X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עיתונאים בריטים מתקשים להסביר מה בדיוק עומד בשורש המהומות בארצם. הם מצביעים בהיסוס על 'תרבות הכנופיות' ומקווים שהעניין יירגע עד האולימפיאדה בשנה הבאה
▪  ▪  ▪
הצתת מכונית בבירמינגהם [AP]
כשילדי העובדים הזרים יגדלו
מרדכי קידר
מי שמחולל את המהומות בבריטניה הם בני המהגרים. הם נולדו שם, הם דוברי השפה על בוריה, אך אינם מצליחים כמו בני הארץ. התסכול שעלול להכות גם בנו
לרשימה המלאה

אנרכיה במונרכיה
עמיאל אונגר
אזלת היד שגילו כוחות הסֶדר בבריטניה בתחילת ההתפרעויות אפשרה להן לצמוח לממדי ענק. נעשתה כמעט כל טעות אפשרית. המשטרה ריכזה כוחות בבירה והזניחה ערים אחרות, הממשלה לא אפשרה אמצעי פיזור הפגנות חזקים יותר ורעיון ההידברות עם המתפרעים בזבז זמן יקר. האם מסתמן שינוי בטיפול במתפרעים או שהממלכה בדרך לאבדון?
לרשימה המלאה

המהומות בלונדון הביאו אותי להרים טלפון לכמה חברים ועמיתים.
מה נשמע, שאלתי. ממש נורא, אמרו כולם, פשוט שוקינג.
מישהו ניסה לשדוד אתכם, שאלתי, גנבו לכם את האייפון, נקלעתם לשריפה? לא, מה פתאום. מתברר שאיש לא חווה ישירות את המהומות. זה רחוק מדי, הסבירו, מדובר בשכונות שוליים, שבאופן רגיל ביומיום אין לנו מה לחפש שם. המקסימום ששמעתי היה מזוג חברים, שסיפר כי החליטו לבטל ביום שלישי יציאה לארוחת ערב ב"וורקינג דלהי", פשוט כדי לא להסתבך.
מהשיחות הבנתי שהחברים בלונדון צופים במהומות בטלוויזיה בדיוק כמו שצופים בהן בישראל, במדריד או בטימבוקטו. אין להם שום נקודת חיכוך עם המציאות בשכונות הללו. מבחינתם הם חיים כאילו מדובר ביקום נפרד.
לא התייאשתי. הרמתי טלפון לחבר, העובד כעורך-מתאם בדסק החדשות של אחד העיתונים הגדולים בבריטניה. ביום רביעי אחר-הצהריים כל העיתונאים שלו היו בשטח, בעיצומו של איסוף החומר לסוף השבוע.
תגיד, שאלתי, מה התחושה שאתה מקבל מהעיתונאים שלך בשטח? זה באמת נורא כמו שנראה מרחוק?
כן, אמר. כולם פה ממש בשוק. כולל עיתונאים שמכירים את המציאות באזורים הקשים וכבר סיקרו בעבר התפרצויות קודמות. הפעם מדובר במשהו שונה לחלוטין. זו פריצת כל המוסכמות, שבירת כל גבול בכל מה שקשור בחוק וסדר. האלימות והברוטליות חסרי תקדים. בבריטניה יש מדי פעם מהומות על-רקע חברתי, אולם הפעם זה סיפור שונה ומפחיד. שודדים חנויות, גונבים מאנשים ומציתים כדי לשרוף. והמשטרה, בשורה התחתונה, די חסרת אונים.
שאלתי אם יש כבר ניצנים של הבנה מה גרם להתפרצות. והכוונה, מעבר להרג בטעות בידי שוטר שהצית את המהומות.
הבנה עדיין אין, ונראה לי שייקח עוד זמן מה לעכל ולהבין מדוע כל זה התרחש בצורה אלימה כל כך, השיב. ייתכן שהתחלה של תשובות צריך לחפש במה שמכונה "תרבות הכנופיות". התופעה הזאת מוכרת בעיקר בארצות הברית, אולם היא קיימת גם כאן בבריטניה.
כוונתך שלמהומות האלו יש פן גזעי, אך עדיין מפחדים לומר את המילה המפורשת?
לא בדיוק. אלו אינן מהומות גזעיות במובן זה שקבוצה אתנית אחת נלחמת באחרת, אבל הייתי מנסח זאת כך: תרבות הכנופיות מזוהה יותר עם הקהילה השחורה. ואני אומר את זה בשיא הזהירות ומקווה שלא אתחרט על-כנותי.
גם הדינמיקה של המהומות האלו נראית שונה.
אכן. הדינמיקה לא רק שונה אלא גם מוזרה. בפעמים קודמות המהומות היו מקומיות והוגבלו לאזורים כמו בריקסטון, טוטנהם, ברדפורד. אולם הפעם המהומות לא הוגבלו למקום מסוים אלא התפשטו בו-זמנית במהירות ברחבי לונדון ומעבר לה. הכל התרחש במהירות מדהימה ויצא מכלל שליטה.
אולי זה הממד הטכנולוגי, אפקט המדיה החדשה.
זה חלק מהעניין. הכול קל יותר ומהיר יותר. ואם עוברת ידיעה ברשת על התאספות במקום מסוים, תוך דקות מגיעים עוד ועוד אנשים והעסק מתפתח ויוצא מכלל שליטה עוד לפני שהמשטרה מספיקה להגיע. על-אף שגם הם יושבים על הרשת.
זו דינמיקה שמזכירה קצת את מהומות ה-G-20 האלימות ובאחרונה גם את מהומות הסטודנטים נגד העלאת שכר הלימוד.
לא, ממש לא. המהומות הפעם שונות לחלוטין. הפעם לא מדובר באנשים שמפגינים. זו לא מחאה שיצאה מכלל שליטה. זו לא מחאה בכלל. לא נגד קפיטליזם או עוני או משהו אחר. זו שריפת בניינים לשם שריפתם, גניבה ושוד לשם גניבה. זה משהו שלא ראינו קודם ואנחנו עדיין לא יודעים לשים את האצבע ולומר במה מדובר. הדבר היחיד שברור הוא שמדובר בחֶברה חולה. יהיה צורך בהרבה "Soul Searching" כדי לרדת לשורש העניין, ולא בטוח שזה מה שיקרה באמת כי ברמה הפוליטית יהיו חייבים לדכא את העניין חזק ומהר ובזמן, לפני שיתחילו חגיגות האולימפיאדה בלונדון בשנה הקרובה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהומות לשם מהומות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנה ניתוח הסיבות האמיתיות:
זה שיטטתי לחלוטין  |  15/08/11 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון-מוריה
מחאת האוהלים לא מצליחה לנדנד אף לא אחת מהרגליים של הממשלה. גם שס, המפלגה החרדית-חברתית, מסרבת לעלות על הגל האופנתי. "אנחנו לא מדברים על פרישה מהממשלה", אומר אלי ישי, "אבל אעלה הצעות חוק בנושאים חברתיים שיקשו עליה"
דרור אידר
"גל המחאה יביא לשינוי מדיניות בתחומים רבים כמו עידוד הבנייה, הסרת מכשולים ברוח חוק הוד"לים והגדלת היצע הדירות למגורים"    "האזרחים לא ייהנו מהכל בטווח המיידי, אבל הממשלה תישפט לשבט או לחסד בקלפי על-פי השפעת השינויים בתום הקדנציה"    "מדינת ישראל הקימה ומקיימת בתנאים בלתי סבירים דמוקרטיה מפוארת גם בהשוואה לדמוקרטיות הכי מבוססות - צרפת, בריטניה, ארה"ב וסקנדינביה"    ראיון עם פרופ' אברהם דיסקין על מחאת האוהלים ועל ספרו החדש בלימודי האזרחות
אורן פרסיקו
שופט פתח את דלתות משפט הדיבה של דוד זילברשלג נגד בכירי "בחדרי חרדים", ואף דרש דרושים, הקדיש "כמה מלים אישיות למבקש" ותיאר דרכי התמודדות עם מתקפת טוקבקים    פרט להתרת פרסום ההליכים חייב השופט את זילברשלג גם בתשלום הוצאות הנתבעים
אלי ליאון
מחזה עם שלושה שחקנים כאשר כל אחד מגיש את המונולוגים שלו ללא מגע וקשר בינם    לאחר הניתוח מולי העיוורת נחשבת מבחינה קלינית כרואה אך מבחינה פסיכולוגית נשארה עיוורת האושר שהיה לה לעיוורת אבד לה לאחר הניתוח
הודיה כריש-חזוני
מכתב שעליו חתומים ראשי המחלקות לארכיאולוגיה באוניברסיטאות תל אביב, ירושלים, באר-שבע וחיפה יוצא נגד כוונתה של השרה לימור לבנת לפתוח את השורות במועצת רשות העתיקות ולשנות את דרכי המינוי. יש הסבורים שמתחת לנימוקים המקצועיים מסתתר רצון לשריין את מועמדותו של פרופ' יורם צפריר - ארכיאולוג מוערך ואיש שמאל מובהק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il