד עם ערוץ 2 ותטביע עוד כמה מוסדות איתה?    ערוץ 2 כמשל מאוד-מאוד בולט
עקיבה לם
בנימין נתניהו חתך שמאלה, כפי שדרשו ממנו. הכיר בזכות הקיום של העם הערבי ממערב לגדת הירדן, אפילו הקפיא את ההתנחלויות. ואז פתאום אין דיור. מעניין למה. יכול להיות שנתניהו פשוט לא יכול לנצח במשחק הזה? או שלא רוצים לתת לו אפשרות לצבור נקודות?
פרד כהן-קידר
אפשר להניח קרוואנים בקרבת מוסדות ההשכלה, מקומות העבודה וכן הלאה    יש קרוואנים שנשארו ממפוני גוש קטיף ואפשר לרכוש עוד כאלה לפתרון מיידי תוך חודשים ספורים    יש לחייב את ראשי העיריות להתנות מתן רשיונות בנייה לקבלנים שיבטיחו אחוז מסוים מהבניינים לדירות
יהודה קונפורטס
ביום שישי האחרון, באיחור אופייני של כמעט חצי שנה, נציבות שירות המדינה פרסמה קול קורא, המזמין מנהלים מענף ההייטק להציג את מועמדותם לתפקיד מנהל מערך המיחשוב הממשלתי שיהיה היועץ הראשי של הממשלה בכל מה שקשור למיחשוב    המדובר באחד המהפכים הגדולים שעשתה הממשלה בתחום    הבעיה היא שהטובים והמוכשרים בסקטור הפרטי לא ממהרים להתנדב לעבוד בממשלה למרות התפקיד המאתגר
רשימות נוספות
יש סופרטנקר בשכירות  /  יאיר דקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il