X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה צפוי לנו אחרי החג? בגדול - ירידה בשירות, עקב צמצום כוח-אדם "עודף", מכירות חיסול של מוצרים בהנחה וריבוי קשיים אצל עסקים
▪  ▪  ▪

אין זה סוד שעבור רשתות השיווק החגים ובעיקר ראש השנה ופסח מהווים אירועים מרכזיים, אליהם מתכוננות הרשתות מספר חודשים רב. תוצאות המכר משפיעות רבות על תוצאות החברות, הן בהיבט הפדיון והרווח, ולא פחות ובעיקר בהיבט מהמוצרים שנשארים לאחר מכן, קרי המלאי.
רוב רשתות השיווק מבצעות היום רכש עצמאי, על-מנת לשפר את המרווח הגולמי ועל-מנת להציע לצרכנים שלהן הצעת ערך משופרת וייחודית, ובאמצעות זאת למשוך את לקוחותיהן לחנויות. כאמור, החלטות הרכש מבוצעות מספר חודשים מראש, תלוי בענף, ונעות בין 14-5 חודשים מראש.
החלטות הקנייה מבוצעות בעיקר על סמך תחזיות לעתיד ונשענות בעיקר על נתוני העבר ו"האווירה בשוק", קרי מצב הרוח הלאומי בעת ביצוע הקנייה. במילים אחרות, החלטות הקנייה על מוצרי ראש השנה הנוכחי, היו כאשר השוק היה במצב של שאננות ושל אופוריה כלכלית, להבדיל מהמצב הנוכחי, דבר אשר לבטח מכניס חלק מהרשתות ללחץ לא קטן.
מנגד, הרשתות נמצאות בדילמה, האם להציע את המוצרים בזול ו"להיפטר מהם כמה שיותר מהר", או למכור ברווח גבוה אבל בקצב איטי יותר, ומנגד אולי המוצרים שהוזמנו כלל אינם מתאימים ל"תקופת הצנע הנוכחית"? אכן דילמה!
מה שבטוח הוא שמי שישלם כבר בהתחלה את מחיר השאננות, יהיו העובדים הזוטרים יחסית, אשר ימצאו את עצמם מחוץ למעגל "אחרי החגים". כבר שומעים על פיטורים בפרטנר ולבטח כבר עכשיו מוכנות תוכניות מגירה אצל סמנכ"לי כוח האדם ליום שאחרי החג.
חברות אשר להן אורך נשימה, קרי קופת מזומנים לימי סגריר, יסחבו את התקופה הקרובה, אשר לבטח תאופיין בירידה חדה בביקושים. ואילו חברות ממונפות, אשר חייבות כספים למערכת הבנקאית, לבטח כבר החלו להדק את מבנה ההוצאות.
דווקא בימים אלה, גופים אשר השכילו לבנות מערכות מידע, היודעות לתת תמונה מעודכנת של מצב העסק, בדגש מבנה ההוצאות, יוכלו לצאת מהמשבר תוך מזעור הפסדים ונזקים. אחד הדברים הבולטים הוא תחום הפרסום וההוצאה לו, אשר אומנם מתגבר לקראת החג, אך עוצמתו קטנה כבר כעת ותקטן אף יותר לאחר מכן.
מה צפוי לנו החג? בגדול, חג סולידי עם הרבה חששות, הוצאה מבוקרת ולא הרבה יותר מהתווים שהתקבלו ובעיקר של מה שצריך, עם קצת מוצרים לשיפור מצב הרוח ולא הרבה מעבר לזה.
מה צפוי לנו אחרי החג? בגדול, ירידה בשירות, עקב צמצום כוח-אדם "עודף", מכירות חיסול של מוצרים בהנחה וריבוי קשיים אצל עסקים, אשר גדלו אולי בלי בסיס כלכלי איתן, ושל עסקים אשר עיקר התמחותם זה מוצרים שניתן לחיות ולהסתדר גם בלעדיהם.
חג שמח!

תאריך:  13/09/2011   |   עודכן:  13/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: החגים ובעיקר אחריהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
"באיזון בין הכוח הנפשי ובין היכולת לקדם מהלכים חשובים, הגעתי להפרת האיזון ולתחושת התשה", אמר איל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא    מהיכרות אישית עם כמה ממנכ"לי משרד רה"מ עולה כי הם יוצאים מתפקידם עם "פצע", שמקורו בעובדה שדווקא ממשרד רה"מ הם יכלו לראות בבירור את כשל הניהול התמידי של המערכת הציבורית
יורם אטינגר
יו"ר קדימה נכשלת בהבנת כושר התמרון הישראלי מול לחץ אמריקני, בהבנת משקל העניין הפלשתיני במכלול יחסי ישראל-ארה"ב, בתפישת העולם המנחה את הנשיא האמריקני ועוד    עליה לדעת שאובמה שואף להתקרב לעולם המוסלמי ולאו"ם, ונחוש לקצץ את כנפי ישראל מוסרית, אסטרטגית וטריטוריאלית
יורם דורי
רק אצל יהודים ניתן לראות אירועים כמו לימוד בריה"מ לשעבר. אותה נחישות, אותו רצון לחבור לעבר, אך רק עם מבט לעתיד. ציבור גדול שבמשך שבעים שנה נותק ממקורותיו, שיש בו לא מעט נישואי תערובת, חוזר לכור מחצבתו    עוד בכינוס: מפגש מרגש עם אחותה של השרה סופה לנדבר, שתרמתי תרומה צנועה לחילוצה מבריה"מ
צביקה ובר
מפלגת העבודה המתפוררת לא הצליחה להגדיר לעצמה כיוון חדש. אף אחד מהמתמודדים לא הגדיר לאן המפלגה צריכה ללכת. בסוף הבחירות נקבעות על-פי רמת החשיפה התקשורתית והיכולת להביא את המצביעים הרלוונטיים לקלפי
איתמר לוין
בשמם של חופש הביטוי, חופש השביתה וחופש ההפגנות, מבקשים להכשיר לשון הרע, התפטרות המונית של רופאים והתנחלות של אוהלים ברחובה של עיר. מי שעושה זאת, מדרדר את החופש למחוזות האנרכיה ובסופו של דבר עלול לגרום להגבלתן של זכויות יסוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il