X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מובילי המחאה שהוכתרו ע"י התקשורת ומקבלים ממנה גיבוי - הציבו לנתניהו אולטימטום של חודש ימים, הבנתם? עוד לפני שהחלה לפעול נפסלה וועדת טרכטנברג על-ידי יושבי האוהלים מדובר בצעירים שהדליקו גפרור, הבעירו אש שפשטה ביער, אך אין להם מושג כיצד לכבות אותה. מבנה חברתי לא ניתן לשנות ע"י מחאה או ועדה
▪  ▪  ▪
מובילי המחאה החברתית. השתן עלה להם לראש [צילום: פלאש 90]

אמרתי בעבר ואני חוזר ואומר - המחאה הייתה במקומה ובעיתוי מוצלח, אבל כנראה ההצלחה, סחררה את מוביליה, עד כדי הפיכתם לחוצפנים, מגוחכים, רודפי כותרות שחיים במציאות ביטחונית וכלכלית אחרת. אפשר למלא וליישם את כל הדרישות, ואז ביבי והממשלה יזכו לתהילה של כל עם ישראל. אבל כעבור שנתיים, המדינה תפשוט רגל, דירוג האשראי ירד, הרזרבות ידלדלו, המדינה לא תוכל להחזיר חובות ומצבנו יהיה כמו יוון ואולי גרוע יותר, ואז צריך להתחנן לאירופה לעזרה. הדרישות המוצגות על-ידי המוחים, יש בהם ממש וחלק גדול אף צודק והגיוני, וחלק מכך אפילו בר ביצוע.
אבל מי שחשב או חלם שוועדת טרכטנברג תפתור במגע קסם את כל הבעיות שהתקבצו והתחברו, מאז 1948 על-ידי כל הממשלות - חיי "בלה לה לנד" או הוזה בהקיץ. בוועדת טרכטנברג ישבו 15 אנשי מקצוע, שמבינים קצת בכלכלה, בצרכים חברתיים קיומיים, קצת בביטחון וקצת בתקציב המדינה. ההמלצות שלהם לא מכסות את כל הצרכים והדרישות, אבל הן תחילתו של שינוי ומהפך בתפישה החברתית ועל כך יש לברך אותם.
המוחים לא מבינים, יחד עם כל המומחים שלהם שמבנה חברתי לא ניתן לשנות, לא ע"י מחאה ולא ע"י וועדה. המתנחלים ימשיכו להתנחל, הדתיים על כל מגזריהם, ימשיכו להתקיים ושום מחאה או וועדה לא תשנה זאת. יש מציאות מיוחדת וצריך לפעול על פיה ולמצוא לה פתרונות. יש תקציב שלאורו ואיתו צריך לחיות, חריגות מביאות בדרך כלל, לאסונות כלכליים.
חלוקה נכונה - זהו הפתרון. הבעיה שהעוגה קטנה וכל פרוסה שמועברת למקום אחר חסרה אצל השני, ומכאן המהומה בין השרים ובין המגזרים.
לא כל המוחים באו בידיים נקיות, רובם לא באו למחות על המצב הכלכלי, ולא על מעמד הביניים, אלא מטעמים פוליטיים במטרה להפיל את נתניהו. השלטים היו ברורים בנושא זה וגם הרבה מן המרואיינים אמרו זאת במפורש, כולל כמה ממארגני המחאות, שנפלו במלכודת והתעוררו למציאות פוליטית ולא למאבק חברתי. לכן, דחיית כל המלצות וועדת טרכטנברג, מבלי להתעמק ולהתאמת איתן ויציאה בפתרון של אולטימאטום, מצביעה על חוסר ניסיון, על מנהיגות ילדותית ועל כותרות עיתונות שעלו להם לראש. הם אומנם הדליקו את האש, אבל הם עומדים חסרי אונים מול המציאות. לכן הם הגיעו למצב שבו ניתן לומר בפשטות "חוצפנים נמאסתם", רדו מהעץ חזרה לקרקע המציאות או תיעלמו מהתקשורת. במונחים של שפת העם - כנראה ש"השתן" עלה להם לראש ושיבש את ראייתם ומחשבתם, אחרת כנראה קשה להבין אותם.
הערות והרהורים בענייני דיומא ומחאה:
  • ככל שמובילי המחאה רוצים להפיל את נתניהו - כך הוא עולה בסקרים ובפופולריות, זה מעניין.
  • מה יהיה לאחר שיגמר האולטימטום כעבור חודש?, האם באמת אתם מאמינים שכל ההמונים יחזרו שוב או שהממשלה תשנה את דעתה ומדיניותה. אתם חולמים.
  • אם המוחים כל כך בטוחים בעצמם ובמטרותיהם, שיקימו מפלגה ויתמודדו כנהוג במדינה דמוקרטית.
  • ראיתי שלט שנשא איש מחאה, בנוסח: "יש כסף לביטחון - אבל לי אין כסף לגנון". ותשובתי לכך ברורה: אם לא יהיה ביטחון - לא יהיה גם גנון.
  • האמרה דלעיל על הביטחון - נכונה לכל צרכי המדינה. לצערנו, לאור הנסיבות והשכנים הנחמדים שלנו - רק ביטחון הוא - המפתח לשלום.
  • ולכן בשנה הבאה רצוי שתהיה שנת הכרעה חיובית כלכלית, חברתית וביטחונית ונאחל לכל עם ישראל - שנה טובה יותר, בטוחה יותר ונעימה יותר.

תאריך:  03/10/2011   |   עודכן:  03/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוצפנים, נמאסתם
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
במחאה חברתית-נחשים(עו"ד) חסרו ל"ת
ראספוטין בן מדביד  |  3/10/11 12:48
2
אני התייאשתי
סתם_1  |  3/10/11 13:09
3
קשקשן (מטעם ?)
יואב21  |  3/10/11 16:24
 
- אדוני אתה שרלטן והכותב צודק ל"ת
מתעב שרלטנים  |  3/10/11 20:49
4
פחטר
חוגל  |  3/10/11 21:00
5
ומי שמך, סבא אברהם, לשפוט???
אחד העם  |  3/10/11 21:58
6
השלט שלא תראו בהפגנות
ע. הנביא  |  3/10/11 22:07
7
הדבר היחיד שבאמת מאוס, הוא
ימני די סוציאליסט  |  3/10/11 23:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
אדוני ראש הממשלה, ראשי מפלגות, ראוי שבבחירות הבאות לא תציגו את כשלונות יריביכם. תהיו מקצוענים, תציגו לנו מה הבטחתם ומה השגתם. אם תשפילו את היריב זה רק יהיה לרעתכם. הציבור רוצה שקיפות. זו הדרך הרצינית להפוך את הפוליטיקה למקצועית ולהביא לשינוי אמיתי
מירב ארד
כשלונה של זהבית הוא כשלון ניהולי מהדהד שעוד טרם ניתן לאמוד את כל השלכותיו. ייתכן שבחודשים הקרובים נראה את אייפקס מתנערת מכל מה שקשור בזהבית כהן    שלושת החודשים האחרונים היו יום הכיפורים של תנובה. עליה לערוך בזמן הקרוב חשבון-נפש ובדק-בית מקיף    הציבור ניצח, אך המאבק עוד לא תם והמלאכה מרובה
ד"ר צ'לו רוזנברג
נשיא ארה"ב אינו נרתע מלהרעיף מחמאות על ישראל ובלבד שדבריו יניבו תוצאות חיוביות עבורו ועבור ארה"ב, והוא גם לא יישאר אדיש אם נתניהו לא ינסה לנקוט צעדים המהווים גמול נאות לנאום ה"ציוני" שלו    הנאום אינו חזות הכל
אברהם בן-עזרא
ניכוס שטחים ציבוריים על-ידי חבורת אנשים היא מעשה של מי שחש שמגיע לו, ללא קשר לשאלה - האם מגיע לו, ומה מגיע לו. ללא ההפנמה וההבנה ששטח ציבורי חייב להישאר ככזה לטובת הציבור, לרווחתו ולשימושו, אין צדק חברתי ואין צדק
איתן קלינסקי
כל סיפור מקראי, הפורס בפני הקורא תמונה של אוהב, האהבה מייד מתכסה בקדרות של כאב. הכאב עוטף את האהבה בייסורים קשים, לעתים קשים מנשוא. ולנו הקוראים נותר רק לקבל אהבה כואבת ומתייסרת בספר התנ"ך, ספר שכה אהוב עלינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il