X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה השעה לרדת מהעצים ולהתכנס לצעדי תכלית כלכליים-חברתיים שימצו את המומנטום של המחאה, או...
▪  ▪  ▪
תמרור אזהרה [צילום: צבי גיל]

התגובות הסרבניות החוזרות ונשנות של "מהיגי המחאה" במדינת תל אביב, והאפיזודה בה ניסו אתמול להביך או להשפיל את רוה"מ, צריכים לשמש תמרור אזהרה לציבור. נראה ש"המנהיגים" מיצו את "סובלנותם" האוניברסלית ואת יכולתם להניע קדימה מהלכים לטובת כלל הציבור, והם מפתחים נטיות סקטוריאליות ונרקיסיזם אישי, שעלולים לפגוע בתנועת המחאה ולשלול ממנה הישגים שהיא בהחלט ראויה להם.
דומה שהצעירים הללו, שבוודאי מנחה אותם גם רצון טוב, שכחו מהיכן באו ולשם מה, והם מתחילים להסחף אחר אידאות אקסצנטריות שאין להן אחיזה בציבור הרחב. הם אינם נבחרי ציבור. הם אינם מנהיגות פוליטית חלופית למנהיגות הדמוקרטית הנבחרת והם בוודאי אינם תכלית המהלך כולו.
מי שסבור ש"פסטיבל קיץ 2011" של שד' רוטשילד בת"א ימשך לנצח - טועה. בארץ ה"אפשרויות הבלתי צפויות" עשוי אירוע כלשהו, כבר מחר בבוקר, להתסיס ולהסעיר את מי המנוחות שעליהם שטה בינתיים "ספינת השעשועים" בימי חסד אלה. את המומנטום שיצר המהלך, את הרצון הטוב של הציבור למסור בידי יוזמי המחאה שטר-אמון זמני להמשיך ביוזמה ולהובילה לחוף מבטחים, דהיינו: לתוצאות קונקרטיות, עשוי הציבור ליטול מהם בכל רגע, אם ישתמשו בו לרעה, דהיינו: למטרות זרות.
שימוש לרעה יחשב כל שימוש שבו ייעשה ניסיון לכוון את המחאה למקומות שנויים במחלוקת פוליטית או אידיאולוגית או למחוזות שלא אליהם מכוון הציבור. מה שמאפיין מחאה זו היא הסכמה ציבורית רחבה שהמציאות הכלכלית חייבת תיקון יסודי וכי ניתן להשיג תיקון זה, גם מבלי לפרק את המדינה ולהרכיבה מחדש. שלושה לאוים והן אחד חייבים להיות מנחי המחאה ומנהיגותה: הציבור מבקש פתרונות לבעיות הכלכליות המעיקות עליו כבר זמן רב. התפקיד המרכזי של המחאה הוא להניע במדינה, באמצעות המערכות הציבוריות והפרטיות, בהכוונה ציבורית, תהליכים שיממשו פתרונות לבעיות אלה. הצגת הבעיות לממשלה, עיצוב סדר עדיפויות לטיפול בהן והבהרה לממשלה שהיא אחראית למציאת הפתרונות וליישומם המהיר - זהו ההן. מאידך, המחאה לא נועדה לניסויים ניאו-סוציאלדמוקרטיים (כבר היינו בסיפור הזה ונכשלנו בו יחד עם כל מדינות המערב), לא נועדה להפיל את הממשלה או להחליף אותה בקביעת מהות הפתרונות ודרכי הפעלתם ולא נועדה ליצור סדר דמוקרטי חדש בישראל, שבו שולט המיעוט באמצעות הרחוב ברוב.
בימים האחרונים ניכרים סמנים מתרבים והולכים לכך שמישהם במנהיגות המחאה (או לידה או במממניה או...) חותר לעבור על שלושת הלאוים הנ"ל. אסור להניח לדבר לקרות. אגב, הגיע הזמן שמנהיגות המחאה, אם יש כזו, (ואם אין צריך שתקום) תזהה עצמה ברבים, ותתיצב כדוברת אותנטית של הגל האמורפי שבינתיים נראה כקרנבל קיץ חסר תכלית.
אסור להניח לממשלה לבזבז את האשראי הציבורי שניתן לתנועת המחאה בתרגילים וסיסמאות שיגרמו למנהיגי המחאה לטעות ולכרסם בה מבפנים. אבל אסור גם להניח למנהיגי המחאה להתבצר בסרבנותם להזדהות ולהציג עמדות קונקרטיות, שעליהן ניתן לקיים הידברות.
כשם שאנו יודעים בוודאות שהמחאה הציבורית מוגבלת בזמן, גם אם איננו יודעים להצביע על העיתוי המדויק שבו תפסק או תדעך, כך אנו יודעים בוודאות שאי-מיצוי מהלך אזרחי זה יהיה רע ומר לכלכלה ולחברה בישראל. תפקיד הציבור התומך במחאה ושותף למחשבה שיסודותיה כנים ואותנטיים (להערכתי, רוב הציבור), הוא לכוון את שני הצדדים - הממשלה והמנהיגות הזמנית של תנועת המחאה - לעבר הידברות תכליתית.
אי נכונות ממשלתית להידברות תכליתית, חייבת להעצים את ביטויי המחאה ומאידך, אי-נכונות או חוסר יכולת של המנהיגות הזמנית להוביל לכיוונים תכליתיים, צריכים להוביל להחלפת המנהיגות הנוכחית באחרת.

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו צריך הציבור להנהיג את "מנהיגי המחאה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מוכן להנהיג אותם
סתם_1  |  1/08/11 15:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
קלוד לנצמן הוא איש קולנוע שיצר סרטים דוקומנטריים שהם נכס צאן ברזל של ההיסטוריה היהודית והאירופית במאה העשרים
עפר דרורי
בימין התחילו לנסות ולבדל עצמם מהמחאות החברתיות, פתאום נשמעו טענות שההפגנות פוליטיות, שבעצם רוצים בהפלתו של נתניהו    האם הכל אכן פוליטיקה?
חיים יואבי רבינוביץ'
אילו האוצר היה מפעיל הגיון ומחשבה לטווח ארוך, היה עושה הפרדה מוחלטת בין רופאי בתי החולים, שאפילו אם ישלשו את משכורתם, לא יהא בכך עדיין, גמול הוגן וראוי למאמץ ולאחריות, של כל אחד מהם. ומאידך יכול היה אז האוצר, לעמוד על כך, שרופאי הקהילה וקופות החולים שהם רוב הרופאים, יקבלו רק תוספת קטנה
פנחס מנחם
התקשורת הישראלית ניצבת גם כעת במשבצת הקבועה שלה. היא ממשיכה למלא נאמנה כל תפקיד שלילי והרסני בתהליכים העוברים על החברה הישראלית. היא מייצגת ברובה את מדינת תל אביב. היא מסיתה, מפלגת, מעוותת, מלבה מתחים ומייצרת פאניקה והיסטריה מלאכותיים
נפתלי רוטנברג
ההתרחשות המאורגנת והבלתי-מאורגנת היא אנטי-מפלגתית באופן מהותי. עם זאת קיים גם סיכוי מסוים לבניית כוח פוליטי אזרחי עד כדי שינוי האיזון הבין מפלגתי. כוח זה ייבנה על-ידי תרגום המחאה והאכזבה למעורבות אזרחית באמצעות הקמת מסגרות מקומיות ואיחודם לתנועה כלל-ארצית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il