X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהו שורש ההתנהלות הממשלתית המבישה, חסרת הכבוד, השערורייתית, המפקירה, המסכנת ומשבשת שנים את חייהם של מיליון אזרחים בדרום הארץ? האם יש קשר לכך שהגראד עדיין לא נופל בתל אביב?
▪  ▪  ▪
האחראי הבלעדי - החמאס [פלאש 90]

העובדה שמדינה ריבונית משלימה משך שנים עם פגיעה מתמשכת בריבונותה וסופגת משך השנים אלפי פגיעות משלל כלי נשק על יישוביה ועריה ועל אוכלוסייתה האזרחית, היא תופעה מיוחדת במינה. אין לה אח ורע ביחסים בין מדינות, ודאי לא במדינה שכוחה הצבאי עדיף פי כמה וכמה מכוחם של אלו היורים עליה. בלתי נתפש כי אחרי חורבן גוש קטיף והטרנספר הממלכתי שבוצע לפני שש שנים, שמטרתו הייתה ניתוק מחבל עזה ונטרול עילת הסכסוך בעזה, מה שקיבלנו כתמורה מאז לאור סיום הכיבוש הוא דם ואש ותימרות עשן.
אדלג כאן על המסקנות המתבקשות מהניסיון בעזה לגבי יהודה ושומרון, מה עוד שחוגים מסוימים חושבים שהניסיון, שהוא מרכיב בסיסי בכל תחום, איננו פקטור הצריך להילקח בחשבון ביחסינו המיוחדים והחריגים עם שכנינו בני דודינו. כי הרי במשפחה זה אחרת. לכן נחזור ונתמקד באנומליה המתרחשת בעזה. מה שורש ההתנהלות הממשלתית המבישה, חסרת הכבוד, השערורייתית, המפקירה, המסכנת ומשבשת שנים את חייהם של אזרחיה? שנכון להיום מספרם כמיליון בני אדם.
הסיבה הראשונה - היפוך התפקידים: הפיכת האזרחים לחומת המגן של הבנים-החיילים כדי לא לסכן אותם בפעולות העשויות להוביל לריבוי אבידות. הזרעים לתופעה נזרעו כבר בראשית שנות השמונים של המאה הקודמת במלחמת לבנון הראשונה, בנסיגה - נכון יותר בבריחה - מלבנון באמצע הלילה, תוך השארת מוצבים שלמים, נשק, טנקים, ציוד כבד ומסמכים סודיים, והחמור מכל - הפקרת לוחמי צד"ל, צבא דרום לבנון, שלחמו שכם אל שכם עם חיילי צה"ל 15 שנה ברצועת הביטחון והופקרו הם ומשפחותיהם לחסדו של החיזבאללה.
הבריחה והנטישה של רצועת הביטחון היא תוצאה של מלחמת גרילה של חיזבאללה בכוחות צה"ל וצד"ל, מלחמה שגבתה מחיר דמים מתמשך, כשהשיא הטראומתי היה שלושה אירועים: נפילתם של חיילי השייטת במארב מחבלים, אסון המסוקים ונפילתו של תת-אלוף ארז גרשטין. הצירוף של אירועים אלה השפיע השפעה מכרעת על הלחץ הציבורי ליציאה, כשנושא דגל היציאה היה ארגון בשם "ארבע אימהות" שנתמך על-ידי התקשורת, כולל ספירת מספר הנופלים המשתנה (מה שמלמד שספירת ימי השבי היומית של שליט היא לא המצאה חדשה).
בלי להיכנס להשלכות המהלך של אז על מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל בגבולה הצפוני היום, ברור ללא כל ספק שטראומת לבנון שינתה את דפוסי המחשבה והפעולה הן בדרג המדיני והן בדרג הצבאי. מאז, כלי המלחמה העיקריים הם ההתחפרות, המיגון, הבטון, הגדר וכיפת הברזל. מצה"ל יוזם, מקדים תרופה למכה, מיישם את ההנחה כי ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, הפך צה"ל לנגרר, מגיב ומתגונן במידה, כדי לא להגדיל חלילה את הלהבות אלה למתן את גובהן.
כך המחיר הצפוי הוא האינדיקטור העיקרי לנכונות ולאופי הפעולה. המחיר שעשויים לשלם מחר ומי משלם אותו היום נדחק לשוליים, מה עוד שתחזיות המומחים על גובה המחיר האנושי הוכחו בפעולות צה"ל המתוכננות כשגויות ומופרזות בגדול. כן, אני יודע שצה"ל כפוף לדרג המדיני וכך זה צריך להיות. אני מתייחס למציאות, לא לאחוזי האשמה והאחריות אלא לתוצאות. כמובן שגם שינוי ערכיה והדגשיה של החברה הישראלית הם בעלי השפעה לא מבוטלת במשוואה הזאת. אחד מהם - שהגראד עדיין לא נופל בתל אביב רבתי.
למצב האבסורדי הזה יש סיבה נוספת מדינית, שגויה או מכוונת: ההתייחסות לחמאס. החמאס הוא שלטון ריבוני נבחר. הניסיון להשאיר אותו במעמד של ארגון טרור פירושו כי אין שלטון אחראי בעזה אלא אוסף של קבוצות וארגונים ואנרכיה שלטונית. העולם כבר מזמן לא מתייחס כך לשלטון בעזה. הוא נבחר, הוא הריבון. האפשרות הבלתי נתפשת שניתן לו לגלגל ולהתנער מאחריות, לומר זה לא אני - זה הוא, משחקת לידיו. יש רק שלטון אחד בעזה - החמאס ואנחנו צריכים למנוע ממנו את הלוקסוס הזה. לכל כדור, לכל פצמ"ר יש כתובת של משלח אחד האחראי בלעדית: החמאס. הוא האחראי. דמו בראשו.

תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנומליה בעזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התשובה במילה אחת הינה-כ-ס-ף.
פלא יועץ  |  25/08/11 12:05
2
יכול להיות שזה קשור למלחמה הגד
סתם_1  |  25/08/11 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
האם בני העמים בארצות המהפכה בשלים לשינוי אמיתי, או שמא הפייסבוק הקדים את השינוי הנדרש בהלך הרוח, בבשלות וביכולת לשנות?
משה גביש
קיימות חברות גדולות ואף גדולות מאוד הנשענות על כספי הציבור שאמנם לא הנפיקו מניות או אג"ח, אך במובן הכלכלי והערכי הן ציבוריות לא פחות מהחברות הנסחרות בבורסה ומחברות האג"ח שתיקון 17 חל עליהן, והן אינן חייבות בכל דיווח לציבור
ד"ר מוטי גולן
מצווה אחת מיוחדת מוזכרת בפרשת השבוע "ראה" - מצוות הצדקה, לה חשיבות רבה, כללית, פרטית ואישית    חז"ל קבעו חד-משמעית ש"הצדקה וגמילות חסדים שקולות כנגד כל מצוותיה של התורה"
יואב יצחק
עיתון הארץ פרסם הבוקר "חשיפה" כביכול על "הקשר בין השופט דנציגר, לחיאני ומנכ"ל בנק איגוד"    אלא שאין מדובר בחשיפה, אלא במיחזור של מידע שנחשף לראשונה בפברואר 2010 ב-News1 ושבעטיו כבר נחקרו קוטלר ודנציגר    עכשיו מנסים הארץ וכתבו, בלי בושה ובלי חשבון, ליהנות מההצלחה    אגב כך הם מטעים את קוראי העיתון כאילו הם הראשונים שחשפו את הקשר המשולש
עפר דרורי
מדינה היא גם אוסף של עקרונות וערכים שעל פיהם היא חיה ומתנהגת. כאשר מדינה זונחת את עקרונותיה היא הופכת למעין תאגיד שמטרתו שרידות או רווחים ואין לו ערכים. דווקא ישראל אמורה להיות שונה והרעיון להתנצל בפני מחבלים בעוד אנו מפקירים את חיילנו שסכנו חייהם על המרמרה הוא בלתי נסבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il