X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צבי גלברד מהנדס אלקטרוניקה ומערכות תקשורת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בועת הנדל"ן התנפחה לממדים מבהילים - הגיע הזמן לפוצץ אותה חייבים להמשיך במאבק כי נתניהו ושרי הליכוד לא מבינים דרך אחרת ואיך כל זה קשור למחדל המסתננים והזרים הבלתי חוקיים?
▪  ▪  ▪
מאהלי המחאה בבאר שבע [צילום: צבי גלברד]

בועת הנדל"ן
כבר שנים שכולם מדברים על בועת הנדל"ן, אבל אף ממשלה לא עשתה דבר. הבועה הגיעה גם לפריפריה. מחירה של דירת שיכון קטנה וישנה בבאר שבע הגיע ל-400,000 שקל. במצב הזה גם הסטודנטים בבאר שבע וביתר ערי השדה החליטו לצאת למחאה. נכון שלא רק הממשלה הנוכחית אשמה. מדובר בהזנחה רבת-שנים: מדיניות שיווק קרקע כושלת שגורמת לספסרות. היעדר תכנון מודרני ברמה ארצית שגורם לבזבוז משאבים, ואין עידוד לבנייה לגובה. מיסוי ברמות מחרידות שרק המעמד הבינוני משלם את מחירו, בעוד שמגזרים אחרים פטורים מהמיסוי העושק: בנייה בלתי חוקית אצל ערבים, או בנייה מסובסדת לחרדים. תשתית תחבורה ציבורית לפריפריה - מפגרת, עדיין אין רכבות מהירות (160 קמ"ש) לדרום, לצפון ולירושלים. גם בעיר הבירה מחירי הדיור ממשיכים לעלות, למרות הירידה של המוני צעירים לשפלה, המצב המדיני מונע את התפתחותן של מעלה אדומים וגבעת זאב.
אבל בחרנו את נתניהו כדי שיפתור את הבעיות ויחזיר קצת שפיות לשוק הנדל"ן, אך מתברר שראש הממשלה ושרי הליכוד כשלו במשימה. אולי כי הם חשבו שהשוק החופשי יפתור את כל הבעיות. אני שיערתי לתומי, שהציבור קיבל את גזר הדין. המון צעירים עושים את בחירתם הפרטית: חלק דוחים את הנישואין וממשיכים לגור עם ההורים, וחלק יורדים לחו"ל ומחפשים עתיד טוב יותר. אז מתברר שגם לפתרונות הפרטיים ולהימנעות ממאבק יש גבול.
הייתי במאהל בבאר שבע. הסטודנטים מובילים את המאבק בסיוע ארגונים "חברתיים", חלקם פעילים בפרויקט "מעורבות חברתית" של אוניברסיטת באר שבע (יש גם מלגות). אחת הסטודנטיות אומנם "מסודרת", היא בת לאחד הקיבוצים הסמוכים, ובכל זאת היא באה לסייע לשכבות המצוקה. היו גם תושבים עם מצוקה אמיתית. אחד מהם הציג עצמו כפעיל שכונות ואמר לי: "אני ליכודניק, אבל מה לעשות שיש בעיה, לא רק דיור. אין עבודה והמצב מתדרדר. צריך לטפל בבעיות אחת-אחת, וכעת יש הזדמנות לעלות על הגל של מחאת הדיור". תושב אחר שבילה חלק מחייו בארצות רחוקות, אך משום מה החליט לחזור ארצה, נשמע כמו קומוניסט/אנרכיסט: "צריך להחריב את מגדלי אקירוב, ובמקומם לבנות בניינים עם דירות קטנות". ככה זה כשבני אדם מתייאשים - מחפשים פתרונות מהפכניים.
אני מקבל ים של מיילים מ"צעירי הליכוד" שחרדים לגורלה של ממשלת נתניהו. אבל ממש לא מבין אותם: הם מתאמצים להוכיח כי "נתניהו והליכוד בסדר גמור, הכל מזימה פוליטית להפיל אותו". מדוע הם בלחץ? הרי שרי הליכוד עצמם, כמו מיכאל איתן ויוסי פלד, לא עושים כלום למען האזרחים. הם לא ניסו אף פעם לפתור את המצוקות שלנו. ובעיקר: הם לא כל-כך ליכודניקים. בתחומים רבים הם פועלים למען אג'נדה שמאלנית. "צעירי הליכוד" יטיבו אם יעשו בדק-בית בתוך מפלגתם ויחליפו את השרים שהפכו לעצים יבשים ובלתי מועילים.
לא נראה לי שהסטודנטים יישברו מהר, לפחות עד לפתיחת שנת הלימודים... הם נהנים מתמיכת הארגונים הנ"ל ומפרסום אדיר ורוח גבית מצד התקשורת. אז כדאי שחברי מרכז וצעירי הליכוד יתחילו להזיז את עצמם.
מחדל המסתננים והזרים הבלתי חוקיים
ממשלת נתניהו הפקירה אותנו גם בזירה הזו. שרי הליכוד אולי מדמיינים שגם מחדל זה יבוא לקצו בזכות השוק החופשי. לכן הם נמנעים לתת את הפתרון הראוי, החוקי והצודק. לעשות מה שכל מדינה שפויה עושה: לגרש שוהים בלתי חוקיים. בישראל יש היום יותר מ-100,000 תיירים מתחזים - "ללא אשרה בתוקף". בנוסף, כ-37,000 מסתננים שמתחזים לפליטים. המלחמה בסודן הסתיימה לפני שנים ואפילו הוקמה מדינה חדשה. אבל עדיין מורחים אותנו בכזבים ובשקרים. רק רבע מהמסתננים באו מסודן, כ-60% הם אריתראים. ובכל המקומות הללו אין מלחמה. הממשלה יכולה להודיע לכל "מבקשי המקלט" לשוב אל ארצותיהם. לכל הנ"ל מתווספים כ-15,000 עובדים זרים בלתי חוקיים, שלא יצאו בתום האשרה, מתוכם כ-11,000 פיליפיניות.
לפני כחודשיים דווח בתקשורת כי חסרים 10,000 עובדים זרים בענף הבנייה. כדי לזרז אספקת פתרונות דיור. והתבשרנו שהממשלה מעוניינת להלבין 2,000 זרים בלתי חוקיים. נתונים אלה מצביעים על כך שרוב רובם של הזרים הבלתי חוקיים אינם מתאימים לעבודה בבניין. הרי לא ניתן להפוך פיליפיניות לבנאיות, וכך גם כל היתר. היו ניסיונות להעסיק מסתננים בבניין ובחקלאות. בינתיים ללא הצלחה גדולה. אז מה עושים כאן כל הזרים הבלתי חוקיים? חלקם לא עובדים, וחלקם עובדים עבודות מזדמנות, במסעדות ובמשק-בית. בקיצור: הזרים הבלתי חוקיים אינם חיוניים למשק הישראלי. תומכי המסתננים בסיוע "הקרן החדשה" מסייעים להם ומעניקים להם הכשרות כגון שימוש במחשב ופתיחת עסקים קטנים. כך קורה שמסתננים וזרים בלתי חוקיים פותחים עסקים בישראל, והממשלה מחרישה.
בשנה שעברה נכנעה הממשלה ללחצים של "הארגונים החברתיים" שלמעשה הם אנטי-חברתיים, והשאירה את "ילדי הזרים". אבל לא רק את הילדים, אלא גם את הוריהם ואת כל הזרים הבלתי חוקיים. על-פי החוק בארה"ב, אם תייר ישראלי ייתפס כשהוא עובד או שוהה לאחר תום האשרה הוא יסולק מיד, גם אם נולד לו ילד בארה"ב. תינתן לו ברירה לבחור בין שתי אפשרויות: לקחת את הילד או למסור אותו לאימוץ. רק בישראל יצאנו פראיירים: במסווה מרושע של הומאניות כלפי ילדים, החדירו לכאן מאות אלפי זרים בלתי חוקיים כדי להרוס את המדינה. דרום תל אביב ושכונות באילת, באשדוד ובערים נוספות הפכו למחנות פליטים - מדינת עולם שלישי.
מה עשו שרי הליכוד? כלום, פשוט כלום. הם הפקירו את תושבי השכונות! הם הפכו את החוק לצחוק. יש חוקים נגד שהייה בלתי חוקית ונגד הסתננות. מדוע לא אכפו אותם? מה היה אומר על כך מנחם בגין ז"ל?
הנה כי כן, אנו הישראלים הפכנו, במו ידינו, לפליטים, הומלסים, דרי אוהלים. במקביל למאהל בשדרות רוטשילד, הוקם מאהל למסתננים בגן לוינסקי (העירייה פינתה אותם). גם להם לא מתאים לחיות בצפיפות נוראית בדירות ששכרו. או כי באמת אזל מלאי הדירות. חשבון פשוט מראה שהזרים הבלתי חוקיים תופסים למעלה מ-10,000 דירות. בגללם אין דירות ללמעלה מ-10,000 משפחות.
מארגני מחאת הדיור התבלבלו: אחת הכרזות קראה: "כל ישראל ערבים זה לזה". אבל הם דואגים יותר לזרים הבלתי חוקיים מאשר לתושבי השכונות ולעצמם.
אני שואל: אולי הגיעה העת לעשות מבצע פינוי של כל הזרים הבלתי החוקיים?

[צילום: צבי גלברד]
תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת הדיור ומחדל המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אותם אנשים המפגינים היום
גדעון אמיר  |  28/07/11 20:49
2
אתה הזוי
צוצו  |  28/07/11 22:55
 
- למה הוא הזוי
ליאור רזניק  |  5/08/11 17:15
 
- והוא הזוי כי..?
ליאור רזניק  |  5/08/11 17:20
 
- צוצו למה צביקה הזוי ????
ספרדי  |  27/08/11 18:13
3
לצוצו: מיהם יוסי ומיקי??
צבי גלברד  |  29/07/11 10:27
4
כל חודש עוד 500 חדרים לזרים
עזרי  |  30/07/11 00:35
5
המסתננים
dafna  |  7/09/11 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
ההיסטוריה מלמדת שהציבור הישראלי לא בנוי למחאה אמיתית. לא בתחום המדיני, לא הפוליטי ובטח שלא בתחום הכלכלי. הדעה הרווחת היא שהציבור פשוט שבע מדי על-מנת למחות 'על אמת'. האם הפעם זה שונה? האם באמת יש קשר כלכלי?
חניאל פרבר
אנו צמים כדי להתעורר ולתקן המעשים שגרמו לנו את כל הצרות    יש חשיבות גדולה בצום, בכוונת הלב ובתיקון המעשים    מקדש ראשון מפני מה חרב? ומקדש שני שהיו עוסקים בתורה ובמצוות וגמילות חסדים מפני מה חרב?    אסונות רבים אירעו ביום ט' באב לעם ישראל
איינאו פרדה סנבטו
שופטי כוכב נולד שיבחו את חגית יאסו ואמרו לה כי נכנסה להם ללב    מה עם הכישרון שלה? האם האתיופים כישרוניים פחות?    כישרון יש לנו, אבל כנראה שהצבע עדיין חוסם אותנו
עו"ד יוסף פנדריך
אין ספק שחוק איסור החרם פוגע בחופש הביטוי. החוק לא הולם מדינה דמוקרטית. אז כיצד מתמודדים עם חוק כזה?
יובל לובנשטיין
בכביש חוצה ישראל אשר תוכנן במועד מועד והינו כביש אגרה יש עיגול פינות וניסיון לחסוך בכסף על חשבון בטיחות הנוסעים. מדוע בכביש זה נאלצים הנהגים לנסוע בחושך? מדוע השוליים כל כך צרים?. היכן משרד התחבורה ולאן נעלמו רשויות האכיפה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il