X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו חיים בכלכלה חופשית, מי שמתאים לו לשלם 50% מהכנסתו לשכ"ד בלב תל אביב, שישלם. מי שלא, שיחפש סביב תל אביב. במצב הכלכלי הפנטסטי הקיים כיום במדינת ישראל המחאה הזו היא פתטית
▪  ▪  ▪
מחאת האוהלים. מחאה פתטית [צילום: פלאש 90]

המאהל
קיץ, חם, לח, מה טוב יותר מאשר לצאת לחיק הטבע בשדרה בתל אביב, בגן על הכרמל, לרגלי החומות בירושלים ובעוד מקומות נוספים ב" פריפריה". אז צריך סיבה. את הקוטג' כבר טרפו, הוא ושותפיו לדוכן אינם מעניינים יותר. בכלל, כמה זמן ניתן להתנזר מקוטג'?
אז יש את מחירי השכירות. נכון הם גבוהים, אך הם גבוהים כי כל הדירות מושכרות. ועל-ידי מי הן נשכרו? על-ידי אותם צעירים וחבריהם מהמאהל.
מי שמכיר את שוק הדירות בתל אביב יודע שיש דירות להשכרה במחירים נמוכים משמעותית מהמחירים במרכז העיר, אך אותם מפגינים אינם רוצים לגור שם, הם רוצים רק באזורים "המקובלים". ש"הפשוטים" יגורו בשכונות. במעגל הרחב של תל אביב, (בת-ים, חולון, ראשל"צ, נס-ציונה, פתח-תקווה ועוד) יש דירות להשכרה במחצית המחיר מתל אביב, אך תושבי המאהל רוצים לגור רק בלב תל אביב. שמעתי מישהי בטלוויזיה אומרת "למה שאחרים יגורו במרכז ת"א? לנו לא מגיע?".
הדרישה, לפחות לפי דברי המארגנים הראשונים היא מתן הקלות למגורים בשכ"ד בת"א או הגבלת מחיר השכירות. הקלות פירושו של דבר כסף של משלמי המיסים. היעלה על הדעת שמשלמי המיסים יממנו מגורים בלב תל אביב?
הגבלות? אנו כלכלה חופשית, מי שמתאים לו לשלם 50% מהכנסתו לשכ"ד בלב ת"א שישלם, מי שלא, שיחפש סביב תל אביב. במצב הכלכלי הפנטסטי הקיים כיום במדינת ישראל המחאה הזו היא פתטית.
הכיכר
יש דברים שנעים לקרוא עליהם בעיתון, לי הם משפרים את המשך מהלך היום. עיריית תל אביב החליטה לקרוא שם של כיכר ביפו על שם השייך באסם אבן-זייד. לצורך העניין לא משנה לי מיהו השייך הנ"ל חשוב לי שמנציחים דמויות, לא רק מהמורשת היהודית אלא גם מהמורשת הפלשתינית - מוסלמית.
אין ויכוח, לפחות לטעמי, שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. אך שמירת זכויות המיעוטים ובעיקר זכויות המיעוט הגדול ביותר (הפלשתינים המוסלמים) היא חשובה מאוד וטוב שמנציחים את גיבורי מורשתו בשמם של כיכרות ורחובות.
הסופר
"מחאת הקוטג'" הבליטה את הרווח הקמעונאי הטמון בכל מוצר שאנו רוכשים בחנויות הסופר. בעיקר החנויות השכונתיות.
אני בחנתי 3 דוגמאות.
  • הקוטג': לפי פרסומים בתקשורת, מחיר גביע קוטג' בשער המחלבה היה 3.54 שקלים. אם מחירו המומלץ לצרכן, בחנות, היה 8 שקלים הרי נוצר פער בין עלות הייצור לבין המחיר הסופי(כולל הפצה) של 4.46 שקלים שהם 112%.
  • מוצר בשם "טוסטעים": המוצר הנ"ל נמכר בסופר השכונתי במחיר 12.99שקלים. ברשת גדולה (חצי חינם) הוא נמכר במחיר 7.99 שקלים בהנחה שהרשת מרוויחה עליו 2 שקלים(לפחות) הרי מחירו הבסיסי בסופר השכונתי הוא 5.99 שקלים וכן נוצר רווח קמעונאי של 7 שקלים שהם 116%.
  • מיכל גלידה "קרמיסימו": מחיר מיכל גלידה כזה בסופר השכונתי הוא 26.99 שקלים. מיכל זהה ברשת גדולה( חצי חינם) הוא 18.99 שקלים. בהנחה שהרשת מרוויחה עליו כ-4 שקלים לפחות, הרי מחירו הבסיסי בסופר השכונתי הוא 14.99 שקלים. הרווח הקמעונאי של הסופר השכונתי מגיע ל-12 שקלים שהם כ-87%.
יש לזכור שכל מי שביכולתו (בעלי רכב, למשל) עורך, כנראה, את עיקר קניותיו ברשתות הגדולות והמוזלות ורק אותם קשישים או מיעוטי יכולת או אנשים שעובדים שעות רבות נאלצים לקנות את מוצריהם בסופר השכונתי ומשלמים מחירים גבוהים במיוחד. זה הפרדוקס הגדול, העושק הוא תמיד של החלשים שבחברה.
זו הנקודה שהרשויות והממשלה צריכות לטפל באמצעים העומדים לרשותם.
בית הספר
משרד החינוך הנהיג השנה שינוי בלימודי האזרחות באופן שמדגיש יותר את ערכי היהדות והלאומיות. כצפוי קמה מיד קבוצת מורים שרואים בכך פגיעה בערכי הדמוקרטיה כאילו יהדות ולאום נוגדים את ערכי הדמוקרטיה.
לטעמי אין קשר בין הדברים ואם מנסים להבין את הדברים לעומק שוב עולה השאלה האם מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וככזאת יש להדגיש את ערכי היהדות והלאום היהודי-ישראלי או שזו "מדינת כל אזרחיה" (שמיטב ידיעתי אין מדינה כזו בעולם) ולכן צריך להימנע מהדגשים מיוחדים בכדי לא לפגוע באלו שחיים במדינה ואינם יהודים.
בשינויים יש מבט היסטורי ובינלאומי רחב (בין היתר) על הצהרת בלפור, תוכנית החלוקה והכרזת העצמאות תוך הדגשת ההיבטים הלאומיים והדמוקרטיים.
ברור ששימת דגש על היבטים לאומיים באירועים אלו (כדוגמא) עשויה לעורר תרעומת אצל התלמידים (והמורים) הפלשתינים החיים במדינת ישראל.
לכן, לטעמי, יש להדגיש את ערכי היהדות והלאום היהודי במידה הראויה ובמקביל להרחיב את לימוד תולדות ארץ ישראל בשנים שהייתה תחת השלטון הערבי והטורקי. יש לחפש את הנקודות החיוביות במורשת הפלשתינית של ארץ ישראל. למרות שזו מדינתו של העם היהודי הרי בארץ קיימת יותר ממורשת אחת ויש לתת לכולן את המקום הראוי להן.
ד"ר טסלר מהאוניברסיטה העברית בירושלים חושבת שהשינוי הוא מידתי ולגיטימי ותואם את הנהוג בארצות המערב. עוד צעד קטן להדיפת מתקפת הדה-לגיטימציה המאיימת על מדינתנו.

תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאהל, הכיכר, הסופר ובית הספר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל המדינות הינן
"מדינת כל  |  25/07/11 17:43
2
החיים לפי פסח
אלישמע  |  26/07/11 13:01
 
- פיספסת
53229  |  26/07/11 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
הערכה מפוכחת: שלי יחימוביץ' או עמיר פרץ ינצחו בפריימריז בספטמבר    זה שיפסיד, מן הסתם, יעזוב את המפלגה, מה שיגרום לרבים וטובים לא להצביע עבורה    זה יכול להשתנות אם השניים ירדו מהעץ הגבוה עליו טיפסו, יפסיקו ללכלך זו את זה וישכילו למצוא את המכנה המשותף ביניהם - ויש הרבה מכנה משותף    אחרת אני ודומים לי ניתן את קולנו, שוב, למפלגות קטנות    מפלגת העבודה או מפלגת העדה?
שולמית קיסרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר שיש לנו ארץ נהדרת. הגיע הזמן להזכיר לו כמה הארץ שלנו לא נהדרת בכלל - לא בכלכלה, לא בתחבורה, לא ברווחה, לא במדיניות, לא בבריאות וגם לא בדיור
עו"ד אברהם פכטר
הדמוקרטיה המקורית הקלאסית, על-פי הממציאים היוונים, כבר מזמן שונה וגמישה יותר ממה שיצקו בתוכה מייסדיה. לפעמים נדמה, לפי הביקורת הנוקבת מצד ארגוני השמאל, שהם המציאו את הדמוקרטיה המודרנית ורק מה שהם חושבים כי הוא טובת המדינה - זאת הדמוקרטיה בהתגלמותה    הגיעה העת להרגיע אותם ולהראות להם שיש גם דמוקרטיה כפי שמשתקפת בעיני הימין
עמוס עמירן
מצד אחד יש צמיחה, אך מצד שני יש עלייה בקושי של רובד עצום באוכלוסיה "לגמור את החודש". אולי ניתן להסיק שעדיף להגדיל את האבטלה שכן גם אז תתקשה אוכלוסיה זו לגמור את החודש בהבדל אחד - שהיא תוכל ללכת לים או לשחק עם הילדים או לאסוף ג'וקים או כל פעילות אחרת
ענת פרסמן
ההערכה היא שבשלוש השנים הקרובות, שלוש הרשתות המובילות - פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס - ימשיכו להתחזק. אנשים ילכו לטוויטר עבור חדשות וסלבס. והם ילכו לפייסבוק כדי לקשור קשרים חברתיים, לנהל צ'אטים ולשחק משחקים מגניבים. גוגל פלוס תהיה פחות "יעד" (אתר שגולשים אליו) ויותר כמו "רקמה חברתית" שתחבר בין חלקי האינטרנט
רשימות נוספות
על מחאה חברתית צודקת ועל ניצול פוליטי זול  /  עו"ד נבון קצב
המחאה התורנית  /  אסף דביר
יש סופרטנקר בשכירות  /  יאיר דקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il